Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לבעלי טויוטה פריוס


dbx22
שימו לב! השרשור הזה בן 5606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי פריוס כבר מספר חודשים, ולפני שקניתי אותה עניין אותי איך ירגיש במציאות נתון המומנט הגבוה שנע סביב ה40 ומשהו קג"מ.

כשנהגתי בה לראשונה ובעצם עד היום אני לא מרגיש שום דבר יוצא דופן.

קראתי ממספר אנשים באינטרנט שאומרים שבתאוצה חזקה היא יכולה לגרום לאנשים כאב בצוואר ודברים כאלה, אבל שום דבר מזה לא קרוב למציאות.

אז אני רוצה לשאול, גם אצלכם זה ככה?

ועוד שאלה, המנוע של הרכב די רועש, אין בידוד רעשים טוב מתא המנוע, זה ככה לא רק אצלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, הבידוד בפריוס לא ברמה. הרכב מנוהל על ידי המחשב על מנת לחסוך מנתון צריכת הדלק מיני שטויות שהנהג מסוגל לעשות ושהרכב בסופו של יום יהיה חיסכוני. אז הרכב לא מגיב לקיק-דאונים, לטובה ולרעה.

 

מי שכן זריז ברמזורים וכן מגיב לכל קפריזה של הנהג זה הסיוויק. הקפריזות והקיק דאונים יכולים לגרום לכך שסיוויק ההבידי יצרוך כמו רכב משפחתי רגיל. אבל נהג מחושב ורגוע יביאי אותו לנתונים של פריוס. ובכן, ברמזורים סיוויק עדיף על פריוס. במהירות גבוה, בעקיפה למשל, פריוס יותר זריז מסיוויק. פריוס סוחב יותר טוב בעליות. אבל בסך הכל מבחינה הדינמית שנהים די חלשים. שניהם לא מתאימים לנהגים כריזמתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח שהוא נוסע כשעושים קיק דאון. אבל זה לא כמו ברכבים אחרים בעלי תיבה רציפה. ראשית כל הסל"ד שלו בכלל מוגבל. תסתכל מה הנתון המכסימלי. נדמה לי 4000. בסיוויק זה 6500 עוד לפני התחום האדום. וזה לא נתון סתם. הוא גם מגיעה לנתון כזה בקלות, תוך שניות. זה נקרה קיק-דאון. לא שאני חלילה עושה דברים כאלה. גם 2500 יחד עם העזרה של המנוע החשמלי מספיק על מנת להדביק את הנוסעים עמוק אל תוך הכיסאות ופריאוס נשאר מאחור. אבל התרחקנו מהרמזור, עברנו 80 קמ"ש וזה כבר נהיה סיפור אחר. סיוויק נהיה חלש. הלחיצות על גז מניבות בעיקר צרחות בלתי-נעימות של המנוע מעל 4000 סל"ד והתאוצה אומנם עקבית אך איטית. הפריוס מסיג אותו בקלות וגם עובר הלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי פריוס כבר מספר חודשים, ולפני שקניתי אותה עניין אותי איך ירגיש במציאות נתון המומנט הגבוה שנע סביב ה40 ומשהו קג"מ.

כשנהגתי בה לראשונה ובעצם עד היום אני לא מרגיש שום דבר יוצא דופן.

קראתי ממספר אנשים באינטרנט שאומרים שבתאוצה חזקה היא יכולה לגרום לאנשים כאב בצוואר ודברים כאלה, אבל שום דבר מזה לא קרוב למציאות.

אז אני רוצה לשאול, גם אצלכם זה ככה?

ועוד שאלה, המנוע של הרכב די רועש, אין בידוד רעשים טוב מתא המנוע, זה ככה לא רק אצלי?

