Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בזמנכם הפנוי- החלפת משאבת מים ביונדאי לנטרה ידנית 97


charader
שימו לב! השרשור הזה בן 5601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב .

לפני שלושה ימים היה חסר לי מים ברדיאטור שאני מתכוון חסר , ממש לא היה לפחות 3 ליטר מילאתי .

באותו יום נסעתי למוסך בנצרת וגילו שייש לי סדק במכסה של הרדיאטור , המכסה הוחלף (350 ש"ח ) , נבדקו עוד נזילות והכל היה תקין .

נסעתי בערך 200 ק"מ מאז .

 

היום בדרכי לעבודה 3 ק"מ , הטמפרטורה עלתה קצת מעל הטמפרטורה הנורמלית , עצרתי את הרכב ומילאתי מים , ושוב פעם בערך 3 ליטר מים , אך כעת אני רואה שיישנה נזילה מאיזור המשאבת מים ,

 

שאלתי היא ,

הבנתי שבכדי להחליף את משאבת המים צריך להסיר את רצועת התיזמון , האם זו הדרך היחידה ? מהי עלות עבודה כולל חלקים ?

 

בנוסף , מדוע התקלות באות אחת אחרי השנייה , האם ישנו קשר ? האם זה קשור לפאקונג ראש ?

 

אשמח לתשובות ענייניות , מחר אני חייב לטפל ברכב , אישתי צריכה ללדת כל רגע ואין לי איך לנסוע .

תודה מראש

אושר

הרגשתי צרפתיה

והייתי עם איטלקיה זמן מה

ניסיתי גם יפנית, ואפילו קוריאנית .

אבל לבסוף התאהבתי בגרמניה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפת משאבת המים לרוב כרוכה בהורדה של חגורת הטיימינג (יש רכבים שלא צריך...).

יכול להיות שנזילת מים היא מאטם ראש המנוע וזה נראה לך כאילו זה ממשאבת המים.

לרוב כשיש בעיה באטם ראש המנוע המים ייברחו דרך מערכת הפליטה או שיחדרו לשמן או שניהם. בכל מקרה אם תוכל לתאר או לצלם ולסמן את הנזילה נוכל להיות יותר חכמים פה בפורום.

 

הכי טוב זה ללכת למוסך לבדוק. (אם אתה לא מעוניין לעשות את התיקון בתור פרוייקט).

 

אחת האינדיקציות הכי טובות שאני הייתי מציע היא להוציא את הפלאג מהצילינדר הכי קרוב לטיימינג (צילינדר אחת) ולבדוק אם הוא בצבע חלודה דבר שיכול להעיד על בריחת מים לתוך הצילינדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחלק מהמנועים משאבת "מים" מונעת ע"י רצועת תזמון, ולכן, אין בררה וחייבים להורידה.

לפי מה שזכור לי, ברכבך אין צורך. והחלפת המשאבה פשוטה יחסית.

אני לא רואה שום קשר בין נזילה ברדיאטור למשאבה, פרט לזה, שגיל הרכב עושה את שלו.

כמה ק"מ עבר הרכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

על מנת להחליף משאבת מים בלנטרה חייבים לפרק טימינג. ואים זה לנטרה ולא אלנטרה אז העסק מסובך מאוד טימינג מסובך ביותר . מוסכים מיתחמקים מלטפל בטימינג הזה ואני לא מציא לך לנגוע. קודם ברר אם המוסך שאתה מטפל ברכב מוכן לבצע את העבודה. אני חוזר ואומר באלנטרה לא בעיה בלנטרה [הישנות יותר] חרה אמיתי.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לקילומטראג' הרכב עשה 215000 , הרכב הוא לנטרה ידנית שנת 1997 .

 

הסתכלתי על המשאבה ואכן נראה מסובך העניין , חלק מהברגים נמצאים מאחורי רצועת התיזמון.

 

כמה צריכה לעלות עבודה כזו ? אני מאמין שעל הדרך כבר צריך להחליף את הרצועה ומותחנים ומחזירי שמן ? מה עוד אפשר להחליף אם כבר פותחים טיימינג ?

הרגשתי צרפתיה

והייתי עם איטלקיה זמן מה

ניסיתי גם יפנית, ואפילו קוריאנית .

אבל לבסוף התאהבתי בגרמניה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום , קודם כל תודה על התרשים

שנית , אכן אין קשר ממשי בין החגורה למשאבת המים , אבל , פיזית , אין אפשרות/ גישה , לברגים המוסתרים ע"י מכסה חגורת הטיימינג , ובנוסף החגורה עצמה מונעת לפתוח את הברגים ,

שורה תחתונה , צריך לפרק את הטיימינג ,

עדיין לא החלטתי מה העשה , אך כנראה אני יעשה זאת בעצמי , רק צריך יום טוב ולא גשום .

 

תודה על העזרה .

הרגשתי צרפתיה

והייתי עם איטלקיה זמן מה

ניסיתי גם יפנית, ואפילו קוריאנית .

אבל לבסוף התאהבתי בגרמניה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע בדקתי באוטודתה.

 

לפי התמונה אני לא רואה קשר בין חגורת תזמון למשאבה

 

מרפף תמונה של טיימינג מנוע G4GR/G4DR

 

 

 

שלום.

