Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 306 - מים בורחים מצינור עודפים ברדיאטור


BMW
שימו לב! השרשור הזה בן 5730 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב הוא 306 1.8.

בימים האחרונים השתנה דפוס הנהיגה ברכב ומנסיעות קצרות ומשולבות עברתי לנסיעות פקוקות עם מזגן בשיא החום.

אתמול שמתי לב לכמות לא מבוטלת של מי קרר (פרסטון ירוק) שינשפכו מצינור העודפים.

היום הבחנתי בכמות נוספת שיצאה מהצינור+רטיבות מתחת לפקק הסגירה.

 

האם יכול להיות שהמצב תקין ובגלל התחממות רבה (ועומס) במנוע נשפכים מים החוצה?

 

(קראתי את ההודעות בפורום בנושא- עדיין לא ברור לי אם קיימת אפשרות שהמצב תקין).

 

המשאבת מים חדשה, מצב מערכת הקירור מעולה (רדיאטור בן שנתיים עם ק"מ נמוך).

אולי הבעיה נעוצה בקפיץ התרמוסטט?

 

**שכחתי לציין שפעולת המאווררים תקינה!

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם לאחר שהרכב התקרר גובה הנוזל ברדיאטור תקין?

האם האטם והקפיץ של פקק המילוי תקינים? אם אין דליפות מן המערכת היא תפלוט רק את עודפי הנוזל דרך הצינור המחובר מתחת לפקק המילוי (ככל הזכור לי ב- 306 1.8 אין מיכל עודפים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הוא 306 1.8.

בימים האחרונים השתנה דפוס הנהיגה ברכב ומנסיעות קצרות ומשולבות עברתי לנסיעות פקוקות עם מזגן בשיא החום.

אתמול שמתי לב לכמות לא מבוטלת של מי קרר (פרסטון ירוק) שינשפכו מצינור העודפים.

היום הבחנתי בכמות נוספת שיצאה מהצינור+רטיבות מתחת לפקק הסגירה.

 

האם יכול להיות שהמצב תקין ובגלל התחממות רבה (ועומס) במנוע נשפכים מים החוצה?

(המפלס עדיין תקין, אני לא מאבד מים בצורה דרסטתית מתחת למינימום).

(קראתי את ההודעות בפורום בנושא- עדיין לא ברור לי אם קיימת אפשרות שהמצב תקין).

 

המשאבת מים חדשה, מצב מערכת הקירור מעולה (רדיאטור בן שנתיים עם ק"מ נמוך).

אולי הבעיה נעוצה בקפיץ התרמוסטט?

 

תודה.

 

תקלה בטרמוסטט יכולה ליצור שני מצבים : סגור תמידי- המנוע יתחמם עד לנ"ק שתהיה פריצה

באטם\מנוע ינעל ואחד הסימפטומים הוא

איבוד מים בנסיעה וגם לאחר כיבוי הרכב.

 

פתוח תמידי- בחודשי הקיץ הנזק יהיה שולי למנוע לאור

הקלות שבה המנוע יגיע לטמפרטורת עבודה

מרגע ההתנעה.

 

לפני שנקפוץ למסקנות דרמטיות של פריצה באטם ראש\בלוק ושאר תרחישי אימה יש לבדוק :

 

1. האם יש שמן במים\קצף לבן (בזרגון המקצועי "טחינה")

2.לבדוק האם נעשה ניקוז אויר יסודי במערכת הקירור

3.להחליף פקק רדיאטור לחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מיכל עודפים נפרד.. בגלל זה ציינתי שהמים יוצאים מהצינור ברדיאטור.

גובה המפלס עדיין תקין מעל המינימום אם כי בעוד מספר פעמים הוא כבר ירד מתחת.

 

zigi- אין בעיה של ניקוז אוויר במערכת, המערכת עובדת כראוי כבר מספר חודשים מאז החלפת המשאבה.

אין שמן במים! מי הקרר יוצאים ירוקים ונקיים, אני דואג לבדוק שהמערכת נקייה.

 

אני חושד בפפק, האם יש דרך לקבוע את תקינות הקפיץ?

המקרה שלי מתאר תרמוסטט סגור שאינו נפתח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רדיאטור סתום,אין מעבר חלק של מים והמים בורחים החוצה.

