Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן קסרה 99 1.8I מתחממת


Saar74
שימו לב! השרשור הזה בן 5664 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי,

 

הסיטרואן שלי (קסרה 99, 1.8I )החלה להתחמם היום (מגיעה לקו האדום).

פירקתי את הטרמוסטט, נראה נקי, כמעט חדש, ללא קורוזיה/ליכלוך בסביבתו, נראה גם יבש למדי confused.gif

 

לאחר הפירוק, ללא טרמוסטט הרכב עדיין מתחמם.

בעת פעולת המנוע, מגיע נוזל קירור לבית הטרמוסטט, ויוצא לכיוון צינור הרדיאטור הפנימי (רדיאטור חימום). לכיוון הרדיאטור יוצאים אדים וטיפות (פתחתי את פתח ניקוז האויר ולא יצא ממנו נוזל, פירקתי את הצינור לכיון רדיאטור החימום ומהפתח הזה יוצא זרם לא חזק של נוזל קירור).

 

הרכב עם 110K ק"מ. למיטב ידיעתי, עבר טיימינג ב 80K לפני 3 שנים, לא הוחלפה משאבת מים.

 

האם לפי התיאור שלי מדובר אכן במשאבת מים?

 

אם כן, איך מחליפים אותה? היכן היא נמצאת? טיפים, תמונות והסברים יתקבלו בברכה icon_smile.gif

 

תודה וחתימה טובה,

סער

user_online.gifreport.gif progress.gif

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאווררים עובדים ?

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי תיאורך, נשמע כאילו משאבת המים אכן סיימה את חייה המועילים.

 

להלן ציור של המשאבה:

 

waterpumpxsara.jpg

 

והנה מיקומה (מתחת למותחן, מימין לספרה 7 בתרשים):

 

Xsaratimingbelt.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה,

שאלה נוספת,

איך אני מסיר את כיסוי הפלסטיק השחור מעל חגורת הטיימינג?

אני מודע לכך שזו "שאלת בור ועם הספר" :shock:

עד היום פירקתי בעיקר את הג'יפ, שם הכל ברור, גדול וחשוף יותר :-D

 

(את הבורג עם הראש 10 מ"מ בחלק העליון של הפלסטיק הורדתי, נראה כאילו יש משהו בחלק התחתון שתופס את הכיסוי.

הבורג עם הראש 16 מ"מ בחלק התחתון לא נראה לי קשור...

 

תודה,

סער.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סגור אם מכסה הטיימינג אצלך הוא של 3 חלקים:

 

xsaratimingbeltcover1.jpg

 

או שני חלקים:

xsaratimingbeltcover2.jpg

 

אבל זה בטח יעזור.

 

שים לב שאתה מוצא איך לקבע את גלג"ש טיימינג ופולי קראנק לפני פירוק החגורה (יש חורים). מומלץ מאוד להחליף רצועה ומותחן על הדרך, שניהם יחד עולים 150-200 ש"ח. עוול לא לעשות את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ביצעת ניקוז אויר מהמערכת כמו שצריך ?

 

האם לאחרונה היה חסר נוזל קירור ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

 

האמת שלא ממש ביצעתי ניקוז אויר כמו שצריך,

האוטו התחמם תוך כדי הניקוז ולא יצאו מים מהפתחים.

 

המכסה אצלי הוא 3 חלקים (אחרי שראיתי את השרטוט, הבנתי את זה :-D )

 

בג'יפולוג הסבירו לי כיצד לודא שאכן זו המשאבה

(http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=216572#post216572)

מחר בערב (בצאת החג) אבצע זאת ואני מקווה לגלות שטעיתי ושהרדיאטור סתום :roll:

 

תודה,

סער

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאתה רץ לפרק משאבה, (ואחרי שבדקת את ספיקת המשאבה, כמו שאיציק מג'יפולוג הציע) בצע את ניקוז האוויר בדרך הבאה:

 

כל זה צריך להתבצע כאשר הרכב אינו מונע.

 

1. החזר את התרמוסטט.

2. מלא את הרדיאטור עד הסוף.

3. בצידו הימני של הרדיאטור יש ברז ניקוז קטן, נפתח ברבע סיבוב (אם צריך - השתמש בפלאייר, אבל בעדינות - כדי לא לשבור את הברז).

4. השלם מים ברדיאטור ופתח את בורג הניקוז על הפלאנג' של התרמוסטט, לא עד הסוף, אלא עד שתשמע שריקה של האוויר היוצא, ועוד קצת.

5. חזור לרדיאטור והשלם מים, עד שתראה יציאה של המים מבורג הניקוז, סגור את הבורג.

6. פתח את פקק הניקוז בכניסה לרדיאטור החימום (זהירות עם הפקק- הוא נוטה ליפול למטה לאיזור מסרק ההגה, ואז אין מצב שתוכל להוציא אותו, ולא, פקק של וונטיל לא מתאים :-)).

