Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זהו, תמה ההתלבטות


gershon17
שימו לב! השרשור הזה בן 5996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כזכור, התלבטתי לגבי החלפת מכונית. האופציות היו ב.מ.וו. 325, אלפא 159 3.2, פאסאט TFSI, לקסוס IS250 וסובארו B4 3 ליטר Spec B.

 

בב.מ.וו. לא נסעתי. לא יודע מה הסיפור של קמור, אבל פעמיים הם קבעו לי נסיעת מבחן וביטלו, ובאופן עקרוני מתעקשים להגיד שיצלצלו ובדרך כלל שוכחים לצלצל. כנראה הם מוכרים מספיק, ואין להם צורך לתת שירות בסיסי ללקוחות פוטנציאליים חדשים. נו מילא.

 

קיבלתי ביום שישי אלפא 159 3.2 ליטר חדשה לגמרי (80 קילומטר) לסוף השבוע. ונסעתי בה בסוף שבוע. מכונית מרשימה ביותר, אבל ממש. מהירה מאד (מכונית המבחן הקודמת שנסעתי בה, עם 30,000 קילומטר, הרגישה קצת יותר מהירה), רעש משכר וכמובן אחיזת כביש שגדולה עלי בכמה מידות. לקחנו אותה לבית-שמש ועלינו לירושלים דרך נס-הרים. זה מסלול שאני עובר בו פעם בשנה בערך, וכל פעם אני מסיים אותו קצת מתנשף וסמוק לחיים. הפעם נסעתי יותר מהר מאשר אי פעם, והגעתי מעט משועמם. המכונית הזו יושבת כל כך טוב על הכביש, שהיא אפילו לא התאמצה. אני צריך להתאמן די הרבה כדי לאתגר אותה. רק פעם אחת בבלימה לא זהירה הצלחתי לגרום בכוונה לזנב טיפה לזוז, אבל בכל הזדמנות אחרת המכונית פשוט דבוקה לכביש. מדהים.

 

יש לה צריכת דלק די מפחידה. בנסיעה סבירה מחוץ לעיר היא עושה 1 ל-8 (אני לא מדבר על נס הרים, אלא סתם על כביש 4). היום נסעתי מרמת אביב לאולם התצוגה ביגאל אלון - 4 קילומטר לליטר. ולא שהיה פקוק במיוחד, סתם תנועה רגילה של בוקר. בשביל כזו צריכת דלק היא צריכה מיכל מעט גדול יותר, אחרת אני אמלא פעם בשלושה ימים דלק...

 

בקיצור, אחרי לא מעט התלבטויות, החלטתי. השבוע אקח את המכונית הישנה שלי (156, כזכור) לבדיקה, ואז אלך להזמין מכונית חדשה. האלפא מהירה יותר, יושבת טוב יותר על הכביש, נראית הרבה יותר טוב ונשמעת יותר טוב מכל מכונית אחרת שבדקתי, ובכל זאת. הסכום הנוסף, עלות האחזקה הגבוהה, ההוצאה הכפולה על דלק (רוב הנסיעות שלי, מה לעשות, הן בתוך העיר), זה שאחרי יום שלם של נסיעה הרעש של המנוע עושה קצת כאב ראש, וכבר לא רוצים להוריד הילוך סתם ככה, והעובדה שקמור לא רוצים למכור מכוניות הכריעו. אני קונה פאסאט 2 ליטר TFSI.

 

עכשיו נותר להתלבט בין ריפוד אפור בהיר לריפוד בז'. זו כבר בעיה קלה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תתחדש.

הפאסאט זה רכב מדהים!

חבר טוב רכש את הפאסאט 2 ליטר FSI בגרסה המאובזרת ביותר שנוסעת ומרגישה נפלא.

על ה-TFSI שמעתי ביקורות משבחות!

 

נ.ב

החבר לקח ריפודים בצבע בז' שמשתלבים מדהים עם פנים הרכב..אני ממליץ!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן אישי, אני הייתי הולך על הTDI ,איזה מנוע..

 

אם רק היה DSG ל-TFSI...

 

מה לגבי קסנון? אותי אורות קסנון מסנוורים (כשאני רואה אותם מאחורי, כלומר), גם ממכוניות שדי ברור שהקסנון מקורי. למה זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם רק היה DSG ל-TFSI...

 

מה לגבי קסנון? אותי אורות קסנון מסנוורים (כשאני רואה אותם מאחורי, כלומר), גם ממכוניות שדי ברור שהקסנון מקורי. למה זה?

אז לך על הגולף GTI. תהנה גם מה-DSG וגם מאופי ספורטיבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסית את את ה-159 JTDM?

הרי אם צריכת הדלק של ה-3.2 היא זו שגרמה לך לנטוש את האלפא, אני בטוח שהדיזל הוא זה שיחזיר אותך.

ומנסיון, הרכב הזה מאוד, אבל מאוד חזק. אני לא אשתמש בדימויים שחוקים כמו "מקמטת אספלט", אבל לך תמצא עוד ביטוי שמתאר הלכה למעשה מומנט של 40.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד...

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאסאט 2.0TFSI - תתחדש, בחירה מעולה (לטעמי) :-)

 

אל תלך על הפנים בז' - זה נראים מדהים, אבל מתלכלך מהר מאוד ונראה רע...

