Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C5 מטרייד אין של ליסינג


נהג רגיל
שימו לב! השרשור הזה בן 5726 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

ביקרתי היום במגרש רכב שמייצג את אחת מחברות ההשכרה והליסינג המוכרות.

הציעו לי בכ-45 אלף שקל רכב מסוג סיטרואן C5 שנת 2002, נפח מנוע 2000, יד שנייה עם 110 אלף ק"מ. הרכב הובא לסוכנות כטרייד אין. כמובן שהוא עבר את כל הבדיקות של החברה ויש לו אחריות לשנה.

הייתי שמח לשמוע את דעתכם על הקנייה עצמה:

המחיר באזור המחירון, האם הוא גבוה מדי?

האם עלי לחשוש כשאני קונה רכב כזה מחברת ליסינג?

 

מה דעתכם לגבי הרכב עצמו, והאם יש דברים מיוחדים שאני צריך לשים לב אליהם לפני הקנייה? בדיקות מיוחדות למכלולים כלשהם? שאלות שאני צריך לשאול לפני שאני מחליט?

 

בתודה מראש ובברכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

ביקרתי היום במגרש רכב שמייצג את אחת מחברות ההשכרה והליסינג המוכרות.

הציעו לי בכ-45 אלף שקל רכב מסוג סיטרואן C5 שנת 2002, נפח מנוע 2000, יד שנייה עם 110 אלף ק"מ. הרכב הובא לסוכנות כטרייד אין. כמובן שהוא עבר את כל הבדיקות של החברה ויש לו אחריות לשנה.

הייתי שמח לשמוע את דעתכם על הקנייה עצמה:

המחיר באזור המחירון, האם הוא גבוה מדי?

האם עלי לחשוש כשאני קונה רכב כזה מחברת ליסינג?

 

מה דעתכם לגבי הרכב עצמו, והאם יש דברים מיוחדים שאני צריך לשים לב אליהם לפני הקנייה? בדיקות מיוחדות למכלולים כלשהם? שאלות שאני צריך לשאול לפני שאני מחליט?

 

בתודה מראש ובברכה

 

הדגם הזה מפואר ומעולה איכות נסיעה נדירה! עד שהוא צריך להיכנס למוסך וה-C5 במיוחד לאור מיכלולים מורכבים ומסובכים מאד אשר לא רצוי לתת לאף מוסך חאפר לגעת בהם...כגון מערכת ההידראוליקה הממוחשבת של הרכב...תיקונים למערכות כמו זו מסתכמים באלפי שקלים אבל מי שאוהב צרפתיות מודע לעלויות וכנראה מסכים לסכומים בשביל איכות נסיעה לא מהעולם...

לעניין הרכב הזה שים לב לעניין הידיים הקודמות ובדוק שהכל כשר שם, קח את הרכב למכון בדיקה לפי ב ח י ר ת ך! ואל תסמוך על "מילה". שיהיה בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה,

כפי שציינתי קודם, העסקה כוללת אחריות לשנה, למעט השתתפות עצמית של 180 ש"ח. אחר כך אפשר להמשיך לשלם באופן "עצמוני" לחברה שנותנת אחריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי רוכש מליסינג אף מכונית, וודאי לא C5, מלבד יוצא דופן אחד - הליסינג של היבואן, שמטפל במכונית במוסכים מורשים, תוך שימוש בחלפים מקוריים ותיעוד מלא של היסטוריית הטיפולים.

 

חברות ליסינג חשודות מאוד לטעמי, ובמכונית בת 6 אפשר לייצר המון נזק מצטבר.

תיקונים למערכות כמו זו מסתכמים באלפי שקלים
לא צריך להמשיך ולפמפם את הטענה הבלתי רלוונטית הזו. מדובר במערכת שאמינותה די גבוהה. החלקים המכניים אינם נוטים להתקלקל. החיישנים האלקטרוניים זולים והחלפתם פשוטה ביותר.

 

נכון שיש בה חלקים יקרים (למשל משאבה), אבל כך גם במערכת ABS/ESP, ובכל זאת לא מתרים בפני כל מי שעומד לרכוש מכונית המצויידת במערכות אלה, כיוון שאמינותן גבוהה וקלקולים יקרים אינם שכיחים בהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעט אחזקה יותר יקרה בכלל המערכת ההידרו-פנאומטית של סיטרואן, מדובר באיכות נסיעה שלא קיימת בשום מכונית אחרת ללא מערכת הידרו-פנאומטית. אם נוחות נסיעה חשובה לך - זו התשובה.

