Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנוגע לתאוצה ואחיזה על הכביש של לגאסי 1800 , שנת 92 .


SeazeR
שימו לב! השרשור הזה בן 6164 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם ,

 

אחותי היא בעלת הסובארו לגאסי 92 נפח מנוע 1800 ולצערי הרב , הגיר אצלה דפוק ...

הגיר עדיין עובד , לפחות עד שישבוק חיים ואז נצטרך להחליף , אבל העניין הוא אחר .

 

חוץ מהקטע של הגיר , שבדרך כלל מסתדר לאחר ההילוך השני (ההחלקות בהעברה - הכוונה) , בזמן נהיגה אני מרגיש שיש בעיית אחיזה בכביש .

אני לא מרגיש שהרכב מספיק יציב לי ואני גם לא מרגיש שהתאוצה תקינה .

האם התאוצה קשורה לגיר ? בכל זאת .. חוץ מההחלקות הקטנות האלו שיש , הגיר עובד מצויין .

יש המלצות , חוץ מלהחליף גיר , מה עוד ניתן לעשות כדי לשפר תאוצה או לפחות לשפר אחיזה על הכביש ? אני ממש מרגיש שההגה רך לי מדי וזה מוזר לי ..

 

או שככה זה בעצם בלגאסי ? הכול רך ? אחיזה רכה ?

 

 

תודה לעונים .

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכם ,

 

ולצערי הרב , הגיר אצלה דפוק ...

.

 

 

חוץ מההחלקות הקטנות האלו שיש , הגיר עובד מצויין .

.

 

:?

 

.

יש המלצות , חוץ מלהחליף גיר , מה עוד ניתן לעשות כדי לשפר תאוצה או לפחות לשפר אחיזה על הכביש ? .

 

אני לא מכונאי - אבל לא נראה לי שבעיות בגיר קשורות לאחיזה.... (אני טועה?)

כי מי שמשקיע, שוקע....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהסובארו'S לגאסי היו חדשות האחיזה היתה מעולה. על כביש רטוב האחיזה אף שאפה למדהימה במושגים של אז.

 

 

מה מצב הצמיגים ,הבולמים, והאם אין פגמי תאונות עבר שמשפיעים על האחיזה העכשווית, זאת לא אוכל לדעת בהתכתבות.

 

לגבי הגיר, יש כאן מכונאים רבים חברי פורום, שיוכלו לעזור לך באמינות ,במקצועיות ,ואולי בהנחת מחיר מסויימת. אולי.

 

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שנה אבא שלי קנה לגאסי 1800 שנת 91 עם בערך 50 אלף ק"מ, הייתה לה בעייה בגיר, העברת הילוכים בין הראשון לשני לא היתה חלקה, היום 11 שנה אחרי ועם בערך 250 אלף ק"מ במונה הבעיה עדיין קיימת אנחנו כבר לא מתייחסים אליה כבעיה, הגיר הזה נפתח רק פעם אחת להחליף לו שמן, בנוסף האוטו הזה (במיוחד המנוע והגיר) שרד אותי בתקופת ה"נהג חדש" (הוא עבד קשה ולא חכם).

 

בקשר לביצועים ותאוצה, הלגאסי זה לא אוטו ספורט! מניסיון של הרבה שנים אני יכול להגיד לך שלקרוע אותו זה טעות, אם אתה רוצה להגיע איתו לביצועים יפים אל תחנוק אותו תן לו לטפס למעלה בקצב שלו, הגיר שלו כשיצא היה מאוד מתוחכם לזמנו ואם אתה תעבוד איתו נכון אתה תשכח שבכלל יש לו את אפשרות הקיק דאון.

דוגמא: כשהייתי נהג חדש התאכזבתי שאני לא מצליח לעבור את ה 90 בעלייה של פרוייד בחיפה, כמה שלא קרעתי אותו הוא לא עבר את ה 90, מסכן האוטו איך שהתנהגתי איתו שם, אחר כך כשצברתי יותר ניסיון הבנתי שאם אני לא מדביק את הדוושה למטה ונותן לו לצבור מהירות קצת יותר לאט הוא מעביר הילוכים בזמן ופתאום המחוג עובר את ה 90 ומתיישב לו על 110 וגם יותר.

