Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סרק לא יציב - ומה תפקיד הבורג בבית מצערת? ZX וולקן 93


Jack_R1
שימו לב! השרשור הזה בן 5679 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חג שמח ושנה טובה לשוכני הפורום.

 

אני מתמודד עם בעיית סל"ד סרק לא יציב, והולך לפי המדריך הזה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=73501

 

נקודות 1,2,3,4,7,9,12,13 נפסלו.

 

11 - אבדוק בהזדמנות ע"י הצלבה עם מנוע צעדים תקין. אבל לא נראה לי שהוא לא עובד.

6 - אבדוק, אבל גם לא נראה לי. במצב כזה בד"כ נדלקת נורת טעינה.

מה שמשאיר אותי עם 5 ו-8, כנראה.

 

תאור הבעיה הוא כזה: בשילוב המנוע בהאטה (לקראת רמזור, למשל), אם אני מוציא את המנוע משילוב, הסל"ד נופל והמנוע נכבה. קורה בעיקר כשההאטה מואצת עם בלמים והופכת לבלימה (ברמזור עצמו).

כמות גז קטנה מאוד לפרק זמן קצר (נגיעה קטנה במצערת) גורמת לנפילת סל"ד סרק מתחת למינימום הרצוי, וחזרה לסל"ד הנורמלי לאחר מכן.

התקלה לא הכי יציבה - לפעמים זה לא קורה, לפעמים זה מוגבר - אתמול, למשל, עם מנוע חם ממש הרגשתי רעידות מסרק לא יציב במנוע.

באוטו מותקן פילטר פתוח (לא אני, ואין לי את ה-SETUP המקורי, אחרת הייתי כבר חוזר אליו).

 

 

שאלות:

א) יש איזושהי דרך לוודא \ לפסול זיוף חיישנים? אני חושד בחיישן טמפ' מים (למרות שאני מאמין שאם היה תקול, הסרק היה תמיד גבוה מדי, לא?).

ב) מה זה "כיוון מצערת"? חיישן מצב מצערת פשוט מתברג למקום שלו, ואין מניעה מלפרק אותו, לפי היינס - זה אומר שהכיוון הוא אוטומטי? ועוד - יש בורג שנראה כמו בורג סל"ד סרק בקרב', יושב על בית מצערת, תמונה מצורפת. בהיינס כתוב שלא ניתן לכוון סל"ד סרק - אז הבורג לא בשביל זה. בשביל מה כן?

 

תודה, ושוב חג שמח.

Untitled.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי זה גם ככה משהו שאני מתכוון לעשות, אבל אני ממש לא בטוח שזה מה שיגרום למערכת להתנהג.

וכי לא רק הפילטר חסר, אלא כל הסעפת. צריך להשיג אותה לפני שמתקינים אותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי קשר לשאלה המקורית, אני עוקב אחרי השרשורים שלך ומתפלא.

איך קנית וולקן כזאתי גמורה? לא ראית שמדובר בגרוטאה מראש?

לא שכרגע זה יכול לעזור אבל מסקרן אותי לדעת.

אני רק מקווה שלא שילמת עליה מחיר של יותר מ5000 או 6000 שקל.

לי הייתה ZX 1600 יד ראשונה שמאוד נהנתי ממנה במשך הרבה שנים.

 

ועצה מעשית:תכניס את האוטו למוסך שמתמחה בפיז'ו סיטרואן (לא מורשה יבואן) ,רצוי מישהו שגם יכול להשיג בקלות חלקים מפירוק.

שיחזיר את כל הקומבינציה הזאת כמה שיותר קרוב למקוריות.

המנוע ומערכת הדלק/הצתה זהים ל405-קסנטיה-306 עם מנוע 2 ליטר 1ל1 ככה שיש מאיפה להשיג חלקים.

וחלק מהחלקים גם זהים למנוע 1.8 ואפילו ל1.6 ול1.9 -מנועי XU .

