Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

S2000 מבית Honda - שוקל לרכוש


Moonlight Theory
שימו לב! השרשור הזה בן 5735 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל חברי הפורום הקרים!

 

לאחר כשנה וחצי עם המיאטה (NB) , בה זכיתי לחוויות נהיגה בלתי נשכחות , מתחילה להגמר בי הסבלנות .

הסבלנות שבהמתנה למכונית אותה רציתי מלכתחילה (אך החלטתי לעלות שלב שלב בסולם) , ה-S2000 .

בגדול , אני די נעול עלייה .

המיאטה החדשה היא עדיין הרמוניית נהיגה אבל התרככה אפילו יותר משהייתה (אין צורך לסביר לי על מתלים ושאר חיזוקי השלדה , מכיר מקרוב מאוד ולא מגלה עניין), הנינג'ות אלה מכונות רציניות אבל זו עדיין לא תקופת המשיכה שלי אליהן , כל ה-VAG's כבודן במקומן אבל רחוקות שנות אור מהכיוון (וזה עוד אחריי הזנחה של הנעה קדמית) , פורשה ו-Z'דים כמו שהציעו לי זה הרבה מעבר לפופיק - שכחתי משהו?

 

לעזרתכם אני זקוק בשני מישורים :

1. לנתח פחות או יותר את עלויות המכאניות (טיפולים שוטפים , תקלות אקראיות) ובעיות מכאניות (למשל מערכת ה-VTEC בעייתית , דינפנציאל חלש , גיר חלש שכל אלה סתם דוגמאות שהמצאתי מהדמיון) - גם תשובה לא מעמיקה אבל נכונה כמו "בדיוק פי 2 מהמיאטה" תספק אותי , או כמה נקודות בתמונה (למשל שוטף 1,500 ש"ח , קלאץ' מקורי 5,000 ש"ח) .

אני מכיר את רוב התגובות לשאלה הזו , תחסכו ממני תגובות אוויליות שאם רק העזתי לשאול על עלויות אז לא לקנות אותה (כי עלויות זה לא חשוב , גם אם לא תוכל להחזיק אותה) .

2. אני מתלבט מאוד בין שני הדורות , הישנה והחותכת או החדשה והמלוטשת .

הישנה נתפשת בעיניי בפראית יותר , בכללי בגלל שהיא חלקה פחות במובני האחיזה והמנוע .

החדשה נתפשת בעיניי כמתונה יותר , עם אותם הגבולות , אך הדרך לשם ישר ולא תלולה .

על החדשה לא נהגתי , רק על הישנה , ולכן אני משער .

מצד אחד אני מוצא את עצמי כאחד שיתגאה שהוא בחר בפראית יותר , מצד שני אני לא באמת יודע אם זה מה שישביע ליבי .

אשמח אם תוכלו להרחיב על כל ההבדלים בינהן (על הבדלים ונתונים יבשים אין צורך , גם לא מעניין אותי) .

 

בתודה מראש ,

גלעד מאנע .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מציע שתחליף כמה מילים עם המחלקה הטכנית במאיר. החבר'ה שם רציניים ויודעים ידע רב, והם גם לא מקבלים עמלות על מכירת רכב חדש...

אם אתה צריך איש קשר פנה אלי לפרטי.

 

בהצלחה

HFturbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר מתיחת הפנים בוצע עדכון למתלים ולהגה והמכונית לפי יודעי דבר מתנהגת קצת פחות טוב - אבל יותר בטוח. (אם אני לא טועה יש לה גם ESP במודלים החדשים). על עלויות חלפים ירחיבו כאן כמה בעלי S2000 בעבר ובהווה. רק אוסיף שיהיה לך מאוד קשה למצוא S2000 משומשת ממודלים ישנים יותר - נמכרו מעט מאוד ורבות מהן השיבו את נשמתם לבוראן...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גלעד,

 

המעבר בין מיאטה (במקרה הזה NB) להונדה S2000 הוא נכון ומתבקש.

 

עם זאת, אם זכרוני אינו מטעני (ממועדון הרודסטרים) אתה נהג צעיר (2-3 שנים על הכביש, לא ?).

 

בנסיבות אלה, אינני בטוח כי ההונדה מתאימה לך, בשלב הזה. וזאת מבלי לפגוע כהוא זה בך באופן אישי, מה גם שאינני יודע מה רמת הנהיגה שלך ו/או יכולת הריסון בכביש הפתוח.

 

אבל, בתור אחד שמחזיק ב- 6 השנים האחרונות טויוטה MR2, מיאטה NB וכעת מיאטה NC - ההונדה היא רמה מעל (גם אצלי היא תמיד "הבאה בתור" אבל בכל פעם שרגע האמת הגיע, מצאתי דרג ביניים נוסף).