תבדוק גם כן את הטרמוסטט,מה מצבו ותבדוק עם יש לכלוך מסביב,שגם כן גורם למעבר קשה של המים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשרויות שעולות מיידית (כללית מבלי להכיר את הרכב הספציפי):

 

1. פקק רדיאטור דפוק- נפתח בלחץ נמוך מידיי או מעוות.

2. צוואר הרדיאור עליו מתלבש הפקק מעוות.

3. בריחת קומפרסיה למערכת המים.

 

  1. יש מכשור לבדיקת הפקק, לא כל המוסכים מחזיקים. מחיר הפקק זול יחסית ולכן ניתן להחליף את הפקק לפקק איכותי בשביל הנסיון.
  2. בחינה ויזואלית ע"י בעל מקצוע מנוסה.
  3. בדיקה לאיתור CO במים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב,

צוואר הרדיאטור תקין .. בדקתי אותו ויזואלית ובכלל בדקתי אפשרויות לעייותים ברדיאטור- הכל תקין!

 

לדעתי, אין כניסת גוף זר (שמן/פיח/גזי פליטה) למערכת הקירור שכן מי הקירור יוצאים נקיים לחלוטין כמו צבעם המקורי מגלון הפרסטון הירוק.

כמו-כן, בעיית קומפרסיה או (חלילה וחס) סדק בראש המנוע היו גורמים לתופעות לוואי נוספות (תפקוד המנוע, טמפ' עבודה) שלא מופעיות כרגע.

 

דיברת על הפקק- שיחקתי איתו, לחצתי אותו, אני לא יודע מהי מידת הקושיות שלו אבל לא נדרש יותר מדי כוח ע"מ לכווץ אותו!

האטם נראה תקין (לא קרוע).

כח הקפיץ מחשיד.

איזה מכשור צריך כדי לבדוק את הקפיץ?

 

הסברה שהפקק נפתח בלחץ נמוך מדי מתאימה מאוד למצב הקיים!!

 

רכשתי מי קירור של פרסטון, אני אמלא מחר מים ואחכה עוד כמה ימים עד שאגיע חזרה לאזור מגורי שם אגש למוסך המטפל ברכב שלי ע"מ לבדוק את הקפיץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך , הפקק לא תקין.

הקפיץ של הפקק הזה אמור ליהיות קשיח למדי ודורש די הרבה מאמץ.

אתה יכול לקנות את המקורי הרגיל מפליז או פקק של ברלינגו דיזל (דור ראשון) ולחתוך לו את הצ'ופצ'יקים בצדדים שעשוי מפלסטיק ועמיד יותר (בעל אותו חוזק קפיץ).

 

אין כ"כ מה לבדוק בקפיץ , פשוט תקנה פקק חדש , WORST CASE - יש לך עוד פקק ב40-50 ש"ח (והם הולכים פעם בהרבה שנים , אבל תיהיה מוכן)

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב!

בנוסף לתגובתו הנכונה של אביב וליביו, המלצתי קנה פקק תואם, מבחינה לחץ בליברות לפי המלצת היצרן, זאת ההשקעה הזולה ביותר שתשקיע ברכב, ותפיק תוצאה חיובית וחשובה מאין כמוה, הפסקת אובדן מי קירור ושמירת לחץ תקין במערכת הקירור, על שקט נפשי , כבר דיברתי?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חבר'ה,

אני אקח את המלצותיהם של צביקה וליביו ואקנה פקק חדש תואם לכל מקרה.

 

האם ניתן יהיה לשחזר תקלה (באופן בטיחותי, מבלי לסכן את המנוע בהתחממות) ע"מ לוודא שהפקק החדש תקין ואכן התופעה לא תחזור?

(אולי ניתוק הוונטות בעמידה בסרק?)

 

אגב,

סתם שאלה שעלתה במוחי:

האם יכול להיות שמתפתח לי לחץ עודף במערכת הקירור והפקק דווקא עושה את עבודותו נכונה ונפתח ע"מ לשחרר לחץ?

 

(פתח הצינורית נמצא מעל האטם כמובן במצב קפיץ רפוי, מעבר של מים יתאפשר רק בלחץ גבוה שירים את האטם כנגד הקפיץ.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב!

אין צורך לעשות ניסיונות על ידי ניתוק הוונטות.

