Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6921 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני רוצה לקנות מכונית משנת 2005/6

 

בנתיים חשבתי על סיטרואן C5 ועל יונדאי סונטה.

 

לי עכשיו יש סיטרואן קסנטיה נפח מנוע 2000 כבר 7 שנים ואני מאוד מרוצה ממנה

ומשום שהc5 נחשבת כמחליפה לקסנטיה חשבתי לקנות את ה c5.

שתיהם עולות בערך 100-115 אלף.

על איזה מן המכוניות אתם ממליצים?

פורסם

יש הבדל אדיר בין סונטה ל-C5. הסונטה תהיה כנראה יותר אמינה, אבל זהו יתרונה היחיד. אם אתה בעלים מרוצה של קסנטיה במשך 7 שנים, המעבר ל-C5 הוא קל ופשוט עבורך. המעבר לסונטה יהיה בשבילך ירידה משמעותית ברמה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

על אמינות איש לא יכול להתחייב, ואמירות כמו "סביר להניח ש- X תהיה אמינה יותר מ- Y" מבוססות לעתים רחוקות מאוד על נתוני אמת. בד"כ הן מבוססות אך ורק על רב סרן שמועתי.

 

אם רוצים לבדוק נתונים, ראה את הפלא הבלתי נתפס הבא:

Reliability Index הוא מדד שמפרסמת חברת ביטוח בריטית, על פי מספר התביעות לתיקון שהוגשו לה.

ברשימת עשרת המותגים האמינים ביותר נמצאים שישה מותגים יפנים, קוראני אחד, ושלוש אירופאים.

אחד מעשרת המותגים האמינים ביותר בבריטניה (על פי נתוני החברה הזו) הוא, ישמור השם, סיטרואן. :shock:

 

אבל זה נעשה מדהים עוד יותר. ציון האמינות הממוצע הוא 118. ככל שציון האמינות של דגם ספציפי נמוך מהמספר הזה, הוא אמין יותר מהממוצע.

 

עכשיו, שים לב.

 

הציון הממוצע של המותג הכי אמין, דייהטסו, הוא 27.59. אמין ביותר.

 

ציון האמינות של ה- C5 הוא (תחזיק חזק): 24.28 (!), ועיקר התקלות (שלא במפתיע) הן תקלות חשמל.

עם זאת, עלות התיקון הממוצעת נמוכה מאוד יחסית למכוניות אחרות.

 

במלים אחרות, לפחות על פי נתוני החברה הזו, האמינות הממוצעת שמפגינה C5 עולה על ממוצע האמינות של כל מותג יפני באשר הוא, כולל טויוטה, מאזדה, הונדה ואחרות...

 

 

ועכשיו אייצג גם את הצד השני של הטענה:

1. שום מדד אמינות, כולל זה שהבאתי כאן, אינו חקוק בסלע.

2. כל מאגר נתונים ניתן לפילוח במגוון דרכים ושיטות, ושקלול שונה של המרכיבים השונים כאן יכול לשנות את המספרים.

3. יש עדיין מכוניות שמפגינות אמינות גבוהה עוד יותר. רוצים להבין מה זה "לא רואה מוסך" ? בדקו את האמינות שמפגינה טויוטה יאריס...

 

ועדיין, אין בכך כדי להשפיע על העיקרון הבסיסי: על פי נתוני האמת של החברה הזו, ה- C5 היא אחת האמינות ביותר שבנמצא.

 

קשה להאמין ? עובדה.

פורסם

האמת, שהפתעת גם אותי. ולמען הסר ספק - אני מסכים בהחלט לכך ש"סביר להניח ש-X יפגין אמינות גבוהה יותר מ-Y" היא איננה אמירה אובייקטיבית (מן הסתם) ובפירוש איננה חקוקה בסלע. היא מסויגת כראוי לטעמי ולא אמורה להיות גורם מכריע בבחירת הרכב. בכל מקרה, על דבר אחד אין עוררין - יאריס באמת לא רואה מוסך (זו של אמא שלי, למשל, היא בת 5 ועד כה בילתה במוסך במצטבר פחות מ-8 שעות, בארבעה מקרים נפרדים - בטיפולים, כמובן).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

האם פוליסות הביטוח באנגליה שונות מאלו בארץ?

ממתי פוליסות ביטוח מכסות תקלות טכניות שלא כתוצאה מתאונה?

אם הסקר היה נעשה ע"י איגוד המוסכים הבריטי הוא היה יותר אמין לדעתי.

בכל מקרה אני ממטרף להמלצה על ה- C5.

גלעד

פורסם

ארנון,

שים לב לסקר הבא:

http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2006-2-3/13

זהו סקר TUV הגרמני שנחשב למקור המידע המקיף ביותר לאמינות רכבים.