 

צריך גם לזכור - שההונדה דורשת נהיגה שונה לחלוטין ממה שהורגלת במיאטה. ההונדה היא למעשה מיאטה מוקשחת עד שמגיעים לתחום האפקטיבי של פעולת המנוע, אי שם במעלה הסל"ד. תופעה זו, דורשת נהיגה שונה לחלוטין בהונדה, מעייפת בד"כ, וזה נתון נוסף שיש לקחת בחשבון בטרם אפגרייד שכזה.

 

בשורה התחתונה - לא בטוח שזה הרכב המתאים לנהג חדש. כן, גם אם החזיק שנה במיאטה NB (ידנית, אני מקווה).

---

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת עליות, חבר עם מיאטה NB בדק ובאמת הכל יוצא פי 2.

טסט- בערך 4K בהונדה.

קלאץ'- בערך 7K (!) בהונדה.

ביטוח- זה כבר תלוי בך אבל הוא קיבל הצעה של פי 2 מהביטוח על המיאטה.

צמיגים- בערך 20% יותר מהמיאטה (תלוי כמובן במידה ובסוג הצמיג)

 

חסרונות- התקשורת מההגה פחותה משמעותית בהונדה מאשר במיאטה, הכח מגיע רק בסל"ד גבוה ובנהיגה יום יומית זה לא הכי נח. היא גם הרבה יותר נוקשה מהמיאטה על כבישים משובשים ומסוכנת לנהגים לא אחראיים\חסרי ידע\חסרי כישרון מינימלי.

 

יתרונות- לא צריך לפרט לך נכון? :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sronis , רק כיוונת אותי יותר לישנה , וזה מוצא חן בעיניי .

silver-mr2 , התשובה שלך היא המתבקשת ברוב המקרים האלה , אני מסכים (אגב , כמובן שידנית , כל כך הרבה יתרונות ולא רק הגיר עצמו) .

עם זאת , אני בחברה טובה והמעבר אפשרי , אני לא מודאג , גם לאור ריסון והכרה עצמית .

fish - שאגב פנים אל פנים אנחנו מכירים - קלעת בול לתמחורים שרציתי .

 

כל התיאורים שהענקתם ל-S ומציגים אותה כנוקשה ובלתי פשרנית , אני מודע אליהם ובעיניי הם גורם משיכה גדול .

זה מובן מאליו שיש צורך להתפשר בענייני נוחות מסוימים (נוחות נסיעה , רעשים רבים , בידוד חום עלוב ואולי גם צורך לשמור על עירנות ומיקוד גבוהים בהרבה מאשר במיאטה) , אבל מהיכרותי איתה אני לא ארגיש שהייתי צריך לבצע פשרות , ובטח שלא אסבול או לא אהיה שלם עם הרכישה .

אשמח לחיזוקים נוספים לגבי ה-S הישנה , וגם עוד מידע בנוגע לעלויות האחזקה בתחום המכאני .

 

העלו בפניי גם את האפשרות של הסולטיס , פסלתי אותה בלי להתעמק יותר מידי , אם מישהו חושב שטעיתי הוא מוזמן להאיר את עיניי .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נושא מעניין מאוד שכן אני שקלתי (ועדיין שוקל) כרכישה עתידית את המיאטה NC.

 

אבל בכל זאת, כחובב כוח ולאחר נסיעת מבחן על ה-NC, חשבתי פשוט לוותר על השלב הזה ופשוט 'לקפוץ'

לשלב ה-S2000. כמובן שאני מודע להבדלים בין הרכבים (חוץ ממחירי האחזקה, ולכן נושא זה מעניין אותי גם) ולאופי הנהיגה

שצריך לנהוג ב-S2000 בחיי היום יום.

 

מה שכן, פה נכנסת עוד התלבטות. בין שיקול של קניית NC ממודלים חדשים יותר (על סף חדשה) לבין קניית S2000

שנוסעת על כבישינו כבר 4-5 שנים.

 

אשמח לשמוע, כמו Moonlight Theory, עוד תגובות בנושא.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין ההערה על השינויים בS2000 החדשה, אז אני אוסיף שיצא לי לנהוג הן על הישנה והן על החדשה.

לחדשה נוספו צמיגים רחבים יותר מאחור ובקרת יציבות ממוחשבת.

ההבדל בהתנהגות מורגש מאד, והחדשה הרבה הרבה יותר צפויה וסלחנית ומקל וחומר כשבקרת היציבות משולבת.