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שנה אבא שלי קנה לגאסי 1800 שנת 91 עם בערך 50 אלף ק"מ, הייתה לה בעייה בגיר, העברת הילוכים בין הראשון לשני לא היתה חלקה, היום 11 שנה אחרי ועם בערך 250 אלף ק"מ במונה הבעיה עדיין קיימת אנחנו כבר לא מתייחסים אליה כבעיה, הגיר הזה נפתח רק פעם אחת להחליף לו שמן, בנוסף האוטו הזה (במיוחד המנוע והגיר) שרד אותי בתקופת ה"נהג חדש" (הוא עבד קשה ולא חכם).

 

בקשר לביצועים ותאוצה, הלגאסי זה לא אוטו ספורט! מניסיון של הרבה שנים אני יכול להגיד לך שלקרוע אותו זה טעות, אם אתה רוצה להגיע איתו לביצועים יפים אל תחנוק אותו תן לו לטפס למעלה בקצב שלו, הגיר שלו כשיצא היה מאוד מתוחכם לזמנו ואם אתה תעבוד איתו נכון אתה תשכח שבכלל יש לו את אפשרות הקיק דאון.

דוגמא: כשהייתי נהג חדש התאכזבתי שאני לא מצליח לעבור את ה 90 בעלייה של פרוייד בחיפה, כמה שלא קרעתי אותו הוא לא עבר את ה 90, מסכן האוטו איך שהתנהגתי איתו שם, אחר כך כשצברתי יותר ניסיון הבנתי שאם אני לא מדביק את הדוושה למטה ונותן לו לצבור מהירות קצת יותר לאט הוא מעביר הילוכים בזמן ופתאום המחוג עובר את ה 90 ומתיישב לו על 110 וגם יותר.

 

הבנתי אותך .. באמת שמתי לב שבקיק דאון הוא גרוע ..

גם לאבא שלי יש את האימפרזה 2002 , שגם היא אגב , גרועה בקיק דאונים ..

הבעיה היא שבפתיחות הלגאסי תישאר הרבה מאחור :) חח , טוב אמרת כבר שזה לא רכב ספורט ...

 

תודה רבה לעונים .

עוד תגובות לגבי הגיר או שמנים מומלצים \ בדיקות שכדאי לעשות יעזרו לי מאוד ...

אני לא חושב שכרגע אחותי תרצה להחליף גיר , לפחות לא כרגע ..

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שנה אבא שלי קנה לגאסי 1800 שנת 91 עם בערך 50 אלף ק"מ, הייתה לה בעייה בגיר, העברת הילוכים בין הראשון לשני לא היתה חלקה, היום 11 שנה אחרי ועם בערך 250 אלף ק"מ במונה הבעיה עדיין קיימת אנחנו כבר לא מתייחסים אליה כבעיה, הגיר הזה נפתח רק פעם אחת להחליף לו שמן, בנוסף האוטו הזה (במיוחד המנוע והגיר) שרד אותי בתקופת ה"נהג חדש" (הוא עבד קשה ולא חכם).

 

כל הגירים של אותה תקופה עד שנת 98-99 לערך (מתי שיצא PHASE-II של תיבת ההילוכים האוטומטית מהדגם המדובר "4EAT") היו מעבירים בצורה לא חלקה לגמרי בין ההילוך הראשון לשני. המצב חמור יותר כאשר השמן מתיישן, חיישן מצב המצערת דורש כיול (אחרי שנים של שימוש יש שחיקה מסויימת בבורג שמחזיק את פרפר המצערת וגם לעיתים בלאי של הפוטנציומטר או חיבורים חשמליים שגורמים למפלי מתח) ובנוסף גם איחור הצתה מוגזם מידי (גורם לירידה בעוצמת המנוע ברגע שההילוך עולה - ואז גם מורגשת ויברציה חזקה יותר בהעברת ההילוך).