 

זה לא באמת 40 קג"מ. לא מחברים את הנתון של המנוע החשמלי עם הנתון של מנוע הבנזין אלא יש מין שילוב של השניים שמספק כנראה בין 20 ל-30 קג"מ. מי שאומר שהיא יכולה לגרום לאנשים כאבים בצוואר מקשקש שטויות, אבל היא בהחלט מרגישה נמרצת לעומת מכוניות אחרות עם כ-110 כ"ס.

בנוגע לרעש מנוע - אולי רק בפול גז. בנסיעה רגילה המנוע בכלל לא רועש ביחס למנוע בנזין. בדוק אם אין לך במקרה בעיה ברכב.

 

נכון, הבידוד בפריוס לא ברמה. הרכב מנוהל על ידי המחשב על מנת לחסוך מנתון צריכת הדלק מיני שטויות שהנהג מסוגל לעשות ושהרכב בסופו של יום יהיה חיסכוני. אז הרכב לא מגיב לקיק-דאונים, לטובה ולרעה.

 

מי שכן זריז ברמזורים וכן מגיב לכל קפריזה של הנהג זה הסיוויק. הקפריזות והקיק דאונים יכולים לגרום לכך שסיוויק ההבידי יצרוך כמו רכב משפחתי רגיל. אבל נהג מחושב ורגוע יביאי אותו לנתונים של פריוס. ובכן, ברמזורים סיוויק עדיף על פריוס. במהירות גבוה, בעקיפה למשל, פריוס יותר זריז מסיוויק. פריוס סוחב יותר טוב בעליות. אבל בסך הכל מבחינה הדינמית שנהים די חלשים. שניהם לא מתאימים לנהגים כריזמתיים.

 

לא הבנתי מה הקשר בין בידוד לקיק-דאונים (אליהם הפריוס מגיב יפה מאוד, אגב). אני גם מצטער לבשר לך אבל הסיוויק לא חזקה יותר מהפריוס בשום מצב.

וחוצמזה, נעלבתי בשם אבא שלי. הוא נוהג בפריוס והוא דווקא די כריזמתי :-P

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח שהוא נוסע כשעושים קיק דאון. אבל זה לא כמו ברכבים אחרים בעלי תיבה רציפה. ראשית כל הסל"ד שלו בכלל מוגבל. תסתכל מה הנתון המכסימלי. נדמה לי 4000. בסיוויק זה 6500 עוד לפני התחום האדום. וזה לא נתון סתם. הוא גם מגיעה לנתון כזה בקלות' date=' תוך שניות. זה נקרה קיק-דאון. לא שאני חלילה עושה דברים כאלה. גם 2500 יחד עם העזרה של המנוע החשמלי מספיק על מנת להדביק את הנוסעים עמוק אל תוך הכיסאות ופריאוס נשאר מאחור. אבל התרחקנו מהרמזור, עברנו 80 קמ"ש וזה כבר נהיה סיפור אחר. סיוויק נהיה חלש. הלחיצות על גז מניבות בעיקר צרחות בלתי-נעימות של המנוע מעל 4000 סל"ד והתאוצה אומנם עקבית אך איטית. הפריוס מסיג אותו בקלות וגם עובר הלה.[/quote']

 

שטויות?

לחבר שלי יש סיוויק ממש כמו שלך והוא מגיע איתה בקלות למהירויות מטורפות כמו 200...

בכביש ירושלים-אבו גוש שאפשר ללחוץ עד המצלמה הוא סגר שם 180 ובכביש למודיעין 205 אז זה ממש שטויות מה שאתה אומר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפוליצ'וק,אני לא יודע איפה בודקים סל"ד מירבי בכלל, אבל לפי מוטוקאר הסל"ד המקסימלי בהספק הוא 5000.

לסרוניס, הרעש לא מפול גז, בשיוט היא לא מרעישה בכלל, אולי רק רעשי דרך, אבל בתאוצות ובעליות שומעים אותה די חזק.

