Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק: שברולט מאליבו. להזים את הגזמות


TheWiz
שימו לב! השרשור הזה בן 5677 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השוואה באתר http://www.fueleconomy.gov בין הרכבים הבאים

1. מאליבו

2. מאזדה 6 (הכי חסכונית)

3. מנוע מונדאו (רכב אחר אבל אותו מנוע)

4. פאסאט (צורך כמו המאליבו!)

 

הקבצים מצורפים....

 

מסקנה: המאליבו הכי חסכונית מחוץ לעיר!

Capture.jpg

Capture_2.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1- את הפורד הייתי מוריד מהרשימה עקב זה שיש לה גוף אחר, מקדם גרר אחר, משקל אחר, ויחסי העברה אחרים.

2- הרכבים באמריקה נוסעים באוקטן 87 או משהו כזה ויתכן שחלק מהיתרון של המנועים היפנים או ארופאים לא בא לידי ביטוי כך.

3- הפאסאט שמוצגת היא TFSI כלומר 200 כ"ס.

 

ואני עדיין לא מבין איך, המאליבו עם מנוע שגדול ב 50% מהשאר, לא רק שמשווה את צריכת הדלק בעיר, אלא גם צורכת 20% פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

THE WIZ ,נראה לי שהתבלבלת. מדובר על נתון של כמה ליטר צורך הרכב ל 100 ק"מ

לא מדובר על נתון ק"מ/לליטר שאנו הישראלים רגילים לדבר עליו.

 

על כן עפ"י האתר שצירפת וגם על פי ההגיון הבריא (משקל הרכב, מנוע מיושן, 6 צילינדרים) אין כלל ספק שהמאליבו החדשה אכן לא מזינה את ההגזמות שעפ"י האתר הם די נכונות.

 

שים לב לנתון צריכת הדלק העירונית הגבוה של המאליבו. במאזדה היא עומדת על 9 ק"מ לליטר בעוד שבמאליבו היא 7.6!

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו מוזר נוסף:

בתוך תת דגמים של המאליבו, לפי אתר אמריקאי,

ההבדל בצריכת דלק בין מנוע ה 2.2 למנוע ה 3.5 שמדובר עליו פה, למרות משקל רכב כבד יותר ולמרות מנוע גדול יותר ב 60% מהותיים- הוא רק 12% מפתיעים לטובה.

לעומת זאת, ההבדל בצריכת דלק בין מנוע ה 3.5 למנוע 3.9 , למרות משקל רכב כמעט זהה, וגודל מנוע די דומה, עומד על 20% מהותיים.

 

כל הדגמים בעלי תיבת 4 הילוכים אוטומטים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו מוזר נוסף:

בתוך תת דגמים של המאליבו, לפי אתר אמריקאי,

ההבדל בצריכת דלק בין מנוע ה 2.2 למנוע ה 3.5 שמדובר עליו פה, למרות משקל רכב כבד יותר ולמרות מנוע גדול יותר ב 60% מהותיים- הוא רק 12% מפתיעים לטובה.

לעומת זאת, ההבדל בצריכת דלק בין מנוע ה 3.5 למנוע 3.9 , למרות משקל רכב כמעט זהה, וגודל מנוע די דומה, עומד על 20% מהותיים.

 

כל הדגמים בעלי תיבת 4 הילוכים אוטומטים

 

 

 

ומה שנמכר בארץ הוא גירסת 3.5 נכון ?? מנוע חזק וגם חסכוני...זה צירוף יפהפה. אני מחכה למכוניות ספורט חסכוניות...כבר לא מדע בדיוני לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט "צירוף יפהפה", והשידוך לתיבת 4 הילוכים שפותחה, ככל הנראה, עבור מערכות הינע של משחתות בימי המלחמה הקרה, כבר עשוי לסחוט סופרלטיבים כ"מהמם", "מקסים" ו"אלגנטי".

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ניראה, כאילו אתה מנסה לשכנע את עצמך שהרכב חסכוני וכדאי לרכישה, אז קבל חיזוק,במחירו עם האיבזור הנדיב, אז נכון להיום חוץ מהפורד שעדיפה, המליבו בהחלט אחלה קנייה.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=195324

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחושה שלי שלמאליבו תהיה צריכה טובה מחוץ לעיר כי יחסי ההעברה שלה בטח ארוכים יותר משל כל האחרות, למרות שיש לה תיבת 4 הילוכים מיושנת. כך בשיוט על רביעי היא תצרוך נתון הגיוני. הבעיה היא שבארץ אתה כמעט אף פעם לא משייט לאורך זמן. בפקקים היא תבזבז יותר דלק כי המנוע יותר גדול ובתוך העיר היא תבזבז יותר דלק כי יחסי ההעברה ידרשו הרבה קיק-דאונים. אני לא אומר שהיא תהיה בהכרח איומה ונוראה, אבל לא נראה לי שצריכת הדלק שלה צפויה להיות אלמנט שזוכה להתייחסות חיובית במבחני הדרכים...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ROEY B: ברור לי שהיחס הוא הפוך למקובל אצלנו.

 

dkn1: אכן, אף אחד לא יכל להגיד לי מה הצריכה האמיתית של רכב זה.

