Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פתרון בעיית סל"ד סרק לא יציב ונורת מחשב מנוע מהבהבת - פיג'ו 306.


שמר
שימו לב! השרשור הזה בן 6193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ובכן, בהמשך למאמרו המלומד של ידידנו DANNIEL, ולאופי הצוחפתי המפורסם, החלה הפז'ו להדליק את נורת הביקורת של מחשב המנוע לפני חודשים מספר, וזאת לאחר הח' חיישן למבדא לפני כשנה.

על זאת נוספו ערכי CO נמוכים מאוד בשני טסטים רצופים, ורעידות בסרק. אבחון עם מחשב העלה שאכן יש בעייה בתערובת (ענייה מדי, האוטו עובד בשכר מינימום).

 

אצתי רצתי אל המאמר (האמת שמישהו אחר אמר לי לעשות זאת, אבל להלן הציטוט):

1. דליפות אויר- זהו אולי הגורם הראשון לסיבובי מנוע לא תקינים בסרק. עם הזמן אטמי גומי, נייר או פלסטיק של מערכת יניקת האוויר, נוטים להתייבש ולהיסדק. אז המנוע מושך אויר לא דרך מסנן האוויר והמצערת, עקב כך, החיישן שמודד את כמות האוויר הנשאב למנוע (MAP,MAF וכו'), מדווח למחשב הבקרה על כמויות אויר לא נכונות, לכן כמויות הדלק המוזרק למנוע יהיו שגויות, וסיבובי המנוע יתחילו 'לרקוד'. כדי לאתר דליפות אוויר ניתן להיעזר בספריי חלודה, ע"י התזה על המכלול החשוד, השמן גורם לאטימה זמנית ולהתייצבות סיבובי המנוע, ובינגו!!---איתרנו את הדליפה.

 

 

קצת ספריי קרב' על האיזור, בדיוק מה שמתואר. התייצבות רגעית, בועות המעידות על משיכת אוויר בין הסעפת לראש. אכן בינגו !

 

ניגשתי למלאכה.

 

מוצג התביעה מס. 1 - מנוע TU דגם NFZ בנפח 1600 סמ"ק .

20070511_0001.JPG

 

כן, אני יודע שהמנוע מג'וייף, נסו אתם לגור בהתנחלות שבה הרוחות והחולות שולטים, אז נראה איזה צבע יהיה לתא המנוע אצלכם.

 

כך נראה צד היניקה של המנוע (לא רק, אבל בעיקר):

20070511_0002.JPG

 

וכך אחרי פירוק פילטר האוויר ועוד מס. צינורות (שימו לב אל המצערת, אנחנו עוד נשוב אליה...)

20070511_0003.JPG

 

לאחר הורדת יח' הקויילים, ניתן לראות את חליל ההזרקה והסעפת עצמה :

 

20070511_0005.JPG

 

3 ברגים ומספר קונק', וגם המצערת בידינו. מצבה סביר יחסית:

20070511_0006.JPG

 

20070511_0007.JPG

 

והנה הסעפת ללא מצערת:

20070511_0008.JPG

 

כעת נותר רק לפרק את הסעפת ואת חליל המזרקים ממקומם (6 ברגים בסעפת, כמובן שאחד היה חסר :? , עוד 3 לחליל המזרקים):

20070511_0010.JPG

 

והנה, הפתעה הפתעה ! מסתבר שהמוסך הקודם (הרכב עבר הח' ראש מנוע. בעלת הרכב החליטה לבדוק כמה זמן מסוגלת רצועת טיימינג למשוך. הסתבר שהיא מסוגלת פחות ממה שהגברת חשבה :roll: ) החליט לחסוך את החלפת האטמים בין הסעפת לראש, ושפתרון הפלא הישראלי המקובל (= סיליקון) יהיה די והותר :evil: :

20070511_0011.JPG

 

20070511_0012.JPG

 

שמתי פעמיי אל לובינסקי, והעליתי בחכתי סט אטמים חדש:

20070511_0013.JPG

 

כדי לא לעשות חצי עבודה (לא חאפר אנוכי, וגם אם כן, קיבלתי הוראה מגבוה להחליף גם גומיות אלה), הבאתי גם גומיות אטמים למזרקים (למטה, זוג ישן, פריך וסדוק. כן, ידוע לי שקו החיים בכף ידי קצר מאוד, השאלה היא מה בא קודם, הפז'ו או התרנגולת ?):

20070511_0014.JPG

 

מזרק עירום (מרוב התרגשות על מצבו החושפני נדפק לי הפוקוס בתמונה):

20070511_0015.JPG

 

ולאחר הלבשת הגומיות (בלי קונוטציות בבקשה), חליל המזרקים במלוא תפארתו:

20070511_0017.JPG

 

גם האטמים החדשים של הסעפת מצאו את מקומם :

20070511_0018.JPG

 

אחרי שהפלאגים נבדקו ונמצאו תקינים (שימו לב, פלאג אחרי 15K במנוע עם כמעט (טפו, חמסה, מלח שום בצל) 200K ק"מ, עדות ליעילות תהליך הבעירה הפנימית של המנועים המודרניים:

20070511_0019.JPG

 

כעת נשאר לי רק לדוג בורג אחד שברח פנימה אל תוך תא המנוע (המכשיר הזה הוא אחת ההמצאות הדגולות של הגזע האנושי):

 

20070511_0021.JPG

 

ולשוב אל איגור (סליחה, למצערת), כדי להשלים את מלאכת ההרכבה. המצערת נוקתה עם ספריי קרב', אבל עם סמרטוט ולא ישירות, וגם זה בעדינות מירבית. חיישן MAF זה הרבה כסף, כנ"ל TPS.

 

20070511_0022.JPG

 

 

בגמר ההרכבה, שתי שניות סטרטר ראשון (עד שהמשאבה דוחפת דלק), ואח"כ הנעה חלקה לגמרי. הסל"ד התייצב בסרק, ונורת החיווי כבתה.

 

ועד לפעם הבאה - איל עאליקה. מקווה שנהניתם כמו שאני נהנתי (כל חוליות הגב שלי פצחו בזמר נוגה לאות הזדהות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה צילום שנעשה אחרי ההרכבה, כך שאני פטור.

 

חביבי, אצלנו בקרב המושבניקים המסוקסים - עובדים גם בפלחה עם סנדלים. מה זה בשבילנו סעפת פלסטיק עלובה? מה כבר ייפול לי על הרגל? טורקס T30?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב מה היה לנו שם:

טבעות אטימה (Oרינגים) יבשות, כיאה לישראלי חאפר שמעדיף ל"חסוך" ולמרוח בסיליקון, שהוחלפו בחדשות.

בורג חסר בסעפת יניקה, שהושלם, והחלפת גומיות יבשות למזרקים. התוצאה, מושלמת! כיאה "לחאפר"של הפורום, רסר בגימלאות שמר!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיימר, אם כבר פירקת את כל הסעפת - למה לא לבצע ניקוי יותר יסודי של הסעפת והשסתומים?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מארק, מצטערף לא מאמין במנועים מפלסטיק. עדיף מתכת. חוץ מזה, תביא את האוטו ליומיים למושב ותקבל אותו חסון ושרירי כמו מנוע של טרנספורטר.

 

איתמר - על אילו שסתומים מדובר? ולמה שאנקה את הסעפת? שתתלכלך עוד יומיים?

למד כלל במכונאות (לפחות של מנועים צרפתיים):

מנוע לא נוזל, הוא מנוע שאין בתוכו שמן. :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...