Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כשל משאבת סולר ואינג'קטורים בג'יפ יונדאי טאראקאן


ynv1
שימו לב! השרשור הזה בן 6010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני נוהג בג'יפ יונדאי-טאראקן 2003 - 97000 ק"מ.

לאחרונה, בכל הפעלת מאמץ, נדלקת נורת מנוע.

בבדיקה מקיפה במוסך, זיהו שבבי מתכת במערכת הסולר והמליצו על החלפת משאבת הסולר, ארבעת האינג'קטורים ושטיפה וניקוי המערכת כולל מיכל הדלק.

האם זה הגיוני ...?

מבקש חוות דעת ומידע על מקרים דומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הצעת התיקון אני מבין שמדובר במערכת הזרקת סולר מסילה משותפת (לחץ גבוה).

 

ההצעה שנתנו לך אכן תפתור, ככל הנראה, את הבעיה מהסיבה הפשוטה שלהחליף את כל מערכת הדלק בגלל תקלה בה אמור לתת לך את הפתרון :p

ראשית, לא ציינת מה קוד התקלה עליו מתלונן המחשב והאם ביצעו בדיקה לדליפות מהמזרקים. מה לגבי שאר הרכיבים במערכת ? האם עברו בדיקה ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכן ואפשר לשפץ את מש' הסולר ואת המזרקים ואז העלות תהיה נמוכה יותר.

כמובן שנשאךת השאלה מהיכן הגיעו שבבי המתכת?.

לא לשכוח גם להחליף את מסנן הסולר ולבצע שטיפת צנרת וזאת כדי לסלק שבבי מתכת שאולי נותרו בצנרת כדי שלא יקלקלו שוב חלקים יקרים.

איזה מוסך והיכן אבחן זאת?.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק שלום.

תודה על התגובה המהירה.

אכן מדובר במערכת סולר מסילה משותפת וכמובן שהחלפת פגום בחדש תמיד תפתור את הבעיה.

שאלתי העקרונית, האם כשל מערכת מרכזית כל כך יקרה תתכן בקלומטרז יחסית נמוך (97000)?

האם לא היו צריכים לקדום לכך כשלים של מערכות מקדימות וזולות יותר? כמו פילטרים ומסננים למיניהם ?

ובכלל האם מדובר במקרה ספורדי או שמא ב"מחלה" ידועה בטאראקן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק שלום.

תודה על התגובה המהירה.

אכן מדובר במערכת סולר מסילה משותפת וכמובן שהחלפת פגום בחדש תמיד תפתור את הבעיה.

שאלתי העקרונית, האם כשל מערכת מרכזית כל כך יקרה תתכן בקלומטרז יחסית נמוך (97000)?

האם לא היו צריכים לקדום לכך כשלים של מערכות מקדימות וזולות יותר? כמו פילטרים ומסננים למיניהם ?

ובכלל האם מדובר במקרה ספורדי או שמא ב"מחלה" ידועה בטאראקן?

 

מערכות מסילה משותפת מאוד רגישות לבעיות לחצים (מדובר במאות בארים, כשבדגמים החדשים זה מגיע בקלות ל 1500-1800 באר תחת עומס).

מאחר והמערכות עובדות בטולרנסים שחבל-על-הזמן, מספיק שהאוטו מתודלק בתחנות חאפריות שמוכרות סולר להסקה במקום סולר לרכבים (יש הבדלים בכמות הגופרית) או בכאלה שמוהלים סולר עם זבל, המערכת פשוט מתבלה בקצב מהיר ואז יש ירידה בלחצים.

 

ברור לך שירידה בלחצים יכולה להיות גם בגלל מזרק\ים דולף\ים, אבל השבבי מתכת (אותם תמצא כמעט בכל אוטו) אמורים לספק קצה חוט בנוגע למצב המערכת. שביבים יש כמעט בכל מערכת - השאלה כמה.

לא סתם אמרו לך להחליף גם מזרקים וגם משאבה - כי המוסך בעצמו לא ממש יודע איפה הכשל וגם לא תמיד יש לו את הכלים\אפשרות\ידע לאבחן בצורה מדוייקת היכן הכשל. אני כלל לא מאשים את המוסך, סה"כ מדובר במערכת אומנם פשוטה אבל הלחצים שהיא עובדת בהם מסוכנים מאוד ומקשים על הבדיקה (עקב צורך בציוד מיוחד).

 

שווה לקבל חוות דעת נוספת או לנסות למצוא מישהו (מוסך או מכון שמתמחה בדיזלים) שיש לו ויהיה מוכן להחליף בשלב ראשון 4 מזרקים (משומשים) בשביל לראות אם הבעיה נפתרת.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי שלום.

1. האם יתכן שהשבבים מגיעים משחיקה של המשאבה ?

2. האם יתכן כשל מערכת כל כך יקרה בקילומטרז נמוך יחסית? או שמדובר בפגם יצרן?

