Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פג'ו 306 חוות דעת אישית + תקלות אופייניות


The Corpse
שימו לב! השרשור הזה בן 5728 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם כל שלום לכולם אני נוסע על פג'ו 306 כבר שלוש שנים ואני שם לב שמדברים מלא על הרכב הזה פה בפורום, ולכן החלטתי לשתף את כולם בדברים שלמדתי על הרכב לאורך הדרך בתקווה לעזור להחליט לכל מי שרוצה לקנות רכב כזה ולמי שיש שיידע למה לצפות, ויחסוך מזמן כי זה לא דברים זולים. כמובן אתם מוזמנים להוסיף או לתקן אותי אם אתם חושבים שאני טועה.אז בוא נתחיל

 

א) בעיית מיזוג אוויר- ליחידה הפנימית של המזגן יש נטייה לפתח דליפות. התיקון מאוד יקר מפני שעל מנת לבצע אותו צריך לפרק את כל הדשבורד. זה כנראה ישים את הרכב במוסך לפחות ליומיים. קיימת יחידה חלופית שיותר זולה מהמקורית אך קחו בחשבון שיכולת הקירור שלה יותר נמוך תעשו את השיקולים שלכם . המלצה שלי: תלכו למוסך שמכיר את הרכב כמו שצריך כדי למנוע פלסטיקה שבורה ועבודה למקצועית. כדאי גם להחליף את רדיאטור החימום כי אם אחרי זה הוא מתחיל לדלוף צריך עוד פעם לפרק הכל וזה עוד פעם הרבה כסף וזמן;

 

ב)בעיית חלודה- במיחוד למי שמתכנן לקנות רכב כזה, קיימת בעייה של הופעת חלודה מתחת לגומייה שמעל הדלתות. צריך להוריד את הגומייה ולבדוק טוב טוב שאין שם חלודה . במקרה ויש תתרחקו היא בסופו של דבר גורמת לחורים בגג שדרכם נכנסים מים בחורף. זאת בעייה לתקן יש פחחים שלא רוצים להתעסק עם זה בכלל והחלק הכי מעצבן זה שהחלודה תמיד חוזרת ואין מה לעשות עם זה. בנוסף מפיעה חלודה גם מתחת לדלת של הבגאז' (בדגם 5 דלתות) בחלק העליון. בנוסף יכולה להופיע חלודה גם בתוך הכף השמאלי אחורי מפני שאין שם מגן פלסטיק שיגן על הכף מפנים. בזמן בדיקת רכב תכניסו את היד ותנו מכות על הפח תראו שהוא לא רקוב.

 

ג)בעיית צריכת שמן- בעיקר מנועי TU מתחילים לצרוך המון שמן (שלי הגיעה של ליטיר ל700 ק"מ) . הבעייה מופיע כתוצאה מהתייבשות של הגומיות שסתומים. ניתן להחליף את הגומיות ללא פירוק ראש, רק קחו בחשבון שצריך לפרק את ה"פסנתר" והברגים שתופסים אותו תופסים גם את הראש. לא שמעתי על מישהו שהיו לו בעיות עקב ההחלפה. אצלי אישית הבחנתי בהזעה בצד ימין של הראש , אך אני לא בטוח שהיא לא הייתה שם לפני ההחלפה, בעיקרון אבל אסור להדק חזרה את הראש ללא החלפת אטם ראש. בינתיים ההזעה לא מפריעה יותר מדי.

בכל מקרה מומלץ לתקן וכשמתקנים אז אך ורק בגומיות מקוריות, כל השאר לא יעבדו כמו שצריך.

הבעייה יכולה לגרום לבעיות בסחיבה ובהתנעה עקב התלכלכות של הפלגים ותאי שריפה.