 

השרטוט לא של היונדאי המדוברת!

השרטוט שאני מצרף הוא השרטוט הנכון לרכב המדובר.

לבעל הרכב לתשומת לבך הטימינג מסובך הרבה בעלי מקצוע מיומנים מסתבכים איתו, לדעתי אם אתה לא מיומן על תיגע כי אתה תקלל את הרגע והאמן לי אני יודע על מה אני מדבר. הוא קשה לפרוק וצריך לדעת במדויק איך להרכיב את הרצועות החדשות.

לדעתי הנזק במוסך הוא +- 1600 ש"ח אם לא יותר.

על כול פנים אני מאחל לך בהצלחה.

 

 

בברכה בני ל.

001.jpg

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

מכיוון שאין לרובנו זמן פנוי, ונראה לי שגם לך לו, בעיקר בשבועות הקרובים, המלצתי פנה לבני ל. שהגיב בשרשור זה, בהודעה פרטית, וסכם איתו להגיע עם הרכב , לטיפול בהחלפת המשאבה ורצועת הטיימינג אצלו.

כך תצא מאושר פעמיים, מעבודה מקצועית, ומלידה מוצלחת, בשעה טובה אצל אשתך.

שיהיה בשעה טובה, ובמזל טוב, בכל מקרה.

בברכת חג חנוכה שמח.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום , קודם כל תודה על התרשים

שנית , אכן אין קשר ממשי בין החגורה למשאבת המים , אבל , פיזית , אין אפשרות/ גישה , לברגים המוסתרים ע"י מכסה חגורת הטיימינג , ובנוסף החגורה עצמה מונעת לפתוח את הברגים ,

שורה תחתונה , צריך לפרק את הטיימינג ,

עדיין לא החלטתי מה העשה , אך כנראה אני יעשה זאת בעצמי , רק צריך יום טוב ולא גשום .

 

תודה על העזרה .

 

על-מנת לדעת בוודאות האם המשאבה אצלך מונעת על-ידי רצועת התיזמון או חגורה נפרדת אנא, ציין את קוד המנוע כפי הרשום ברישיון הרכב ואני אנסה לעזור לך עם הסבר מפורט כיצד מחליפים את משאבת המים בקלילות.

 

גם אתה עם כלים מתאימים והסבר טכני תוכל להחליף את הרצועה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על-מנת לדעת בוודאות האם המשאבה אצלך מונעת על-ידי רצועת התיזמון או חגורה נפרדת אנא, ציין את קוד המנוע כפי הרשום ברישיון הרכב ואני אנסה לעזור לך עם הסבר מפורט כיצד מחליפים את משאבת המים בקלילות.

 

גם אתה עם כלים מתאימים והסבר טכני תוכל להחליף את הרצועה.

 

 

 

שלום מרק.

בשביל מה לבלבל את העיגולדים? [עיגולדים = בייייצים לא של תרנגולת אלה של תרנגול!!!]

מה לא ברור השרטוט?

מה הבחור לא ציין במפורש ההמשאבה לא מופעלת בעזרת הטימינג?

לא ברור שכדאי לפרק את משאבת המים יש לפרק את הטימינג כי הרצועות טימינג מפריעות?

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לסיים את הויכוח, מומלץ לרשום את דגם המנוע, או לפחות את הנפח (אני מניח שמדובר על אוט'). שני השרטוטים רלוונטיים ללנטרה- השאלה לאיזה מנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין השנים 91-96 שווקה בארץ לנטרה כמדומני ומשנת 96' ואילך שווקה אלנטרה לכן לי נראה שיש פה קצת אי בהירות.

 

קוד מנוע ונפח מנוע זה דבר בסיסי שיש לרשום בכול שאלה או התייעצות.

 

התרשים שצירפת אכן מסביר כיצד לפרק את המשאבה וכיצד לכוון את הטיימניג אבל לפי דעתי בשביל מכונאי חובב צריך קצת להוסיף מילים כגון:

 

1. יש צורך לרוקן את נוזל הקירור לפני פירוק המשאבה

2. בשרטוט שצירפת חסרים פרטים עבור מכונאי חובב

 

מסיבה זו ביקשתי קוד מנוע בכדי לצרף קצת מלל והסברים של הייצרן או היינס.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלנטרה שווקה רק משנת 2000-2001

 

זו צורה חדשה לגמרי שהחליפה לחלוטין את הלנטרה. הלנטרה שאתה מדבר עליה היא העגולה (96-00)

שהחליפה את הלנטרה המרובעת (94-95). שתיהן לנטרות.

 

ואיזה 91 ? לפני 94 אין בכלל יונדאי בארץ !

 

אה ו...אתם רואים מה קורה כשלא רושמים נפח מנוע בכותרת ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

(לפני שאתם קופצים על מרק 10 ) נראה לי כי בני קצת התבלבל ( מותר לו בגילו ) השרטוט שלו מראה לנטרה עד 95 כולל

והשרטוט של הבחור הראשון הוא הנכון לגבי לנטרה מ96 ומעלה ( לגבי לנטרה 97 ) והעבודה היא די קלה למי שיש ידע וציוד מקסימום 3 שעות . גם לגבי המינוח של מרק בחול הרכב שווק בתור אילנטרה

בברכה זיסו יוסי - מוסך זיסו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...