Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החימום באוטו הפסיק לחמם, יוצא רק אוויר, מה האפשרויות? (קולט 94')


ohanaohad
שימו לב! השרשור הזה בן 5884 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן

הרכב המדובר: קולט 94' 1600 ידנית

הרכב אצלי קצת מעל שנה, החימום עבד בצורה מעולה עד לפני שבועיים שהתחיל פשוט לצאת אוויר קריר-חמים (משהו באמצע) אבל לא חם (מדובר על פעולה ללא הפעלת המדחס כי מן הסתם הוא עובד רק לקירור והקירור עובד פשוט מצוין).

 

חיפוש בפורום הביא לי תוצאות אפשרויות של אולי צינור רדיאטור פנימי סתום, הצינור הזה עובר ליד הקיר אש(?!) וצריך לבדוק אם הוא חם או קר, אם קר סימן שהוא סתום וצריך לבדוק.

 

הסתכלתי בקיר אש אצלי ברכב ולא הבנתי על איזה צינור מדובר, אני מצרף תמונה של התא מנוע אצלי ברכב אולי מישהו יוכל להסביר לי איפה נמצא הצינור הזה ומה בדיוק אני צריך לבדוק:

2rrv3bk.jpg

 

בנוסף , אולי זה בכלל לא הצינור סתום ומשהו אחר הלך שם? אני יודע איפה ממוקם הרדיאטור חימום הפנימי של הרכב (בתוך הדש-בורד מאחורי הקונסולת מרכז שפירקתי אותה מי יודע כמה פעמים כבר) אולי משהו לא בסדר איתו?

 

אני לא יודע אם זה קשור כי אני לא כלכך יודע איך עובד החימום ברכב (חום מנוע?) אבל הוחלף ברכב טרמוסטט ורדיאטור(קירור) חדש לפני כמה חודשים והאוטו לא מאבד טיפה אחת של מיי-קירור ירוקים ואני אומר את זה בוודאות לאחר בדיקה שאני מבצע מידי שבוע בנוסף הוונטות כן נכנסות לפעולה ואין שום בעיה של התחממות המנוע, להזכיר כל העסק עבד מצוין עד לפני כשבועיים.

 

תודה מראש,

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן שהרדיאטור הפנימי נסתם לך. לפי התמונה, ניתן לראות את אחד הצינורות של החימום (אני לא לגמרי בטוח שזיהיתי את השני) בצד השמאלי של התמונה, מאחורי הצינור השרשורי העבה שמגיע למחשב ההזרקה.

הצינור מהודק לניפל של הרדיאטור הפנימי (אינו נראה בתמונה) באמצעות בנד קפיצי (שנפוץ ביפניות).

תחפש צינור זהה בקוטרו ליד או מתחת לצינור הנראה בתמונה. כאשר הרכב מונע והגיע לטמ"פ עבודה (טרמוסטט נפתח) תבדוק אם שני הצינורות חמים במידה שווה.

אם לא = סתימה, אם כן = הכבל (או מנוע סרוו) שאחראי על החימום לא מתפקד.

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לבחור שענה,

אני רוצה להקפיץ את השרשור לשמוע עוד חוות דעת? אני מעוניין לפרק ולבצע הכל בעצמי כי עד עכשיו חוץ מהחלפת קלאץ' שבשביל זה צריך ליפט וכמה אנשים, ביצעתי ברכב הכל לבד.

 

תודה,

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה בדיוק מה שאמר לך, אם אחרי נסיעה אתה נוגע ב2 הצינורות שנכנסים לקיר האש לראדיאטטור הפנימי ושניהם לא חמים במידה שווה אז יש לך סתימה בראדיאטור הפנימי, נתק את 2 הצינורות ותזרים מים בלחץ (אבל לא לחץ חזק מאוד!!) מצינור גינה,

אח"כ חבר את הצינורות תמלא מים ואחרי שהרכב בתחמם בדוק את מצב 2 הצינורות הם אמורים להיות חמים במידה שווה ,

והחימום אמור לעבוד, אם עדיין לא עובד אז יש בעיה במערכת הפנימית של מעברי האוויר או משהו כזה.

 

ואל תשכח למלא מים אח"כ.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע לא הבנתי,

החימום ברכב זה מערכת מים סגורה, נכון?

אותם מים שנמצאים במערכת המים הסגורה של החימום זה אותם מים של המיי-רדיאטור (מים ירוקים לקירור המנוע).

