Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תרמוסטט תחליפי לא בדיוק מתאים - שאלה


עתיד
שימו לב! השרשור הזה בן 5950 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב אז הכל התחיל כאשר הרכב סרב להתחמם בלילות קרים, וכבישים מהירים, וכמובן שהבעיה ידועה ומייד הבנתי שהלך הטרמוסטט(נפתח מוקדם ונשאר פתוח)

 

קניתי טרמוסטט תחליפי גרמני של (motor-rad) במחיר מצחיק מאוד, בקיצור היום פירקתי את הישן החוצה (גולף שנת 02 מנוע APK - למי שלא יודע - 2 ליטר) באתי להרכיב את החדש ואז ראיתי משהו מוזר :

הטרמוסטט הישן שהיה בפנים נראה בדיוק ככה :

powerstat.jpg

ואילו הטרמוסטט החדש שהבאתי נראה ככה :

9355.gif

 

 

למי שלא שם לב, לחדש יש תוספת קטנה בתחתית שלו, אחרי התלבטות שערכה בערך 3 שניות החלטתי להרכיב בכל זאת מתוך הגיון שמנגנון החסימה עצמו זהה ולכן אין סיבה שתהיה בעיה, הרכבתי סגרתי מילאתי מים G12+ כמובן, התנעתי מילאתי עוד מים חיכיתי שיתחמם המחוג נעמד על 90 ובשלב מסויים (לפי הVAG-COM בין 85 ל87 מעלות) הטרמוסטט נפתח (הרגשתי את הצינור שיוצא ממנו שהיה מאוד קר עד אותו רגע, בשניות משווה טמפרטורה עם שאר המערכת) נתתי קצת גז ראיתי במיכל העיבוי שיש זרימה טובה של מים סגרתי הכל וסיימתי (כל העבודה לקחה באיזור החצי שעה)

 

עכשיו נכון לכרגע עלפניו הכל תקין - הטרמוסטט אוטם (הצינור היה מאוד קר בעוד האחרים כבר התחממו) ונפתח תקין (הצינור התלהט בשלב מסויים והיתה זרימה תקינה של מים) השאלה האם יש סיבה הגיונית (אני לא מחפש תשובות "בשביל הראש השקט") להביא טרמוסטט אחר שזהה לזה שהיה בפנים ולהחליף את הקיים ?

 

תודה מראש על תשובה עיניינית !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה לא קניתה מקורי מההתחלה ?

ברכיבי מערכת קירור עדיף להוציא קצת יותר ולחסוך עוגמת נפש אחר כך וגם הוצאות מיותרות.

בכל מקרה אם כרגע זה עובד אז אין צורך להחליף זו דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקורי עולה קרוב ל400 שקל, זה עלה לי 35 שקל והוא של חברה מוכרת ולא סיני-זבל, לא מוצא סיבה לרכוש מקורי התחליפיים מניסיוני המאוד רחב עושים את העבודה לא רע בכלל בגולפים, השאלה הפשוטה במה משפיעה התוספת המוזרה הזאת...זה הכל, כי בעיקרון המים באים מהצד ויוצאים קדימה, ככה שבשני המצבים התוספת נמצאת כאילו "מאחורי" הזרם, אז לא נראה לי שהיא מפריעה השאלה למה היא קיימת מה ברכבים שכן צריכים אותה התפקיד שלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי בעיה דומה, בסיאט איביזה שנת 2000 נסעתי וכנראה תוך הנסיעה הטרמוסטט התקלקל, בעקבות כך המים רתחו ואפילו מיכל העיבוי התפוצץ. זה קרה מאוחר בערב לכן ביקשתי שיגררו את הרכב הביתה. בבוקר מילאתי מים ונסעתי למוסך הקרוב לבית (לא זה שאני מטפל בו, כי הוא נמצא רחוק ועם מיכל עיבוי מפוצץ זה בעיה) הוא שם לי טרמוסטט שאיתו כל עוד אני בנסיעה הוא לא עולה מעל למינימום ולא מגיע לטמפ' עבודה הקודם היה קבוע על 90 מעלות. האם אני יכול לבוא למוסך הזה ולהגיד לו שהוא צריך להחליף לטרמוסטט נורמלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אותו טרמוסטט פשוט שטח המגע שלו בנוזל שונה

במקורי יש כנראה מין סגסוגת שיושבת בקצה ופה פשוט החליטו להשים מין פלטה שהיא תיהיה שטח המגע ותקווץ אץ הקפיץ שצריך...

 

בברכה

לעולם אל יתבייש אדם להודות בטעותו.הוא רק אומר בכך שהיום הוא חכם יותר משהיה אתמול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחשוב מה יותר זול .....

