Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[סיכום אחזקה אחרי 10 חודשים] לנצ'יה דדרה 1600


Meishar84
שימו לב! השרשור הזה בן 5887 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרבה פה יודעים (וגם רואים) שרכשתי יחסית לא מזמן לנצ'יה דדרה שנת ייצור 96 שעלתה לכביש ב97.

רכשתי אותה עם 147 אלף ק"מ מאז היא הספיקה להעלות את נתון זה ל162 אלף ק"מ.

מדובר על לנצ'יה דדרה 1600 8 שסתומים , רמת גימור LS , הנעה קידמית וגיר ידני.

 

הרכב היה עם קבלות לטיפולים מהיום הראשון שהוא על הכביש (ועדיין נשאר ככה)

הרכב תוחזק אצל הבעלים הקודמים בצורה ייקית. טיפולים לפני הזמן, חלפים מקוריים ככה שלא נחסך שקל באחזקה שלה.

הייתה אצלו 8 שנים , ושנתיים אחרונות הייתה אצל הבת שלו ועדיין הוא זה שתיחזק את הרכב.

 

מאז שהיא אצלי אופי הנסיעה שלה בעיקר בין עירוני.

יש לציין שהבעלים הקודם גם חלה במחלת הלנצ'יות , לפני הדדרה היו לו פריזמה סימבול ,בטא ודלתא.

 

לפני הרכישה נעשו התיקונים הבאים ע"י הבעלים הקודם.

 

134K : הוחלף טיימינג , נעשה רענון למערכת בלימה (2 דיסקים,4 רפידות, נוזל בלמים,משאבות גלגל אחורי) ,הוחלפו גם מוטות מייצבים ומשולשים קדמיים + טיפול 10

146K : הוחלף מסרק הגה ואיתו נוזל הידראולי.

 

חשוב מאוד לציין שיש הקפדה על פראפלו מהיום הראשון של הרכב על הכביש!!

 

 

פירוט תיקונים וטיפולים שנעשו לאחר הקנייה עד כה:

 

147K : טיפול 10K שכלל שמן מנוע , פילטרים (אויר,דלק,שמן) , בדיקת בלמים ומערכות היגוי. הוחלף אטם מכסה שסתומים עקב נזילה קטנה.בנוסף נעשה ניקוי להזרקה באינפוזיה. באותו שבוע הוחלפו ארבעת הצמיגים שהיו לרביעיית פאלקנים ZE 512.

148K : החלפת נורות לוח שעונים.

150K : הוחלף סטרטר ופלאגים NGK. באותו שבוע הוחלף גם רדיאטור + פראפלו.

153K : הוחלף אלטרנטור.

157K : טיפול 10K , משאבת מים ששרקה (מחלה של איטלקיות).

160K : הוחלף דוד אגזוז מרכזי.

161K : הוחלף משולש קדמי שמאלי לאחר אי מעבר טסט ונעשה כיוון גלגלים.

 

מדובר על תיקונים של בלאי וגיל , למעט תקלה אחת שהייתה לי : EGR שנתקע וגרם לנפילות טורים , ניקוי השסתום פתר את הבעיה.

 

חשוב מאוד לציין כמה דברים :

הדדרה לא מכירה את המושג אמריקן איגל.

קיימת הקפדה על חומרים איכותיים בלבד וחלקים מקוריים (למעט פילטר אויר שאין הצדקה לשלם פי 10 מתחליפי) .

מערכת החשמל באותו נקייה מקומבינות וקיצורי דרך , כל החישמול עובד ללא בעיה.

 

צריכת דלק נמצאת כל הזמן במעקב.

בין עירוני 1:13

מעורב 1:10

עירוני 1:7

 

לאחר כמעט שנה עם הדדרה אני יכול להגיד מספר דברים:

זה הרכב הכי נוח ומפנק שנהגתי בו! הנהיגה ממש לא מעייפת ויוצאים רעננים גם לאחר נסיעות ארוכות זה רכב שנבנה לנסיעות ארוכות ויעיד על כך המיכל דלק 62 ליטר.

יצא לי לנהוג על 307 , גולף , אופטרה וקורולה (ממש לא חוכמה לגבי אלה) וגם עוד מספר רכבים אבל לק"מ קצר יחסית .

הדדרה נותנת הרגשה יציבה ובטוחה גם במהירויות שלא מדברים עליהן.