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום דבר ששומרים עליו כמו שצריך לא מתלכלך.

חוץ מזה, הבן-אדם רוכש רכב חדש במיטב כספו, אם הבז' נראה לו יפה, מן הראוי שהוא יקנה מה שהלב אומר ולא לחשוב מה יקרה אם יתלכלך במרוצת הקילמוטרז'ים הבאים.

 

לכלוך, אם כבר יהיה, זאת תהיה הבעיה של הבעלים הבאים של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. האפור לא מכוער.

ב. בעיה של הבעלים הבאים? לא בדיוק, כי אחרי שנה הפנים מתחיל להיות בז' -שחור, גם אם שומרים עליו בקנאות. ואז אתה מתבאס, וגם הופך להיות אובססיבי חולני לגבי מי ואיך נכנס לאוטו ומתי, וזה ממש מוציא מהכיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסית את את ה-159 JTDM?

הרי אם צריכת הדלק של ה-3.2 היא זו שגרמה לך לנטוש את האלפא, אני בטוח שהדיזל הוא זה שיחזיר אותך.

ומנסיון, הרכב הזה מאוד, אבל מאוד חזק. אני לא אשתמש בדימויים שחוקים כמו "מקמטת אספלט", אבל לך תמצא עוד ביטוי שמתאר הלכה למעשה מומנט של 40.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד...

 

כמובן שזו לא רק צריכת הדלק, זו העבודה שאחרי סוף שבוע שלם, כולל נס הרים וכו', לא ממש נהניתי מהמכונית. היא מעולה ומהירה ורועשת והכל, אבל אם אני לא ממש נהנה ממנה, אני מעדיף לא לקנות אותה. אם לא ממש נהניתי מהגירסה הבכירה, גירסת הדיזל בטח לא תעשה לי את זה.

 

היום חזרתי לנסוע ב-156 הישנה שלי, ואין מה לעשות - היא הרבה יותר חדה ומרגישה הרבה יותר טוב, למרות שהיא לא מתקרבת ליכולת הדינאמית ולכח של ה-159.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. האפור לא מכוער.

ב. בעיה של הבעלים הבאים? לא בדיוק, כי אחרי שנה הפנים מתחיל להיות בז' -שחור, גם אם שומרים עליו בקנאות. ואז אתה מתבאס, וגם הופך להיות אובססיבי חולני לגבי מי ואיך נכנס לאוטו ומתי, וזה ממש מוציא מהכיף.

 

זו נקודה מצויינת - הלכלוך. ה-159 מסוף השבוע הגיעה עם בז' נאה. כשיצאתי ממנה ביום ראשון בבוקר אפשר יהיה לראות סימנים שחורים מכוערים על השטיחים, וזה לא שקפצתי לשלוליות שמן לפני שנכנסתי אליה - סתם לכלוך רגיל של רחוב. מצד שני, אני מדבר על אפור בהיר - יהיה עליו אותו סוג של לכלוך, לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מוזר לי שעם כל האופציות האלו אתה הולך בסוף על המשעממת מכולן. נכון, אולי רובן המוחלט לא ילהיב כמו ה-156 שלך, אבל אם תרצה להרדם בנסיעה, רק עם הפאסאט מובטחת לך שינה עריבה באמת. ולא, ה-200 כ"ס שלה לא יצילו אותך משעמום, רק יאפשרו לך לקצר את הזמן שתסבול ממנו...

 

במקרה של ה-159, הבנתי שה-2.2 דיזל יותר מהנה מה-3.2, בעיקר בגלל אופי פעולה מוזר לעיתים של ההנעה הכפולה וכן תחושת כבדות של המנוע הגדול (משום מה, למרות שהוא חזק מהדיזל). בנוסף, הדיזל חסכוני מאוד ויבטל לך את בעיית ה-4 ק"מ לליטר בפקקים או 8 ק"מ לליטר בכביש המהיר.

 

באשר ל-3.2, עליה נהגתי - אני יכול להבין את מה שאתה אומר. היא די מנותקת, מרגישה קצת כבדה ולא מספיק מלהיבה לנהיגה. מצד שני האחיזה עלתה משמעותית, איכות הפנים היא שתי רמות למעלה ומבחוץ היא אפילו יותר יפה (שזה קשה). כמובן שצריך לזכור שמדובר בהשקעה איומה ונוראה מבחינה כלכלית, אבל את זה אתה כבר יודע - יש לך 156.

 

מהלקסוס גם נהנתי מאוד. היא מאוד סטרילית, אבל עושה הכל פשוט מעולה. יש כמה נקודות שהפנים שלה נראה בהן קצת כמו של הקורולה, אבל כל השאר פשוט עשוי נפלא והיא אפילו מהנה לנהיגה. מומלץ לבדוק אותה בכל מקרה ואני משוכנע שהיא מכונית טובה יותר מהפאסאט.

 

בכל מקרה, הבחירה שלי צריכה להיות ה-B4. מבחינת הנאה מנהיגה מדובר ב-giant killer, ואני יכול אפילו להגיד שנהנתי ממנה יותר מב.מ.וו 330 עליה נסעתי במקביל.

 

בקיצור - 159 2.2 דיזל, לקסוס, B4 - רק לא הפאסאט המשעממת...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...