האופציות לעידון המצב נעוצות בשטיפת גיר (לא הכי מומלץ לגירים שעברו הרבה קילומטרים כמו זה) , כיול חיישן המצערת (0.45-0.55V, עדיף שיהיה לא פחות מ 0.50V) ושימוש בשמן גיר אוטומטי איכותי (ממליץ על מוטורקראפט של פורד\מאזדה).

 

הבנתי אותך .. באמת שמתי לב שבקיק דאון הוא גרוע ..

גם לאבא שלי יש את האימפרזה 2002 , שגם היא אגב , גרועה בקיק דאונים ..

הבעיה היא שבפתיחות הלגאסי תישאר הרבה מאחור חח , טוב אמרת כבר שזה לא רכב ספורט ...

בעניין ביצועי המנוע; יש מצב לשיפור משמעותי (במרבית המקרים) בביצועי המנוע בכל הדגמים הללו של האימפרזה והלגאסי. בעוד שבוע-שבועיים אפתח שירשור חדש על הנושא עם פרטים נוספים (הנושא כרגע בבדיקה מעשית בכמה מכוניות וממתינים לתוצאות של בדיקת תצרוכת דלק. מה שידוע כרגע זה שמבחינת תגובת מנוע וביצועים - יש הישג משמעותי) וכשיגיע הזמן תוכלו לשאול את השאלות המתאימות (במידה ומשהו לא יהיה ברור או מובן).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, תודה רבה על המידע, הראתי את מה שכתבת לאבא שלי ונפעל בהתאם.

הפתעת אותי, שנים שהרמנו ידיים והתייחסנו לבעיה הזאת כמובן מאליו, אחרי ששמענו שככה הגיר מתנהג לא בגלל תקלה אלה בגלל "מום מולד" ומוסכים שאין להם הסברים או פתרונות מיוחדים, פתאום אתה מביא את המידע הזה, מעולם לא העלתי את הבעיה בגיר בשום מקום כי לא ציפיתי לקבל תשובה יותר מ"זה ידוע".

 

קראתי הרבה שרשורים שלך עם מידע מעולה והחכמתי מהם, אני מחכה בקוצר רוח לשרשור שאתה מתכנן לפתוח ותצפה להרבה שאלות :-).

 

 

לעניין הקיקדאון, בלגאסי (ובכל המכוניות הרגילות אני חושב) חוץ מלעשות קצת רעש ולצרוך פי 2 דלק הוא שימושי כשאתה רוצה לבצע עקיפה בטוחה ומהירה או כשאתה עולה עלייה עם מזגן ו 4 אנשים וצריך כח.

 

במקור, הלגאסי באה עם מנועי 2 ליטר, 2.2 ליטר ו 2.2 ליטר טורבו, האוטו הוא כבד ולא סתם זקוק למנועים האלו, אין לי שום תלונה ל 1800, הוא עושה את העבודה יופי, אבל עדיין הסיבה שאתה מאוכזב מההאצה זה בגלל שטיפה קשה לו להזיז את הטנק הזה בניגוד לאחיו היותר נמרצים.

 

טיפ קטן:

ההאצות האלה צורכות המון דלק, בתקופת הנהג חדש שלי אבא שלי סיפר לי בזעם שהצריכת דלק ירדה מ 1:8.5 ק"מ לליטר ל 1:5.5 ק"מ לליטר (בערך כמו אימפרזה טורבו), הכל בגלל אופי הנהיגה הבזבזני שהיה לי (האצות מהמקום, קיק דאונים טיפשיים) אפילו כשהייתי שוטף אותה פעם בשבוע היא לא סלחה לי על זה :-).

 

ועכשיו אני הולך לנפץ מיתוס אז תתכוננו, לפני שבוע לקחתי את הלגאסי לנסיעה שרובה היתה בין עירונית, השתמשתי במזגן, לא האצתי איתה סתם אבל שמרתי על קצב נסיעה מהיר, כשעצרתי לתדלק הצריכת דלק היתה 1:10.5 ק"מ לליטר, לגאסי 1800 אוטומט, רכב שידוע כנרקומן של דלק עושה ליטר ל 10.5 קילומטר :shock:.