 

ממש היום החזרתי C5 מודל 2007 (צורה חדשה ששיווקה החל במאי 2005) שהיתה בחזקתי 4 ימים רצופים.

בהזדמנות ארחיב יותר אבל בקצרה אומר שנסיעת מבחן (או אפילו ה-ר-ב-ה נסיעות מבחן) אף פעם לא משתווה להתרשמות ולבחינת ההבדלים בין רכבים אחרים כמו שרכב צמוד עושה את העבודה. כשנוסעים יום יום בכבישים שאתה רגיל לנסוע בהם, בין אם זה להגיע הביתה או לנסוע לעבודה - שם בדיוק אתה מרגיש את ההבדלים ואתה קולט שזה פשוט לא דומה לשום דבר אחר שנסעת עליו.

רק אחרי ארבעת הימים הללו אני מבין את האנשים שמחליפים C5 ישנה ב C5 חדשה. פשוט אין דברים כאלה במחיר הזה.

מעבר לזה שמדובר ברכב עם נוחות נסיעה מעולה, צריכת הדלק של מנוע 2 הליטרים היתה מצויינת גם ביחס ל 1600 שאני מכיר; הבדלים זניחים עד בלתי קיימים בצריכת הדלק שבדקתי במשך כמה ימים ובנסיעות של 50% מהזמן מחוץ לעיר ו 50% מהזמן בתוך העיר. החסרונות נעוצים בביקוש חלש, מחירי מכירה נמוכים בהרבה מהמחירון הרשמי (טוב לקונה, רע למוכר) ואחזקה שעלולה להיות יקרה (אם הרכב תוחזק רע וננהג בגסות).

אישתי, שלא מבינה כלום במכוניות, התלהבה מהאוטו חבל"ז והתקשתה להיפרד ממנו הבוקר :-)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג רגיל, אני חושב שכדאי לעשות מאמץ ולנסות למצוא אחת כזאת פרטית שמטופלת במוסכים מטעם היבואן עם תיעוד כל הטיפולים.

כמו שרשמו מעלי בקשר לנוחות של C5 מצד אחד והסיבוך של המכלולים שלה מצד שני ומשמעות כספית של זה - כשמתחילות הבעיות במוסכים.

האם אתה מוכן לשלם את הכסף בצורת אחזקה בתמורה לנוחות מדהימה? ברגע שאתה קונה רכב משומש שכבר קיבל את המכה הקשה של מחירון, יהיה לך בעתיד פחות כואב למכור, כי מצד אחד מכרת בזול, אבל גם קנית יחסית בזול.

הבעייה, שוק ישראלי של משומשות, לא כ"כ מעריך את הנוחות, לנהג מצוי העיקר אמינות ואחזקה זולה.

 

אני אישית מוכן לשלם באחזקה תמורת הנוחות, אפילו באחזקה יומיומית בצורת צריכת דלק.

כי, מה שאתה מקבל בתמורה יום-יום, זה יותר ממה שאתה מוציא על אחזקה. לטעמי בכל אופן.

אני שקלתי בזמנו סיטרואן XM.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זוכר מה אמרתי לך על המדרון החלקלק ? תתכונן, חבוב. תתכונן.

זה התחיל כבדיחה אבל יש צדק בדבריך.

אחרי 4 ימים עם האוטו הזה, הבנתי שאנחנו פשוט מתמכרים גם לדברים שאנחנו לא רוצים. בסופו של דבר אנחנו מגלים שאיזה מטורף צרפתי אחד חשב עליהם - ומסתבר שזה עובד על כולם.

אתה מתמכר לחיישני חניה שמותקנים גם בחזית

אתה מתמכר לנוחות הנסיעה

אתה מתמכר לזה שהמראות מתכווננות למטה בזמן שאתה משלב לרוורס

אתה מתמכר אפילו לכפתור שמכבה את כל התאורה ברכב - אבל משאיר רק את המד מהירות מואר (!)

בקיצור - אתה מתמכר לכל השטויות האלו שאף אחד לא צריך, עד הרגע שאתה פוגש אותן - ואז זה כבר מאוחר מידי.

 

אגב, לא ברור לי למה יצרנים אחרים לא המשיכו להשקיע לפחות במערכת פנאומטית בלבד (פשוטה יותר, בלי הידראוליקה). פעם אפילו לסובארו היתה מערכת כזו אלקטרונית (אם אני לא טועה ב XT6 וב SVX) ואני זוכר שגם ליצרנים אחרים היו כאלה.