אני יכול להמליץ לך על תמיר בחולון שכבר בנה/שיחזר/שיפר לא מעט מכוניות פיג'ו סיטרואן גם ממצבים הרבה יותר גרועים.

בנוסף יש לו גם ציוד לדיאגנוסטיקה ממוחשבת.

נכון שתוציא קצת כסף אבל אחרכך יהיה לך שקט ותוכל לנסוע ולהנות מהאוטו במקום לתקן אותו כל הזמן בלי הפסקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה מחזירה אותי 14 שנה אחורה,היתה לי אז וולקן 93 עם הבעיות שאתה מתאר,כל הבדיקות והחלפות החלקים במוסך (תחת אחריות) לא עזרו,הפתרון היה לנסוע תמיד עם מזגן דולק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלא מעט מקרים מדובר בחיישן מהירות VSS שגורם לבעיה.

בו באמת חשדתי, מסיבה כזאת: מדי פעם האטה ממהירות גבוהה לא גורמת לכיבוי מנוע (המנוע עוצר ב-1.1K סל"ד וצונח משם אחרי 2 שניות של ייצוב ל-850 הסרק), לעומת זאת, האטה ממהירות נמוכה לא מניבה תוצאה דומה.

אנסה לחפש בהיינס את המיקום של החיישן (באזור של יציאת כבל ספידומטר מתיבת ההילוכים?), אם יש דברים נוספים שאני צריך לדעת כדי להגיע אליו - אשמח.

 

 

בלי קשר לשאלה המקורית, אני עוקב אחרי השרשורים שלך ומתפלא.

איך קנית וולקן כזאתי גמורה? לא ראית שמדובר בגרוטאה מראש?

לא שכרגע זה יכול לעזור אבל מסקרן אותי לדעת.

אני רק מקווה שלא שילמת עליה מחיר של יותר מ5000 או 6000 שקל.

לי הייתה ZX 1600 יד ראשונה שמאוד נהנתי ממנה במשך הרבה שנים.

 

ועצה מעשית:תכניס את האוטו למוסך שמתמחה בפיז'ו סיטרואן (לא מורשה יבואן) ,רצוי מישהו שגם יכול להשיג בקלות חלקים מפירוק.

שיחזיר את כל הקומבינציה הזאת כמה שיותר קרוב למקוריות.

המנוע ומערכת הדלק/הצתה זהים ל405-קסנטיה-306 עם מנוע 2 ליטר 1ל1 ככה שיש מאיפה להשיג חלקים.

וחלק מהחלקים גם זהים למנוע 1.8 ואפילו ל1.6 ול1.9 -מנועי XU .

אני יכול להמליץ לך על תמיר בחולון שכבר בנה/שיחזר/שיפר לא מעט מכוניות פיג'ו סיטרואן גם ממצבים הרבה יותר גרועים.

בנוסף יש לו גם ציוד לדיאגנוסטיקה ממוחשבת.

נכון שתוציא קצת כסף אבל אחרכך יהיה לך שקט ותוכל לנסוע ולהנות מהאוטו במקום לתקן אותו כל הזמן בלי הפסקה.

 

אם אתה עוקב אחרי השרשורים שלי, אתה צריך להבין כמה דברים:

א) בוולקן הזה יש הרבה מאוד פוטנציאל. בולמים, ג'אנטים, צבע, מצב הדשבורד והפלסטיקה בפנים, מצב המנוע. לקרוא לאוטו הזה "גמור" - רחוק שנות אור מהמציאות, רוב המכוניות הישנות נמצאות במצב יותר גרוע. הרי האוטו נסע, וכל מה שהוא היה צריך כדי להמשיך לנסוע - מילוי גז למזגן פעם בחצי שנה. אבל הרבה יותר נכון לקרוא לי פרפקציוניסט - אני רוצה את האוטו כמו חדש, ואני אקבל אותו ככה, עם Mi16 או בלי.

