Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם תיזמון לקוי גורם לדחיסה נמוכה - לנטרה 95


yairba
שימו לב! השרשור הזה בן 5692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום סוף סוף החלפתי רצועת תזמון ועל הדרך החלפתי גם משאבת מים רצועת אביזרים וקינחתי באטם שסתומים.

 

בסיום העבודה ביצענו נסיעת מבחן בה הרגשתי שמשהו לא 100%, אני אנסה להסביר :

 

בסרק המנוע עובד כמו תמיד (750 סל"ד) אך בעליית הסיבובים מתחיל להישמע רעש מתכתי ומעל 4K סל"ד כבר יש וויברציה בדוושות ובאיזור 5.5K כבר עזבתי את הגז כי הרעש היה ממש לא כרגיל.

 

המנהל (שפיקח על עבודת המכונאי) טען בהתחלה שזה נשמע לו בסדר, לאחר שהתעקשתי והסברתי לו שאחרי 7 שנים ו140K

אני יכול לזהות מהו הרעש התקין של המנוע שלי ולא הייתה לי בעייה להגיע על ל 7K (הקו האדום), הוא הציע לשחרר את הרצועה מעט ולטענתו זה יפתור את הרעש שאני שומע (השעה הייתה מאוחרת וקבענו שאני אבוא מחר בבוקר).

 

במהלך הדיון שלנו על הנושא הוא הביא סורק תקלות והציג לי את קידום ההצתה שהראתה ערך שנע סביב 10 מעלות,

כמו כן הוא הביא שעון (ואקום/קומפרסיה אין לי מושג) ניתק צינורית וחיבר את השעון במקומו המחוג קפץ לתחום ירוק (בו כתוב "תקין") כאשר בהמשך הסקאלה יש תחום אדום.

כל אלו + סיבובי סרק יציבים+צפייה במכונאי עובד (פתח ספר וראה היכן לסמן מיקומים) גרמו לי לחשוב שבאמת לא פיספסו "שן" אבל העובדות בשטח מעידות שמשהו לא בוצע במדויק.

 

האם לדעתכם הבדיקות שהוא ערך מספיקות כדי לשלול בריחת שן?

מה לדעתכם גורם לרעש הזה להופיע ?

 

תודה לעונים

 

הערה למנהלים

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

 

הייתי היום במוסך הם החלו בבדיקה של כל רצועה בנפרד (לשלול אפשרות של רצועת אביזרים).

לאחר שהרעש המשיך הם שיחררו במעט את מתיחת המותחן, בנסיעת מבחן הרעש פחת אך עדיין מורגש, הוא סירב להמשיך לשחרר בטענה שאסור לשחרר עוד.

 

באיזור ה2800 סל"ד יש רעש ורעד מורגש ואח"כ זה יורד במעט עד לאיזור ה4.5 ומעלה, שם הרעש חזק.

 

כאשר הגעתי ל 6K סל"ד זה נשמע כאילו הגעתי למגביל סל"ד (להזכירכם הקו האדום מתחיל ב 7K).

 

אני ממש לא יודע מה לעשות ומהיכן הבעיה למישהו יש מושג מה גורם לתופעה?

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון אישי לאחר החלפת טיימינג ברכב זה לנטרה 95 למכסה של הרצועת טיימנג יש נטייה להרעיש, רעש מחריד לפעמים נדמה שהאוטו נשמע כמו דיזל, לפעמים זה רק בס"ד גבוה. המכסאות ברכבים הללו נוטים להתבלות מה שמצריך החלפה, או לפחות לכוון אותם בברגים כמו שצריך כדי שלא ירעיש.

הכי טוב להחליף מכסה טיימינג חדש ככה יהיה לך שקט בוודאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר למה שנאמר על ידי קודמי-

 

למתיחת הרצועה יש הוראות מדוייקות ומחמירות, לא משחררים ומחזקים ע"פ "נדמה לי" או "נשמע לי" אם ברצונך שהרצועה לא תיקרע בטרם עת. יש למתוח ע"פ הוראות היצרן.

 

מעבר לזה לא ברור למה אתה חושב שהרכב המסכן צריך להגיע לסל"ד של 6K, אתה מנסה לגמור את המנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

עדכון :

 

אחרי שבני ל. מהפורום שלח הודעה ובה הסבר מה הגורם לכל הרעידות קפצתי למוסך,

 

כמובן שהמוסכניק לא קיבל את מה שאמרתי ואחרי שבני שמע על זה הוא "התעצבן" (כמנהגו:wink:) וביקש לדבר עם מנהל המוסך.

 

כמו בקסם אחרי השיחה עם בני הבחור ידע ישר מה לעשות וכיצד לסדר את הסיפור, אחרי ההרכבה הכל חזר למקומו בשלום.

