Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט מצולם-החלפת שמן+מסנן - פאסאט B3 35I 93 1.8


ToSToS
שימו לב! השרשור הזה בן 5546 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שנה טובה,

 

היום בצהריים החלטתי שאני מחליף את השמן ,לאחר שהחלפתי ליפני יומיים את האטם מכסה שסתומים. במהלך ההחלפה התזתי הרבה ספריי קרבורטורים לניקוי (לצורך אטימה טובה), הספריי כמובן שהתערבב גם עם השמן ופחדתי שהוא יהרוס את תכונות השמן.

 

ב60K האחרונים השתמשתי ליקווי מולי סגול 5W40 סינטטתי, לאחר שפתחתי את המכסה שסתומים ראיתי שם בוצה של היית מצא-חן בעיני. לכן החלטתי שאני הולך הפעם על המוביל סינטתי מלא 5W40 נסעתי היום לדרך שלמה בת"א ורכשתי לי 4 ליטר בסביבות ה100 ש"ח+טבעת מנחושת 3 ש"ח+פילטר שמן "מאן פילטר דגם 719/5" ב30 ש"ח אצל הפרסים.

 

חומרים דרושים: 3.8 ליטר שמן מנוע, פילטר שמן, טבעת נחושת חדשה לבורג קרטר נדמה לי 14 מ"מ.

 

כל עבודה: ראצ'ר עם בוקסה 19 מ"מ, חולץ פילטר שמן מומלץ -כמו שלי בגלל שאין גישה טובה לפילטר עם חולצים אחרים.

סכיון יפנית, שני מיכלי 4 ליטר עשויים מפלסטיק לריקון השמן, פייה של בקבוק ליטר וחצי על מנת שישמש כמשפך.

 

 

שלבי החלפה:

 

על מנת שכל השמן יצא בצורה מלאה חשוב לחמם קצת את האוטו ליפני העבודה, כלמור להפעיל אותו למשך שלוש דקות ליפני ההחלפה על מנת לדלל את השמן. על תעשו את הטיפול אם הרכב היה מונע לאורך זמן מיפני שאתם יכולים להשרף לא נעים!!

 

1) פיתחו את המכסה להכנסת שמן. (על מנת שברגע שתוציאו את השמן הישן, לא ישרור וואקום במנוע מה שימנע מהשמן לצאת)

 

2)חיתכו בעזרת הסכין יפנית חור מרובע 10*10 ס"מ באחד ממיכלי הריקון מפלסטיק, על מנת שתוכלו לרוקן אליו את השמן מנוע המלוכלך מהקרטר.

 

3)בידקו שהשמן לא רותח על מנת שלא ימיס את הפלסטיק של המיכל (במידה וכן חכו שיתקרר קצת, במידה ולא המשיכו לשלב הבא)

 

4)שחררו את בורג הניקוז בקרטר בעזרת הראצ'ר.

 

5)כאשר אתם מרגישים שהבורג ניהיה ממש קל לפתיחה תעברו לפתיחה עם היד והכינו את המיכל ריקון מפלסטיק מתחת לבורג של הקרטר.

 

6)הקפידו כל הזמן שהשמן אכן נוזל לתוך המיכל.

 

7)תנו לשמן לנזול משהו בסביבות ה20 דקות. (ככל שתתנו יותר זמן ככה העבודה תהייה מוצלחת יותר)

 

8: חילצו את הקרטר שמן בעזרת החולץ,ע"י סיבוב נגד כיוון השעון. (כאשר אתם מרגישם שהפילטר הולך בקלות עברו לסיבוב עם היד- על מנת שלא לפגוע באחד מחוטי החשמל ברכב עם החולץ)

 

9)במידה ונשאר לכם שמן נקי מהפעם הקודמת שהחלפתם, זה הזמן לשפוך אותו לתוך המנוע-(על מנת שיעזור להוציא את כל הגיפ'ה שבכל זאת נשארה בקרטר ולא יצאה).