ב) כמעט כל הוולקן בארץ גמורות. מכונית כזאת, לא מפליא.

ג) להציע לי להכניס אוטו למוסך כדי שיחליפו לי את המערכת למקורית = לקבל הצעה לא להתערב בשרשורים שלי. אם עוד לא הבנת שבנאדם שמפרק דשבורד לבד בשעתיים, ומרכיב מנוע אחד עובד מ-2 שונים (לא באוטו הזה - חפש שרשורים מלפני שלוש שנים), לא יילך למוסך כדי להתקין 3 צינורות ופילטר (זה בדיוק, אבל בדיוק ההבדל בין המקורי למה שעומד כרגע) - ההבנה שלך לא משהו. אני מכניס את האוטו למוסך מסיבה אחת בלבד - כשיש עבודה מייגעת שלא בא לי לעשות לבד או אין לי כלים לעשות לבד (רתכת), בעיקר איפשהו מתחת לאוטו. החלפת מיסבי זרוע אחורית העתידה לבוא, למשל, כנראה שתזכה איזשהו מוסך בסכום כלשהו. ובגלל זה הכסף לא ממש משחק תפקיד. זה לא אוטו לחצי שנה, ואני לא דואג למכירה שלו, כי היא לא בעתיד הנראה לעין. אני אוהב לפרק ולהרכיב דברים, כנראה, ואוטו ישן - זה לגו גדול. חוץ מזה, איך אחרת אתכונן לשפץ את ה-928 שנת 78 שיום אחד תהיה לי... :D

ד) צנרת היניקה של RFX לא דומה לשאר ה-XU, אולי רק ל-1.8 שאותו אני לא מכיר ולא זוכר מה-MANUAL את צורת סעפת היניקה. ואני יודע על המנועים הדומים ושאר החלקים הדומים והשונים בסדרות של PSI.

ה) גם לי היה ZX 1.6. שיפצתי לו הרבה דברים עד שנהרג צילינדר שלישי במנוע, ולא היה לי שום רצון לשפץ מנוע שגם ככה היה חלש לי וחיכה להזדמנות להחליף רכב.

 

מקווה שזה מסביר את הדברים. ועכשיו נחזור לנושא השרשור.

משהו שמעניין אותי ואף אחד לא ענה עליו - מה תפקיד בורג הכיוון שציינתי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מגביל את חזרת המצערת ואין עליו שום חיישן אלקטרוני, בדומה לבורג כיוון סל"ד סרק של קרבורטור מצוי - רק שבמערכת ההזרקה הסרק ממילא מכוון ע"י מנוע הצעדים, ולכן התפקיד של הבורג לא ברור. שינוי נק' העבודה של מנוע הצעדים? בשביל מה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלא מעט מקרים מדובר בחיישן מהירות VSS שגורם לבעיה.

 

שאלת המשך:

הסתכלתי ב-HAYNES, וכתוב בו שהחיישן הוא חלק אינטגרלי מ-speedometer drive. האם זה אומר שאי אפשר לפרק\להחליף אותו בנפרד מכל ה-speedo drive?

 

עוד שאלה: החל מאיזו טמפ' נוזל קירור המנוע מפסיק את תוספת הסל"ד ועובר מסל"ד סרק גבוה לרגיל? בסביבות 50-60 מעלות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל קצת צניעות לא תזיק, ואני לא מנסה להעליב, אני בן 41 ורופא ולומד דברים חדשים בכל נושא, יום יום.

 

דבר שני הבורג הזה מגביל את חזרת המצערת וכן קובע את הטורים בסרק המנוע צעדים דואג לייצב אותם, אבל אני לא מומחה עולמי ואם תקפוץ לאחד המוסכים כמו שהמליצו יגידו לך בוודאות. שנה טובה ובהצלחה, בתור בעלים של וולקן 93 אחלה אוטו מהנה יותר מהרבה מאוד מכוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל קצת צניעות לא תזיק, ואני לא מנסה להעליב, אני בן 41 ורופא ולומד דברים חדשים בכל נושא, יום יום.

