Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן בטיוטה קורולה - לא מקרר בעמידה [כ"ע]


nissanp
שימו לב! השרשור הזה בן 5778 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז זהו שבטיוטה קורולה שלי שנת 93 , יש משהו מוזר ברג שהרכב עומד בחוץ ואני מתחיל לנסוע אז המזגן ממש בקושי מקרר

שאני נוסע בסביבות ה60 ומשהו אז הוא מתחיל להקפיא (לא יודע למה אבל שמתי לב רק שאני עובר את ה-60 קמ"ש) .

אז יש עצות לגבי טיפול ? זה מוזר לי שהוא כן עובד כמו שצריך רק מעל למהירות מסויימת ובדקתי המאוורר של הרדיאטור כן

עובד.

תודה לכל ההמלצות שלכם מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם לאחר נסיעה ארוכה (שהמזגן עבד והרכב קר) כשהרכב עומד גם המזגן לא מקרר?

אם הוא כן מקרר כנראה שאתה מתעלם מהעובדה שכשהרכב עמד בשמש הכל בפנים רותח, כולל תעלות המיזוג וטמפ' האווויר עולה. ולוקח למזגן דקות ארוכות להתחיל להקפיא.

 

אם הוא מפסיק לקרר כאשר תמיד כשהטורים נמוכים כנראה שיש בעיית ספיקה/לחצים.

גש למזגניסט לביצוע בדיקת לחצים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה , על העצה אבל אחרי שני דקות שאני יורד מהמהירות אז הוא לא ממש מקרר ובדקתי גז והכל תקין .

דרך אגב חשבתי "שטכני וטיפולים" זה בדיוק המקום לשאול את השאלה. אשמח אם תתקן אותי.

ומה קשור למהירות יש איזה שהוא היגיון ?

תודה שוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר ? מה זה בכיוון ההפוך ?

הסתכלתי היום שהפעלתי את המזגן וראיתי שהוא מסתובב , הוא אמור להפוך כיוון?

אם כן אז הייתי שמח לדעת את זה.

תודה לכל המגיבים , אשמח לעוד עצות לבדיקה או אפילו מישהו שחווה תקלה כזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאווררים אמורים לעבוד כך שהם שואבים אוויר מבחוץ לתוך תא המנוע. קורה שמישהו עושה טעות בחיבור החשמלי שלהם ואז הם מסתובבים הפוך לכיוון הנכון ולא נותנים את אפקט הקירור הדרוש.

 

על כל להב של המאוורר יש צד שהוא קדמי יותר וצד שהוא אחורי. אתה צריך לוודא שצד הלהב שפונה לכיוון הסיבוב הוא צד הלהב הקדמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה עומד במקום ונותן גז בטווח 2,000-3,000 סל"ד, הוא עדיין לא מקרר מספיק טוב?

 

מהיכרות קרובה עם טויוטה, בסל"ד סרק המזגן מקרר קצת פחות, וזאת תופעה תקינה לחלוטין.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חולק על התגובה שמעליי. בקורולות האלה לא מדובר במזגן, אלא במקפיא, בכל מצב. עמדתי פעם עם סטופר ליד מכסה מנוע של קורולה כזו, עם מזגן עובד בתנאי סביבה לוהטים. גם בסרק המדחס מתנתק לעתים קרובות ומראה שההספק שלו הוא אוברקיל רציני. כל עלייה בסל"ד רק תוריד את הדיוטי סייקל שבו הוא יעבוד, ולא תשפר את הקירור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, יש בידי ספר מנוע מקורי של טויטה, ומצויין שם על ספיקת הקירור :wink:.

 

בכל מקרה, אם הבעייה של פותח השרשור היא שאין קרור בכלל בניטורל, אז יש בעייה. אם בסל"ד גבוה יותר המזגן עובד טוב - המצב ככל הנראה תקין.

 

ואגב, נסה לעבוד עם סירקולציה פנימית ומהירות מפוח בינונית. אמנם יקח לרכב יותר זמן להתקרר, אבל אפקטיביות הקירור עדיפה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה שפעם ואני זוכר מה לעשות , המזגן גם ברגיעה קירר , אז זהו שברגיעה הוא לא מקרר טוב ואז אני כבר מגיע למצב שאני מזיע כבר בפנים , ושוב זה לא שהוא מוציא חום או משהו כזה , ולגבי אופי הפעולה של המזגן הוא תמיד אצלי על הכי חלש ואין סירקולציה מבחוץ רק פנימי .

אני אבדוק את הקטע של המאוור בכיוון הסיבוב שלו , אבל אם יש עוד רעיונות אני אשמח.

תודה עד עכשיו לכולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כוונת השאלה שלי (ואיתמר חידד אם העניין) היא לשאול האם הדבר תלוי טורים או לא. נסה בעמידה לעלות את הטורים לאיזור ה- 2500- 3000 וראה אם עוצמת הקירור עולה. זהו נתון חשוב להמשך הבנת הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוסר גז, קולט/מייבש סתום, סתימה במערכת , מדחס חלש.

גש למזגניסט לבדיקת המערכת עם שעוני לחץ, מזגן זה לא מערכת שניתן לאבחן באופן חובבני ובתנאים ביתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו שבטיוטה קורולה שלי שנת 93 , יש משהו מוזר ברג שהרכב עומד בחוץ ואני מתחיל לנסוע אז המזגן ממש בקושי מקרר

שאני נוסע בסביבות ה60 ומשהו אז הוא מתחיל להקפיא (לא יודע למה אבל שמתי לב רק שאני עובר את ה-60 קמ"ש) .

אז יש עצות לגבי טיפול ? זה מוזר לי שהוא כן עובד כמו שצריך רק מעל למהירות מסויימת ובדקתי המאוורר של הרדיאטור כן

עובד.

תודה לכל ההמלצות שלכם מראש.

 

עמידה במקום ברכב מקפיצה מיידית את לחץ ראש המדחס

ולכן...

עודף גז למשל יכול לגרום לקאט אווט של המדחס דרך פרסוסטט המורכב בקו הנוזל.

אתה לבד יכול וצריך לעלות על הבעיה על ידי כך שתצא מחוץ לרכב ותבדוק עם הקלאטש מחובר,או מאווררים עובדים.

דבר נוסף,מעל 60 קמש הרכב מפריש כמויות חום גדולות מהמעטפת שלו לסביבה.

תעקוב אחרי הסייד גלאס במצב עמידה,אם הוא מלא בועות אחת משתיים,או שיש לך אויר במערכת,או שהקונדסציה שלך לקוייה.

לפי מה שאני רואה מרחוק,יש לך בעייה בעיבוי לא מספיק,וזה מתבטא בזמן עמידה,למרות שהמאווררים עובדים בפול תפוקה.

כדאי גם שתדע שחזית רכב שמתוכננת נכון,אינה זקוקה למאוררים בנסיעה מעל 50 קמש,הלחץ בקידמת הרכב הוא גדול מאוד,ובמידה והמתכנן בנה את החזית לזרימה יעילה ניתן ברכבים מסויימים להתנתק מהמאווררים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5778 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...