ואברג'ל, נראה לא הגיוני שהסיוויק מגיעה ל205 כשנתון היצרן למהירות המקסימלית הוא 185

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכביש ירושלים-אבו גוש שאפשר ללחוץ עד המצלמה הוא סגר שם 180 ובכביש למודיעין 205 אז זה ממש שטויות מה שאתה אומר

 

אתה יכול לספר את זה למישהו אחר. הנתונים ראליים אם מדובר על מנוע ה-1.8 אבל לא להייבריד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפוליצ'וק,אני לא יודע איפה בודקים סל"ד מירבי בכלל, אבל לפי מוטוקאר הסל"ד המקסימלי בהספק הוא 5000.

לסרוניס, הרעש לא מפול גז, בשיוט היא לא מרעישה בכלל, אולי רק רעשי דרך, אבל בתאוצות ובעליות שומעים אותה די חזק.

ואברג'ל, נראה לא הגיוני שהסיוויק מגיעה ל205 כשנתון היצרן למהירות המקסימלית הוא 185

 

לא הבנתי - הרעש לא מפול גז אבל כן מתאוצות? זה לא קצת סותר?

 

אגב, אני לא יודע על אילו מכוניות נהגת בעבר אבל אצל רוב המכוניות יש רעשי מנוע נוכחים תחת האצה חזקה. הרעש של הפריוס בוודאי לא מיוחד לרעה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם עמדתי ברמזור עם פריוס(כמה רמזורים) ות'אמת אני צחקתי כל הדרך ולא הבנתי איך הרכב מאיץ כל כך טוב?

בזמן שאני מנסה למצוא אחיזה ומפרפר בהילוך ראשון הפריוס בזמן הזה צוברת ממני מרחק, עד היום לא הבנתי איך זה הגיוני

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לספר את זה למישהו אחר. הנתונים ראליים אם מדובר על מנוע ה-1.8 אבל לא להייבריד.

 

אכן המנוע 1.8...

חשבתי שכל הסיויק החדשות היבריד טעות שלי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפוליצ'וק,אני לא יודע איפה בודקים סל"ד מירבי בכלל, אבל לפי מוטוקאר הסל"ד המקסימלי בהספק הוא 5000.

לסרוניס, הרעש לא מפול גז, בשיוט היא לא מרעישה בכלל, אולי רק רעשי דרך, אבל בתאוצות ובעליות שומעים אותה די חזק.

ואברג'ל, נראה לא הגיוני שהסיוויק מגיעה ל205 כשנתון היצרן למהירות המקסימלית הוא 185

 

כן, יכול להיות שזה 5000. אינני יכול להתגאות בנסיון נהיגה בפריוס. בסך כל ביצעתי 2 נסיעות ברכב. אחת תחת עינו הפקחה של סוכן מחירות ושניה - נסיעה של שעה ומשהו לבדי ברכב של החבר. הייתי מסכם כך. מבחינה הדינמית בכל זאת פריוס עדיף על סיוויק היברידי. זה שסיוויק זריז יותר מפריוס ברמזורים זו מבחינתי תכונה מיותרת. לצערי אינני כבר בגיל בו שואפים להרשים נהגים מסביב במשחקי המהירות. בגילי יותר מתאים לשחק במשחקי החיסכון בדלק. :-P אבל למשל כאשר צריכים להישתלב בתנוע של כביש מהיר אחרי מחלף - החולשה של סיוויק די מורגשת.

 

