Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלה מוזרה במזגן של סיטרואן C3 - עובד בלי הפסקה על הכי חזק


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 5645 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ה-C3 של חברה שלי החליטה לפני שבוע שהיא צריכה החלפת סליל הצתה, והיום המחישה היטב את הביטוי "צרות באות בצרורות" ויצרה תקלה מוזרה ביותר במערכת המיזוג.

 

ראשית, יש למכונית בקרת אקלים. הבקרה עבדה כרגיל וחברה שלי הנמיכה אותה מעט בעת הנסיעה. מיד עם הלחיצה על הכפתור המערכת השתגעה - התחילה להוציא אוויר לח (אוורור) בעוצמה הכי גבוהה, ללא קשר עם מה שכתוב על הצג או איזה כפתור שנלחץ. שום דבר לא מגיב - המערכת כל הזמן על עוצמה מקסימלית.

 

ניסיון לכיבוי הרכב והתנעתו מחדש לא עזר - ברגע שמסובבים סוויץ המערכת מתחילה לעבוד שוב בשיא המרץ.

 

מישהו נתקל בכזה דבר? יש לכם מושג מה התקלקל? איך מתקנים?

 

תודה

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי לכתוב לך שהפתרון הודאי זה להחליף אוטו אבל לאחר מחשבה אולי כדאי להחליף את החברה במקום...:twisted:

 

תקלות כאלו יכולות להגרם עקב הארקה לא תקינה ליחידת בקרת האקלים או היחידה עצמה.

סבירות אפסית שזה קשור לתיקון/טיפול הקודם ואולי לאיציק נ. יהיו תובנות יותר ממוקדות על התקלה.

תן לו צלצול השקמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני הפתרונות המוצעים רלוונטיים. רק נותר לבחור את הקל יותר :-P

 

:wink:

 

 

עריכה - איציק הוכיח כרגיל שהוא אכן ראוי לשם משפחתו - והבעייה תיפתר בקרוב (מודול שאחראי על המאוורר).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  1. קבוצות דיון ברשת לימדו אותי בתאוריה, וה- C5 שלי חיזקה זאת באופן מעשי, שתקלות מוזרות הקשורות במערכת החשמל מתחילים לאבחן ע"י חשד בריא במצב המצבר. אם הוא ישן דיו הוא יכול להטריד רכיבים אלקטרוניים שונים, למרות שהרכב מתניע באופן תקין.
  2. אתה משוכנע שמדחס המזגן לא פועל ? כי אם הטמפרטורה היתה תקינה ורק המפוח יצא מדעתו, הייתי חושד ביחידת הבקרה של המפוח - מתוצרת Valeo וקיימת בכלי-רכב של פיז'ו, סיטרואן ורנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון - כמו שכתבת, רוב הסיכויים שזו אכן יחידת הבקרה על המפוח.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקראת סוף שנות ה80 , היתה מחלה כזו בסיטרואנים (BX). יחידת הבקרה היתה נשרפת כתוצאה מסיבוב קשה של שני מנועי המאוורר (הפנימי) , והיתה לזכרוני, תופעה של פעולת מאווררים בעוצמה מלאה .

 

עוד לא יצא להם להשתחרר מבעיות במודולים האלה?

 

אני לא יודע איזה מעגל בתוך המודול הזה נדפק, אם המעגל הסופי דווקא, אז כדאי לבדוק שמנוע המאוורר מסתובב חלק, ללא שום מעכב. אחרת, זה יכול לחזור על עצמו. בדיוק כמו לפני כמעט 20 שנים.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקראת סוף שנות ה80 , היתה מחלה כזו בסיטרואנים (BX). יחידת הבקרה היתה נשרפת כתוצאה מסיבוב קשה של שני מנועי המאוורר (הפנימי)

אל תכרוך את שמה של ה- BX עם שום דבר שבא אחריה.

 

ההנדסה של יחידת הבקרה ב- BX היא מופת של חשיבה צרפתית מטומטמת.

שים לב איך זה עובד שם:

 

בניגוד לרוב המכוניות בהן יש מפוח בודד, ב- BX יש שניים, ממוקמים בתא המנוע מתחת לשמשה הקדמית, אחד מימין ואחד משמאל.

כל אחד מהמפוחים מוזן בחשמל על ידי מחבר פלסטיק עלוב, שברירי וממש לא אטום לנוזלים.

 

תשאל למה חשוב שהוא יהיה אטום לנוזלים ? או !

כי בצמידות לשני המפוחים נמצאים מיכלי שטיפת החלונות - אחד לחלון הקדמי ואחד לאחורי.

 

אז יש לנו שני מחברים שמועדים ללחות, קורוזיה ולנתק במוקדם או במאוחר. מכאן זה רק משתפר:

 

יחידת הבקרה ששולטת על שני המפוחים האלה יכולה להתחמם מאוד במהלך עבודתה. זה סביר והגיוני, כיוון שכאשר שני המפוחים עובדים במהירות גבוהה הם מושכים זרם גבוה.

 

איך נדאג לקרר אותה ? פשוט. נכניס את גוף הקירור שלה לתוך הצנרת שבה זורם האוויר.

