Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניתן "להעיר" טויוטה היילקס???


שימו לב! השרשור הזה בן 5953 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כולם פה משפרים מנוע ומוציאים כ"ס אסטרונומיים מהמנועים שלהם

ורק אני עולה מים המלח בהילוך שלישי במהירות של 50-60 קמ"ש וזה במקרה הטוב

ניתן לעשות משהו עם זה?

מנוע דיזל 2.5 כבר עם טורבו

אבל הכל מכני , אין מחשב אין ניהול מנוע הכל ברזל טהור.

לא מחפש 200כ"ס

רק להעיר את הגמל קצת ,למעשה אם לדייק יותר אז 1. בעליות להגיע למהירות נסיעה חוקית

2.פנטזיה:פרץ כח לעלית דיונה ( אפשרות דימיונית)

יש לציין רק כי כל שיפור בגמל גורר התחממות המנוע

המעבר לטורבו כבר גרר החלפת רדיאטור מוגדל ופולי מוקטן ב30%

*** נמחקה חתימה אסורה ***

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון אינטרקולר בריא אם עדיין אין לך

דבר שני, מחשב ניהול כמו של ההילקס טורבו דיזל המקורי

מומלץ גם שתבדוק מה שינו בויגו בשביל לקבל את ההספק שיש לו ...

 

אבל, למה לך את כל זה, היתרון של ההילקס והאמינות הפנטסטית שלו, באו הרבה בזכות הספק נמוך ופשטות מכנית, ובשטח לא תמיד הכח הוא מה שמדבר

 

ליאור (עם "הילקס" V6 בנזין)

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה שאני יגיד לך פה, יעזור לך מאוד, אני רשמי את זה כבר בפורום אחר מזמן שהייתה לי היילקס 4X4 99 דיזל טורבו,

 

שהייתי נחוש לשפר לה את ההספק, (כאב לי הלב בדיונות שגיפ'ים אחרים עולים, ואני עם הרבה נסיונות מנסה ולא הולך),

ודיי הרגיז שעם צמיגים גדולים 31' היא בקושי הגיע ל135 בלחץ. אבל הייתה פצצה בשטח טכני, השאירה סופות מאחור.

 

אחרי השיפור, האיצה מהר יותר, הגיע ל145, תפקדה חזק יותר בדיונות. אבל התחחמה יותר, אחרי הרבה התחממויות וחשש לראש מנוע, העפתי אותה, ולא הספקתי לסיים את הפרוייקט של אינטרקולר.

 

בכול אופן, בסטנדרט היא מגיע כ90 כוחות סוס, 2.4 דיזל טורבו משאבה מכנית, אחרי כול הסיפור הזה התווספו להם כ15 כוחות סוס, אם הייתי מסיים עם האינטרקולר, הייתי מגיע בכייף ל115 כוחות.

 

הרבה שאלו אותי שאלות על אופן ביצוע השינוי של המשאבה, החלטתי להציב בדף זה את כול מה שעשיתי גם על ההילקס שלי, אחרי הרבה מאוד קריאת מידע וחפירות ברשת מצאתי כמה דברים שבאמת עובדים ולא צריך להשקיע יותר מידיי.

 

השינויים הללו, הם לבעלי ההיילקסים עם הטורבו מנוע 2LT בלבד, לא D4D.

כול מי שמבצע שינוי זה על אחריותו בלבד !.

 

השינוי הראשון, שחובה לעשות לדעתי.

חיסמת שסתום הEGR:

יש פה מאמר שאני לא חושב שהוא זקוק לתרגום משום שהוא קצר וממצא,

http://www.toyotasurf.asn.au/techsite/egr.htm

 

השינוי השני, לתת קצת לטורבו להזרים יותר "אוויר".

הרחקת שסתום ששולט על כמות הגז הפליטה שיכנס לטורבו (כדי להניעו).

גם מאמר מאוד פשוט, קל לביצוע. ** אחרי שינוי כזה נצטרך לעשות שינוי מסויים במשאבה נראה בהמשך.