במידה ותרכיב פקק מקורי, עם מספר לחברות תואם להוראות היצרן, במידה ולאחר נסיעה מאומצת, בפקקים עם מזגן, תעצור בצד, ותפתח מכסה מנוע, וחששותייך יתאמתו, והמים יגלשו מצינור העודפים, התרמוסטט יתברר כתקין ולא תפוס(לאחר בדיקת הצנרת,

אז יש להסיק מכך , שקיים חשד לדליפת קומפרסייה למים, אם על ידי בדיקה פשוטה בעזרת מד לחץ ברדיאטור, או בעזרת CO

במערכת הקירור.

חזור לעדכן ולדווח, בוא נקווה לבשורות טובות.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פקק תקין ישחרר קצת פחות מחצי ליטר מרדיאטור מלא עד הסוף (ב306ים שנתקלתי בהן עד היום עם מערכת קירור תקינה, יש לציין שכולן היו 1.8 או 2.0 לסוגיהן), לא יותר מזה ובטח לא יביא להתחממות.

 

לגבי דליפת CO , לא הייתי ממהר להסיק מסקנות ורק לאחר החלפת פקק הייתי חושב מה הלאה.

כמו שצביקה אמר , אין צורך (ובאמת עדיף שלא) לנתק את הוונטות וכו , נסיעה כפי שתיארת שאתה עושה בימים האחרונים וכיבוי מנוע בסופה יגרמו לשלולית מאיפה שהצינור ניקוז יוצא (כנף צד נוסע).

במיוחד כשאתה מכבה את הרכב והמים מפסיקים לזרום והוונטות נכבות , מצב קלאסי להיווצרות שלולית מפקק לא תקין.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שכמות המים שיצאה אכן מגיעה לסביבות החצי ליטר ואפילו פחות, אך מיכל המים שלי לא היה מלא עד המקס'!

כמו-כן שאמרתי התחממות הייתי צריך לציין שמדובר על מחוג מעט מעל 90 בשעון (90 ב-306 זה עדיין תקין), מה שבד"כ לאורך כמעט 4 שנים שהרכב אצלי לא קורה.

 

הזמנתי את הפקק היום בטלפון. בינתיים מילאתי מים חדשים.

אני מקווה שאוכל לעקוב אחרי התקלה כראוי כי בעוד יומיים שארכיב את הפקק החדש אני גם חוזר לנסיעות קלות ומשולבות בלי פקקים (בורח מת"א העמוסה חזרה לזכרון הכפרית :-) ).

 

תודה לכולם,

אני אעדכן בהמשך.

אמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

 

הגעתי היום חזרה לאזור מגוריי ונכנסתי לחנות חלקים וחלפים לרכבים שאני מכיר.

הפקק היחיד שהיה להם הוא פקק מקורי של היצרן העשוי מפלסטיק (שלי עשוי ממתכת, מהפקקים הישנים יותר).

 

ניסתי להרכיב את הפקק החדש במקום זה הישן אך הוא לא מתאים- לפקק החדש יש שגם שנתקע בצינורית הניקוז של העודפים.. אני מתאר לעצמי שהוא יועד לרכבים חדשים יותר של היצרן שבהם הרדיאטור מגיע עם מיכל עודפים (מה שאין אצלי) ולכן גם אין את הניפל שמפריע.

 

המוכר אמר לי שהפקק יתאים אם אני אחתוך את השגם המפריע, בנוסף מבנה הקפיץ מעט שונה ולטענתו הוא מתאים לרדיאטור שלי (הקפיץ עבה יותר, גדול יותר, ויש לי תחושה שהוא תוכנן ללחצים אחרים).

 

לא רכשתי את הפקק, אני מעדיף לרכוש פקק מתכת זהה מבלי לבצע ריתוכים/שיופים/התאמות ושאר ירקות.

 

האם מישהו יודע אם ניתן לרכוש פקק מתכת כזה? (המוכר אמר שלא מייצרים יותר)

מנסים לארגן לי פקק זהה מרכב אחר..כרגע אני עדיין מאבד מים :-(.

 

מצורפת תמונה מאתמול (באדום מוקף הפקק הסורר):

13.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שקיבלת הוא פקק של ברלינגו דור ראשון / רכבי PSA שונים מאותם שנים.

המוכר צודק וזה בדיוק מה שכתבתי לך בתרד בהודעה הראשונה כמדומני.

תחתוך את 2 הזיזים האלו - חבר וסע לשלום.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5730 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...