Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיזו 306 - מה ההבדל בין רמות הגימור?


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 5702 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חבר שלי דיי נכנס חזק לקטע של פיז'ו 306.

 

עכשיו הדגמים על הכוונת הם אחרי מתיחת הפנים (הכוונה שנת 2001 ומעלה).

מעיון קל הבנתי שקיימים דגמי XR, ו-XT.

כנראה שה-XT היא המפוארת יותר.

 

האם אלו שני הדגמים היחידים שקיימים?

ומה ההבדל ביניהם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

xt דגם מאובזר xr דגם בסיסי.ההבדלים הם 4 כריות לעומת 2,חיישן גשם,ריפוד קטיפה לעומת ריפוד בד,רדיו מקורי עם שליטה מההגה{הרבה החליפו את הרדיו המקורי},משענות ראש מאחורה, פנסי ערפל קדמיים ושמשה קדמית עם מסנן קרינת uv.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם המאובזר קיים רק ב1.6 ובכל מקרה כדאי ללכת על 1.6 יש גם ידניות.הגיר לפחות אצלי הוכיח את עצמו כאמין {8 שנים ו100000ק"מ} יחסי העברה בגיר במיוחד ה2 הראשונים והסופי קצרים ולכן הרכב בהחלט זריז והגיר ממצה את המירב מהמנוע.דרך אגב זאת ה306 ה3 שלי כולם אוטמטיות עם al4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

XT זה רק 1.6 ורק אוטומטי. בשנת 2001 יצא הדגם הזה (5 דלתות) עם 100 כ"ס, במקום 90, הדבר מצויין ברשיון.

יש 306 דור שלישי גם משנת 2000, דגמי XR בלבד, גם ידניים (אולי רק ידניים?)

 

יש לי את הדגם של XT מ2001 כחצי שנה, עם גיר AL4, שלמדתי לחבב מאוד. הוא זריז מאוד וכשלומדים אותו קצת- קל לשלוט בו, אפילו שלפעמים הוא מתעקש על רצונות משל עצמו (סטייל "לא בא לי לעשות קיק דאון עכשיו", או "שמתי לב שהאטת קצת, אז אני אקפוץ לי לרגע להילוך שני לנוח"). בסה"כ אוטו נהדר, מרוצה ממנו מאוד.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:shock:

XT זה בעיקר 1800

1600 XR

1400 XN

 

ישנן גם 1600 מפוארות שגרמת הגימור היא XT.

ויש גם 1400 מפואר יחסית XR

 

בקיצור הגרסא קטנת המנוע אבל המפוארת מקבלת את רמת הגימור של הנפח מנוע הבסיסי שמעליה :wink:

 

הסתבכתם?

 

גם אנחנו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Maxizem, דגם XT 1800 זה רק ב306 דור ראשון/שני. בדור השלישי, קרי- שנת 2000 ומעלה, מדובר רק באוטומט ורק 1.6, וזו הגרסה המפוארת יותר.

גם XN זה רק מהדורות הקודמים, בדור השלישי אין דגם כזה.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...

דיאמונד זה XR ידנית משנת 2000 :)

יש גם דיאמונד משנים קודמות (99 ומטה), אבל הן כבר דור שני מבחינת עיצוב.

 

(וסליחה על ההקפצה של הדיון הזה, רק עכשיו ראיתי את השאלה)

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק.

XN, רמת הגימור הבסיסית. ללא חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מזגן מקורי (לפחות ב-1400),תגבור הגה וריפודים זולים (הכוונה לסוג הבד של הסלון).

דאימונד - זהה ל-XN, אך נוספו לה זוג חלונות חשמל קדמיים,מזגן מקורי, הגה כח,זוג כריות אוויר ונעילה מרכזית (הזמנה מיוחדת עבור השוק הישראלי) יש אותה גם בדור ראשון, וגם בדור שני.

XR - עדיין עם ריפודים זולים למדי (מעט יותר טובים מה-XN), כאן יש כבר 4 חלונות חשמל, וכמובן נ"מ ומזגן מקורי (כמו שאפשר לראות, הבדל לא משמעותי מהדאימונד).

XT - ריפודים מפוארים יותר (קטיפה, ניתן להבדיל בקלות עפ"י משולש בד קטיפה על הדש בורד, היכן שכרית האוויר נמצאת), למיטב זכרוני גם מראות מתכווננות חשמלית, ופנסי ערפל קדמיים.

קיים גם XS, עם גימור יותר "ספורטיבי", אם יש בארץ, אז זה ממש בודדים.

כמו כן, הדגמים הספורטיביים, XSI (מנוע 2 ליטר 8 שסתומים)- קיים גם בגרסת 5 דלתות (נדיר) וגם 3 דלתות, S16 (מנוע 2 ליטר 16 שסתומים, 155 כ"ס), והטופ: GTI-6, מנוע 2 ליטר 16 שסתומים, 167 סוסונים ו-6 הילוכים, בגרסת 3 דלתות בלבד .

 

יש עוד גרסאות רבות בחו"ל, ששונות ברמת הגימור הפנימי - דוגמא לאחת כזו (דווקא יש אקזמפלר אחד בישראל,אבל הוא שחוט לחלוטין) היא הרולאן גארוס (כן, ע"ש טורניר הטניס), שהגיעה עם מנוע 1600, אבל עם גימור כמעט זהה ל-GTI6.

 

יש גם דגמים קיצוניים מה-GTI6, לדוגמא - 306 ראלי, שדומה ל-GTI, אבל בלי מזגן , ח"ח ונ"מ (יעני, אוטו לגברים...), ואת הרכב שהוא באמת בקטגורייה אחרת, ולצערנו אפילו לא התקרב לארץ הקודש - 306 מקסי, שהיא אחת מרפליקות המירוץ של החברה (306 התחרתה במירוצי ראלי במשך תקופה מסויימת).

 

לגבי גירים אוטומטיים - עד 1999 היה זה ה-ZF הישן (4 הילוכים), זהה לזה שמותקן ב-205,BX,405,ZX. הגיע רק עם מנוע 1800 - עושה שמות בביצועי הרכב ובצריכת הדלק (בנוסף על מוות מהיר למדי).

משנת 2000 (או 2001), הופיע ה-AL4 (גם הוא ידוע לשמצה, שלא לגמרי בצדק לדעתי) עם מנוע ה-1600 - אופצייה טובה בהרבה.

 

ל-306 היו 3 דורות:

94 - 98, דור ראשון, עם 3 פסים בגריל:

 

redpeugeot306_n.jpg

 

דור 2, עם חרטום מעודכן (עדיפה בהרבה, הרבה תקלות, בעיקר חשמל, נפתרו):

 

c9a29d24005371517eb775a68607719b.jpg

 

דור 3, משנת 2000 ואילך (כן, זו עם הגיר האוט' AL4), קצת קוסמטיקה פנימית, בודי קיט של GTI 6 (פנסי ערפל עגולים, חצאיות, פגושים גדולים יותר):

 

306_1024%20800-350.jpg

 

יש כמובן גם את הקבריולה, אבל זה רכב מסגמנט שונה (למרות הקירבה המכנית):

 

peugeot-306-cab-1999.jpg

 

וגם את הסטיישן, אם חברך מתעתד להיות קבלן שיפוצים:

 

306%20BREAK%20002.JPG

 

רז, תורך לקשר את התשובה לשרשור ההשתנה מהמקפצה :wink:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו, שמר, תודה על המידע! השלמת לי פערים.

 

אגב, אם לא היתה לי ה306 שלי, אני חושבת שהייתי קונה את שלך. יפהפיה.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5702 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...