7. שוב, חזרה לרדיאטור ומילוי מים.

8. סגור את מכסה הרדיאטור.

 

עכשיו אפשר להניע, תן לרכב להתחמם, ו-וודא שכאשר הטמפ' בשעון מגיעה לאיזור 80 מעלות וקצת, הרדיאטור נהיה חם (כלומר התרמוסטט נפתח והמים זורמים).

אפשר לו להתחמם עוד, ב-92 מעלות בערך המאווררים אמורים להיכנס, ולהוריד את הטמפ'. וודא שהטמפ' אכן יורדת, והמאווררים מפסיקים לפעול.

 

כדי לוודא שהמאווררים נכנסים גם במהירות גבוהה, אפשר לנתק את הקונקטור החום באיזור הפלאנג' (לחיצה על השן פנימה, ואז הקונק' יוצא) - אין קשר לטמפ' העבודה במצב זה.

 

אם מזלך שפר עליך והכל עובד בסדר - מומלץ מאוד מאוד לרוקן את המערכת ככל שאפשר, ולמלא נוזל קירור מקורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תקשיב לשמר, הוא חאפר.

 

בקסארה-I מהירות ראשונה נכנסת ב 96 מעלות, מהירות שניה ב 101 מעלות, וניתוק מדחס ב 112 מעלות.

נורת התראה ב 118 מעלות.

 

בדגמי XU טרמוסטט נפתח מ 83 עד 89

בדגמי TU (לא כמו שלך) טרמוסטט נפתח מ 89 עד 95.

 

בשני המקרים מהירות ראשונה של המאוררים היא ב 96.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

 

עדכון:

1. מצאתי נזילה בחיבור לרדיאטור הפנימי (חימום), ככל הנראה, זה מה שגרם להעלמות המים ולחימום.

2. המשאבה לא השפריצה ל 2 מטרים, בקושי מטר וקצת, בספיקה מלאה.

3. ללא טרמוסטט, האוטו מגיע לטמפרטורת עבודה של ~100 מעלות, ואז המאווררים נכנסים לפעולה. הטמפרטורה נשארת בין 90 ל 100-105 מעלות.

 

מישהו מכיר את הצינורות האלו? זה נראה כמו צינורות יצוקים, מה מחליפים? איך מפרקים?

 

תודה,

סער.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצינורות הללו עולים כ-250 ללא מקוריים (אין לי מושג לגבי איכותם), ל-600 בערך (בדקתי מזמן) למקוריים.

האם אתה בטוח שהנזילה אינה מהרדיאטור הפנימי (חימום)? אם כן, תתכונן להוריד דש בורד או להיפרד מכ-1500 ש"ח לפחות.

 

אם לא - הנה הצינורות (האצבע היפה שלי מסמנת את הקליפס שיש להורידו בעזרת מברג דק או משהו כזה):

 

Radiatorpipes2.jpg

 

 

כך זה נראה ללא הקליפס:

 

Radiatorpipes1.jpg

 

ואחרי שמשכת את הצינורות החוצה (משיכה כלפי קדמת הרכב):

 

Radiatorpipes3.jpg

 

עם הצינור החדש אמורות להיות שתי גומיות אטימה, שים לב שהן קיימות.

הקצוות האחרים של הצינור מתחברים עם בנד, אחד לפלאנג' של התרמוסטט או איפשהו בראש המנוע, והצד השני לבלוק המנוע.

 

 

לגבי המשאבה - לא נראה לי שיש לך בעייה. אם הרכב לא יתחמם אחרי התיקון , אין מה לגעת (עם זאת - שים לב שעבר לא מעט זמן מהח' הטיימינג האחרונה, לשיקולך).

 

דבר אחרון - אפשר לבטל את החימום ע"י חיתוך שני הצינורות (לטענתך הם גם ככה שבורים, כך שזה לא משנה) וגישור ביניהם באמצעות ניפל ובנדים, אבל החורף קרב ובא...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי

 

תודה על התגובות המושקעות.

 

אלו הצינורות עליהם דיברתי, אצלי הם מעט שונים, הבנתי שיש מספר דגמים.

יש עליהם קליפס מתכת, את הנזילה רואים מהצינור עצמו, לא מהיחידה הפנימית.

יש אצלי ממש שבר באיזור של טבעת המתכת (אצלי אין טבעת כזו, יש פלסטיק עבה יותר)

 

תודה,

מחר אפרק ואנסה למצוא את החלק,

סער.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלות הצינור משתנה בין דגם לדגם (קיים שוני בכניסות\יציאות למנוע, כמו גם באורך של הצינורות).

הצינור מגיע מוכן קומפלט להרכבה, עדיף שתעשה את זה במוסך (לא יעלה הרבה כסף).

עלות הצינור (מקורי) לדגם הזה נעה בין 460 ל 560 שח לפני מעמ ועבודה.

 

איציק

 

נ.ב.

אל תקשיב לשמר, הוא חאפר (:-P).

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5664 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...