Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סאבים שנשרפים


unix
שימו לב! השרשור הזה בן 7415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

2 מגברים של קונקורד אחד 800 וואט והשני 600 וואט

קרוס של לנזר 2רמקולים של פיונייר 240 וואט צנגר רדיו דיסק

בקיצור מערכת סוף הדרך ותגידו מה שתגידו על קונקורד אבל אם תוסיפו

לפני המגברים קרוס של לנזר תבינו על מה אני מדבר.

בקיצר יש לי בעיה שרפתי 3 סאבים כבר

1.פיוניר 700 וואט

2.פיוניר 450 וואט

3.אינפינטי 1200 וואט שעבד בדיוק חצי שעה

למה לעזעזל הם נשרפים? הסאב היחיד שלא נשרף זה jensen475watts

כאלו רמקולים טובים נשרפו והזבל הזה גנסן מחזיק מעמד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

דבר ראשון- הקרוס (לא משנה לאנזר או לא לאנזר) לא משנה את הרמה הנמוכה של המערכת, הוא רק מונע מתדרים מסויימים להגיע לרמקולים כאלה או אחרים.

 

דבר שני- איזה דגם הסאב הנוכחי שלך ומה שרפת עד עכשיו (דגמים...) ?

 

האם אתה מחבר את הסאבים למגבר בעצמך? האם הלכת למתקינים מקצועיים להתקנת החיווט למגבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משער שכל העניין תלוי בעוצמה שאתה שולח אל הסאב , אם פתחת את ה GAIN של המגבר עד הסוף זה יכול להיות מאוד הסיבה לכך שכן המגבר שולח זרם חזק מידי לסאב ושורף אותו.

 

קיצר לכוון את המערכת אצל מתקין מקצועי וככה יפתרו הבעיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

joker: אני אומר אותו דבר - אבל אני חייב לציין רק דבר קטן אחד - המתקינים הכי מקצועיים וידועים בחיפה (כביכול) התקינו לי את ה-JLAUDIO שקניתי מהם הכל הפוך. חוט חוט - אחד לאחד הפוך. ובגללם שרפתי וופר מהקומפוננט שלי.

 

ואחרי שהחלפתי רמקול שמתי לב שאין לי הפרדה בין ימין ושמאל אז קלטתי שהכבלים מחוברים לא נכון וסידרתי את זה.

 

בוא נגיד שכבר מהתחלה פיקפקתי במתקינים אבל בגלל שאת ההתקנה הראשונה הם עשו בלי בעיות ויחסית במקצועיות (לא היו רעשי אלטרנטור למיניהם או בעיות אחרות) אז חשבתי שהם לפחות יודעים לחבר מגבר לרמקולים... אבל טעיתי.

 

בקיצור - unix - אם שמת סאב של 400 וואט של פיוניר על מגבר 800 וואט בגישור (bridge) - רוב הסיכויים שהוא לא ישרוד הרבה זמן אפילו שהמגבר הנ"ל הוא אחד מהמגברים שמאוד לא נאמנים למידע הכתוב בחוברת ההוראות מהיצרן (אם יש כזאת בכלל) וכנראה יתן אולי חצי מההספק שרשום בה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי - בדוק את המגבר שלך.

אם שרפת 3 סאבים, אני לא מבין איך עד עכשיו לא בדקת את המגבר שלך.

הרעיון הוא נורא פשוט.

סאב הוא בעל התנגדות מסויימת וככל שתעלה את העומס עליו ההתנגדות שלו תרד, במגברים לא איכותיים במיוחד (ע"ע קונקורד) אין הגנה על מצב כזה בו המגבר נדרש לרדת לרמות התנגדות שהוא לא מתוכנן לעבוד איתן (ועוד בBRIGED) ואז קורה מצב בו המגבר מוציא DC ישיר לרמקול ושורף אותו.

כדי לשרוף VC של סאב צריך לספק לו DC למשך זמן מסויים- סאב זה לא טוויטר, והסליל שלו הוא לרוב דבר מאסיבי שצריך עצמה רצינית של זרם כדי שישרף, דבר שרק מגבר תקול שמוציא DC ישיר יכול לעשות.

 

הענין של הסאב של ג'נסן שלא נישרף יכול להיות נורא פשוט - הוא לא יורד להתנגדויות כאלה נמוכות ולכן לא מביא את המגבר לסף הזה בו הוא מוציא DC ישיר.

 

אני בכל מקרה, הייתי הולך לזה שקניתי ממנו את המגבר ומוציא ממנו פיצוי על ה-3 סאבים שהמגבר הדפוק שלו שרף לך.

