Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעת מאמץ מרובה הוונטה לא נכנסת לעבודה [פונטו 75SX שנת 95. שכחתי לספר וערכו לי]


eladza
שימו לב! השרשור הזה בן 5686 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

שמי אלעד וברשותי פיאט פונטו SX75 שנת 95.

חיפשתי היטב בפורום אודות התקלה שלי אך לא מצאתי.

הרכב בזמן עליה מתחמם מעבר לחצי, באותו הזמן הוונטה לא נכנסת לעבודה, ואילו בסיום העליה אחרי נסיעה מישורית קצרה היא נכנסת לעבודה והחום חוזר לנורמל.

החלפתי לפני מספר חודשים יוניט חום חדש, פלנץ' (עם טרמוסטט) וברדיאטור מלאתי מים של PRESTONE.(הכל במוסך/חשמלאי)

בזמן עמידה ונסיעה מישורית החום מנוע יציב ואינו עובר את החצי. ( בערך חצי מלימטר מתחת לחצי בזמן עמידה)

כאשר אני מתחיל עליה, אפילו קצרה ביותר (חצי קילטמטר) החום עולה.

יש לציין כי עם מזגן עובד אין שום בעיה של התחממות.( שתי הוונטות נכנסות לעבודה ).

אשמח אם תוכלו לכוון אותי בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתי הוחלפה משאבת המים ? התופעה שאתה מספר עליה קוראת בין היתר בגלל משאבה שלא מסחררת את המים בצורה טובה.

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה בסיום העליה עצרתי מיד בצד פתחתי מכסה מנוע וראיתי שהיא לא עובדת.

אין לי מושג אם החליפו משאבת מים.

בזמנו עשיתי שטיפת רדיאטור ונדמה לי שעשו גם בדיקת לחץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם השארת את המנוע פועל בזמן הבדיקה?

בפונטו שלי (SX 2001)המאוורר נכבה מיד אחרי שאני מכבה את הרכב.

 

לא הבנתי האם כאשר אתה אומר שהחום עלה "מעבר לחצי" - כמה קווים מעבר לחצי?

האם הוא עלה מעבר לחצי ונשאר יציב, או המשיך להתחמם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, המנוע ממשיך לעבוד.(אצלי המאוורר ממשיך לעבוד גם אחרי הכיבוי)

אין קוים במד חום אבל זה משהו כמו שניים שלושה מלימטר, ורק אחרי איזה דקה או שניים המאוורר נכנס לעבודה, והוא שומר על הטמפ' יציבה.

העניין הוא שזו עליה רק של חצי קילומטר, מה יקרה בעליות יותר ארוכות וחדות??

 

בעניין המשאבת מים - מה לחץ המים שהמשאבה אמורה לספק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפקודה ש יוניט החום נותת למאוורר , היא מעל החצי ( כתבתה מספר שניות אח"כ המאוורר נכנס לפעולה )

 

כאשר המזגן עובד , המאווררים עובדים קבוע והחום עומד סביב החצי ( דבר המראה כי משאבת המים עובדת תקין )

כאשר המזגן מנותק , יוניט החום נותת את הפקודה ,לפי נתוני העבודה שלה לפתיחת המאוורר .( קצת מעל החצי )

 

נראה לי כי המצב תקין .

 

יש אפשרות להחליף ליוניט חום אשר תפתח את המאוורר בטמפרטורה יותר נמוכה .

לדוגמה - היום היוניט 95-100 מעלות , לשנות ל 92-97 מעלות . דרגה אחת יותר נמוך .

( חייבים לבדוק במוסך , שהפתיחה הנמוכה יותר לא תגרום למחשב הרכב להבין כי המנוע עדיין קר )

 

בגדול המצב אצלך נראה תקין .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בפונטו הזאת (75) יש מזגן ישראלי או מזגן מקורי?.

שיטת פעולת מאורר הרדיאטור שונה בין 2 המזגנים האלו:

1. במזגן המקורי יש רק מאורר רדיאטור אחד שפועל בשתי מהירויות לפי חום המנוע או בהשפעת לחץ המזגן (ללא תלות בחום המנוע).

2. במזגן ישראלי, מאורר הרדיאטור, שהנו קטן יותר, פועל ע"י חום המנוע רק במהירות 1.

בהפעלת המזגן מופעל מייד מאורר נוסף (בהתקנה ישראלית) של המעבה (בצד ימין של המנוע) וכשלחץ גז המזגן עוד עולה הוא מפעיל גם את מאורר הרדיאטור המקורי (גם אם חום המנוע נמוך).

חוסר מיים/נוזל קרור או רדיאטור סתום עלולים לשבש את פעולת יוניט חום הרדיאטור כך שהוא לא יפעיל את המאורר כי היוניט עצמו לא מתחמם כראוי.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מזגן לא מקורי. וזה בדיוק כפי שציינת, ישנו מאוורר קטן יותר בפינה השמאלית של הרדיאטור שנכנס לפעולה עם הפעלת המזגן.

חשוב לי שתבין כי גם אחרי שהמאורר נכנס לעבודה בסיום הנסיעה הטמפ' נשארת קבועה מעל החצי .

במצב רגיל שבו הרכב עומד, מד החום לא מגיע לחצי ואני רואה את המאוורר נכנס לפעולה.

 

אייל, רשמת ש-

יש אפשרות להחליף ליוניט חום אשר תפתח את המאוורר בטמפרטורה יותר נמוכה .

לדוגמה - היום היוניט 95-100 מעלות , לשנות ל 92-97 מעלות . דרגה אחת יותר נמוך .

( חייבים לבדוק במוסך , שהפתיחה הנמוכה יותר לא תגרום למחשב הרכב להבין כי המנוע עדיין קר )

 

- מה הבעיה עם זה? למה זה יכול לגרום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי הולך על בדיקה של משאבת המים, אולי אין סחרור מספיק, אולי היא לא מסתובבת כראוי.

שכן אתה מתאר בעיה בזמן מאמץ,

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוניט מאורר הרדיאטור המקורי הנו של 92-87 מעלות, מפעיל המאורר ב 92 מעלות ומכבה אותו ב 87 מעלות.

ראשית התקן יוניט כזה. לאחר החלפת היוניט יש למלא/להוסיף נוזל קרור ולנקז אויר ממע' קרור המנוע.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוניט מאורר הרדיאטור המקורי הנו של 92-87 מעלות, מפעיל המאורר ב 92 מעלות ומכבה אותו ב 87 מעלות.

ראשית התקן יוניט כזה. לאחר החלפת היוניט יש למלא/להוסיף נוזל קרור ולנקז אויר ממע' קרור המנוע.

בברכה - רפי לין :-)

 

בדוק ועשה את אשר כתב " רפי לין "

 

אם תוריד יותר מדי את טמפרטורת הנוזל במערכת , תערובת הדלק תהיה עשירה מדי ( כמו מנוע קר , צו'ק המעשיר את הדלק )

 

צריכת הדלק תעלה , והמנוע לא יגיע לטמפרטורת עבודה נכונה .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשה חיפוש על ניקוז אוויר בפונטו. הנושא נטחן

ואם כבר תשתמש בפרפלו כנוזל קירור ולא בפרסטון.

"מה אתה מעדיף, מה רע בשביט? או מראה בשביט?"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5686 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...