ד)מערכת קירור - מומלץ מאוד להשתמש אך ורק בנוזל קירור מקורי הכי טוב למנועים האלה. בנוסף לוונטות יש נטייה להפסיק לעבוד עקב תקלות בממסרים או פגיעות בכל מני דברים קטנים כגון מדרכות. תזהרו!! האזור של הוונטות רגיש ובדרך כלל אין על הוונטות מיגון ולכן, פגיעות בחלק התחתון של הפגוש דוחפות אותו לתוך הוונטות וזה הורס אותן. אל תתקדמו עם הרכב עד המדרכה כאשר אתם חונים עם הפנים. בכל מקרה עצה אישית המחוג של המים לא אמור לעבור את ה 90 מעלות. אם הוא עובר אפילו אם הוא לא עולה מעל 100 ובספר רכב רשום שמותרזה מצביע על בעיה כלשהי ובגללה הרכב יתחמם בסופו של דבר. אם ראיתם שהוא עבר קודם כל תבדקו שהוונטות עובדות. תמיד שתיהן! ברכב הזה הן תמיד עובדות ביחד גם במהירות נמוכה וגם בגבוהה. אם לא עובדות תבדקו שאין משהו שמפריע להן, לפעמים קורה שנכנסות לשם כל מני שקיות מהכביש ותופסות את הוונטות, אם אין כלום כנראה שזה אחד הדברים שכבר הזכרתי אבל הטיפול כבר מתחיל להיות מסובך.

 

ה)לוח שעונים- התאורה בלוח שעונים מתחילה להיעלם עקב שריפת מנורות. המנורות לא יקרות במיוחד, גם החלפתן לא מסובכת מדי אבל צריך לעבוד בזהירות. אפשר לעשות גם לבד אבל אם אתם לא בטוחים עדיף מוסך על מנת למנוע נזק.

 

ו)כריות אוויר - המוליך שמאחורי ההגה מתנתק וגורם להדלקת המנורה. מוליך חדש עולה כ 300 ש"ח ישקולכם אם לתקן או לא.

 

ז) צמות חשמל שבדלתות הקידמיות - גורמות לחתיכת כאב ראש במיוחד בדלת של הנהג. הבידודים של החוטים נקרעים, זה גורם לנעילה המרכזית להשתגע ולחלונות חשמל להפסיק לעבוד. הפתרון הוא הוצאת החיבור והעברת חוטים ישירים. זאת בעיה להחליף את הצמה למקורית מכיוון שהיא עולה בסביבות ה 900 ש"ח היא מתחברת לאיפהשהו בתוך הדשבורד וזה בעייה להגיע אליה.

 

ח )כניסת מים מהדלתות - מאחורי הריפודים של הדלתות הקידמיות יש פתחים שמטרתם לאפשר גישה למנגנון של החלון ושל הנעילה. פתחים אלה מכוסים בחומר מיוחד כשהרכב מגיע מהחברה. בארץ ברגע שמתקנים משהו בתוך הדלת משאירים את הפתחים פתוחים, וזה גורם לכניסת מים לתוך הרכב בחלק התחתון של הדלת. קשה לראות את זה מכיוון שזה קורה רק בגשם ממושך, אבל בכל מקרה נכנסים. כדאי לבדוק בחורף שהשטיחים יבשים. אם לא הבעייה כנראה משם, קצת סיפור לתקן מכייון שאף אחד לא עושה את זה כמו שצריך.



 

טוב זהו בינתיים אם יעלה לי עוד משהו אני אוסיף כמובן כולכם מוזמנים. מקווה שעזרתי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מידע חשוב לאנשים שמחפשים לקנות את הרכב. אני חושב שאת השרשור הזה צריך להפוך לדביק על מנת שבעלי רכבים יוכלו לפרט על "מחלות" נפוצות שיש לרכבים שלהם, ואלה שמחפשים לקנות רכב ספציפי יקבלו מעט רקע לגביו ומה לבדוק בעת הרכישה.

 

תודה על המידע. טוב לדעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מודה לך על הדאגה הכנה.

הוא עשה צרות לפני ~חצי שנה. החלק הבעיתי במנוע (הגג"ש) הוחלף בחלק מיצור עצמי מסגסוגת חזקה במיוחד.

 

אני לעומתך, EL באמת ובתמים מתפלא, לא בקטע של לזרוע מלח על הפצעים, להיפך. מעריך את העמידות ואורך הרוח.

כי מי שמשקיע, שוקע....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא הכל היו גם דברים אחרים, אלה רק המחלות שידוע לי שיש בכל 306.

בכל מקרה הנה עוד אחת ששכחתי:

 

ט)מיכל דלק - לפעמים נוצר וואקום במיכל דלק עקב בעיית נשמים. הנשם נמצא על המיכל עצמו ולפעמים (לעיתים רחוקות) הדרך היחידה לפתור את הבעיה היא להחליף מיכל , עסק מאוד יקר אם בכוונתכם לרכוש מיכל חדש. הבעיה גורמת לחוסר סחיבה, חוסר יציבות בסרק. בנוסף שומעים צלילים כמו של מכות מהחלק האחורי מתחת לרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר מאוד. לי יש סיטרואן קסארה שאמורה להיות אחותה התאומה, ולא נתקלתי בכל הטירוף הזה.