הדגם הישן הוא רכב לא פחות ממסוכן באמת בידיים שהם פחות ממאד מאד מנוסות, לטעמי הוא מתאים למסלול הרבה יותר מלכביש, ואני יודע שלעיתים אנשים משתמשים בסופרלטיבים דומים גם שלא לצורך - אבל אני באמת מתכוון לכל מילה.

HFturbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

HFturbo , תודה רבה .

דעתך היא כמו הרבה מאוד דעות אחרות שנתנו לי , והיא רק מחזקת אצלי את התשוקה לדור הישן יותר .

אם כי אני מודה שאני מפחד מהפחד עצמו , אני לא רוצה שיווצר מצב שאקנה את הדור הקודם ואפחד להשתמש במכונה על כל יכולותיה ומעבר להם - וזו הסיבה שאני שוקל גם את החדשה , בעיקר בגלל שהיא מלוטשת יותר וצפויה יותר .

 

אגב , היום הייתי במאיר שבת"א .

ה-S החדשה נראת טוב , והיחס של הסוכנים ובמיוחד האי עקשנות על המחיר מפתים מאוד .

בהתחלה דיברתי עם סוכן חביב שאני לא זוכר את שמו , ולאחר מכן עם סוכן בשם רן .

ברור היה שהאינטרס למכור לי את ה-S וכמובן החדשה חי ובועט , זו תכלית תפקידם , עם זאת הם גילו יחס אוהד מספיק גם כשהבינו שכנראה לא אקנה אותה חדשה מהניילון (לא פוסל על הסף , אבל נראה שאעדיף משומשת) ורן אף ניסה לעזור במציאת יד שנייה בלי אינטרס מצידו .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שרן סוכן מקצועי מאוד, כמו כן יצאתי איתו לנסיעת מבחן על הCTR והתרשמתי ממנו לטובה.

אין לך מה לפחד מהS הישנה, תלמד אותה לאט לאט ותן לה את הכבוד המגיע לה והכל יהיה בסדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי לך :-)

 

מספר דברים.

 

קודם כל, ישנם כמה "דורות" של ה S2000, בסביבות 2002-2003 נעשה שידרוג רציני במתלים, כאשר משנת 2006 היא הגיע בכיול שונה ועם בקרת אחיזה.

 

אני הייתי מעדיף את הדור האמצעי - 2003-2005. החדשה נוטה יותר מדי לתת היגוי ואיינה מהנה מספיק. הדורות הראשונים 2000-2002 היו עם מתלה פחות טוב. השנים האלו יתנו את הכיף הגדול ביותר לכסף.

 

בהשוואה למיאטה, ההבדל בין ההונדה ל NC הינו גדול, ההונדה חזקה יותר, קשיחה יותר והיא בהחלט בליגה אחת למעלה מהמיאטה.

 

והסולטיס, היא יותר מתחרה למיאטה ופחות להונדה, היא מאוד לא אמינה ומאוד לא מהנה - אין ספק שהיא לא מתאימה להגדרות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לך ניב 8)

מסתמן שהדור האמצעי הוא המשובח ביותר , משלב מעט מהחספוס לאחר ליטוש .

אני אנסה להשיג לעצמי נסיעת מבחן על החדשה , רק לוודא שאני לא מפסיד כלום .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקפצה , עולה לי שוב שאלת ההשוואה , אבל הפעם בין השנים הראשונות (00-02?) לבין השנים שלאחר השדרג הראשון (03-05?) עליו פירט ניב .

חברים , אני אשמח לקצת יותר עזרה , קשה לי מאוד לבחור כיוון בעיקר לנוכח השוק הבעייתי (עוד יתרון לדור האחרון , הוא נפוץ בהרבה) .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Part 1

 

http://www.youtube.com/watch?v=9gtu1QgxxuE דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

Part 2

 

http://www.youtube.com/watch?v=GLqr6SYNOPs&feature=related דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Slonya , תודה רבה , הסרטונים האלה למדו אותי הרבה מאוד על הבדלי המתלים .

אבל למען האמת , אני לא בטוח עד כמה אני מוטרד , בהפרשי המחירים שבין השתיים אפשר לשנות את כיולי השלדה לחלוטין (מה שבמילא יקרה אם ישאר לי עודף) .

באופן מפתיע , נראה לי שלבסוף ירד הדור הישן מהשיקול בעיקר בגלל חלון הפלסטיק (:shock:) .

 

נותרה לי שאלה אחת , על כבישי ישראל , באיזו שנת דגם בדיוק ניתן למצוא את הדור השני (האם רק החל מ-04 , או שגם 03)?

תאחלו לי בהצלחה , אני דווקא נתקל בהרבה S'ים למכירה , אבל נראה שיעבור הרבה זמן עד שאמצא את המתאימה .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5735 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...