מכיוון שהמים הירוקים מתחממים עקב העבודה של המנוע, ומכיוון שברכב שלי יש רדיאטור פנימי עשו אחד ועוד אחד והחליטו לשתף את החום של המים האלה לחימום פנים-הרכב, נכון?

 

אז מה בדיוק אני צריך לעשות?

הבנתי - לבדוק אם אותם צינורות (שלא הבנתי איפה הם נמצאים בדיוק ולא רוצה לנחש ואשמח אם מישהו יוכל להצביע לי עם איזה חץ בתמונה)

הבנתי- לפרק אותם (המים שבפנים לא יטפטפו עלי\ישפריצו\על המנוע?)

הבנתי- לתת בלחץ מים יחסית חזק על מנת שהסתימה תפתח (ממה יכולה להיגרם סתימה? זה מים ירוקים ואם הריאטור-קירור הרגיל לא נסתם אז מה יכול לסתום את הצינורות של החימום?)

 

**למי שאין צינור גינה או משהו שייתן לחץ חזק, יש דרך אחרת? אולי לדחוף לשם איזה כלי לנקות את הסתימה?

 

תודה מראש,

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בצד שמאל העליון של התמונה, יש צינור שחור קטן יחסית שנכנס לתוך תא הנוסעים, הצינור שנמצא ליד המיכל הלבן,

תפרק אותו .

תחפש עוד צינור זהה לצינור הזה שנכנס לקיר האש, הוא אמור ליהיות בסמוך אל הנוכחי , אני חושב שהוא פשוט מוסתר בתמונה, תיגע בשניהם אחרי שהמנוע התחמם קצת, אם שניהם חמים באותה מידה משמע שהכל תקין ויש בעיה עם מאורי האוויר החם בדש בוארד, אם אחד חם והשני קר אז תפרק אותו, ותכניס צינור גינה,

צינור גינה זו האפשרות הכי יעלה , אל תנסה להכניס איזשהו חפץ גמיש כדי שלא תפצע את הדפנות הפנימיות של הראדיאטור במידה והם קצת רקובות ,

כשתפרק את הצינורות אז המים פשוט ישפכו ולא יצאו בלחץ היסטרי (תפתח את הפקקים של הראדיאטור ושל מיכל העודפים לפני)

 

וכן, המים של המנוע הם המים שמחממים את ראדיאטור החימום.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך מד טמפרטורה תראה אם הוא עולה אחרי נסיעה קצרה. אם הוא נשאר נמוך אולי הטרמוסטט שלך תקוע במצב פתוח. זה מצב לא נורא, בעיקר כאשר מגיע הקיץ, אך זה מצב לא תקין. אם כן החלף את הטרמוסטט. זה לא צריך לעלות הרבה ואם הרכב תקין ובמצב טוב אין מניעה מלעשות את זה. שאל את המוסכניק שלך על האופציה לקדוח את הדיסקית (לקדוח בה שני חורים) הפנימית של הטרמוסטט. כדי שאם הוא ייתקע במצב סגור לא ילך לך ראש מנוע.

אגב, כל זה נכון במידה והרעיונות של קודמי לא עבדו...

ועוד אגב... גם אם אין לך שעון חום ייתכן והטרמוסטט תקוע (כמובן :wink:) אבל יהיה קשה יותר לאבחן...

חג פורים שמח, ובהצלחה :)

אני כבר לא "חדש בפורום"!!! אני "נהג חדש"!!

נהג חדש???? אני???!!! :brickwall:

לא!!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שעון חום והטרמוסטט הוחלף לפני חצי שנה ככה שאין שום בעיה עם המנוע להגיע לטמפ' עבודה.

 

הבנתי ותודה על כל ההסברים, רק שאלה אחת קטנה, צינור גינה באמת שאין לי, יש למישהו אולי פתרון אחר שעובד?

ומה בדיוק יכול לגרום לסתימה במערכת סגורה?

 

תודה,

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רדיאטור החימום קטן משמעותי ולכן המעברים שלו נסתמים מהר יותר מהרדיאטור הגדול, תוסיף לזה שחצי שנה הרדיאטור לא פעיל ולכלוך מצטבר בו , אם אתה עובד בבית אני לא מכיר שיטה טובה יותר מצינור גינה להזרמת מים בלחץ פנימה, שים לב הזרמת מים בלחץ גבוה יכולה לגרום לסדק ברדיאטור מה שיחייב אותך להחליף את הרדיאטור.

אם אתה לא יכול לאלתר משהו בבית תנסה במכון רדיאטורים אולי הם יכולים לעזור לך.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5884 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...