Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעת התרשמות בלקסוס IS250


alfa_draco
שימו לב! השרשור הזה בן 5536 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מפעם לפעם אני אוהב לבקר אצל ה"מתחרים" לראות מה הם מציעים. ובפרט לבחון את האלטרנטיבות העומדות כיום מול רכישה של, נניח, אלפא 159.

 

היום קפצתי לבקר, שומו שמיים, את החברים מארץ השמש העולה. לקסוס. ה-IS-250 ממוצבת כסדאן בעלת התנהגות ספורטיבית, במרכז טווח המחירים (הרחב מאוד, כידוע) של דגמי ה-159: 300,000 ש"ח, איפשהו בין ה-159 "ליסינג" לבין ה-3.2TI. מתיחת הפנים החדשה היתה תירוץ טוב לעשות סיבוב התרשמות.

 

לקחתי אותה לסיבוב קצר בכבישי המרכז, קצת בכבישים המתעקלים של צפון הרצליה פיתוח בין המרינה לכביש החוף, קצת באזור מחנה גלילות - כולל כביש ה"ראלי" המפותל, זרוע הבורות והשלוליות שמוביל ממחנה גלילות לשכונות רמת השרון - וסיבוב קצר באיילון.

 

בתחילת הנסיעה ניסיתי "להרגיש" את המכונית עמוק בתוך התחום הבטוח, באופן שניתן להגדיר אותו כמתאים ל"נהג ממהר אבל לא אלפיסט פסיכי". בתחום הזה הלקסוס מרגישה מאוד טוב: הדוקה, זריזה, מגיבה היטב. בין השאר בזכות סביבת נהג לא מרגשת אבל מאוד ארגונומית, מרכב קצר וקשיח, מנוע לא רע בכלל (בעצם טוב, למען האמת) והגה מדוייק. אפשר אפילו לומר שהתחושה הראשונית בהשוואה ל-159 היא שלמרות העיצוב הפנימי המרובע יחסית, קל יותר למצוא תנוחת נהיגה אופטימלית בלקסוס. היא גם מרגישה פחות כבדה מאשר ה-159, הרבה מזה גם בזכות ההנעה האחורית והאיזון המצויין של השלדה.

 

כיול המתלים גם כן מרגיש "נכון", דומה ל-159 באופן בו הוא מייצר נוחות "קשיחה", ספיגת מהמורות (הנסיעה בקטע ה"ראלי" היתה נוחה להפליא) ללא תחושה של ניתוק מהכביש או רכות מיותרת.

 

עם זאת, ברגע שבו החלטתי לעבור לנהיגה מאתגרת יותר, תמונת המצב השתנתה.

 

למרות התחושה הספורטיבית הראשונית, ברגע שמתחילים להתקרב למגבלות ה-IS משדרת "עזוב אותי" באופן ברור. בקרת האחיזה מתערבת באופן מאוד מפתיע ואף מבהיל, גם בגלל שההתערבות מוקדמת מדי וגם בגלל האגרסיביות: לפתע פתאום נשמעים צלצולים רמים, והמכונית פשוט "נתפסת" ע"י הבקרה ונתלשת מאחיזתו של הנהג. לא כיף בכלל.

 

ההיגוי, שהרגיש קודם מדוייק וטוב, מרגיש פתאום מנותק וכל העסק מאבד קשר עם הנהג. האמינו לי - גם מאית שנייה לפני התערבות בקרת האחיזה, שום מרכיב באוטו לא שידר שום רמז על העומד לבוא. ההגה לא אמר שום דבר על האחיזה, השילדה שתקה. ולפתע פתאום - רינג רינג רינג בום. ובכן אין ברירה, צריך פשוט לנהוג "נכון", זורם, מדויק, עדין, לא לעשות שום דבר שילחיץ את המכונית, ולא לנסות להתקרב למגבלות (לא באגרסיביות ולא בעדינות - פשוט לא).