הסבר: http://www.toyotasurf.asn.au/techsite/cheapboost.htm

 

יש כמובן אפשרות לשלוט על הספיקה של הטורבו ע"י הוספת שסתום פריקה מתכונן,

התוצאה שהוא יתן זה שינוי של או מצב מקורי או מצב גבוהה יותר, זאת אומרת איתו אפשר יהיה לכוון את הגדישה שאנחנו נרצה, אבל זה מצריך גם שעון גדישה שנראה על איזה גדישה אנחנו עומדים, שלא נגיע למצב של גדישת יתר, ואז עוד מנורה תדלק בלוח שעונים, חבל.

הסבר: http://www.toyotasurf.asn.au/techsite/turboboost.htm

 

פשוט ביותר, מוציאים את הצינורית שמחברת בין יציאת הטורבו לשסתום, מעבירים 2 צינורות קצת יותר ארוכים,צינור מיציאת הטורבו לשסתום פריקה, והמשסתום פריקה עוד צינור לשסתום ששולט על כמות הגז פליטה שנכנס לטורבו.

 

כמובן שעם מבצעים את השינויי הזה נצטער שעון גדישה, איך להרכיב? גם פשוט מאוד.

הסבר: http://www.toyotasurf.asn.au/techsite/boostguage.htm

 

השינוי האחרון והשלישי שביצעתי שהוא יותר מורכב, שינוי משאבת הדלק:

פה אין מאמר או מדריך מסודר, אז אני יעשה לזה תרגום עברי וממצא לכול הבלגן בפורום שנמצא בקישור הזה:. http://www.toyotasurf.asn.au/forum/...der=asc&start=0

 

סכמה של המשאבה:

attachment.php?attachmentid=4222&stc=1

 

למרות שזה לא משאבה של היילקס זה דיי דומה, אופן העיקרון, ככול שנכנס יותר לחץ מהטורבו בכניסה 1, ככה מצטבר לחץ שדוחף את הפין החרוט שמנחה את הפין שנוגע בו, ששולט על ספיקת הדלק.

 

זה מתבטא בגרף הבא:

attachment.php?attachmentid=4221&stc=1

 

אפשר לראות שאת C, זה העליית כוח שאנחנו פתאום מרגישים בערך ב2000-2200 סל"ד

D זה הזרימה הרציפה של הסולר, כאשר הטורבו דוחף את שסתום המשאבה, B, כבר נכנס לפעולה כאשר כאשר השסתום המשאבה לחוץ עד הסוף, ופה אנחנו כבר מרגישים שהמנוע לא דוחף יותר ב3000-3200 סל"ד, אבל עדיין יש גדישה מלאה, פשוט לא זורם דלק.

 

איך מתחילים בעבודה, יש להצטייד במפתח הלן בגודל M5, מסיבי, WD40, מפתח 10, 8 כדי לכוון את סיבובי הסרק של המנוע אחרי הפירוק של המשאבה, צבע כדי לסמן את כיוון המקורי של הברגים, ועוד מפתח 13-14 לא זוכר בדיוק את הגודל, כדי לפרק את הבורג שיוצא מימנו הפין המנוחה כדי שיכנס הפין החרוט חזרה.

 

מפרקים את מכסה המשאבה (החלק שמתחבר אליו הצינורית של הטורבו). ניראה כך:

attachment.php?attachmentid=4223&stc=1

 

ואז מתגלה לנו החלק הזה:

attachment.php?attachmentid=4224&stc=1

 

אנחנו מוציאים את הפין החרוט שמחובר לגומי השסתום, והוא יראה לו כך:

attachment.php?attachmentid=4226&stc=1

 

המצב המקורי של המשאבה, שהפין המונחה, הוא עובר על המסלול הירוק של הפין החרוט, שאפשר להראות בדומה לגרף, הירידה התלולה של החתך (מצד ימין לצד שמאל) פתאום יתממש הכוח מהמנוע כמו שאמרתי 2000-2200 סל"ד. וימשיך הכוח בקו ישר, עד שהפין המונחה יעלה שוב למעלה, באופן קיצוני שזה יגרום להפסקת זרימת הסולר הרבה, וימשיך לזרימה רגילה, שוב זה מתבטא בערך ב3200 סל"ד,

 

דרך שאנחנו רוצים שהפין המונחה יעבור על המסלול הצהוב, כך נקבל כוח מוקדם יותר כ1800 סל"ד.