 

10)עכשיו בגלל שהבורג ריקון נמצא מאחורי הקרטר, החלטתי שאני מרים את האוטו על ג'אק. מכיוון שהג'ק יתן גובה לחלק הקידמי - מה שיעביר את השמן לחלק האחורי של הקרטר (איפה שהחור ריקון) בעזרת כוח המשיכה, דבר שיעזור להוצאת יותר שמן מלוכלך.

החלקים הדרושים.jpg

המיכל ריקון החתוך באמצע.jpg

סירטוט של הקרטר שמן.JPG

חליצת הפילטר.jpg

הכנסת השמן הישם להוצאת הג'יפה.jpg

הרמת הסירה לניקוי מירבי.jpg

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בפילטר יש מי שופצ'יק שיוצא החוצה ואפשר לפתוח אותו עם שבדי וכאלה...

 

ממליץ לך לעשות שטיפת מנוע זה נותן מראה שונה לכל איזור המנוע, סך הכל 50 שקלים :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

11)חשוב מאוד!! אל תיכנסו מתחת לאוטו כאשר רק ג'אק מאבטח את האוטו בישביל זה יש חמורים!!

 

12)הורידו את הרכב בעזרת הג'אק.

 

13)גררו את מיכל ריקון השמן מחוץ לתחתית האוטו.

 

14)העבירו את השמן המטונף מהמיכל ריקון שחתכחם, למיכל ריקון השני בעזרת המשפך מהבקבוק מים מינראלים.

 

15)הרכיבו את הטבעת נחושת על הבורג של הקרטר במקום הטבעת נחושת הקודמת.(אם אתם לא מוצאים את הטבעת הקודמת כנראה שהיא נפלא לכם במהלך הפירוק)

 

16)קחו את הפילטר החדש ושימו אותו בצורה סימטרית אך הפוכה על הפילטר הישן, כאשר הגומיות של הפילטרים נוגעות זאת בזאת. (עושים את זה על מנת שהפיטר יכנס ביתר קלות ושהגומיה לא תתייבש)

 

17)תעברו עם אצבע משומנת על הגומייה של הפילטר החדש.

 

18)נקו את החלק החיצוני של הפילטר החדש על מנת שלא יחליק לכת בזמן ההברגה למנוע.

 

19)הבריגו את הפילטר החדש בעזרת כוח היד בלבד!! (במידה ואתם "רבע עוף כמוני" תוסיפו עוד עשירית סיבוב בעזרת חולץ הפילטרים)

 

20)הרכיבו את הבורג ריקון של הקרטר ,לתוך הקרטר וודאו שאטם הנחושת לא נפל לכם בדרך.סיגרו במומנט של 25NM.

 

21)עכשיו מלאו שמן משהו כמו 3.4 ליטר.

 

22)בידקו שהמד שמן מראה לכם בין MIN לMAX

 

23)סיגרו את פתח מילוי השמן.

 

24)התניעו את הרכב ל30 שניות. (הסתכלו בזמן הזה שמנורת לחץ השמן לא דולקת ליותר מ10 שניות)

 

25)כבו את המנוע ותנו לו לנוח משהו כמו חמש דקות.(על מנת של כל השמן יחזור בחזרה לקרטר.)

 

26)מדדו שמן- כרגע צריך להופיע לכם פחות שמן בגלל שחלק מהשמן שהיה קודם בקרטר, הלך למילוי הפילטר שמן.

 

27)הוסיפו שמן שוב עד לגובה בין MIN ל MAX במדיד.

 

28)תעשו עם הרכב סיבוב קצר 5(דקות)

 

29)חנו את הרכב ליד הבית במקום מישורי ותנו לו להתקרר איזה חצי שעה.

 

30) מדדו שמן והוסיפו עד לגובה הMAX

 

31) עיקבו לאחר מספר ימים שאין נזילות מהפילטר ומהבורג ריקון.

 

32)אני מציע לאחר העבודה לנקות את כל האזור עם ספריי להמסת שומנים- על מנת שאם תיהיה נזילה תוכלו לאתר אותה ביתר קלות.

 

33)תודה לירון הג'ינגי' שעזר לי לצלם.