הבעייה היתה עם מאזנת גלגלת השמן שיצאה מאיזון ולכן רעדה.

 

 

אני רוצה להודות לבני על העזרה והייעוץ כיף לגלות שיש אדם כמוהו שאוהב לעזור וזו לא הפעם הראשונה, קבל ח"ח על איתור הבעייה אפילו לא משמיעה אלא מקריאה בלבד! 8)

 

אביב: הקו האדום אצלי הוא ב 7K לעניות דעתי האוטו מסוגל להגיע עד לשם, אך עם זאת אני מודע לשנים שעברו ולקילומטראז'

והאוטו לא מבקר שם תכופות. הבדיקה בוצעה בכדי לוודא שאני לא מדמיין ואכן האוטו מגיב שונה מאשר לפני הטיפול.

כרגע אחרי התיקון האוטו הגיע ל 6.5K בשמחה ובששון וברגע שלא חשתי ברעידות לא ראיתי סיבה להגיע לשם עוד.

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

כיוון הטיימינג החדש הסל"ד בסרק החל להיות לא יציב, החשד שלי, שהטיימינג לא כוון היטב החל לקונן אך בעל המוסך טען שהכל בסדר.

הסל"ד המשיך להיות לא יציב ואף התופעה התגברה, עד אשר הסל"ד עלה ירד ואז המנוע כבר ומאותו רגע האוטו לא ממש הניע וכשכן היה נשמע מאוד מוזר.

 

גרירה למוסך ושלילה של פלגים, חוטי הצתה ודלק הביאו את המוסך להקשיב ולבדוק את הטיימינג ואיזה פלא, השן (או 2) ברחה,

 

כיון מחדש, סגירה ו האוטו לא מניע!

המוסך בדק קומפרסיה ומצא : 150 150 70 40 (הלחץ בכל צילינדר) מאותו רגע הוא היה בטוח ששסתום התעקם ולקח אחריות על החזרת האוטו למצבו הקודם,

להפתעתינו אחרי שהרמנו את הראש גילינו שהשסטומים לא עקומים ועל הבוכנות אין סימן פגיעה. לטענת המכונאי המנוע אוכל שמן ו"גמור" (האוטו לא עישן ולא היה חסר יותר מחצי ק"ג ב10K וגם זה בנזילה מאטם שסטומים. המנוע סחב ולא קירטע)

מצד שני צילנדר אחד (מס' 1) היה מטונף בפיח בוצה כזה(נראה כמו פיח עם שמן) ולפי המכונאי איבוד הלחץ נובע מהצילנדר (מס' 4) כי הרינגים תפוסים ולכן הוא לא נושא באחריות לתיקון והעמיד פני אפשרות לסגור את הכל (ללא תשלום) או לבדוק אפשרות של שיפוץ (נשלל בהמשך כי הבלוק הראה סימנים שעבר טראומה) ולבסוף נתן אפשרות להחליף מנוע.

 

שאלתי היא : האם פיספוס השן+השרשור הישן יכולים לגרום לאיבוד קומפרסיה שלא יתבטא בשסתום עקום? להבנתי טיימינג לקוי יגרום לשסתום עקום ולא משהו אחר. כרגע האוטו שם מחכה להחלטה והמוסכניק הזמין אותי להביא מכונאי אחר לתת חו"ד.

 

לי זה מאוד מוזר שאוטו שנסע נהדר לא אכל שמן יכנס לטיימינג אצל סנדלרים ויצא עם מנוע גמור, מצד שני העובדות והיעוץ שקיבלתי ממומחה אומרות ההפך ורציתי לשמוע את דעתם של החברים המקצועיים פה.

 

תודה וסליחה על האורך:roll:

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כוון תזמון לא תקין פוגע ברמת הדחיסה של המנוע מעט מאוד ובתלות בפספוס. הפיח ובוצה ואולי גם הטבעות בוכנה התפוסות או שבורות (יש לפרק ולבדוק) הם תוצאה של עבודת מנוע לקוייה.

 

אם יש לרכב שסתום EGR הייתי בודק האם הוא לא פתוח מעט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה שאתה אומר בעצם מחזק את טענת המוסך שהקומפרסיה הנמוכה לא נגרמה מתזמון לקוי, אגב הקומפ' נבדקה אחרי שהטימינג סודר והרכב עדיין לא הניע.

הרינגים היו תפוסים ב 2 בוכנות שנבדקו, סימני התחממות (לבנים ופסים שחורים על הצילנדר) גרמו למוסך לא להמליץ על שיפוץ.

תוכל לפרט יותר על השסתום EGR ומה נגרם אם הוא פתוח מעט?

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בני ל התותח.

 

אכן במנוע הזה הגלגלת של משאבת השמן מסובבת את ציר גל האיזון (אחד מהם),ואם היא לא נמצאת בסימן ישנם רעידות.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...