אבל שוב, מי שמחפש רכב זריז ודינמי - שניהם לא הכתובת. כמובן אינני משווא אותם ל-במוו על סוגיו. סתם סיוויק רגיל לא רואה את שניהם ממטר. אבל הנתונים הדינמיים זה לא השיקול היחיד. ישנה גם הנוחות והאיבזור. ובסעיף הזה סיוויק לוקח בגדול. כמובן הוא איננו מבודד כמו וולוו. בכל זאת נשמעים בסלון רעשי הכביש. אבל איזו אורטוריה של הנדל משתיקה אותם לגמרי. בפריוס זה מבחינתי פשוט בלתי-נסבל. מבחינת הנדסת אנוש סיוויק היה יכול להיות כמעט מושלם אילו לא בלם היד שממוקם מקדימה ומפריעה לרגל בתנוחה נינוחה בנסיעה על קרויז קונטרול. הפריוס פשוט לא נוח ותו לו. אני מבלה ברכב יותר משעה מדי יום. מדי פעם יוצא לי לנסוע למרחקים ארוכים גם, ולכן פריוס לא לגמרי מתאים לי. הגירסה הבסיסית של פריוס מגיעה עם איבזור חסר. אם רוצים להגיעה לרמת איבזור של הסיוויק, צריך להוסיף לפחות סכום 4-ספרתי. בזמנו ההבדל במחיר בין סיוויק לפריוס הבסיסי עמד על 17000 ש"ח. הוספת האיבזור בפריוס הייתה מביאה את ההבדל לסכום גדול בהרבה, כך שיתרון קל בחיסכון ובדינמיות כבר לא היה השיקול. לכן בחרתי בסיוויק. לאומת זאת, אילו שניהם היו באים באותו מחיר - אכן הבחירה לא הייתה קלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"ר,

 

נהגתי הרבה על פריוס ועל המון מכוניות אחרות ומצטער - אני לא יודע על מה אתה מדבר. זה לא שהפריוס נפלאה בתחומים הללו אבל היא בהחלט לא גרועה בבידוד רעשים, הנדסת אנוש ואבזור. אני גם לא חושב שיש לה בארץ גרסאות מאובזרות יותר או פחות (יש רק אופציה לבקרת שיוט). היא מגיעה עם בקרת אקלים, חישוקים קלים, מערכת שמע, שליטה מההגה על מגוון דברים, מחשב דרך, כל מערכות הבטיחות שתרצה והמון תאי אחסון. חסר משהו?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוספת בקרת שיוט ועוד כמה פיצ'בקעס בגירסת הפרמיום - זה כבר 7000 ש"ח בסוכנות. צבע מטאלי נדמה לי עוד 1000 - בסיוויק כלול במחיר. הטאסות בצדדים עוד 1500, משהו כזה, אצל סיוויק כלול. אני בנוסף זקוק למליף דיסקים, ורצוי הרבה. בסיוויק יש 6, הייתי מעדיף 10, אבל זה מה יש. בפריוס הייתי צריך להתקין עצמאית, עניין של אלפיים ש"ח לפחות וגם לא נכלל בביטוח במקרה חלילה גניבה או אובדן כללי. כך מגיעים להבדל של סכום 4-ספרתי.

 

ולגבי בידוד רעשים - הכל עניין של טעם. אני בתור חובב מוזיקה קלאסית תוך נהיגה מאוד מותרד מרעשים. בסיוויק הם אינם נשמעים בפריוס כן. אולי למישהו אחר זה לא יפריע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדוקטור כמה תיקונים קלים, על צבע מטאלי לא משלמים תוספת כי יש רק צבע מטאלי ובסוכנות נמנעים מלמכור בצבע לבן, והטאסות באות בלי תוספת תשלום. דבר שכן מרגיז מאוד זה שברכב שעולה כ150000 ש"ח המערכת לא מסוגלת להשמיע mp3.

ובנוגע לנוחות הנסיעה אני חושב שאתה לא צודק. לא היה לי ניסיון עם הסיוויק, אבל הפריוס מאוד נוחה ולא מעייפת בנסיעות ארוכות.

 

ולסרוניס, אני מתכוון לזה שבתאוצות לא של פול גז, אלא סתם כשהרכב מחליט שצריך לשלב את המנוע בנסיעה, אם זה תאוצה קצת יותר מקלה, או עלייה בשביל לשמור על המהירות, אז שומעים את המנוע. אני משווה את זה לרכב הקודם שהיה לי, ניסאן אלמרה שנת 99, ודווקא את המנוע שלה לא שמעו יותר מדי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...