Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C5 - שגיאת "מזהם אוויר" והפתרון ?


dru
שימו לב! השרשור הזה בן 5473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, לפני שבוע במהלך נסיעה שגרתית (אולי לאחר מאמץ רגעי של המנוע) הופיעה על מסך המחשב הודעת

"anti pollution fault",מנורת Service ומנוע. היות ואני מכיר ברגישות החיישנים והמחשב ברכב ,ניגשתי לפורומים בחיפוש אחר מהות התקלה.

נתקלתי בכל מיני רעיונות - לשחרר לחץ ממיכל הדלק ,לנקות פילטר אוויר, להאיץ לסל"ד גבוה וכו'..לאחר שבוע עם התקלה

כלום לא עזר כמובן וניגשתי למוסך. לאחר דיאגנוזה קצרה בחיבור למחשב הגיוע למסקנה - "פיח במעברים לראש מנוע".

הוחלט על טיפול כזה:1.פלשינג למנוע

2.תוסף לשמן

3.תוסף למערכת הדלק

4.טיפול "קטן" היות ועברה שנה מהטיפול הקודם (שמן ופילטר שמן).

 

יש לציין שהרכב שנת 2002 ועבר 100000 ק"מ .

כשהגעתי לאסוף את הרכב הבחנתי בקבלה שהשמן בצמיגות 5W40 של Total

במחיר 250 ש"ח לפני מע"מ???

כששאלתי למה השמן הזה? - נאמר לי שהוא מאוד איכותי - 100% סינטטי והוא טוב יותר לבעיה של הפיח ..

השאלה היא מה בדבר הצמיגות ?

האם פלשינג למנוע זה הפתרון ?

 

 

תודה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל אילו פורומים ניגשת? כי כאן כבר יש כמה שרשורים על הנושא.

אגב, במנוע ה-EW (שיש ב-C5) יש רגישות להצטברות הפיח במעברים. במקרים קיצוניים יש אפילו לפתוח ראש מנוע כדי לנקותו.

סה"כ הדרך שהוצעה סבירה, אבל למה לעזאזל החליפו שמן אם רוצים לעשות פלאשינג, לא חבל על 250 ש"ח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאת הניקוי ( פלאשינג ) הוסיפו לשמן הישן שהיה במנוע . וביצעו את הפלאשינג

 

אח"כ - ניקזו את השמן הישן + הפלאשינג , ומילאו שמן מנוע חדש .

( הטוב ביותר להתקשר למוסך , ולשאול , ולדעתי בטוח הם עשו כך :idea: )

 

5W40 של Total הוא שמן מנוע מעולה ומתאים להוראות היצרן , גם כך היה צריך לבצע טיפול ולהחליף כך שזה בסדר .

 

לפעמים פעולות אחזקה וניקיון מצליחות לפתור את הבעיה - המתן קצת ,סע עם הרכב ואולי הבעיה באמת נפתרה .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאת הניקוי ( פלאשינג ) הוסיפו לשמן הישן שהיה במנוע . וביצעו את הפלאשינג

 

 

טעות שלי,

חשבתי שזו דרך הפעולה שהוצעה, אבל עדיין לא בוצעה - אבל מקריאה חוזרת אני מבין שכבר ביצעו את הטיפול האמור.

סה"כ נראית דרך פעולה הגיונית ונכונה. מחיר השמן קצת יקר (לא קרעו אותך, אם זו השאלה, החסכון - אם בכלל - הוא של עד 50 ש"ח). נראה שטיפלו בך באופן סביר ואף יותר מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו אתה יותר ברור, קראתי פעמיים עד שהבנתי למה התכוונת.

250 להחלפת שמן במוסך מרכזי זה בסדר גמור כולל עבודה אני מקווה.

אז התקלה נפתרה או עדיין דולקת הנורית?

זה קרה לי גם לפני חודש בפג'ו 307 שנת 2002, משום מה חיכיתי לסוף חודש שיהיה כסף שאני אלך לתקן, אך זה נכבה מעצמו, הבנתי גם שזה יכול להיות בגלל קור, ואז החישן מזהה שריפת גזים עודפים.

החליפו שמן ולא החליפו פילטר, אם כן תחזור למוסך ודרוש החלפת פילטר ושמן על חשבונו.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

 

צר לי לאכזב אתכם אבל בדרך כלל ההודעה הזו ב C5 נובעת מסלילי ההצתה שמתחילים לסיים את חייהם.

בהתחלה זה ספורדי מפעם לפעם ונעלם לתקופת מה אבל בסופו של דבר התקלה מופיעה יותר ויותר והמנוע מתחיל לגמגם.

אם הבעיה נעלמה אני לא אומר לרוץ להחליף את ה coil pack כבר עכשיו כי אפשר עוד לסוע עליו אבל צריך להיות מודעים לזה ולא לבזבז כסף על דברים אחרים שלא יעזרו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

עודד, נשמח ל"התאכזב" וללמוד האם באמת זו הבעיה ברכב זה. בבדיקת דיאגנוזה השואל טוען שהבעיה ברורה והיא פיח במעברים.

לדעתי אם סלילים לא תקינים היתה הבעיה הרכב לא היה סוחב כמו שצריך וחותך בעמידה, הבעיה גם היתה מופיעה בבירור בסריקת המחשב.בדרך כלל באם אין הצתה טובה אז הפלגים אמורים להיות רטובים.אם השואל עושה טיפול אז הוא יכול לראות אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוני

הכרותי עם סיטרואן היא רבת שנים עוד מימי ה BX.

