Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גטס 1600 06' -שילוב הילוכים לקוי בתיבה האוטומטית במנוע קר


colauti 9
שימו לב! השרשור הזה בן 5473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ובכן מאז שנקנה הרכב ועד היום (3 שבועות) אני מרגיש לאחר התנעה ראשונה בבוקר או לאחר שהרכב עמד 3-4 שעות לאחר נסיעה ממשוכת (30 דקות) ששילוב ההילוכים אינו תקין.

למשל: היום בבוקר קמתי,הנעתי את הרכב ונתתי לו להתחמם 2 דקות,התחלתי בנסיעה,במכולת כיביתי את הרכב תוך כדי חנייה עם הפנים קדימה.

לאחר שיצאתי רוורס ורציתי לשלב את ההילוך לדרייב ולמרות שהשילוב היה עדין ועם רגל על הברקס הורגשה דפיקה לא נעימה בכלל של "בום" במקום.

אותו מקרה קרה השבוע לאחר שהרכב עמד 3-4 שעות בחניה של הבית,הונע שוב ולאחר נסיעת רוורס ושילוב לדרייב שוב אותה תקלה.

רציתי לציין, שהתקלה אינה קיימת כלל במנוע חם: השילוב בסדר גמור ללא שום מכה/נקישה /דפיקה וגם בנסיעה לא מורגשת בעיה בהחלפת ההילוכים (לא בהעלאה ולא בהורדה-הגיר מתפקד מצויין).

ביקור במוסך מורשה יונדאי עכו ג.פ.י העלה לטענת הבוחן שמדובר בתקלה מכאנית פנימית בגיר ולכן הגיר אינו תקין למרות שמנוע חם אין שום תקלה,הוא אמר במפורש,שאם לא נדלקה המנורת תקלה אז התקלה גם לא אלקטרונית אלא מכאנית פנימית.

בצר לי ובצער גדול חזרתי אל בעל הסוכנות ממנה נקנה הרכב שעבר בה"כ 69,500 ק"מ והבעלים הראשונים היה חברת השכרה וזה מה שהוא אמר:"קשה לי להאמין שהבעיה בגיר,יכול להיות שצריך להחליף שמן,יכול להיות שצריך לעשות שטיפה לגיר (מה זה?) ויכול להיות שתושבת הגיר עצמה פגומה,תבוא ביום ראשון לבדוק את הרכב יסודי,אל תדאג יש אחריות על הכל".\

ועכשיו לשאלות:

א- האם התקלה באמת בגיר כמו שטוען המאבחן ביונדאי או שבכל זאת יתכן שהתקלה קטנה יותר ?

ב- לקראת מה אני הולך וכיצד אני אמור לעמוד מול הסוכנות, שמכרה לי את הרכב (נכון שהוא אינו מתנער מאחריות אך איני רוצהנ להגיע למצב שיאמרו לי "בדקנו במוסך משלנו-זה תקין" ואז ביום בהיר אחד כשילך הגיר אני אפגע מהסיפור.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד מתחילים מהקל לכבד

 

אם לרכב לא הוחלף נוזל ממסרה בזמן ( לפי הוראות היצרן זה בערך זמן הטיפול )

או אם בדיקת הנוזל מראה כי הוא שרוף .

או הוחלף נוזל ממסרה - והכניסו נוזל אחר , שלא לפי דרישות היצרן .

 

יש אפשרות שעם החלפת נוזל ממסרה לנכון - הבעיה לא תחזור .

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=218257&highlight=%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99

 

אני מצרף תשובה מדיונים קודמים בנושא .

 

בעניין: שמן גיר לגטס 2006

לפי הוראות היצרן והיבואן - נוזל ממסרה סינטטי SP3 מקורי - לא דקסרון 3 מינראלי .

( יש הבדל בין טמפרטורת העבודה של הנוזלים )

אפשר לקנות את נוזל הממסרה , במוסכי יונדאי ומיצובישי מוטורס , ולטפל במוסך אחר

יש עוד יצרנים לנוזל זה - כגון אמריקן איגל סינטטי , התואם למפרט היצרן .

 

מצורף המלצת היצרן - החלפה כל 45.000 ק"מ .

 

שאלה: באיזה סוג שמן גיר ממליץ היצרן להשתמש בגיר אוטומטי?

Icon_Answer.gifתשובה: היצרן הוציא הוראה טכנית חד משמעית להשתמש בנוזל תיבת הילוכים מקורית בלבד (מסוג ATF - SP3 – כאשר על בקבוק השמן יופיע סמל יונדאי).