 

1)טרמוסטט שיושב בול במידות שאמורות להיות על הקסקס וסוג של חומר מיוחד שבמקרה שלנו זה אמור להיות סגסוגת מיוחדת שתדחוף את הקפיץ .

 

2)או אותו ראש מידות לא הכי מדוייקות (זה לא משהו שאפר לראות בזווית עין פשוטה.) ובמקום חומרים מיוחדים פלטה פשוטה וחומר אחר מתחתיה שבוצעו ניסיונת כאלו ואחרים ובוודאות הם נפתחים ונסגרים מתיי שצריכים רק שהם לא מחזיקים 10 שנים הם מחזיקים שנתיים ?

 

ברור שיותר שווה לנו לקנות את התחליפי .

לעולם אל יתבייש אדם להודות בטעותו.הוא רק אומר בכך שהיום הוא חכם יותר משהיה אתמול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלו שני תרמוסטטים שונים בתכלית, הראשון רגיל והשני כפול. אחד לא יכול להחליף את השני, אלא אם כן הראשון שהיה מותקן לא מתאים.

 

תרמוסטט כפול, עובד על זוג מעברי מים, אחד למעגל הקטן של סחרור המים רק במנוע, והשני פותח את המעבר לרדיאטור ואז המעבר הקטן נסגר והסחרור הפנימי נפסק לחלוטין. התקנה של תרמוסטט רגיל כאשר צריך להיות כפול עלול לגרום להתחממות המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח ש MOTO RAD זה גרמני.

 

זה הטרמוסטט שלאחר החלפה אליו, התעוות לי ראש המנוע והתחילו נזילות כאילו אין מחר.

גם עלה 35 ש"ח.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל זה גרמני, זה קודם כל

 

דבר שני אם התעוות לך הראש מנוע בטוח הטרמוסטט לא אשם בזה, למטרות כאלו התקינו רכיב מעניין שנקרא שעון חום מנוע, גם אם הטרמוסטט כשל יש לך שעון חום שאמור להתריע בפניך על הכשל ואתה כנהג אמור לעשות פעולות שימנעו את הנזק, אם המשך לנסוע ונתת לרכב לרתוח כמו אסדו בערב ארגנטינאי זה סיפור אחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה, הרכב לא רתח מעולם.

 

הטרמוסטט נפתח באגרסיביות בפתיחה הראשונה שלו בכל בוקר, הבחנתי בצניחה של יותר מ 10 מעלות בפתיחה.

 

תגיד אתה אם זה בריא למנוע ב 90 מעלות לקבל מים קרים בטמפ' 15 מעלות, ואם זה לא מה שגרם לעיוות הראש מיד לאחר ההחלפה, לאחר ש60 אלף ק"מ הוא לא היה עקום.

 

אתה מוזמן לחפש שרשור שפתחתי בנושא.

מקווה שאני טועה ושלא תדע מהצרות האלה.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א.לא נראה לי שטרמוסטט יכול להפתח כלכך באגרסיביות מדובר בקפיץ לא במשהו שהוא סוויץ' אז זה חייב להיות הדרגתי כלשהו,

 

ב.עדיין מדובר ברשלנות שלך, למה לא עצרת את זה אחרי פעם אחת או פעמיים, הריי זיהית בעצמך שהמנוע מקבל מכה של קור כל בוקר אחרי שהוא חם לא ?

 

בVW חיישן החום יושב בפלאנץ' מים שמקבל את המים מהרדיאטור אם יקרה מצב כזה כמו שאתה מתאר השעון יצנח לי בצורה מאסיבית.....אני אוכל לזהות את זה בקליקלות, למרות ששוב - יש לי ניסיון עם הטרמוסטטים של החברה הזאת ומעולם לא פגשתי תקלה מוזרה כמו שאתה מתאר, למעשה מעולם לא פגשתי בכלל תקלה של טרמוסטט שנפתח מהר מידי והורס ראשים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיום הטרמוסטט לא נפתח כ"כ אגרסיבי,

 

אם אתה שואל אותי, הוא היה "נדבק" לגומיה שאוטמת אותו, והקפיץ היה נפתח "במכה".

 

יכול להיות שזה באשמתי, בשביל זה פתחתי שרשור בפורום, נאמר לי שזה תקין.

 

ד"א נדמה לי שמרק רשם שב VW אתה לא רואה את הטמפ' האמיתית אלא ממוצע כלשהו , ולא משהו מדוייק כמו השעון שקניתי.

 

השרשור: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=172590

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5950 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...