 

תודה !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התופעה מוכרת למנוע CRDI. מדובר לרוב רק במזרק בודד אחד שגורם לנפילת לחץ. כאשר הרכב במסגרת האחריות המוסכים היו מחליפים את כל המערכת, כפי שהציעו לך.

יתכן כי יש אפשרות לבדוק/לשפץ את המרססים ואת המשאבת לחץ הגבוה במכון הדיזל של לדיקו בראשל"צ. בצע חיפוש בפורום למספר הטל' שלהם או בדוק בדפי זהב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן שהשבבים מגיעים ממש' הסולר וזאת ניתן יהיה לדעת רק לאחר פרוקה על השולחן.

למיטב ידיעתי ביונדאי מזרקי הסולר אינם של "בוש" אלא של "דלפי".

בדרך כלל מכוני הדיזל משפצים מש' סולר ומזרקי סולר המובאים אליהם מפורקים מהרכב והם אינם עוסקים באבחון על הרכב, פרוק וההרכבה וכוונים.

מהיכן אתה בארץ?, כי אם תרצה הכוונה למכוני דיזל לשיפוץ המשאבה ו/או המזרקים אולי אוכל לסייע.

בברכת שנה טובה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ynv1, לנו גם יש טראקן בחברה (2.9 CRDI שנת 2003) וקרה לנו בדיוק את אותו הדבר בסביבות ה-130 אלף ק''מ, רק שהמנוע עוד נכבע. כל מה שאתה מתאר הוא נכון, אך מה שעשינו היה רק ניקוי של כל מערכת הסולר והחלפת פילטר סולר לחדש. בינתיים זה פתר את הבעיה, מאז עשינו עוד איזה 30.000 ק''מ ועדיין זה עובד ללא בעיות.

ממליץ לא להכנס בינתיים לסיפור היקר של החלפת מזרקים+המשאבה+פילטר, אלא רק ניקוי המערכת והחלפת פילטר סולר בלבד.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

שלום לכולם.

השבבים מגיעים בוודאות משחיקת הבוקסות(מייסבי החלקה) במשאבת הלחץ הגבוה, לאחר שהשבבים מגיעים למרססיםהם יוצרים בעיה.

שטיפה של המערכת לא תפתור את הבעיה,אלא תדחה אותה עד שיגיעו שוב שבבים אל המרססים.

 

משאבות של דלפי סימנס ובוש ניתנות לשיפוץ.

מרססים של בוש ניתנים לשיפוץ,בעוד שמרססים של דלפי וסימנס אינם ניתנים לשיפוץ.

 

פנה אל מר יוסי ברזני ממכון לדיזל "גו דיזל" ברוחב האורגים בחולון,יש לו את הידע,הניסיון והציוד המתאים לטיפול בבעייתך.

בברכה,אורן בן סימון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיתרון יפה נתן לך המורשה, להחליף חצי רכב ובטוח הבעייה תיפתר...איזה יופי.

 

באיזה מוסך מדובר?

 

כנס למוסך או מכון דיזלים ותחליף פילטר סולר, אני גם ממליץ על ניקוי אינגקטורים.

 

תבדוק אם הבעייה נפתרה - היא אמורה להיפתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...
פיתרון יפה נתן לך המורשה, להחליף חצי רכב ובטוח הבעייה תיפתר...איזה יופי.

 

באיזה מוסך מדובר?

 

כנס למוסך או מכון דיזלים ותחליף פילטר סולר, אני גם ממליץ על ניקוי אינגקטורים.

 

תבדוק אם הבעייה נפתרה - היא אמורה להיפתר.

 

אני נתקלתי בבעיה דומה ב- 84,000 ק"מ. בדיקת תקלות במחשב במוסך מורשה לא גילתה דבר והמלצתם היתה לפרק את האינג'קטורים לבדיקת זרימה ולחץ. עוד אמרו כי עלות כל אינג'קטור להחלפה כ- 4,000 ש"ח (בחשבון פשוט כדאי להחליף מנוע אחרת ההחלפה כולה תעלה כ- 20,000K). מה שמוזר בכל הסיפור הוא שהרכב "מגמגם" רק אחרי מאמץ ממושך, ולאחר שהוא מתקרר הוא ממשיך לעבוד כרגיל גם אם מאמצים אותו שוב לתקופות קצרות.

האם יש מכון דיזלים אמין באיזור חיפה אליו אפשר לפנות?

האם כדאי לנקות את מערכת הדלק ולהחליף פילטר בטרם אפנה לשיפוץ רציני?

האם כדאי להמתין לטיפול 90K שהינו טיפול גדול?

חבר בפורום אחר אמר לי שליונדאי היה ריקול שקט על כ-500 רכבים מסוג טאראקאן 2003 בו נדרשו להחליף את המזרקים ברכבים. עד כה הדבר בוצע בפחות ממאתיים רכבים. משהו שמע על כך משהו?

 

אודה לתשובות

 

אלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...