Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת על סיטרואן BX 1900 מודל 92


nadav1379
שימו לב! השרשור הזה בן 5542 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אף אחד כאן לא רוצה "להסתכן" ולתת לך תשובה שתתברר כלא נכונה ובצדק.

 

אתה מדבר על רכב צרפתי בן כ-17 שנים!!! רכב שבזמנו היה מצוייד במערכות שונות ומתוחכמות שעם השנים מיררו לחלק מבעליהן את החיים. המעטות שגילו אמינות סבירה לאורך זמן היו אלו שטופלו היטב ולפי הספר. הן הולכות ונעלמות מהכבישים ואחזקתן הופכת לבעייתית יותר ויותר

 

סה"כ מדובר ברכב די חזק לתקופתו,נוח ונעים,צריכת דלק ממוצעת של מנוע 2 ליטר ובאמת לא חשוב אם הוא עושה 8 לליטר או 7 או 9....

 

מה שחשוב זה שתמצא רכב שמור היטב,עם טסט ארוך שאינו דורש השקעה ושהמערכת ההדראולית שלו תקינה,שלם 1000 ש"ח וקנה (ה-BX נמכרות במחיר הברזל.. סליחה במחיר הפלסטיק כי הרבה ברזל אין בהן).

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה מדבר על הדגם עם הקרבורטור (TZS), הגיע עם 107 כ"ס במקור.

מבחינת אמינות - מע' הידראולית - אם לא הוחלפה עד היום, הצעד החכם ביותר הוא להחליף את כל הצנרת (עלות של כ-3000 ש"ח) וליהנות משקט תעשייתי. אחרת - תמצא את עצמך כל שני וחמישי במוסך, מבזבז מאות שקלים על בקבוקי שמן ירוק, ומקלל את אמ אמא של המהנדס הצרפתי שתכנן אותה. אם צריך בומבות (אם בנסיעה הרכב קשיח) צפה לכ-1500 שקל נוספים ל-4 בומבות.

 

מנוע - הבעייה העיקרית היא מע' הקירור - אם עשו שימוש במי ברז - יש להתייחס למנוע כאל פצצה מתקתקת, שבקרוב תפתח סדק בבלוק (הח' מנוע) וסיכוי לא רע שגם רדיאטור בדרך. אם היה בו בנוזל מקורי (ספק רב - לבדוק את הבלוק בכל מקרה היטב) אז בסדר.

 

גיר - אם רגיל - לבדוק רק שהקלאץ' לא קשה ו/או מפריד גבוה. אם אוט' - לבדוק שאין דפיקות בהעברת הילוכים, השמן לא שחור ושאין החלקה של ההילוכים. גיר ה-ZF הזה לא מצטיין.

 

חימום - לבדוק שאפשר לסובב את מתג החימום בקלות. יש ברז חימום והוא נוטה להיתקע.

 

חשמל - לוודא שאין קומבינות וחוטים קרועים/חשופים - הצמות ברכב הזה לא באיכות משובחת במיוחד, והנטייה הישראלית היא לקמבן פתרונות זולים אבל כואבים בתיקון.

 

פלסטיקה - בדוק שאין יותר מדי שברים בדש בורד (99.9 אחוז שתא הכפפות העליון שבור, אבל גם תא הכפפות התחתון, החלק העליון של הדש-בורד, הפלסטיקים שמקיפים את ריפוד הכסאות וכו' - נוטים להישבר).

 

לוח שעונים - בדוק שכל המתגים בפסנתר מסביב ללוח עובדים, ושכל השעונים עובדים.

 

 

מבחינת ביצועים - הרגיל נוסע טוב, אין הרבה מכוניות במחיר שלו שנוסעות כך. האוט' פחות - הגיר הורג אותו.

צריכת דלק - 8-9.5 ק"מ לליטר ממוצע לרגיל, אל תצפה ליותר מדי מהאוט' (1:7 ממוצע). כיוון קרב' כמעט חובה לעשות.

 

זהו בערך. זה אוטו שמצריך המון סבלנות, וכיס די רחב, אחרת תמצא את עצמך נועל את הדלת וזורק את המפתחות לפח הקרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי GTI 89 לפני כ3 שנים וכעת אני משפץ TZS 92,

יש לי 2 עצות בשבילך:

1. אם כבר אתה קונה, רק רכב שמור מאוד, כל רכב מקומבן יגרום לך לברוח מהBX כמו מאש

2. תכין את עצמך לקצת לימודים, אם תשאיר את כל הטיפולים למוסך אתה תיפרד מהרבה כסף מהר מאוד...

 

בהצלחה

 

נ.ב.

 

תעשה לעצמך טובה ואל תקנה את האוטומט (אלא אם כן אתה ממש נהנה לסבול)

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5542 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...