יש בזה גם הגיון: מפוחים בעצמה גבוהה גורמים להתחממות יחידת הבקרה, אבל גם נושפים יותר אוויר כדי לקרר אותה.

אם במקרה יש תקלה שגורמת לנתק במפוח, אזי לא תהיה רוח כדי לקרר את יחידת הבקרה, אבל גם לא תהיה התחממות כיוון שלא יזרום זרם חשמלי (יש נתק במעגל).

 

והנה פיסת ההנדסה הצרפתית ששומטת את הקרקע מתחת לרציונל הזה:

 

יחידת הבקרה מבקרת את אספקת הזרם לשני המפוחים, אבל רק אחד מהשניים (זה שבצד הנהג) אחראי על קירורה.

לידו נמצא גם מיכל השטיפה של השמשה הקדמית, זה שממלאים בו נוזל בתכיפות גבוהה.

 

לכן, שם גם מתרחש נתק שגורם למפוח הזה להפסיק לפעול.

המפוח השני ממשיך לפעול (ובדרך כלל בעוצמה גבוהה, כי הנהג מרגיש שספיקת האוויר נחלשה, ומגביר את עוצמת המאוורר למקסימום).

יחידת הבקרה מספקת לו את הזרם, מתחממת מאוד, אבל המפוח שאחראי על קירורה מת...

 

מכאן ועד מותה שלה עובר רק זמן קצר.:idea:

 

(וכאן אפשר לציין שהוא מוחזקת למקומה בשני ברגים בלבד. אבל כדי להגיע אליהם יש לפרק את שני המפוחים. וכדי לפרק אותם, יש לפרק את מיכלי שטיפת החלונות. ואת המגב. ואת המנוע שלו. ואת חיפוי הפיברגלאס השברירי שמכסה על כולם)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין דברים בגו, ככל שקשור למה שתיארתי.

 

אני עומד בתוקף על מה שרשמתי.

 

נא לקרוא בסבלנות עד הסוף, ולנסות להבין.

 

עם כל הכבוד לתיאוריה הזו, אני תיקנתי עשרות כאלה, לשנים רבות קדימה, אף אחת לא חזרה ל"תיקון חוזר" , רק הגיעו ממקומות אחרים שהחליפו יחידות ותיקנו להם מחברים..

 

הבעיה לא היתה כתוצאה מנתק במנוע , ממש לא. אלא במנועים שהסתובבו "קשה".

 

הבעיה נפתרה בהחלפת יחידת בקרה שנשרפה עקב עומס גבוה, לא לפני החלפת שני המנועים במנועי בוש, וביצוע התאמה, שכן , נקודות החיזוק לא היו תואמות. אדגיש, שום בעיות במחברים.

 

זה היה סידרתי, ממש איך שנגמרה האחריות, זה היה הפתרון , פתרון של מאה אחוזים. המחברים נותרו ללא שום נגיעה, והיו חדשים ונקיים כביום הוולדם. אנחנו מדברים על 17-18 שנים אחורנית, לא על מחברים שהמשיכו לחיות (ולהתדרדר) ככ הרבה שנים.

 

זה מה שהיה, זה, ורק זה. ואני מדגיש. זה ורק זה. לא בעיות שנבעו מנתקים במנוע כזה או אחר, ולא בעיות כתוצאה ממחברים שניזוקו.

 

השוותי תופעה שקיימת בסטרואן חדשה יחסית, לסיטרואן חדשה יחסית שהיתה לפני כמעט 20 שנים.

 

אותו מותג, אותה התופעה. אולי לא אותה הסיבה (גורם) , אבל אותה תופעה.

 

אני מקווה שזה ברור.

 

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה לא היתה כתוצאה מנתק במנוע , ממש לא. אלא במנועים שהסתובבו "קשה".

 

הבעיה נפתרה בהחלפת יחידת בקרה שנשרפה עקב עומס גבוה, לא לפני החלפת שני המנועים במנועי בוש, וביצוע התאמה, שכן , נקודות החיזוק לא היו תואמות. אדגיש, שום בעיות במחברים.

מקבל -כמובן- את דבריך. ראית ותיקנת את המערכת הזו ביותר מכוניות ממני.

 

אני מתייחס לתופעה -שגם היא קיימת ללא ספק- אבל במכוניות הרבה יותר ישנות. למשל זו שחונה מחוץ לדלת בביתי. :-)

שני המפוחים מסתובבים חופשי, עד שאחד מהם מפסיק להסתובב בגלל מגע לקוי במחבר.

פירוק המחבר (הבלתי אטום שיושב בצמידות למיכל המים) חושף המון טינופת וקורוזיה.

יחידת הבקרה שתלויה רק במפוח אחד לקירורה, ממשיכה להזין את המפוח השני עד שנשרפת.

 

צריך לזכור שהמכונית שלי בת 17...

מותר למכוניות בגיל כזה להתקלקל, אבל אני לא מצליח להבין את הלך הרוח של המהנדס שחשב לעצמו: "בטח שני המפוחים ימותו יחד. אין מצב שרק אחד יתקלקל ויאפשר למפוח התקין לשרוף את היחידת הבקרה שנותרה ללא קירור".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5645 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...