קישור לאתר יונדאי ישראל

http://www.hyundaimotors.co.il/Content.aspx?id=71

 

צילום סוגי הנוזלים הסינטטיים הנוספים

 

attachment.php?attachmentid=91590&stc=1&thumb=1&d=1185575174attachment.php?attachmentid=91591&stc=1&thumb=1&d=1185583819attachment.php?attachmentid=91592&stc=1&thumb=1&d=1185583890

 

בקש החלפה רק עם נוזל ממסרה מתאים לפי הוראות היצרן .

 

אם הבעיה נשארת - צריך לגשת למכון המתמחה בממסרות הללו - ולקבל איבחון נוסף .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל,הרכב עבר עד כה כמעט 70,000 ,אני יודע, שהיו אמורים להחליף שמן ב-45K אבל כיוון שהרכב היה בהשכרה ואין לי היסטוריית טיפולים, אין לי מושג אם החליפו ואם כן,האם השתמשו בשמן הנדרש עפ"י הוראות היצרן.

בכל מקרה אני מניח שלא כדטי לי להמשיך לנסוע עוד 20,000 ק'"מ על השמן הזה ותקן אותי אם אני טועה.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגטס שברשותי (עבודה), הייתה את אותה בעיה.

הרכב היה במוסך כ3 שבועות, טענת המוסך הייתה שתושבות הגיר גמורות ויש צורך להחליף אותן.

לאחר ה"חופשה במוסך" (בינתיים הייתי עם "טידה"), הרכב חזר וכך גם הבעיה.

אז אתה יכול לשלול את ענין תושבות הגיר.

 

או שאולי סתם החנו אותה במוסך..:evil:

הפשרה של היום היא הנורמה של מחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קל לגבי נוזל הממסרה לרכבי יונדאי .

 

יש עוד נוזלים חדשים המתאימים לממסרה האוטומטית של יונדאי - בנוסף לנוזלים אשר כתבתי בתשובה הקודמת

 

פז - החלה לשווק נוזל סינטטי מתאים לדרישות , כמעט לכל הרכבים הקוראנים והיפנים יש לבדוק בטבלה

http://www.pazlub.co.il/PDF/ZQV92bpaz_oil-pdf.pdf

 

 

דלקול - דלק שמנים גם משווקת מוצר מתאים -

( אני יודע כי הם משתמשים בנוזל זה במוסכי מאזדה - "דלק מאזדה" ומציינים כי הוא תואם תקן )

 

זה מוצר חדש יחסית - וזה דף המוצר באתר דלקול .

http://www.delkol.co.il/subs_info.asp?sid=623&sname=%D7%93%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%9C%20ATF%20%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%99%20%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%AA%D7%98%D7%99

 

http://www.benzin.co.il/index.php?option=com_content&task=view&id=977&Itemid=186

 

d80c829a.jpg

 

"דלקול ATF אוניברסלי סינתטי "

מתאים לדרישות

ATF ,FORD, DAIHATSU, BMW, HONDA, GM-DAEWOO, HONDA, HYUNDAI, MAZDA, MB, MAN

MITSUBISHI, RENAULT, SUBARU, SUZUKI, TOYOTA, VOLVO, VW

.

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למאזדה מסדרות BJ , 2-3-5-6 , MPV LW משתמשים בשמן מקורי M5 וזה השמן היחידי היוצא משערי המחסן המרכזי של דלק מוטורס.

למרות שדלק מוטורס ודלק כימיקלים הם תחת קורת גג אחת ( יצחק תשובה ) , שמן זה אינו יוצא משערי המחסן המרכזי אלא נקנה בצורה פרטית ע"י המוסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למאזדה מסדרות BJ , 2-3-5-6 , MPV LW משתמשים בשמן מקורי M5 וזה השמן היחידי היוצא משערי המחסן המרכזי של דלק מוטורס.

 

למרות שדלק מוטורס ודלק כימיקלים הם תחת קורת גג אחת ( יצחק תשובה ) , שמן זה אינו יוצא משערי המחסן המרכזי אלא נקנה בצורה פרטית ע"י המוסכים.

 

אם הבנתי את התשובה שלך .

 

" דלק מוטורס " יבואני מאזדה לא מאשרת את הנוזל של "דלקול" , והמוסכים המורשים שלה עוברים על ההוראות

 

ברור כי חלקי מאזדה - יוצאים מהמחסן המרכזי של מאזדה .

וחלקי " דלק- דלקול " מגיעים מהספק דלקול למוסכים .

