Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלה בגיר אוטומטי AL4 - סיטרואן פיקאסו.


CX25GTI
שימו לב! השרשור הזה בן 5881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

לפני כחודשים חדל לפעול אור הרברס בפיקאסו של זוגתי, המוסכניק זיהה את הבעיה בחיישן הממוקם בידית מוט ההילוכים , החליף את החיישן ופתר את הבעיה הזו.

 

הוא התקשר אלי ואמר לי שנדלקה התראה אשר מדווחת על בעיה בגיר האוטומטי, הוא ציין שלמעשה הרכב מתחיל את הנסיעה בהילוך שני.., אך כיוון שמדובר על מנוע 2 ליטר הדבר אינו מוחשי ורעייתי אשר נוהגת ברכב אכן לא הבחינה בדבר.

לפני כשבועים לקחתי גם אני את הרכב, והפלא ופלא, לפתע גם הרביעי נעלם..

כלומר, הרכב מתחיל בשני, מעביר לשלישי ו..זהו.

 

אני חייב לציין שהגיר אינו בועט במעבר בין שני לשלישי , ולמעשה ההחלפה אינה מורגשת כמעט.

 

מה דעתכם ?

האם הגיר שבק , או שמדובר בעיה של חיישנים למיניהם ?

אני חייב לציין שבעבר נהגתי ברכב (מזמן) , ולמיטב זיכרוני כול 4 ההילוכים תיפקדו , וההעברה היתה חלקה ללא כל בעיה.

 

דרך אגב, מה עלות החלפת גיר מעין זה, והאם כול גיר AL4 מתאים לפיקאסו ? (גם ממנועי 1.6 של מאגאן לדוגמא ?)

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש למכון גירים אוטומטיים לאבחון ופתרון.

מכון לגירים מצויין באיזור באופן כללי הינו "גירומטיק".

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש למכון גירים אוטומטיים לאבחון ופתרון.

מכון לגירים מצויין באיזור באופן כללי הינו "גירומטיק".

 

האם המכון נמצא באיזור קריות - חיפה ?

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דיאגנוזה מדוייקת או סתם אמרו לך שיש "תקלה בגיר והאורות נדלקים" ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מהמר (כי לא עולה לי כסף, אז מה אכפת לי) שחיישן מצב ידית הילוכים הוא הגורם לסימפטומים.

דרך אגב, הרביעי "נעלם" עם הזמן, או שברגע שאתה נהגת ברכב וחיפשת אותו גילית שהוא נעדר?

יכול להיות שהמכונאי גרם לגיר להיות תקוע בהילוך שלישי תמידי (מצב חירום אליו נכנס מחשב הגיר עקב מספר תקלות אפשריות, ואם איני טועה אחת מהן היא חיישן מוט ידית הילוכים תקול), וה"מעבר הילוכים" שאתה מרגיש הוא נעילה של ממיר המומנט אחרי מהירות מסויימת?

 

סביר להניח שגיר ממגאן לא יתאים - גם עקב האוזינג שונה (המגרעות והחורים לברגים שמצמידים אותו למנוע לא יתאימו) ובעיקר בגלל מחשב גיר שמריץ תוכנה אחרת, כזו שמדברת בפרוטוקול של המחשבים של רנו, ולא בפרוטוקול של ה- BSI של פז'ו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון , כשאתה מעלה את זה, יכול להיות שבאמת מדובר על כך שהרכב נעול על הילוך שלישי, ופשוט המעבר שכיביכול אני מרגיש הוא הנעילה של ממיר המומנט..

 

אני נהגתי ברכב בפעם האחרונה לפני למעלה מחצי שנה, ואז הכול עבד כשורה, החלפות הילוכים חלקות ללא כל בעיטה או מכה.

אני אגש עם הרכב למוסך מורשה על מנת להתחבר למחשב ולהוציא קוד תקלה מדיוק, ואחזור לעדכן.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

טוב, הבטחתי לעדכן אז הנה הפרטים..

 

הרכב הוכנס למוסך מוכר מאוד בחיפה , בהתחברות למחשב הרכב מסתבר שהלחצים בגיר אינם תקינים, ויש להחליף את

השסתומים החשמלים התקולים, העלות מגיעה ל 2000 ש"ח .. , הגיר דרך אגב נעול על מצב SAFE MODE .

על הדרך הרכב כבר מקבל טיפול 120,000 ק"מ, שבמסגרתו נמצאו הבלמים האחורים (דיסק +רפידות) כגמורים לחלוטין, עלות הטיפול הוא כ 1000 ש"ח לטיפול הגדול + 800 ש"ח לבלמים כולל דיסק + רפידות חדשים.