 

sronis: אני נוסע כל יום 1 ק"מ לכביש 6, ומשם לירושלים לכניסה לעיר (גבעת שאול) וחזור. סה"כ 55 ק"מ כל כיוון.

רציתי לדעת שאם אני נוסע על 110-120 קמ"ש אזי צריכת דלק לא תעלה על 5 ליטר לכל כיוון. זה הכל.

חשבתי לקחת פאסאט אבל, דורשים עליה עוד 800 ש"ח לחודש בליסינג ועוד שווי שימוש של קבוצה 5. גם אם אני יבזבז פי שתיים דלק (במקום 1,500 ש"ח לחודש) 3,000 ש"ח לחודש, עדיין יותר זול להחזיק את המאליבו בקבוצה 4.

 

אם המדינה היתה מעודדת את רכבי הדיזל בכלל היה נחמד, אבל כולם נמצאים בקבוצה 6 וצפונה (רכבי מנהלים, ולא אוקטביה זה לא מנהלים).

 

ראיתי את הרכב יום שישי, מגיע עם סגסוגת 17' (!), אוטו יפה (שחור בחוץ ושחור בפנים), שבוע הבא אני אשכיר אותו ליומיים שלוש ואז הזמין אותו מניו-קופל תמורת 3,200 ש"ח + מע"מ. מחיר הכרות. מאזדה 3 עולה 2,600 ש"ח + מע"מ. לא שווה עוד 600 ש"ח ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע בהחלט עסקה טובה.

כמו כן אם אתה בעיקר מחוץ לעיר, אז כנראה שצריכת הדלק תהיה די דומה בכל הרכבים.

בכל מקרה ברכב חדש עלויות המימון והטבות מס הם הרבה יותר משמעותיות בהוצאות הרכב, בדיוק כפי שהראית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים:

1. לא מצויין שם בשום מקום בין אילו מנועים השוו, וזה משמעותי מאוד.

2. האם אלו נתוני יצרן (לא שווים כלום) או נתונים שנבדקו בשטח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע שהושתל במאליבו 08 זהה לגמרי למנוע היוצא, מתוגבר בהספק של אקסטרה 2 כ"ס. אני נוהג במאליבו 07 וכבר כתבתי לא פעם שהרכב חסכוני. אחרי מדידות אינסופיות במהלך עשרות אלפי קמ' שעשיתי בשנה החולפת אוכל להעיד מיד ראשונה שלא הוצאתי אגורה שחוקה יותר על דלק בהשוואה לפולקסווגן בורה 2000 סמ"ק שבה נסעתי(וסבלתי) 7 שנים ארוכותתתתתתת. גם בעיר לא מצאתי את המאליבו שונה בתצרוכת יחסית למנוע ה 2 ליטר של הפולקסווגן ובסה"כ נתונים של 13.5 קמ' לליטר מחוץ לעיר בשיוט של 90-100 קמ"ש על 1500 סל"ד או 7-8 קמ' לליטר בנסיעה עירונית מזוויעה, הם נתונים מצויינים ובטח למנוע של 3.5 ליטר.

 

אגב, ל sronis: אין צורך בשום קיק-דאון בעיר כי הכוח רב וזמין והמומנט נהדר. לא זכור לי שהרכב ראה קיק דאון בעיר. פשוט מיותר.

 

הנתונים של כתבי אתר WALLA ואחרים שבחנו את המאליבו 08 לגבי צריכת הדלק קצת פחות טובים וזה מעניין. ייתכן ששינו ב GM משהו בכיול המנוע? מוזר אבל נראה שה 08 זוללת יותר.

"נשים. אי אפשר לחיות איתן. אי אפשר לשלוח את כולן לקנדה"

(משנתו הסדורה של אל באנדי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Nakamichi: המנועים נמצאים בקובץ השני המצורף. מדובר בנתונים מהשטח.

 

danny66: כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת, ההבדל הוא זניח (5%) לדגם 3.5L עם 4 הילוכים.

 

ד"א הדגם היוצא שוקל 1,495 ק"ג והנכנס 1,618 ק"ג. 8% במשקל יכול להסביר 5% יותר בצריכה.

Capture_3.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון אישי - בנסיעת המבחן שעשיתי למליבו החדשה, נסעתי באיילון במהירות תשעים ומשהו קמ"ש, עם בקרת שיוט פועלת - ומחשב הדרך הראה צריכת דלק רגעית של 6-7 ליטר למאה ק"מ - תעשו את החישוב, זה נתון מצוין, בערך 14 ק"מ לליטר.

 

(אגב, שימוש בבקרת שיוט יכול לשפר קצת את צריכת הדלק - תנאי עומס קבועים ומדויקים מאפשרים למחשב ההזרקה להגיע ליעילות אופטימלית).

 

למרות המבנה "המיושן", מנוע ה-3500 הוא מתכנון חדש יחסית, והוא מאד מאד יעיל, חסכוני באופן מורגש מה-3800 הותיק יותר.

ה-3900 קצת שתיין לעומת ה-3500, למרות שהוא מבוסס על אותו בלוק - לא בטוח לגבי הסיבה.

 

אורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5677 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...