Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה בMAF ל Z3


davidcohen
שימו לב! השרשור הזה בן 5668 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה בטוח שה-MAF הזה ייחודי ל-Z3?

 

אני מניח שהוא של BOSCH, יש לך את הדגם הספציפי? ב.מ.וו רבות מאותן שנים הגיעו עם MAF מתוצרת זהה, גם פז'ו 205GTI, MI16 וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצוי לא לנקות חיישני MAF מסוג רדיד מחומם עם תרסיס או כל חומר אחר, החיישן מצופה בשכבת מגן יחודית סיליקונית שנפגעת מהחומרי ניקוי ולאחר זמן קצר החיישן מפסיק לתפקד לצמיתות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אינני יודע במדוייק איזה סוג של חיישן MAF מותקן ברכב של פותח האשכול קרי מסוג Hot-film air-mass meter או Hot- wire air-mass meter אבל אני כן יודע שאין שום רכיב רגיש לחומר שציינתי קודם לכן.

 

חיישן מסוג Hot-film בנוי מאלמנט עשוי מחומר קרמי שעליו מודבקים הנגדים (פסי התנגדות) בשיטה של הדפסת משי והחומר סרוויסול לא יגרום שום נזק לחיישן מכיוון שהוא מתנדף מהר מאוד.

 

איפה קראת שיש שכבה סילקונית רגישה בתוך החיישן ? על איזה חלק בחיישן קיימת שכבה סיליקונית ?

 

ייתכן שאני צריך לראות ולקרוא דף נתונים של הייצרן בכדי לעמיק את הידע שלי בנושא.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידע בדוק ולא ניתן לפרסום. השכבת מגן מאריכה את חייו של החיישן כנגד חלקיקים מקרוניים שכן מצליחים לחדור את מסנן אויר וכנגד אדי שמן מנוע שמגיע לחיישן עקב פעולת מערכת הנשם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

ראשית

דניאל צודק במיליון אחוז אסור לחלוטין לנקות בתרסיס כל שהוא או לפתוח את הברגים של מד זרימת האוויר מה שהרבה בעלי מוסך

עושים זה גורם לנזק.

הוראות יצרן אומרות בפרוש לא לנקות או לפתוח את החלק זה מגיע מכוייל מהחברה.

ברגע שמתחברים עם סורק תקלות למחשב ניהול מנוע ומקבלים תקלה במד זרימת האוויר (בודקים קודם כל עם באמת התקלה

ממד זרימת האוויר ) אז צריך להחליף לא לנקות עם ספריי קרבורטורים מה שאני רואה הרבה פעמים שעושים (זה לא קרבורטור)

מה שגם היום ניתן לבדוק מחוץ לרכב את מד זרימת האוויר (במידה והוא 5 פינים BOSCH) .

 

לגבי הבחור עם ה- Z3 אולי תוכל לתת מק"ט של החלק אני מוכן לנסות לעזור לך :-).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

יש ביידך הוראה האוסרת ניקוי חיישן MAF מסוג HOT FILM ?

 

הייצרן VAG כן ממליץ לנקות את החיישן כפי שציינתי במקרים של הצטברות אדי שמן המגיעים משסתום PCV או לכלוך.

 

הנחיות מסוג זה לא תמצא בדרך כלל בהוראות אחזקה שוטפות או בספרות אחזקה רגילה.

 

במקרים של תיכנון לקוי או כשל של הייצרן והרכב עדיין במסגרת אחריות אזי במקרים כאלה לייצרן יש מעוף ופיתרונות ייצירתיים והמידע מופץ כ-TSB.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידע בדוק ולא ניתן לפרסום..

 

שלי כן ניתן לפרסום להרחבת הידע של כולנו.

Pages from Thin Coating of Oil Collects on Mass Air Flow (MAF) Sensor.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידע שברשותך הוא נחלת הכלל ולכן אין בעיה לפרסמו, המידע שיש בידי הוא מידע פנימי של יצרן חיישנים ומוגדר כסודי.

 

הסיבה מדוע יצרן הרכב מפרסם בוליטין כזה, למרות אזהרות יצרן החיישן שלנקות את החיישנים יגרום לזנק, זה פשוט לחסוך עלויות אחריות.

מכוון שהגורם שפוגע בחיישן זה תכנון לקוי של מערכת הנשם במנוע, יצרן הרכב אינו יכול לתבוע אחריות מיצרן החיישן והיה עליו לנסות וצמצם נזקים ולהסתכן אפילו בפגיעה אפשרית באורך חייו של החיישן. שיקולים כלכליים גרידא וזה לא משהו חדש אצל יצרני הרכב, כך שיצירתיות או מעוף לדעתי אין פה.

מנסיון אני יודע שנסיונות ניקוי חיישני MAF גם עם החומרים הכי עדינים לא מחזיק הרבה זמן מעמד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייצרן בוודאי רוצה לחסוך בעלויות אבל הוא גם הנחה את המוסכים להתקין נשם בכדי שהתופעה של הצטברות אדי שמן לא תחזור על עצמה.

 

מפאת גודל קובץ המידע של ה-TSB לא הצלחתי לעלות אותו לפורום ולכן שלחתי לך במייל.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחשוב מה היה קורה עם הוא היה גם מנחה להחליף בנוסף גם חיישנים שידוע שהם מאוד יקרים, יצרן החיישן בודאות לא היה משלם על ההחלפה בגלל פגם תכנוני במנוע והיצרן הרכב היה סופג את זה.

היצרן מגן על עצמו ומצא שיטה שלדעתו תפגע בו פחות, זה הכול, אין פה משהו לא שגרתי אבל יש להזהר שקוראים בולוטינים של יצרני רכב, לא בטוח שהמידע שם חושף את האמת הטכנית גרידא וצריך לפעמים לקרוא בין השורות (או פשוט לדעת את האמת...).

 

במחשבה נוספת, אם באמת ברור שחיישן MAF לא תקין אולי שווה באמת לנסות ניקוי, הרי מה יש להפסיד? רק אולי להרוויח זמן עד להשבתה סופית של החיישן, שמי יודע מתי תקרה. בזמן הזה הרכב עלול אולי להגנב, להימכר או לצאת לפנסיה (השבתה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו קבלתי בולטין של שינוי טכני לפתירת בעיה ברכב, מיצרן הרכב ונוסח הפתיחה היה כך:

כדי לשפר את .... וכמובן שלא הוזכר שבעצם מדובר בכלל על פגם, אלא זה משתמע רק כשיפור של משהוא שהוא בסדר.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5668 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...