בשבילי לראות שצריכת הדלק השתפרה בחצי מפעם היה פשוט תענוג, וכל היופי שבדבר זה שלא היה שום הבדל משמעותי בין מהירות הנסיעה של אז לזאת של היום.

 

 

בברכה,

ארז

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק אם החליפו אי פעם את הכריות בולמים (מקדימה), אם לא או אם הם כמה שנים טובות על הרכב = השיפור יהיה משמעותי בכל הקשור להיגוי+אחיזה.

כמו כן תבדוק את הבולמים הן מקדימה והן מאחור.

החלפת הבולמים לבולמים של מונרו, תשפר לך פלאים את האחיזה.

 

בכל אופן, החלפת כריות בולמים תיתן לך שיפור אדיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, תודה רבה על המידע, הראתי את מה שכתבת לאבא שלי ונפעל בהתאם.

הפתעת אותי, שנים שהרמנו ידיים והתייחסנו לבעיה הזאת כמובן מאליו, אחרי ששמענו שככה הגיר מתנהג לא בגלל תקלה אלה בגלל "מום מולד" ומוסכים שאין להם הסברים או פתרונות מיוחדים, פתאום אתה מביא את המידע הזה, מעולם לא העלתי את הבעיה בגיר בשום מקום כי לא ציפיתי לקבל תשובה יותר מ"זה ידוע".

זה בחלקו נכון - כי בסופו של עניין כל הגירים הללו לא מעבירים חלק לחלוטין בין ראשון לשני. אפשר לשפר בהרבה ואפשר להגיע לתוצאות מעולות - הכל תלוי במצב הגיר, הג'יפה בפנים וכל מה שמסביב (שהזכרתי בהודעה הקודמת שלי בעניין).

 

לעניין הקיקדאון, בלגאסי (ובכל המכוניות הרגילות אני חושב) חוץ מלעשות קצת רעש ולצרוך פי 2 דלק הוא שימושי כשאתה רוצה לבצע עקיפה בטוחה ומהירה או כשאתה עולה עלייה עם מזגן ו 4 אנשים וצריך כח.

 

במקור, הלגאסי באה עם מנועי 2 ליטר, 2.2 ליטר ו 2.2 ליטר טורבו, האוטו הוא כבד ולא סתם זקוק למנועים האלו, אין לי שום תלונה ל 1800, הוא עושה את העבודה יופי, אבל עדיין הסיבה שאתה מאוכזב מההאצה זה בגלל שטיפה קשה לו להזיז את הטנק הזה בניגוד לאחיו היותר נמרצים.

אני לא מסכים לגמרי עם מה שאתה כותב.

היתה לי לגאסי 1.8 אוטומטית אבל היתה לה הזרקה חד נקודתית - זו היתה אחת המכוניות הראשונות בגרסת ה DL של הלגאסי שהגיעו עם גיר אוטומטי 4 הילוכים ודשבורד\לוח-שעונים של GL. האוטו סחב מצויין בקיק-דאונים וה 2.0 ל' שיש לי היום (רב נקודתית כמובן) בכלל שמחה להגיע למנתק בכל הזדמנות. המנועים הללו באופן דיי מפתיע אוהבים גם סלד גבוה - בייחוד גרסת ה 2.0 ליטר (אמת, ה 1.6 וה 1.8 קצת פחות - אבל כמו שאמרתי קודם לכן, יש מה לעשות בשביל לגרום לשיפור).

אגב, ה 1.8 שהיתה לי עשתה 1:8 בעיר והגיע גם ל 1:12 מחוץ לעיר (נסיעה נטו מחוץ לעיר) - ולא במהירויות נמוכות.

 

עם ה 2.0 כבר שברתי "שיאים" טובים יותר, 1:14-1:13.5 בנסיעות לאילת, נטו לחלוטין מחוץ לעיר, עם מזגן כמובן. 350-360 קילומטרים על 25-27 ליטרים של בנזין 95 נ"ע (נמדד בכמה נסיעות).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, המנוע אוהב סל"ד גבוה והסחיבה מעולה.

