Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעת חווייה - רעידות במנוע, סל"ד לא יציב וריח של משהו נשרף


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 6055 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לחברי הפורום שלום.

 

סיפור משעשע שקרה לי בשבת, בעודי נוסע במגאן 97' שלי. :roll:

 

במהלך נסיעה בעליות ירושלים (גילה), הורגשו לפתע רעידות במנוע, לאחר מכן כיבוי.

ניסיון התנעה מחדש - המנוע מסרב לשתף פעולה. עוצרים בצד, מרימים גבה ומחכים.

 

אחרי עשר דקות מתניעים שנית, נוסעים כרגיל (הפעם בירידה) ותוך דקה הכל חוזר על עצמו.

הפעם עוצרים סופית בצד, פותחים מכסה מנוע ומריחים את התוצאות. משהו נשרף, לא ברור מה.

 

פותחים לאט את מכסה מיכל נוזל הקירור. רתיחה, נוזל ירוק מבעבע ומתפשט כלפי מעלה. לא טוב.

מורידים לגמרי את המכסה. המצב נרגע. מחכים חצי שעה, מוסיפים קצת נוזל ומנסים להתניע.

התוצאה - 20 שניות של פעולה תקינה, לאחר מכן שוב רעידות וכיבוי המנוע.

 

אוקיי, הבנתי, משהו נדפק. מרימים טלפון לגרר. מחכים. הניידת בדרך.

 

עברה שעה וחצי מרגע התקלה המקורית. הניידת הגיעה, יאללה, מתניעים (למה? כי אחרת אין אישור

לגרר, כל עוד הגאון בניידת לא יבדוק מה קורה). התוצאות - שלוש דקות של פעולה יציבה, לאחר מכן

שוב רעידות וכיבוי. זהו. יש אישור להזמין גרר. :evil:

 

בקיצור, היום הגרר הביא את הרכב למוסך פיתוח, שהסכים לחכות עם התיקון עד שאני אוכל להגיע אליהם.

כנראה שזה יקרה ביום ג' (עד אז יש התחייבויות קודמות, לצה"ל).

 

כמה פרטים חשובים:

1. הריח השרוף הורגש רק פעם אחת בכל הזמן הזה, בפעם השניה שהמנוע נכבה.

2. נראו סימנים של שמן באזור המנוע, במצב צבירה חצי-יבש. לא בטוח שזה קשור לעניין.

3. טמפ' נוזל קירור לא עלתה בשום שלב ולא נדלקו שום נורות. המחוג ירד לרבע הסקאלה לאחר שעה וחצי,

וחזר לחצי הסקאלה לאחר כמה דקות של פעולת המנוע. נראה שהחיישן תקין.

 

כאמור, בהמשך השבוע אני ניגש למוסך, הרכב כבר שם.

ברור לי שהמגאן הוא רכב מלא חיישנים ומערכות, ודיאגנוסטיקה במוסך מורשה תוכל לשפוך אור על המתרחש.

 

בינתיים, אודה לכם אם תוכלו להעלות השערות בדבר התקלה, ומה שיכל לגרום לה.

אם המצב מוכר לכם, וזה נראה כמו משהו שניתן לאבחן בשלט רחוק, אשמח לשמוע.

 

בתודה מראש!

 

 

נ.ב. מנהלים, לא מצאתי אף דיון שתיאר תופעות אלה בדיוק, רק חתיכות מפה ומשם.

אם בכל זאת נראה לכם שאני חוזר על שאלה שמישהו כבר שאל, אתם מוזמנים לנעול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכון מסכם, לטובת אילו שיתקלו בשרשור תו"כ חיפוש.

 

הרכב נגרר, כאמור, ל"מוסך פיתוח" - שם אובחן כשל באחד מסלילי ההצתה (AKA קויילים).

עקב העובדה ששני הסלילים היו מקוריים ובני 10, שניהם הוחלפו. הנזק - 1440 ש"ח לאחר מע"מ.

 

לגבי נוזל הקירור - מסתבר שהוא לא באמת רתח, אלא פשוט היה בטמפ' גבוהה. שסתום פריקת הלחץ

לא הופעל, ולמעשה, הטמפרטורה פשוט עלתה קצת יותר מדי.

 

לגבי ריח השריפה וסימני השמן - נראה שעקב ההתחממות הקלה, השמן מצא פרצה קטנה בתוך אטם

מכסה השסתומים והחליט לצאת משם. אע"פ כן, לא נדרש להוסיף שמן, ולא נרשמה ירידה במפלס מאז.

 

 

לגבי "מוסך פיתוח" - כמו בפעם הקודמת, כך גם הפעם, האינטראקציה איתם השאירה רושם טוב מאד.

ראשית כל, העובדה שברכב חנה אצלהם במשך 4 ימים לפני שבכלל התחילו לעבוד עליו, אומרת הרבה.

במשך הימים האלה, הייתי בקשר עם הפקידה (לירון, אם אני לא טועה), שהפגינה איכפתיות מרעננת.

 

שנית, הפעם יצא לי להכיר את אהרון, אביו של שי ושותפו בניהול. למרות שניכרים בו קוצר רוח ועצבנות

מסויימת, הוא מצא את הזמן לצאת איתי לסיבוב בדיקה לאחר התיקון, כאשר הסברתי לו שאני נהג חדש

ולא יכול לנהוג ללא מלווה. תשומת לב כזאת ראויה לציון, למרות ששמעתי עליו גם דברים פחות נחמדים.

 

בקיצור, היה נחמד, אם כי יקר משהו. בדרך גם קניתי פילטרים לטיפול הבא ואטם מכסה שסתומים חדש.

 

 

לידיעת בעלי רנו בהווה ובעתיד. 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6055 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...