למען האמת, מדובר באחת המכוניות הטובות שנתקלתי בהן.

 

בכל מקרה לא הייתי נשאר עם אוטו כזה מעצבן :shock::shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעלים של 306 שנת 2001 כבר יותר משנתיים. אני היד השנייה והרכב תמיד מטופל במוסך מורשה (עוד מהיד הקודמת).

אני אנסה להציג את הצד שלי מהאוטו.

 

אגב, חום המנוע בפועל ברכבים האלו (TU), תמיד משחק בין 80 בנסיעת שיוט ל-100 במאמץ בעליות ופקקים. החלפת טרמוסטט לחדש ייצבה לי את חום המנוע ל-90 בשיוט, אבל במאמצים ופקקים עדיין מגיע ל-100. אני לא מחשיב את זה לבעיה בכלל. מאז החלפת טרמוסטט תצרוכת דלק השתפרה מעט.

 

בנושא החלודה - זו בעיה שאפשר להתגבר עליה בעזרת מניעה.

אני מקפיד לייבש את האיזורים הבעייתים שאני שוטף את הרכב, ולנקות אותם מבוץ ואבק שמצטבר ושאריות של מים אני מייבש.

 

שמן אני לא מוסיף בכלל באוטו. רק מחליף. הרכב עבר כבר 160,000 ק"מ.

גיר אוטומטי - אני מרוצה - החלפת שסתומים ב-110,000 ק"מ (בקניית האוטו) ומאז מעולה.

 

צמות חשמל בדלתות קידמיות - ידוע שזו מחלה. אבל לא משהו שקשה להתגבר עליו. כל חשמלאי שקצת מבין יכול לטפל בבעיה.

 

בעיות במיזוג אוויר - השקעה של פעם ביותר מ-10 שנים על החלפה של המכלולים אני לא מתלונן. גם לא על העלות. אצלי בלי עין הרע לא נתקלתי בבעיות במיזוג/חימום. קורה שאני נוסע ברכב עם מיזוג, עם מהירות מפוח אפסית ועדיין קר באוטו. חימום כנ"ל.

 

אחרי כל זה - התמורה וההנאה שהאוטו מספק לי ביום יום גוברות על ה"בעיות". חוויות הנהיגה שלי היא עצומה ואני מוכן להשקיע כסף בתיקונים ולאבד מערך הרכב כדי להשאיר את החיוך על הפנים. חשבתי כמה פעמים להחליף רכב וכל פעם מחדש כואב לי להיפרד מהרכב.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה לייבש איזורים כמו האזורים שדיברתי עליהם שמופיעה בהם חלודה זה אולי בר ביצוע לאחר שטיפה אבל מה תעשה בחורף כשיורד גשם? לגבי שמן גם אני כבר לא מוסיף מאז התיקון בכל מקרה היה צריך את התיקון (חוץ מזה אתה בטוח שזה אותו מנוע?), ולפי בירורים שעשיתי הבנתי שהבעיה מופיע בהרבה מנועים כאלה, אני חייב לציין אבל שלא ברכבים משנת 98 ומעלה. בקשר לחום מנוע התרמוסטט אצלי בן פחות משנה הוא נקנה מהחברה והתקנתי אותו לבד כך שהוא בטוח מקורי, ואצלי כל פעם שהמחוג עבר את ה 90 מעולות הייתה איזשהי בעייה (תמיד קשורה למאווררים), אז קצת מוזר לי שאצלך הוא עובר וזה תקין. אשמח אם תפרט עוד קצת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא הכל היו גם דברים אחרים, אלה רק המחלות שידוע לי שיש בכל 306.

בכל מקרה הנה עוד אחת ששכחתי:

 

ט)מיכל דלק - לפעמים נוצר וואקום במיכל דלק עקב בעיית נשמים. הנשם נמצא על המיכל עצמו ולפעמים (לעיתים רחוקות) הדרך היחידה לפתור את הבעיה היא להחליף מיכל , עסק מאוד יקר אם בכוונתכם לרכוש מיכל חדש. הבעיה גורמת לחוסר סחיבה, חוסר יציבות בסרק. בנוסף שומעים צלילים כמו של מכות מהחלק האחורי מתחת לרכב.