TUV - German cars technical control organization

הסיטרואן C5 מככבת במקום ה-60!

את הסונטה לא מצאתי אבל האלנטרה נמצאת במקום ה-81, ומניסיון של לא מעט רכבים במקום עבודתי

זה באמת המקום הראוי לו.

גלעד

פורסם

אין טעם להתחיל שוב את דיון בדבר סקרי האמינות השונים. סייגתי כבר מקודם את דברי ואמרתי שכל בסיס נתונים ניתן לנתח ולפלח במגוון דרכים, ולהפיק נתונים שלעתים סותרים אחד את השני.

 

כל הכוונה היתה להראות שבניגוד לתפיסה הרווחת, מדידות אובייקטיביות לא תמיד מראות שסיטרואן בכלל ו- C5 בפרט, אינן אמינות.

 

דרך אגב, זה משתמע גם מהנתונים שהבאת. הלינק שנתת מראה נתונים משנת 2006 לגבי מכוניות בנות שנתיים-שלוש.

תסתכל על הדוחות האחרים שם. למשל דוח 2007 לגבי מכוניות בנות 4 עד 5 שנים.

מתוך 107 מכוניות, ה- C5 במקום ה- 16 המכובד מאוד, כשמאחוריה סוזוקי ויטארה, מאזדה פרמאסי, מיצובישי פאג'רו, כריזמה וגאלאנט, טויוטה קורולה (!!!) :shock::shock::shock:, ניסאן אלמרה ופרימרה.

 

נו ? עדיין מסתדר עם התפיסה הרווחת לפיה ה- C5 תהיה פחות אמינה?

 

ואפרופו יונדאי שאיתה פתחנו, שים לב שזו תופסת באופן עקבי את המקומות האחרונים בסקרים הללו.

פורסם

ארנון, הויכוח עקר לחלוטין ואין בו שום תוחלת..

פה מגיל אפס מלמדים מביני הרכב את הציבור שרכב צרפתי זה תחתית התחתית, ואם אתה חפץ בשקט נפשי או אז תפוס מרחק.

זה לא משנה אם זה נכון או לא, לציבור הישראלי מספיק שמועות ועזרה אדיבה של לוי יצחק כדי להרוג מותג.

 

אני למשל שלא נרתעתי מהמותג סיטרואן רכשתי פיקאסו מודל 2004 , במחיר של אולי קורולה 2002..

הרכב מפנק, נוח מרווח, מצויד ומלא בכל טוב..

הרקורד של הרכב מתועד היטב במוסך היבואן , ומיומו הראשון טופל על פי הנחיית היצרן.

עד כה, 109,000 ק"מ עם אמינות מרשימה..

 

אין לי כל בעיה עם התדמית, וגם לא עם המחירון, ימשיכו הישראלים לשחק אותה כמבינים בתחום הרכב, וימשיכו להשאיר לאילו אשר לא מפחדים מתדמיות את הרכבים הצרפתים, וכן גם יודעים להעריך אותם ואת התמורה הפנטסטית למחיר שלהם.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

סיטרואן C5 האחת המכוניות הכי נוחות שיצא לי לנסוע בהן.....(היא פשוט בולעת במפרים...ממש לא מרגישים אותם)

אבל היא קצת עגלה

אני הייתי הולך בכיוון של יפניות מאזדה הונדה סובארו

 

[הנהלה: קישור למבחן לא רלוונטי הוסר]

פורסם

המבחן בקישור הנ"ל בוצע בשנת 2001, ואינו רלוונטי לC5 ממודל 2005\6 אשר עברה מתיחת פנים ושיפורים מהותים בטיב ואיכות הרכב.

 

באם למבקש הבקשה יש קסנטיה, הן האקורד והסובארו לא מתקרבות לרמת הנוחות והנינוחות של תוצרת סיטרואן, ממליץ בהחלט ללכת על ה C5, היא עדיפה בכל מובן ואספקט, ומהווה חבילה טובה מאוד ועדיפה בהחלט על היונדאי החיוורת.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

מדד האמינות אצל אנשים לפעמים גם מוטה.

הכוונה היא שמישהוא שקונה סיטרואן ולדוגמא צריך להחליף אפילו מצבר או חלקים כאלה שבכל אוטו היו הולכים אומר לעצמו, הנה הרכב הזה לא אמין דפוק ומתקלקל הרבה ולעומת זאת בעל קורולה שיקרה לו אפילו תיקון אומר לעצמו אין מה לעשות אפילו באוטו כזה צריך קצת לטפל.

 

ובגלל זה לפעמים אני מעדיף לא לשכנע חברים לקנות רכבים כאלה אלא שיקנו מה שהם מרגישים.

×
×
  • תוכן חדש...