אבל מה שאני מנסה להגיד זה, שכדי להגיע למנתק או לצבור מהירות גבוהה לא צריך ללחוץ על הדוושה עד למטה (ואז לחכות 2 שניות ולקבל מכת כוח נחמדה) אלה ללחוץ על הדוושה כך שנורת ה POWER תדלק ולשמור על הדוושה למטה, במצב הזה אין השהייה והסל"ד מייד עולה רק בצורה יותר מעודנת וגם העברת ההילוך מתבצעת בצורה יותר עדינה.

ואצלי בבית הלגאסי היא GL, בעלת קרבורטור ומתודלקת בבנזין 96.

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, המנוע אוהב סל"ד גבוה והסחיבה מעולה.

אבל מה שאני מנסה להגיד זה, שכדי להגיע למנתק או לצבור מהירות גבוהה לא צריך ללחוץ על הדוושה עד למטה (ואז לחכות 2 שניות ולקבל מכת כוח נחמדה) אלה ללחוץ על הדוושה כך שנורת ה POWER תדלק ולשמור על הדוושה למטה, במצב הזה אין השהייה והסל"ד מייד עולה רק בצורה יותר מעודנת וגם העברת ההילוך מתבצעת בצורה יותר עדינה.

ואצלי בבית הלגאסי היא GL, בעלת קרבורטור ומתודלקת בבנזין 96.

 

בדגמים הישנים מצב POWER לא היה באמצעות מתג אלא באמצעות דוושת הגז (לחיצה מהירה) - ולכן זה תקף רק לדגמים שאתה מדבר עליהם - עד סביבות שנת 95 כמדומני. אצלי, במודל 96, מצב POWER הוא כבר מתג בידית ולא מצב של דוושת הגז. זה פשוט שינוי בתוכנה של מחשב הגיר שמושך את ההילוכים קצת יותר.

 

בנושא הסחיבה עליו דיבר SeazeR וכל מה שקשור לכיוון פוטנציומטר ומה שידברתי עליו בהודעות קודמות - אלו דברים שמתייחסים בראש ובראשונה לרכבים בעלי הזרקת דלק. ייתכן ובדגם שלך יש אולי פוטנציומטר מצערת שמיועד רק לגיר האוטומטי - אבל לא הייתי מסתמך על זה ב 100% ללא בדיקה מוקדמת של המערכת שלך. קיים סיכוי שאולי לא יהיה אפשר לעשות כלום פרט להחלפת שמן למשהו איכותי יותר. למרות זאת הייתי בודק שההצתה מכוונת היטב וחוטי ההצתה במצב טוב (אם לא אז להחליף רק לסט איכותי ולא למשהו תחליפי זבל - מרגישים הבדלים דיי גדולים בין חוטים שעבר זמנם לחדשים טובים - במיוחד בדגמים הללו של הלגאסי עם קרבורטור).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם על התגובות וההתייחסות .

 

שכחתי לציין ששאלתי את אחותי בנוגע לצריכת הדלק .. היא נוסעת 99 אחוז מהזמן בתוך העיר , מהבית לגן של הילדים ומהגן לבית .. יש לה עסק משלה ככה שהוא כמעט ולא מגיע לתל אביב , אלא אם כן היא יוצאת לפגישות .

 

לדבריה , טנק דלק שלם שעולה לה 250 שקלים מספיק לה ל 10 ואפילו ל 14 ימים .. לרוב רק ל 10 ימים .

אני אישית חושב שלא מדובר בצריכה גדולה בשביל מי שנוסע בתוך העיר , תקנו אותי אם אני טועה ...

 

כשאני למשל נסעתי איתו מחוץ לעיר בכבישים מהירים הוא פשוט שתה לי דלק , די נבהלתי מזה .. אז פשוט יש מצב שהוא יותר חסכוני בעיר ובהאצה הוא שותה דלק בכמויות מטורפות ?

 

משהו פה לא נראה לי הגיוני ..

בכל אופן , אני אכניס את הרכב הזה למוסך מתישהוא השבוע , כדי לעשות לו בדיקה כללית ...

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6164 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...