על פניו, אם מורידים את ההידראוליקה, זו אמורה להיות מערכת יחסית אמינה שיתרונותיה ברורים.

ב C4 פיקאסו יש אופציה בחו"ל להזמין את הרכב עם מתלה אחורי פנאומטי לצורך איזון\שליטה על גובה הרכב מאחור בזמן עומס.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו, אם מורידים את ההידראוליקה, זו אמורה להיות מערכת יחסית אמינה שיתרונותיה ברורים.

ב C4 פיקאסו יש אופציה בחו"ל להזמין את הרכב עם מתלה אחורי פנאומטי לצורך איזון\שליטה על גובה הרכב מאחור בזמן עומס.

קודם כל, בדור האחרון המערכת הזו כבר די אמינה.

שנית, אם אתה מייצר מערכת פניאומטית נטולת הידראוליקה, אין לך שום דרך לפצות על הדליפה ההדרגתית והבלתי נמנעת מהבולמים - המכונית תשקע בסופו שלל דבר. ראה ערך אוסטין מטרו שמתלי ההידרה-גאז שלה היו מתרוקנים אחרי תקופה מסויימת, והמכונית היתה צונחת לגובה אפס (לפעמים רק בחזית או רק מאחור) ללא שיכוך.

 

להידראוליקה יתרונות נוספים. ב- C5 סטיישן, למשל, כשאתה נמצא מאחורי המכונית יש מתג בתא המטען שמאפשר לך להורידה לגובה אפס לטובת הטענה של משאות כבדים.

 

כשלון המערכת הזו (שרשיון שימוש בה נרכש מסיטרואן לשם התקנתה במרצדס S-Class המפוארת ביותר וברולס-רויס) נבע מכך שעלויות הכשרת מכונאים ברחבי העולם לתחזוקתה הפכו את הפרויקט לבלתי כלכלי - אלא אם אתה יצרן צרפתי פסיכי שלא אכפת לו לפשוט את הרגל, פעמיים...

אתה מתמכר לחיישני חניה שמותקנים גם בחזית

אתה מתמכר לנוחות הנסיעה

אתה מתמכר לזה שהמראות מתכווננות למטה בזמן שאתה משלב לרוורס

אתה מתמכר אפילו לכפתור שמכבה את כל התאורה ברכב - אבל משאיר רק את המד מהירות מואר (!)

ולתא הכפפות המקורר, שיש בו מקום מיוחד שמיועד לבקבוק 1.5 ליטר, אתה לא מתמכר?

לתאורת הקריאה במושב האחורי? לסוכך השמש המפוצל שמכסה בו-זמנית את השמשה הקדמית והצדדית? למגירות האכסון מתחת למושבים? למתג בשלט שמאפשר לפתוח חריץ צר בארבעת השמשות כדי שהרכב יתאוורר קצת בשמש הקופחת? לרשת האכסון בתא המטען, שמאפשרת לך להוביל סירים מלאים בלי חשש שיתעופפו בפניות חדות (ויש לא מעט כאלה, בזכות המתלים)?

זה התחיל כבדיחה אבל יש צדק בדבריך.
חשוב שתהיה חזק. אל תישבר לי עכשיו. קח לינק שיתן לך כח.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את כל מה שנכתב על מערכת פניאומטית טהורה, כמו שיש למשל, במשאיות ואוטובוסים.

 

רכב שוקע? אין דבר כזה.

 

רכינה והגבהה לאיזה צד שרוצים? רק תלחץ על הכפתור הנכון.

 

הכשרת מכונאים? מדובר במערכת פשוטה מאוד להבנה ולתחזוקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהתוכנית של איציק היתה מערכת נטולת משאבה וצנרת - רק שיכוך באמצעות גז - שזה האלמנט המשכך במערכת של סיטרואן.

הכשרת מכונאים? מדובר במערכת פשוטה מאוד להבנה ולתחזוקה.
אני מסכים. זו באמת מערכת מאוד פשוטה להבנה ותחזוקה, אבל עדיין, צריך להכשיר את המכונאים לטפל בה.

 

אני מניח שרוב יצרני הפרטיות ששקלו אם להיכנס להרפתקה הזו החליטו שעלות הכשרת מערך תחזוקה כלל עולמי לא מצדיקה את התועלת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי רוכש מליסינג אף מכונית, וודאי לא C5, מלבד יוצא דופן אחד - הליסינג של היבואן, שמטפל במכונית במוסכים מורשים, תוך שימוש בחלפים מקוריים ותיעוד מלא של היסטוריית הטיפולים.