כאשר נכון להיום אני מחזיק C5 כבר כמה שנים.



גם אני חוויתי את בעיית ה Anti pollution fault

והתמודדתי איתה תקופה ארוכה

גם אני חשבתי שזה קשור לפיח זיהום וכיוצא בזה והאבסתי את הרכב בשמנים ותוספים וזבלים מסוגים שונים ומשונים. התופעה תמיד חזרה אחרי תקופה מסוימת, לפעמים לקח לה כמה חודשים לחזור !!!

הדיאגנוסטיקה שעשו לבחור תמוהה, אין שום חיישן שמדווח למחשב הרכב על "פיח במעברים" ואין קוד תקלה כזה.

המנוע אכן מגמגם כאשר הסלילים באמת הגיעו למצב קטטוני אולם בתחילת הדרך הם יתנו מפעם לפעם גימגום בודד שאפילו לא מורגש על ידי הנהג אלא רק על ידי חיישני הזיהום אויר שחוטפים פתאום גזים לא שרופים ואז נדלקת ההודעה Anti pollution fault





שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עודד,

 

מעברים סתומים מפיח, כפי שכתבתי, הם תופעה מוכרת וידועה במנוע ה-EW, ובחברה מודעים לה.

 

יכול להיות שאצלך באמת התקלה הייתה הסלילים, אני לא מתווכח עם עובדות - אבל בהרבה מנועים יש את הבעייה שהזכרתי ולפעמים אין מנוס אפילו מפתיחת ראש מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעברים לא ניסתמים ביום אחד, זה תהליך.

מחשב הרכב אמור להרגיש בתהליך לפי הגזים שנפלטים ולווסת בהתאם את כמות הדלק וההזרקה.

סביר להניח שהביצועים יפגעו אולם אין הכרח שתווצר בעיית זיהום אויר.

הייתי מציע לבחור לברר במוסך אם אכן הם עשו דיאגנוסטיקה מה היה קוד התקלה שקבלו ואז נדע אם היה הגיון בהנחה שלהם לגבי הפיח במעברים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא טענתי לרגע שזה קורה ביום אחד, אבל יש מספיק מנועים שלא ממש מתים על איכות הדלק הממוצעת בישראל, ונסתמים אחרי שהתיקון האפשרי בעזרת מערכת ניהול המנוע מגיע לקצה יכולתו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן חברים ,

 

נכון , האוטו באמת סחב פחות טוב אבל לאחר הפלשינג יש שיפור מורגש (אולי בזכות התוסף דלק).

בכל מקרה אני אמשיך לעקוב ולעדכן .

פילטר שמן אכן הוחלף לאחר הפלשינג.

כמו שאמרתי , ההסבר של פיח במעברי שסתומים נראה לי הגיוני היות והרכב היה מצלצל במיוחד בסל"ד נמוך ובזמן האחרון

אכל שמן בנדיבות .

האופצייה לפתוח ראש מנוע עלתה במוסך אבל אין תקציב לעניין .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוני

הכרותי עם סיטרואן היא רבת שנים עוד מימי ה BX.

כאשר נכון להיום אני מחזיק C5 כבר כמה שנים.



גם אני חוויתי את בעיית ה Anti pollution fault

והתמודדתי איתה תקופה ארוכה

גם אני חשבתי שזה קשור לפיח זיהום וכיוצא בזה והאבסתי את הרכב בשמנים ותוספים וזבלים מסוגים שונים ומשונים. התופעה תמיד חזרה אחרי תקופה מסוימת, לפעמים לקח לה כמה חודשים לחזור !!!

הדיאגנוסטיקה שעשו לבחור תמוהה, אין שום חיישן שמדווח למחשב הרכב על "פיח במעברים" ואין קוד תקלה כזה.

המנוע אכן מגמגם כאשר הסלילים באמת הגיעו למצב קטטוני אולם בתחילת הדרך הם יתנו מפעם לפעם גימגום בודד שאפילו לא מורגש על ידי הנהג אלא רק על ידי חיישני הזיהום אויר שחוטפים פתאום גזים לא שרופים ואז נדלקת ההודעה Anti pollution fault

 

 

 

עודד

אני פרסמתי שרשור בפורום בנושא ראה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=232700

לי קרה אותו דבר והדיאגנוסטיקה הייתה מאוד פשוטה - המכונאי בדק שמאוורר/ משאבת אוויר חם שמעבירה אוויר חם מראש המנוע דרך המעברים לממיר פועלת וזורקת אוויר חם, ואז ראה כי לא יוצא אוויר חם לכיוון הממיר לכן הבעייה היא בראש מנוע,

לי הוצע לשים תוסף K44 לניקוי כל 10000K ואולי זה יפתח את המעברים,

מנסיון לאחר שימוש ב K44 פעמיים לא השתנה כלום

המכונאי אמר לי שלפעמים לאחר הוצאת הראש מנוע יש צורך לקדוח החוצה את הפיח שנוצר במעברים, לכן תוספים לא יעזרו פה.

 

אני בטוח שיש עוד חיישנים שמדליקים את נורת האנטי פולושין, אבל במקרה שלי - זה ראש המנוע.

 

ד"א אני קורא כל הזמן על פלאשינג למנוע - מה זה לעזאזל הפלשינג הזה?

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...