 

האמת שהתחושה הזו היתה מספיקה מבחינתי, אבל אפשר לציין עוד כמה דברים: העברת ההילוכים במצב הידני של התיבה האוטומטית, רחוק משלמות. הורדת הילוך נותנת קיק-דאון מיידי וטוב, אבל לעתים התיבה פשוט מתעלמת מפקודה להעלאת הילוך (גם כשזה היה, האמינו לי, במקום). אמנם ההורדה בד"כ היא המרכיב החשוב יותר במצב הידני, כדי להבטיח שאנו ברצועת כוח ולא ב"רצועת החסכון" אבל אם שליטה אז שתהיה עד הסוף.

 

גם הבלמים קצת אכזבו, הם אמנם חזקים, אפקטיביים ובלתי דועכים בעליל, אבל חסרי דיוק ועידון. בלימה חזקה אינה מייצרת אובדן מהירות ליניארי אלא מעין "פולסים" של איבודי מהירות אגרסיביים, אולי מדובר גם כאן בהתערבות מיותרת ומוקדמת מדי של ה-ABS. בכל מקרה התופעה הזו די תקשה על מי שירצה לאבד מהירות באופן מדוד ומדוייק לקראת כניסה לסיבוב.

 

וכמובן: הכל איכותי, יושב טוב, מרגיש טוב, מורכב טוב וכו'. אבל לא מושלם, למשל תא כפפות שנפתח בתחושת "נפילה", ללא שיכוך שמאפיין רכבי פרימיום.

 

לסיכום: מכונית מאוד נחמדה ובנויה היטב, שתשרת נאמנה נהגים מן השורה, שמבקשים להגיע ליעדם בנוחות, ולפעמים גם במהירות. האלפיסטים וה"ספורטאים" בינינו שינסו לנהוג בה כמו שצריך יגלו שגם במקרה זה, ה-159 נותנת תמורה טובה בהרבה.

 

באותו סגמנט אני יכול גם להשוות ל-יגואר X-Type שעליה עשיתי סיבוב לפני שנה. לטעמי - למרות שבסה"כ הלקסוס מרגיש מתקדמת יותר מבחינת איכות ייצור וטכנולוגיה, היגואר היתה יותר מהנה בנהיגה אתגרית, ונתנה לי כנהג תחושה טובה יותר של חיבור לרכב ושליטה. עם זאת ההבדלים לא תהומיים - היגואר, הלקסוס והאלפא האמורות בהחלט מרגישות כמכוניות בנות השוואה, בפרט עבור נהגים שאינם מחפשים לדחוף את המכונית אל מגבלותיה.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני נהגתי ב-IS (מול המתחרות שלה, האמת), דווקא נהנתי ממנה יותר. אני חושב שסיבה חלקית לכך היא הנהיגה על כבישים אוחזים מאוד, בהם היא משרה בטחון (למרות ההגה) ואפילו מהנה.

בנוגע לבקרה - במכונית כאלו לעיתים הבקרה מאוד "עצבנית". השאלה היא למה לא ניתקת אותה? (לא זוכר אם יש ניתוק חלקי או מלא ב-IS).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הואיל ולא היה לי די זמן להרחיק עד כבישים נידחים באמת (להלן "הדרום הרחוק") וברוב המקומות בהם נסעתי חלפו לא מעט מכוניות מנגד;

והואיל וניסיוני בהנעה אחורית מצומצם יחסית;

לפיכך, השארתי את הבקרה מחוברת עד שהגעתי למגרש חניה ריק.

 

עם זאת, גם כאשר שיחקתי מעט עם הרכב במגרש הריק, הבקרה חזרה והתחברה. אינני יודע בדיוק מדוע, אני מניח שמעל מהירות מסויימת היא חוזרת ומתחברת (50 קמ"ש, אני יכול לנחש).