 

 

כאן אני חולק עליך, ומייעץ להימנע גם מאלה. זה שהם רושמים בפרסומות שהאוטו עובר טיפול/שיפוץ רק עם מכלולים מקוריים, זה באמת יפה (וגם משעשע). אני בזמנו בדקתי 3 (!) רכבים שהם העמידו עבורי לצורך בדיקה לפני קניה ובכול המכוניות מצאתי דברים שעדיף לא לפרט מפאת המבוכה, כולל אוטו שהורכב משתי מכוניות או שנקרע לשתיים ורותך חזרה, לא היה ממש ברור מה קרה שם. המוסך שבדק אותן (מורשה) פשוט לא האמין למראה עיניו ואמר שהוא מתבייש עבור היבואן אותו הוא מייצג. במחיר - הם גם לא רצו לרדת מהמחירון (!) וניסחו את זה פחות או יותר ש "כבר יבוא מישהו שיהיה מוכן לשלם את המחיר הזה, לדעתנו המחיר הוגן". אגב, גם על טופס הבדיקה לא הייתי סומך (אצל אף אחד) ולוקח האוטו לבדיקה במוסך שאני מכיר וסומך עליו. גם יותר אמין וגם יותר זול וברור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל המכוניות שאני בדקתי אצלם, היתה במחשב היסטוריה מלאה של טיפולים במוסך, כולל תלונות לקוח וחלקים שהוחלפו.

נשמע לי מוזר שמישהו פיברק את המידע הזה.

 

הייתכן שהוצעו לך מכוניות שנמסרו למחלקת טרייד-אין על-ידי לקוח שרכש מהם מכוניות חדשה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו באמת מערכת מאוד פשוטה להבנה ותחזוקה, אבל עדיין, צריך להכשיר את המכונאים לטפל בה.

 

אני מניח שרוב יצרני הפרטיות ששקלו אם להיכנס להרפתקה הזו החליטו שעלות הכשרת מערך תחזוקה כלל עולמי לא מצדיקה את התועלת.

 

 

מהפה שלך לאלוהי היצרנים והיבואנים, שיארגנו הכשרות רבות וטובות. מה שקורה בפועל זה שלא מוכרת לי כל הכשרה כזו, ואני הראשון שידע על הכשרה כזו, אם תהיה. למרות זאת (ובלי לפסול את הצורך בהכשרות טובות) , אנחנו מתמודדים ללא כל קושי עם המערכות האלה, מכיוון שהן מאוד פשוטות להבנה, אבחון ותיקון.

 

ככל שידוע לי, אין עלות כלשהי של "הקמת מערך תחזוקה" למערכות האלו. המכונאים הם אותם מכונאים, המאבחנים הם אותם מאבחנים, והמחסן והשינוע הם אותם מחסן ושינוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכשרה לתחזוקה של המערכת ההידרופנאומטית של סיטרואן ?

וודאי שיש הכשרה כזו. אל תשכח שבדורותיה הקודמים של המערכת, התגבור ההידראולי שימש גם לתפעול הבלמים וההגה.

פשוטה ככל שתהיה, אי אפשר לטפל במערכת הזו ללא הכשרה מוקדמת.

 

בדורות מוקדמים יותר (סיטרואן DS - זו התקופה שבה מרצדס ורולס-רויס השתעשעו ב- Licensing של הטכנולוגיה) התגבור ההידראולי שימש גם להעברת הילוכים בגיר החצי-אוטומטי - עוד יותר הכשרה נדרשת.

 

זה היה דבר שונה לחלוטין מכל מה שהיה נהוג באותה התקופה במכוניות פרטיות, ובהחלט נדרשה הכשרה של כח-אדם כדי לתחזק זאת.

 

אין לי מושג איך זה עובד בתחום המשאיות, אבל אני מניח שכמות המוסכים אחרת, כמות המשאיות המטופלות במוסך בכל רגע נתון היא אחרת וכו', ולכן אני מניח שהמשמעויות של הכשרת מכונאים ברחבי העולם שונה.

 

והנקודה החשובה ביותר - במשאיות הפנאומטיקה היא Must, אז אין בכלל שאלה אם ללמוד לטפל בזה או לא.

במכוניות, זה משהו שלדעת סיטרואן היה Must, ולדעת יצרנים אחרים ממש לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5726 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...