Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחממות מנוע בעצירה- פיז'ו 306 [כ"ע]


kongo
שימו לב! השרשור הזה בן 5814 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברה,

 

נתקעתי בבעיה מוזרה. יש לי פיג'ו 306 98 אוטומט נפח 1.8. בזמן נסיעה חום מנוע נשאר מתחת ל- 90, המנוע שקט והנסיעה חלקה.

אך כשאני עוצר החום מתחיל לטפס ל - 110 ממש עד הקו הדום ואז יורד עצמוני.

הרכב עבר השבוע טיפול 10000, בדיקת טרמוסטט, טיימינג. והבעיה עדיין קיימת.

האם זה תקין?

יש למישהו עצות לגבי מה הבעיה ואיך מטפלים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברה,

 

נתקעתי בבעיה מוזרה. יש לי פיג'ו 306. בזמן נסיעה חום מנוע נשאר מתחת ל- 90, המנוע שקט והנסיעה חלקה.

אך כשאני עוצר החום מתחיל לטפס ל - 110 ממש עד הקו הדום ואז יורד עצמוני.

 

האם זה תקין?

יש למישהו עצות לגבי מה הבעיה ואיך מטפלים?

 

נשמע כמו משאבת מים, תבדוק אם וכאשר אתה לוחץ על הגז בעמידה החום יורד אם כן זה משאבת מים.

 

אם לא תבדוק מתי המאוורר מתחיל לעבוד יכול להיות שהוא נכנס לעבודה מאוחר מידיי אם כן אז זה כנראה בעיה בטרמוסטט.

 

יכול להיות עוד דברים, תתחיל מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברה,

 

אך כשאני עוצר החום מתחיל לטפס ל - 110 ממש עד הקו הדום ואז יורד עצמוני.

 

ואז מה קורה? זה ממש לא מובן, (ועוד בשיא המתח :-))

 

מה שכול להיות זה שהטרמוסטט לא תקין, הכוונה לא נפתח בזמן.

או שהמאוורר לא מופעל בזמן כי היוניט מזייפת.

ותבדוק אם יש מספיק מים (למרות הטיפול), ושהראדיאטור לא סתום.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרמוסטט, מצנן סתום, חוסר מים, משאבה היו משפיעים על חימום מנוע דווקא בזמן שבו הוא שורף 10 ליטרים בנזין לשעה ומייצר המון חום, בנסיעה, ולא כשהוא שורף ליטר בשעה, בסרק.

 

הדבר היחיד כמעט שיש בנסיעה ואין במצב עמידה, זה הסעת אוויר במצנן, ולכן הבעיה כנראה נובעת מהפעלה שגויה של המאוורר/מאווררים. אני לא מכיר את הרכב שלך אבל נדמה לי שיש בו בקר שאחראי על המאווררים בשם "ביטרון" נסה לעשות חיפוש בפורום על המילה הזו, ואולי תגלה כיוון לפתרון התקלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק חנן, לא נראה לי שזו בעיה בטרמוסטט כי אז המנוע היה מתחמם גם בנסיעה.

 

עצה פשוטה: כשאתה עומד ואתה רואה שהחום מתחיל לטפס. עצור את הרכב בחניון/ מקום בטוח ובדוק אם המאווררים עובדים.

אם עד 110 שני המאווררים לא עובדים ופתאום אחד מתחיל לעבוד במהירות גבוהה, כנראה הימיני, אם אתה מול הרכב, סביר להניח שמאוורר המזגן סיים את חייו. אתה יכול לתחוב מקל (בזהירות) למאוורר שלא עובד ולנסות לסובב אותו. אם הוא מתחיל לעבוד גם כן, סימן שהוא בפירפורי גסיסה.

 

בדיקה עוד יותר פשוטה, גם כשהמנוע קר, היא לנתק את חיישן המאווררים (קונקטור חום, אם אני זוכר נכון, אחד מתוך 3 מהצד הימיני של המנוע) ולראות אם שני המאווררים נכנסים לפעולה במהירות גבוהה. אפשר גם לנסות את שיטת המקל (שוב, בזהירות).

הסיבה היא שהמאווררים ב 306 מחוברים בטור במהירות נמוכה ובמהירות גבוהה הביטרון מעביר לחיבור מקבילי. מאוורר המזגן מחובר ראשון, אז אם הוא מת, מאוורר המנוע לא יעבוד עד שהטמפ' תגיע ל 105-110 ואז הוא יכנס במהירות גבוהה. ברגע שהטמפ' תרד ל 95 הוא יפסיק וחוזר חלילה.

 

לחילופין, גש למוסך (כנראה שגם הם יתחילו בדיוק מהבדיקה שתארתי כאן).

 

דווח לנו מה היתה הבעיה בסוף.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לכל מי שהתעניין ומתעניין,

בדקתי את הטרמוסטט שהיה תקין, בדיקת ידנית של צינורות הרדיאטור והחום הי השווה.

לבסוף לקחתי למוסך והרכב נבדק ע"י מחשב וחיישן לייזר ונראה שחיישן החום או השעון מזייף ב -15 מעלות.

וכאשר אני רואה את המד על האדום (110 מעלות) ורק אז אני שומע את המאוורר זה בעצם 90 מעלות.

תודה רבה על העזרה של כולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז בנסיעה החום יורד ל70 מעלות אמיתיות?

 

זה לא לגמרי הגיוני. אני חושב ששווה לך לבדוק את העניין שוב, אולי במקום אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמן נסיעה חום מנוע נשאר מתחת ל- 90

 

כשאני עוצר החום מתחיל לטפס ל - 110

 

 

 

בנסיעה המד טפמפרטורה מראה לי שהחום מגיע ל 90-100

 

בהודעה הראשונה דיברת על הפרש טמפ' של מעל ל20 מעלות בנסיעה ובעמידה. אם עכשיו בעמידה הטמפ' האמיתית היא רק 90 מעלות, זה אומר שבנסיעה הרכב שלך יעמוד על פחות מ70 מעלות. זה לא סביר לרכב תקין, ולכן הטלתי ספק באבחון שקיבלת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5814 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...