 

דבר שני הבורג הזה מגביל את חזרת המצערת וכן קובע את הטורים בסרק המנוע צעדים דואג לייצב אותם, אבל אני לא מומחה עולמי ואם תקפוץ לאחד המוסכים כמו שהמליצו יגידו לך בוודאות. שנה טובה ובהצלחה, בתור בעלים של וולקן 93 אחלה אוטו מהנה יותר מהרבה מאוד מכוניות.

 

תודה. לא עניין של צניעות, עניין של התאמת תגובה לשאלה. קשה לי לתת דוגמא מתחום הרפואה, אז אתן אותה מתחום המכונאות - כמו שאתה לא תתחיל להסביר למישהו על דרכים לאתר תקלות במע' הזרקה, חיבור כבל OBD וכו' אם הוא שואל "נדלקה לי הנורה הצהובה, מה עושים?", כך אתה גם לא תציע לבנאדם שמפרק אופנועים ומכוניות בשביל הכיף שלו וקצת מתמצא בזה ללכת למוסך, אם הוא מבקש סיוע בפתרון הבעיה. אז אם זה לא היה ברור שאני אוהב להתעסק עם זה ואנסה פתרונות עצמיים לפני שאלך למוסך - חידדתי את זה.

 

אחדד גם בנושא הבורג: שיחקתי עם הבורג הנ"ל והסתכלתי על ההבדלים. החל מאיזשהו גבול מסוים (משער שזאת סגירה מלאה של מנוע הצעדים), הבורג אכן מעלה את סל"ד הסרק - ובכל שאר התחום הוא לא עושה כלום (ולכן ההשערה היא שהוא משנה את תחום העבודה של מנוע הצעדים - ומנוע הצעדים לא רק מייצב את סל"ד הסרק, אלא הוא קובע אותו על הערך הנתון ע"י המחשב, ובמקרה של מע' ההזרקה שלי - לא ניתן לשינוי, 850 סל"ד. באופן עקרוני - אאל"ט, לא ניתן להשתמש במנוע צעדים לייצוב בלבד ולקבוע מכאנית את סל"ד הסרק, הקביעה צריכה להיות במעורבות אלקטרונית). לכן באה השאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.

הבורג הנ"ל לא סתם מאובטח באום- הבורג הנ"ל הוא הגובל של ציר פרפר המצערת לסגירה ,לפני שהפרפר יתפס בביתו.

מצדו הנגדי של הציר ממוקם חיישן tps אשר במצב סגור מדווח ליחידת בקרה מצב זה במתח מסויים.

כל שינוי במתח - משנה מצב ליחידת הבקרה והיא לא תדע שהיא אמורה להפעיל משהוא אחר .

כמובן שאם תסגור את הבורג והמצערת תנוע לכיוון פתיחה - יכנס יותר אוויר ואיתו סל"ד המנוע לכיוון מעלה אך לא לזאת הוא נועד.

יחידת הבקרה אמורה לשלוט ולעקוב מקרוב על סל"ד הסרק בכול העומסים בסרק ,שינוי מצבו של הבורג ואיתו את ציר הפרפר עלול "לעוור" את יחידת הבקרה למצב זה.

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוסיף לדבריו של חיים.

 

כאשר תסגור את הבורג פרפרית המצערת תפתח מעט, יכנס יותר אויר וכך יעלה הסל"ד סרק, אבל המנוע צעדים לא יעבוד והסל"ד סרק עלול להיות לא יציב, וזה מניסיון.

 

המחשב יזהה כאילו שהדוושה לחוצה, וכך לא יאזן את הסל"ד סרק, שלוחצים על הגז אז פרפרית המצערת נפתחת ומנוע הצעדים פשוט לא מתפקד, ואתה תיצור מצב דומה אם תיגע בבורג הזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5679 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...