 

האם תוכל לפרט קצת יותר על הבעייה הזאת?

יש לי את הסימפטומים שלה כבר כמעט שנה וב4 מוסכים שונים לא הצליחו לעלות על הבעייה.

האם ייתכן שזה מה שגורם לקירטועים אחרי הנעה (בדקות הראשונות) ולחוסר סחיבה בסלד נמוך?

איך אפשר לפתור את הבעייה מבלי להחליף מיכל?

תודה,

רועי

SUBARU FORESTER SH

ALFA ROMEO 156 TS2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה לייבש איזורים כמו האזורים שדיברתי עליהם שמופיעה בהם חלודה זה אולי בר ביצוע לאחר שטיפה אבל מה תעשה בחורף כשיורד גשם? לגבי שמן גם אני כבר לא מוסיף מאז התיקון בכל מקרה היה צריך את התיקון (חוץ מזה אתה בטוח שזה אותו מנוע?), ולפי בירורים שעשיתי הבנתי שהבעיה מופיע בהרבה מנועים כאלה, אני חייב לציין אבל שלא ברכבים משנת 98 ומעלה. בקשר לחום מנוע התרמוסטט אצלי בן פחות משנה הוא נקנה מהחברה והתקנתי אותו לבד כך שהוא בטוח מקורי, ואצלי כל פעם שהמחוג עבר את ה 90 מעולות הייתה איזשהי בעייה (תמיד קשורה למאווררים), אז קצת מוזר לי שאצלך הוא עובר וזה תקין. אשמח אם תפרט עוד קצת.

 

גם בחורף אני מרבה לשטוף את האוטו. ואז אני דואג לנקות את האיזורים הקריטיים. לא נותן אפשרות לבוץ ואבק להצטבר (היום אני מתכוון לנקות שוב).

בקשר לשמן - אצלי מנוע TU 1.6 עם 100 כ"ס. כל מנוע TU שהיה לי לא אכל שמן אף פעם.

זה המנוע שעשה אצלי הכי הרבה ק"מ ואני ממש מרוצה ממנו. אני שומר על האוטו כמה שאפשר ולא חוסך שקל בהוצאות וטיפולים. כל חלק שדורש החלפה מוחלף במקורי (ברקסים אמנם לא - אבל קונים TRW).

 

בקשר לחום מנוע - אצלי המאווררים עובדים מעולה. מערכת הקירור זה הדבר שאני הכי דואג לו. תמיד אני עוקב אחר חום המנוע בנסיעה. אין מקרה שבנסיעה חום המנוע עבר את ה-100 מעלות. תמיד ב-97 נדלקים המאווררים על מהירות נמוכה והחום יורד. אם יש צורך אז נדלקים במהירות גבוהה ואז החום צונח לכיוון 90.

שנה שעברה החלפתי את כל המערכת קירור באוטו בעקבות דריסת כלב - אין הבדל בכלל בין המערכת הישנה לחדשה

(למעט עניין עם הטרמוסטט שהוחלף לפני חודשיים).

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה מנוע עם 100 כ"ס זה לא אוטו מנוע כי לפי מה שידוע לי המנוע שלי 90 כ"ס. לגבי לשמור על האוטו אני גם שומר עליו. בוא נגיד שלא נראה לי שיש עוד מכונית בגיל שלה שמתקינים לה בטיפול חלקים מקוריים מהחברה, ואם יש אז לא הרבה כאלה. גם אני מנקה אוטו והוא נראה ממש טוב אפילו יש אנשים ששואלים אם אני מוכר, ובכל זאת כל מה שכתבתי למעלה ועוד אפילו קרה.

לגבי החום יש אצלך בעייה אני הייתי בודק את זה במקומך, אפילו דיברו על זה בפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני שם אך ורק חלקים מקוריים באוטו.

 

מצטער, זה לא קשור לגיל האוטו - זה קשור לאמינות שאתה רוצה שתהייה לו אצלך.

 

עוד חלק סיני ועוד חלק סיני ועוד חלק מקמבודיה - ובסוף אתה מוצא את עצמך עם מכונית שרוב המכלולים שלה למעט המנוע הם פשוט תוצרת סין.

 

אני מניח שלא היית קונה מכונית שקוראים לה לינג לונג, אז אין סיבה לשים חלקים תוצרת סין באוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5728 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...