 

אבל לקבוע קביעה גורפת כי ממלאים לפי ההוראות רק את ה M5 , M-V נראה לי מהיר מדי :idea:

( כמו לקבוע כי במנועים של מאזדה - מתאים רק שמן מנוע מקורי )

 

ראה את המפרטים המצורפים למפרט של "דלקול" , ואישורי יצרן הרכב - נראה לך כי הם משקרים .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך לצותת הודעה מעליך.

אני רושם את מה שאני יודע. מוסכים מורשים מחוייבים לרכוש כמות מסויימת של שמן יצרן מקורי מהמחסן והם יכולים גם לרכוש שמנים אחרים המאושרים ע"י היצרן ממקומות אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך לצותת הודעה מעליך.

.

 

תודה שאתה מעמיד אותי במקומי :lol: גם ככה רוב הזמן אני יושב , זה שינוי מרענן :wink:

 

אתה צודק .

במוסכים אמורים להיות כל סוגי הנוזלים והשמנים - כי אפשר שלקוח יעמוד על דעתו וירצה רק מקורי .

אבל מנגד - יש נוזלים ושמנים תואמים באישור היצרן , וגם אתם עובדים המוסכים .

 

התשובות שלי מיועדות לידע , שיש עוד אפשרויות טובות ומתאימות .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסקנות וממצאים זמניים:

א- שמן הגיר נבדק שוב (פעם קודמת בתאריך הקנייה על ידי) והוא נמצא במצב שרוף לחלוטין.

החלטתי להחליף שמן גיר אבל רוקנו דרך פקק הריקון ולא את הכל והשמן ששמתי מקורי לפי דרישת היצרן SP3 סינטטי שעלותו במוסך 350 ש"ח !

ב- נבדקה "תושבת משקפיים" ונמצאה תקינה לגמרי.

ג- רכב חובר לסקאנר ייעודי ואין רישום תקלות במחשב הגיר.

ד- מסתבר, שחברת ההשכרה עשתה טיפול לגיר (איןו מסנן,הנוא יושב בתוך הגיר וכדי להחליפו יש צורך בפירוק הגיר !!)

הפרט הזה התברר כיוון שנמצאו עדויות חיות מהשטח של פתיחת קרטר שמן גיר אך ככל הנראה חברת ההשכרה השתמשה (כמובן) בשמן זול ולא מתאים וככל הנראה כתוצאה מכך נגרם נזק כלשהו.

בבדיקה לא רשמית של מוסך "אלכסו" המתמחה בגירים אוטומטייים נאמר שיש סיכוי של מוח גיר לא תקין וכתוצאה מכך יש בעיית שילוב דווקא במנוע קר.

חוות דעת זו ניתנה ללא תשלום.

אני מאוד מקווה שהוא לא צודק אבל מנחר בבוקר אוכל להיות חכם יותר ואז לבדוק האם החלפת השמן עזרה או שמחכים לי ימים ולילות קשים.

 

השאלה שלי היא האם מישהו כאן נתקל במצב דומה או במילים אחרות האם יתכן שהגיר במצב חם נוסע נפלא כולל שילוב ללא בעיה וכולל החלפת הילוכים בלי בעיה ויש בעיה עם מנוע קר, שגרמה לו להשבתת הרכב (נזק חמור לגיר)?

אשמח לתשובות במיוטחד מהמומחים לתיבות האוטומטיות /מבעלי מכונים לגירים (יוסי זיסו או ספי) שיגיבו אם קרה ללקוחות שלהם מקרה דומה.

אני פשוט חושש שהגיר ילך לי (יש לי שנה אחריות על הרכב אבל בגירים אי אפשר לדעת).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

יש לי עדכון שיכול לעניין:

התייעצות ביום שבת עם מכון לגירים אוטומטיים באחת מערי הצפון,שבחן את הרכב (בעזרת קשרים מיוחדים ללא תשלום) הולידה בעקבות מצב הגיר את ההמלצה לחמם היטב את הרכב ולא להתחיל בנסיעה עד ששעון החום של הרכב מגיע אל הפס הראשון (הרי בהתנעה קרה בבוקר/לאחר שהרכב חנה זמן רב הרכב מתקרר וטמפ' המנוע יורדת מתחת לפס הראשון).

כמובן שאין ההמלצה מתייחסת להתנעות חמות חוזרות אלא רק להתנעות קרות.

הבוחן אמר שכיוון שאין תקלה בגיר במצב של נסיעה הסבירות שאם אשמע להמלצה הסיכוי להארכת חייה של תיבת ההילוכים גבוהה מזו שהעררכתי לפני כן.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...