 

חבילה חבילה, אבל נראה לי שבגדר הסביר למוסך מורשה להיקף עבודה כזו, מה דעתכם על האבחנה בגיר + על עלות הטיפול הגדול ?

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר תקול ב AL4 מתבטא בנוריות ספורט ושלג מהבהבות, גיר תקוע בשלישי, כלומר הרכב בקושי מאיץ מעמידה, עד 30-40 אין בכלל שינוי בצליל ובסל"ד, באזור 60 קמ"ש יש נעילת ממיר ואז הסל"ד יורד לאזור 2000, ונסיעה ב 120 תהיה כבר באזור 4000 סל"ד.

 

בהרבה רכבים הוחלפו שסתומים בגיר הזה.

 

המחירים נשמעים לי די בסדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,לגיר זה יש שני חיישנים (יותר מדוייק : חיישן לחץ שמן חיצוני מחובר בחלקו התחתון של הגיר עםשני ברגי-טורס , ווסת לחץ שמן מסוג PWM המחובר למוח ), המחיר לתיקון מאוד ראלי.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב יצא מהמוסך עם כול 4 ההילוכים שלו אשר חזרו לתפקד במלואים..

החשבון הוגש ויצא די כואב.. , מצ"ב הפירוט:

בדיקת והחלפת שסתומי בלוק תיה"ל כולל עבודה) -1,998 ש"ח

טיפול 120,000 כולל עבודה : 1,492 ש"ח

החלפת דיסקיות + רפידות מאחור כולל עבודה - 820 ש"ח

החלפת תושבת מנוע כולל עבודה - 493 ש"ח.

 

סה"כ עלות הטיפול - 4803 ש"ח , ניתנה הנחה ושולם 4275 ש"ח.

 

אין ספק שאכן מדובר על סכום כסף גדול , אך הטיפול והשירות היה מקצועי לעילא ועילא, עודכנתי בכול פרט ופרט במהלך הטיפול, והבוחן לא היסס להכניס אותי למוסך ולהראות לי בדיוק על מה מדובר ומדוע נדרשת ההחלפה.

 

אני חייב לומר שהופתעתי מרמת השירות , לא זכור לי מהעבר שמוסכי פיזו סיטרואן היו כל כך מקצועים ונכונים לעזרה...

כנראה שדברים משתנים..

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה מוסך זה בוצע?.

בהרבה מוסכים ברחבי הארץ, פרטיים ושל יבואני הרכב, ניכרת התקדמות בנושא השרות והתקשורת עם הלקוח.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך גזית בחיפה.

 

אני חייב לציין לטובה את חיים גרושקה הבוחן , מזמן לא נתקלתי בבוחן רכב בעל סבלנות ותודעת שירות כל כך טובה, לעניות דעתי בגזית ניכר מאמץ גדול להשתפר ולשפר את השירות הניתן ללקוח.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב יצא מהמוסך עם כול 4 ההילוכים שלו אשר חזרו לתפקד במלואים..

החשבון הוגש ויצא די כואב.. , מצ"ב הפירוט:

בדיקת והחלפת שסתומי בלוק תיה"ל כולל עבודה) -1,998 ש"ח

טיפול 120,000 כולל עבודה : 1,492 ש"ח

החלפת דיסקיות + רפידות מאחור כולל עבודה - 820 ש"ח

החלפת תושבת מנוע כולל עבודה - 493 ש"ח.

 

סה"כ עלות הטיפול - 4803 ש"ח , ניתנה הנחה ושולם 4275 ש"ח.

 

אין ספק שאכן מדובר על סכום כסף גדול , אך הטיפול והשירות היה מקצועי לעילא ועילא, עודכנתי בכול פרט ופרט במהלך הטיפול, והבוחן לא היסס להכניס אותי למוסך ולהראות לי בדיוק על מה מדובר ומדוע נדרשת ההחלפה.

 

אני חייב לומר שהופתעתי מרמת השירות , לא זכור לי מהעבר שמוסכי פיזו סיטרואן היו כל כך מקצועים ונכונים לעזרה...

כנראה שדברים משתנים..

 

למה הוחלף כל בלוק השסתומים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלא הם שסתומים אלקטרומגנטיים או שם נוסף EVM. המחיר הוא בהחלט ריאלי. תדאג להשתמש בשמן גיר איכותי ולהחליפו בזמן. דבר זה ימנע הרבה תקלות בגיר מסוג זה.

"אתה רוצה חתיכה זהב? - לא, אני הרגע אכלתי" :?

"בשביל מה שמו לשוטר כובע, אם לא בשביל לראות?" :shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...