Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי נוזל הידראולי ב C5


odednovo
שימו לב! השרשור הזה בן 4313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צינור הגומי שמחזיר את שמן הבולם הקדמי באחד הבולמים נקרע וקצת שמן הדראולי נזל.

החלפתי אותו וכעת אני רוצה לבדוק ולהוסיף את השמן שאבד.

אני רואה שמן בתוך מיכל השמן ההידראולי אבל אני לא יודע מה המפלס הרצוי.

1. מהו המפלס הרצוי בסניטמטרים מתחת לפקק המילוי?

2. האם מחשב הרכב מודד את זה והיה מתריע אם היה חסר?

3. מה סוג השמן ההידראולי ב C5? האם ניתן להשתמש ב HLM הירוק שהיה בעבר או שמדובר בשמן מסוג מסוג אחר (צבע השמן אצלי ניראה חום כתום)

4. אם זה שמן אחר איך הוא ניקרא? האם מוכרים אותו בחנויות לחלקי חילוף או רק בחברה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיטרואן השמן ההידראולי נקרא LHM, והוא ירוק לגמרי, לא אמור להיות בצבע אחר, צבע אחר אומר "צריך דחוף להחליף אותי!"

אם השמן אצלך נראה חום כתום אני הייתי מהמר שאתה צריך להחליף אותו, אבל נחכה למומחים יותר, אולי ב C5 יש שמן אחר שאני לא מכיר.

אם חסר אתה תקבל התראה מהמחשב - אבל לא מזיק לבדוק לבד מדי פעם.

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבמקרה של ה C5 אתה טועה

ממה שקראתי באתרים בחו"ל אז נאמר שם שבאמת ב C5 צריך להיות נוזל הידראולי אחר מסוג חדש שהוא לא מינרלי כמו הנוזל הירוק אלא סינטטי וצבעו אכן הוא כגוון התפוז כי ב C5 המערכת ההידראולית היא מסוג חדש בעלת קשיחות משתנה והיא מבוקרת מחשב שמשנה את גובה הרכב בהתאם למהירות הנסיעה, הזעזועים בכביש ועוד כמה פרמטרים והנוזל צריך לתת תכונות שמתאימות למערכת הזו.

השאלה שלי כרגע היא האם ניתן להשיג אותו בחנויות הרגילות לחלקי חילוף וכיצד מודדים את הגובה הרצוי במיכל ב C5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד, נו-נו-נו !

מערכת Hydractive 3 שב- C5 עושה שימוש בנוזל הידראולי סינטטי שמכונה LDS ולא בנוזל המינרלי LHM שהיה בשימוש בסיטרואן ישנות יותר. הגוון של ה- LDS הוא כתום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל ה- C5 ולא רק, אלא כל המכוניות שמצויידות בגרסה 3 של מערכת Hydractive, כלומר גם ה- C6. היתרון של הנוזל הזה הוא ברמת החיכוך הנמוכה משמעותית מזו של LHM, ובנטיה קלה יותר לספוח נוזלים. כל אלה מאפשרים לרכבים המצויידים במערכת ההידרופנאומטית החדשה שלא להזדקק לכל תחזוקה תקופתית שהיא עד שהרכב עובר 200,000 ק"מ או חמש שנים.

 

נ.ב. וה"נו-נו-נו" לא היה על חוסר הידיעה, כמובן. גם אני לומד כל הזמן. הוא היה על כך ששלחת את השואל להחליף את הנוזל ההידראולי שלו (שזה רע) ב- LHM (שזה ממש גרוע). עדיין, אתה אחד ממומחי ההידרופנאומטיקה הבכירים של הפורום. :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.....אבל נחכה למומחים יותר, אולי ב C5 יש שמן אחר שאני לא מכיר.......

אני כתבתי את זה או לא? (ותודה רבה על המחמאה, אבל לא נראה לי)

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד, נו-נו-נו !