 

אפשר לראות את הפין המנוחה מלמעלה, (נימצא בתוך החור שאליו נכנס פין החרוט).

http://www.jeepolog.com/forums/atta...ntid=4225&stc=1

 

אנחנו צריכים להכניס את הפין החרוט כך שהפין המנוחה יגע במסלול החדש (הצהוב), אני אישית סימנתי את המסלול הארוך והמסלול הקצר על הפחית של הגומי השסתום זה ניראה כך:

attachment.php?attachmentid=4230&stc=1 ,

 

כך ידעתי איך בדיוק לכוון את המסלול הצהוב בדיוק שיהיה על הפין המונחה, כמובן שאי אפשר להחזיר את הפין החרוט אם לא מוציאים את הפין המונחה, מוציאים אותו בעזרת הבורג שנמציא בתמונה הבאה, הבורג אמור לצאת עם קפיץ. ניראה כך:.

attachment.php?attachmentid=4231&stc=1

 

אבל לפני שאנחנו מחזירים את הפין החרוט, אנחנו נסובב את הבורג כוכב החוצה, ע"י סיבוב של 360 מעלות, כלפי חוץ (כמדומני זה כנגד סיבוב השעון, לא סגור על זה). כמובן שעדיף תמיד לסמן קודם את המצב המקורי שלא להתבלבל., הבורג כוכב הוא מסביב לחור של הפין החרוט, הוא קובע את ההתנגדות של השסתום לדחיסת הטורבו. ככול שנתנגד יותר ככה צריך יהיה יותר לחץ כדי להגיד למצב של הפסקת הזרימה הגבוה של הסולר, מצב B בגרף (תמונה 2). כך שיהיה אפשר להרגיש את הכוח ממשיך גם ל3500-3700 סל"ד.

 

יש רכבים כמו אצלי שמורכב חיישן (החישן של הסלילים) מעל הידית הגז ומעל בורג שאיתו מוציאים את הפין המונחה, שזה מקשה על על העבודה, עוד 3 ברגים M5 מחזוקים הייטב בעלי גישה גרועה.

שצריך לפרק את ה3 ברגים ואז, הבורג של הפין מונחה לא יצא עד הסוף אז הייתי צריך לפרק את הזרוע של הדלק של המשאבה, שלהחזיר אותה (כמו שאני עשיתי בלי לצבוע את המקום לא ידעתי את הכיון המקורי וזה גרם לרכב לזנק לטורים של 3000 בלי לגעת בגז - שלא תעשו את הטעויות שלי).

 

attachment.php?attachmentid=4231&stc=1

 

הבורג המסומן בצהוב, שאצלי ברכב, זה שונה כי צריך לפרק את כול הידית כי היא בנויה טיפה שונה, וזה סיבך את העניינים,

 

אחרי שהחזרנו הכול ללמקום, ולמרום שנשאר כמה ברגים מיותרים ביד (מעניין ?!)... סתם צוחק,

אפשר לסגור את המכסה מנוע ולעשות סיבוב "דאווין" עם הרכב ולראות איך הוא מגיב.

 

אני הרגשתי שינוי ונהנה יותר בנסיעה עם הרכב עכשיו.

 

הפין המונחה באדום (שולט על ספיקת הדלק),

הבורג הכוכב בירוק (שולט על הלחץ הסופי הדרוש כדי להפסיק את הזרימת הסולר הרבה של המשאבה.

 

attachment.php?attachmentid=4232&stc=1

 

 

תמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינטרקולר -

וזהו לדעתיי -

אולי גם פילטר אוויר פתוח -

וזהו והיא תעלה את העליותת :roll: לדעתי .

למכירה חיפושית שנת 68 , בה"פ ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5953 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...