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא זוכר בוודאות, אבל נראה לי שב-IS לחיצה ארוכה על הבקרה תנתק אותה לחלוטין, בלי דרך חזרה :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני נהנתי לקרוא.

מפעם לפעם אני אוהב לבקר אצל ה"מתחרים" לראות מה הם מציעים. ובפרט לבחון את האלטרנטיבות העומדות כיום מול רכישה של, נניח, אלפא 159.

בפרק הבא, אינפיניטי ?G37

320 כ"ס ב-300K, נשמע מאוד מעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני - צודק (כמובן שאיש המכירות לא אמר את זה...)

 

XENON - גם כן צודק... סגרתי לי כבר שעתיים ביומן בשבוע הבא :wink:

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שהתחושה הזו היתה מספיקה מבחינתי, אבל אפשר לציין עוד כמה דברים: העברת ההילוכים במצב הידני של התיבה האוטומטית, רחוק משלמות. הורדת הילוך נותנת קיק-דאון מיידי וטוב, אבל לעתים התיבה פשוט מתעלמת מפקודה להעלאת הילוך (גם כשזה היה, האמינו לי, במקום). אמנם ההורדה בד"כ היא המרכיב החשוב יותר במצב הידני, כדי להבטיח שאנו ברצועת כוח ולא ב"רצועת החסכון" אבל אם שליטה אז שתהיה עד הסוף.

 

גם הבלמים קצת אכזבו, הם אמנם חזקים, אפקטיביים ובלתי דועכים בעליל, אבל חסרי דיוק ועידון. בלימה חזקה אינה מייצרת אובדן מהירות ליניארי אלא מעין "פולסים" של איבודי מהירות אגרסיביים, אולי מדובר גם כאן בהתערבות מיותרת ומוקדמת מדי של ה-ABS. בכל מקרה התופעה הזו די תקשה על מי שירצה לאבד מהירות באופן מדוד ומדוייק לקראת כניסה לסיבוב.

 

לסיכום: מכונית מאוד נחמדה ובנויה היטב, שתשרת נאמנה נהגים מן השורה, שמבקשים להגיע ליעדם בנוחות, ולפעמים גם במהירות. האלפיסטים וה"ספורטאים" בינינו שינסו לנהוג בה כמו שצריך יגלו שגם במקרה זה, ה-159 נותנת תמורה טובה בהרבה.

 

כמה הערות:

1. האסטרטגיה של הגיר בלקסוס היא שגם במצב הידני אתה קובע את הילוך המקסימום שבו התיבה תהיה ולא את ההילוך שבו היא תהיה.

לדוגמא: אם קבעת 4 אז התיבה תוכל להיות בהילוך 4 אבל גם ב 1-2-3. בנוסף לכך יש לתיבה מתג מצבים: ספורט/רגיל/חיסכון.

אחרי שמתרגלים לצורת הפעולה הזו מגלים שזה נוח להפליא, כל מה שיש לך לעשות זה לקבוע את הילוך המקסימום ואת מוד הפעולה והתיבה תגיב בהתאם.

אתה בירידה תלולה - קבע הילוך ל-3 והתיבה לא תעבור אותו. אתה לפני עקיפה - תוריד הילוך.

נוח וקל ולדעתי גם טוב ונכון.

 

2. לגבי הבלמים - :shock:

 

3. לגבי ענייני תמורה - נהיגה מהירה זה חשוב, אבל גם השקט הנפשי והידיעה שלא צפויה לך פגישה לא מתוכננת עם אנשי המוסך - חשובים ואפילו יותר.

נדמה לי שבעניין הזה די לחכימא ברמיזא.

 

נ.ב. ה- IS היא מכונית שמרמה את מי שנוהג בה ולא מספיק מיומן - השקט, השלווה, חוסר המאמץ של המנוע, נוחות הנסיעה - כל אלה גורמים לנהג לחשוב שהוא נוסע במהירות הרבה יותר נמוכה מהמהירות בפועל.