 

חשוב לציין שהפרויקט נכון גם לדגמי הגולף מאותם שנים ודיגמי סיאט מקבילים וגם אוודי A80 מהשנים המקבילות.

 

תודה על הצפייה,

 

אופיר רודניצקי

 

עבודה זאת נעשתה לצורכי תיעוד בלבד! אינני ממליץ להסתמך על הוראות אלו, תדעו שהאחריות במידה ותפגעו ו\או תהרסו משהו היא עליכם בלבד!

שימון הגומייה.jpg

הצמדת פילטרים.jpg

הלבשת השייבה על הבורג.jpg

ירון הצלם.jpg

חדש מול ישן.jpg

IMG_3303.jpg

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודת פוטושופ מעולה! אם אין לי חולץ אז מה אני עושה?

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודת פוטושופ מעולה! אם אין לי חולץ אז מה אני עושה?

 

אפשר להיות חוראני, ולתקוע מברג בתוך החלק הנמוך של הפילטר. ולנסות לסובב -אך ממש אבל ממש לא מוומלץ.

 

חולץ עולה רק 15 ש"ח ברחוב יצחק שדה ליד הפרסים.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תשים לב תוכל לראות שבקצה הפילטר יש מן גומייה שחורה. צריך לשמן אותה על מנת שהפילטר יכנס יותר בקלות, וגם על מנת שהיא לא תתייבש עם הזמן.

 

הדרך הנוחה לעשות את זה זה פשוט לשים את הפילטר הישן שבו הגומיה מלאה בשמן על הפילטר החדש שהגומייה בו יבשה.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יותר פשוט למרוח עם האצבע?..

 

שמע בגדול אפשר גם וגם. אני מרחתי גם עם האצבע וגם העמדתי את הפילטרים אחד על השני.

 

אני חושב שלמשתמש הממוצע,יהיה יותר קל להעמיד אותם אחד על השני (זה פחות מלכלך:-P)..חח

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
הכל טוב ויפה, רק להבא תניח קרטון גדול מתחת לרכב כדי שלא ישפך שמן על אספלט וישאיר כתם מכוער.

מה עשית עם השמן הישן?

 

בקשר לקרטון אתה צודק! מאז השתכללתי ובפעם האחרונה שעשיתי 10K לא השארתי ולא טיפה על הריצפה.

 

את השמן הישן צריך למסור למחזור כמובן, רוב המוסכים שמחים לקחת את השמן הישן מכיוון שהם מוכרים אותו אח"כ לחברות מחזור.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרופו פאסאט b3 יש לי פאסאט כמו שלך אחד לאחד. אני מאוהב באוטו :-P

עכשיו לעניין, אתה יודע במקרה איזה פלאגים מגיעים עם הרכב והיכן אני יכול לרכוש פלאגים באזור חיפה? משום מה הייתי בסניף של לדיקו ולא מכרו לי בטענה שהם רק מעבדה:?.

בקרוב גם מחליף שמן [:

תודה.

~ COMP-morel maximo 6.5 SUB-helix db 12 AMP-helix db four H.U-alpine bt177

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפלגים שמתאימים למנוע שאותיותיו הם ABS הם של NGK דגם BUR6ET

 

אם יש עוד שאלות אשמח לענות.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה :wink:

 

רציתי לקנות פלאגים של בוש, סופר 4, האם הם יתאימו?

ואם כן האם המנוע "יעבוד" איתם יותר טוב מה-ngk?

~ COMP-morel maximo 6.5 SUB-helix db 12 AMP-helix db four H.U-alpine bt177

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי על בעל גולף מחו"ל ששם את הבוש עם ה4 אלקטרודות ולא היה מרוצה בכלל. אני כבר לא זוכר מה הסיבה.

 

אך הפלגים המקוריים של NGK-BUR6ET בעלי ה3 אלק' עובדים מצויין, ויש להחליפם פעם ב30K.

 

המומנט סגירה הוא 25 NM ,עלותם 100 ש"ח לרביעה.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5546 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...