 

 

ונקודה נוספת - אם אתה רואה שלא משנה מה הדרייבר שאתה מנסה להניע - הם ממשיכים להשרף - נסה להאשים את המגבר. לא יתכן ש-3 סאבים יהיו דפוקים ותמשיך לחפש את האשם בקרוס או בסאב.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיכוי שהסאב נשרף בגלל הספק גבוה הוא קלוש, מהסיבה הפשוטה שלמגבר הזה יש הספק נמוך.

יתכן מאוד וקורה מה שרון אומר וזה שהמגבר מוציא DC.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון צודק ב-100% יש מגברים שאתה נותן להם כניסה מאוד חזק או יחסית יותר מימה שצריך אז הוא מתחיל להגיע לנקודת קיטעון והכול מתעוות ומוגבר במעגל.... וזה מה שקורה בעצם...

 

הכי הרבה תקלות היו שראיתי זה במגברים של DJ..... לפעמים דוחפים להם הספק גבוה בכניסה כדי לקבל יותר עוצמה וזה מה שקורה.

 

תמיר

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהמגבר נכנס לקליפינג. :)

 

 

NAD הצליחו בזמנו נורא עם פטנט שידע לעדן את התופעה....

 

 

רון.

-היום NAD הם סתם טובים :) -

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה התקנתי הכל בעצמי ואני מתקין להרבה רכבים וחבל שאין לי דיגיטלית בשביל להראות לכם את רמות ההתקנה חיבור אחרי חיבור כל מתקין מומחה שרואה מתלהב

 

בקיצור לענינינו הקטע פה שהסאב האחרון הוא 1200 וואט

אני עובד בוואטים גבוהיים תתפלאו הקונקורד הזה מוציא עוצמה

שלא שמעתי גם במגברים של פיונייר ואפילו של jbl שמדובר בהם על אותם

הוואטים ואתם יכולים לפקפק בזה עד ששומעים "אם ישמעו בקרוב"

לא מבינים על מה אני מדבר בוא נגיד שאחרי חצי שעה נסיעה אני

לא יכול לשמוע יותר באוזניים למשך רבע שעה 20 דקות וזה מפחיד.

דבר קטן שגיליתי לבד את האמת אחרי חיפושים רבים לפיתרון הכוח למגבר

צריך מינננננוסס חזק ומאודדדדד יותר כמעט כמו הפלוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיבורים יכולים להיות אחלה שבעולם, אבל אם מגבר מגיע לרוויה ומוציא DC ישיר (גל מרובע למי שרוצה ..) אז הוא ישרוף כל סאב שבעולם...

 

זה שהסאב הספציפי שאתה מדבר לא נשרף, זה לא מחייב שהוא יותר חזק, אלא שפשוט הוא לא יורד להתנגדויות נמוכות כלכך שמביאות את המגבר ללהוציא DC.

 

 

רון.

-מעבר לזה, הקונקורד יכול להיות מאוד חזק, אבל אתה לא בודק לו עיוותים או התנהגות ברמה של פרטים, אלא רק "רעש" כמו שאתה קורא לזה... ככה שבאמת אתה לא ממש יכול לדעת אם אתה מביא אותו למגבלות שלו או לא.-

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון אם התכוונת בDC לCLIPPING אז יש טעות בדברייך. CLIPPING הוא לא DC, סך הכל בקצוות הגל נקטם אבל זה עדיין רחוק מאוד מגל DC.

כמו כן הדבר לא קשור ישירות להתנגדות ומגבר לא טוב יכול להוציא DC (תכנון לקוי וללא קשר לרוויה) ללא קשר בהתנגדות הרמקול אך כשההתנגדות יורדת אכן הזרם עולה ואז יכול להיגרם נזק גדול יותר (במידה ולא נגרם נזק בזרם הנמוך).

 

למידע מצויין בנושא CLIPPING (ניתן גם לערוך חיפוש בפורום):

http://totoro.efiregate.net/HTMLPages/Tuning/GainSetting/GainSetting.htm#Clipping

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנסיך- אהבתי מאוד את התגובה שלך

אין לי כל כך מושג על מה מדובר אבל אני עומד לקנות סאב חדש ואני כמובן יחזיר את הגנסן ואת האינפיטי לרכב השני.

אני פשוט מפחד חבל עליהם ממש חבל.

רציתי לדעת איך אני בודק את מה שדיברת עליו? ולמה זה קורה ? יכול להיות שהמגבר עשה את שלו? עבר כבר בסיאט איביזה גולף וי אר 6 וגיפ ועכשיו פולו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...