לי זה קרה כשנפגשתי בה בפעם הראשונה - מהירות שהערכתי אותה בסביבות ה- 100 קמ"ש התגלתה - כשהבטתי במד המהירות - כמהירות בפועל של 140 קמ"ש (באותם ימים הייתה לי A4 1.8 ידנית).

במצב כזה הבלמים באמת מגיבים באופן איטי ביחס למכונית שנעה במהירות של 100 קמ"ש, ביחס לרכב שנע במהירות של 140 קמ"ש הבלימה מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה הערות:

 

 

3. לגבי ענייני תמורה - נהיגה מהירה זה חשוב, אבל גם השקט הנפשי והידיעה שלא צפויה לך פגישה לא מתוכננת עם אנשי המוסך - חשובים ואפילו יותר.

נדמה לי שבעניין הזה די לחכימא ברמיזא.

 

.

 

לא חכימה ולא רמיזה, אלפא של היום שונה מאוד מהאלפות שיושבות אצלך (ובצדק)בזיכרון.

דור ה147/156 והלאה הן מכוניות לא פחות אמינות מהסטנדרט המקובל מנסיון אישי, יש לי 147 ו159 חדשה.

תוסיף על זה את התמורה מהאלפות בדמות הנאה, בטיחות אקטיבית (וגם פסיבית ב159) וכל מה שצריך זה ה Leap of faith כדי שתנהג במכונית שנותנת תמורה מאוד גבוהה לכסף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלקסוס הקטנה, למרות איכותה, הפכה להיות לא מענינת מאותו יום שהיא עולה כ 100K מעל ה 159 "הבסיסית". ולמי שסבור עדיין שלאמינות היפנית אין מתחרים ( ויש עדיין כאלו, בדיוק כפי שיש כאלו הסבורים שכל האנגלים נניח, מאוד אדיבים ומאירי פנים לזרים, אין מה לעשות, קשה לשרש דעות קדומות ), יש היום אינפיניטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חכימה ולא רמיזה, אלפא של היום שונה מאוד מהאלפות שיושבות אצלך (ובצדק)בזיכרון.

 

אני באמת שלא רוצה לגלוש לוויכוח השחוק הזה.

אבל כדי לרענן לך קצת את הזכרון, קבל את הקישור הבא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתבתי בתגובתי ברשותי 147 ו159 (וגם ספיידר וג'ולייטה) כך שיש לי מידע יותר מהימן משרשור בפורום.

גם לא אמרתי ואי אפשר לאמר שאלפא לא מתקלקלת.

מה שכן אמרתי הוא שאלפא לא מתקלקלת יותר ממכוניות אחרות כפי שהיה בעבר.

 

אגב, "לימונים" יש אצל כל יצרן. גיסי לדוגמא נוסע על פסאט 2008 שהספיקה להתקלקל ולהתאשפז למשכים של ימים בכל פעם במוסך על מגוון תקלות כולל תקלה אחת שהצריכה גרירה כי הרכב פשוט מת. זה עדיין לא אומר שפסאט באופן כללי היא רכב לא אמין.

 

נכון שיקח זמן ללקוח הישראלי לרכוש אמון מחודש במותג ואצלנו זה קשה במיוחד משום מה ולא חסרות דוגמאות:

אנשים עדיין מדברים על גירים מתקלקלים בפורד מונדאו למרות שהדגם הבעייתי ירד מפס היצור לפני 10 שנים ומאז אין בעיות יוצאות דופן עם הגירים במונדאו.

עדיין תשמע אגדות על ראשי מנוע שהולכים באופל למרות שהדגם המדובר והבעייתי ירד מפס היצור ב,1998 ועוד מקרים שכולנו מכירים.

 

בינתיים, עד שירכש האמון המחודש באלפא אני אישית זוכה לנסוע ברכב אמין, מהנה, בטיחותי וגם מאוד נדיר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5536 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...