 

הדדרה לא חיית רמזורים , אבל בשיוטים מהירים היא מפתיעה בגדול. אני מתאר לעצמי שה1.8 וה2.0 שלא נדבר על אינטגרלה זה כבר סיפור אחר.

צליל מנוע איטלקי גרגרני כמו חתול אבל מלא בס (ללא שום דוד פתוח וחורים באגזוז)

 

מדובר על רכב שסובל מתדמית מאוד גרועה ולא מוצדקת ומצב שוק בהתאם, המחירון עושה עוול רציני לרכב וממש לא משקף את הערך האמיתי שלו. למרות שכבר מספר פעמים נתקלתי באנשים שרצו לרכוש אותה ממני (מספר חובבי איטלקיות וגם פרנקופילים, בקיצור אנשים עם חשיבה לא הגיונית :lol:)

 

האבזור מאוד נדיב שגם היום לא מבייש לעומת רכבים חדשים. פנסי ערפל מקוריים קדמיים ואחוריים , מזגן בקרת אקלים מפוצל , לוח שעונים שמכיל חום שמן וחום מנוע , סל"ד , טעינה , מהירות , דלק , חיווי על דלתות (כמו בDL :p) חיווי על נורות שרופות (שאשכרה עובד) ועוד מיליון ואחר נורות. משענת יד לנהג , מראות חשמל , 4 ח"ח , ג'אנטים מגנזיום , מפשירי אדים במראות , היו גם מתזים לפנסי חזית שעקצו אותם (עד היום אני רוצה לשים חדשים אבל אין מאיפה להשיג) תא מטען ענק, ריפודי אלקנטרה (שאין אצלי) ועוד כאלה וכאלה.

 

מחירי חלפים המכניים ממש לא יקרים , היא חולקת את את הרצפה והמערכות מכניות עם הטמפרה, אבל פה זה נגמר. כל השאר זה לנצ'יה.

 

מדובר על רכב שמזדקן בכבוד , אבל דורש כבוד.

הרכב הבא שלי יהיה לנצ'יה ואם לא אז רק אלפא (ורק 156:lol:)

 

מצורפות מספר תמונות , סורי על האבק , רק לפני 3 ימים רחצתי וכבר הכול מטונף :(

DSC00443.JPG

DSC00446.JPG

DSC00447.JPG

DSC00448.JPG

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלך מאוד יפה ושמור. ממש תענוג לקרוא.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מעלה גם את מחיר התיקונים, מניסיון עם דדרה (10 שנים) החלקים עלו ממש זול בגרסת ה 1.6.

 

וכיף לדעת שיש אנשים ששומרים על הרכבים ככה (במיוחד שמדובר בלנצ'יות...)

אלפא רומאו ספיידר V6 3.2 בציר 2007

טל שביט (1955-2011) זה לא אותו הדבר בלעדייך, אתגעגע לנצח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Meishar84, אני מאוד מזדהה איתך בתחושה של הרכב. כל מה שאתה כתבת על התנהגות של האוטו שלך בכביש והנוחות, כל אלה לראשונה גם אני הרגשתי רק באוטו איטלקי. אלפא שלי היא האיטלקיה ראשונה שלי וישר התאהבתי. לקחתי את האקזמפלר הראשון שהלכתי לבדוק.

 

סלח לי שהתגובה הראשונה הייתה קצרה, פשוט הייתי חייב לרוץ ללימודים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי להוסיף דבר אחד מאוד חשוב..

איכות הרכבה מעולה !!

אין חלק מפורק , הכול שלם שמור וחדש.

ללנצ'יה יש איכות הרכבה מאוד גבוהה עקב בקרת איכות קפדנית.

 

אפרופו רובוטריקים

ידעתם שהיה רובטריק לנצ'יה ? לנצ'יה סטראטוס שקראו לה (לו) Wheeljack

 

575.jpg

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בלנצ'יות עסקינן, הרי שבטורבו שהיתה לי, היתה רמה גבוהה מאוד של רכב, עם ביצועים מ ד ה י מ י ם , לא אשכחנה לעולם.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בלנצ'יות עסקינן, הרי שבטורבו שהיתה לי, היתה רמה גבוהה מאוד של רכב, עם ביצועים מ ד ה י מ י ם , לא אשכחנה לעולם.

 

דני

 

דני איזו טורבו היתה לך? דלתא \ תמה \ קאפה?

אלפא רומאו ספיידר V6 3.2 בציר 2007

טל שביט (1955-2011) זה לא אותו הדבר בלעדייך, אתגעגע לנצח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5887 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...