מערכת Hydractive 3 שב- C5 עושה שימוש בנוזל הידראולי סינטטי שמכונה LDS ולא בנוזל המינרלי LHM שהיה בשימוש בסיטרואן ישנות יותר. הגוון של ה- LDS הוא כתום.

 

 

נו, הנה, עכשיו תאר לך שהייתי קונה מחר C5... היינו חוזרים על הסאגה מההתחלה.

 

לפחות למדנו מהשרשור הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה שלי היא עדיין לגבי מדידת מפלס הנוזל ההידראולי, אני לא רואה סימון על המיכל, מה צריך להיות גובה המפלס ובאייזה גובה צריכה להיות המכונית כאשר מודדים?

האם אפשר לרדת מהמדידה ולסמוך על זה שאם המחשב לא מתריע על חוסר שמן אז הכול בסדר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Remember the fluid is checked with the suspension in the LOW position. There is a small line at the front of the resivoir just above the seem,this is the line to show that the suspension is on the level.

http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=21366

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...
צינור הגומי שמחזיר את שמן הבולם הקדמי באחד הבולמים נקרע וקצת שמן הדראולי נזל.

החלפתי אותו וכעת אני רוצה לבדוק ולהוסיף את השמן שאבד.

אני רואה שמן בתוך מיכל השמן ההידראולי אבל אני לא יודע מה המפלס הרצוי.

1. מהו המפלס הרצוי בסניטמטרים מתחת לפקק המילוי?

2. האם מחשב הרכב מודד את זה והיה מתריע אם היה חסר?

3. מה סוג השמן ההידראולי ב C5? האם ניתן להשתמש ב HLM הירוק שהיה בעבר או שמדובר בשמן מסוג מסוג אחר (צבע השמן אצלי ניראה חום כתום)

4. אם זה שמן אחר איך הוא ניקרא? האם מוכרים אותו בחנויות לחלקי חילוף או רק בחברה?

בשום פנים ואופן לא LHM -זהו נוזל זול יחסית ומתאים לסיטרואנים ישנים עד שנת 2000 ! 40 ש"ח בערך.

משנת 2001 התחילו להשתמש בנוזל כתום שנמכר בליטרים ז"א ליטר אחד של נוזל עולה בערך 130 ש"ח (יקר קצת)!

הוא נקרא נוזל LDS כאמור כתום - מספרו לפי יצרן 9979-69 ניתן לקנות רק במוסך מורשה או מיבואנים ישרים,

על מנת לבדוק עם לא חסר לך , הורד את הרכב למצב מתלים תחתון ואתה אמור לראות שרוב הנוזל היגיעה למיכל שמן הגה כוח ומתלה - ז"א מיכל מלא שמן, אם לא הוסף עד שהמיכל היה מלא או לפחות 95% ממנו מלא, זהו.

בברכה

המשך נסיעה טובה ובטוחה.

חולה צרפתיות מלידה עם ניסיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

גבריאל בוקר טוב,

אשמח לקרוא דעתך בנושא מערכת ההידראולית שלצערי כשלה ברכב שברשותי.

הרכב C5 2002 נפח 2L ותקלה כדלקמן:

בבוקר נפלא המשאבה החשמלית שבקה חיים ללא התראה מוקדמת,וכמובן הרכב צנח.

בבדיקה שנערכה במוסך מורשה נתגלה שהנתיך נשרף.

הנתיך הוחלף ל50 אמפר (במקור 40A) ותיקון זה החזיק 24 שעות.

בהמשך לקו מחשבה זה הוחלף הנתיך ל-60A והשאר היסטוריה.

הרכב הועבר למוסך אחר שבו הוחלפה המשאבה החשמלית\הידראולית שהגיעה מפרוק.

המשאבה הותקנה להפתעתי גיליתי שהנוזל במשאבה שהגיע ירקרק שונה מהקיים אצלי ברכב.

לגופו של עניין המשאבה הותקנה אך כאשר מסובבים את מתג ההנעה המשאבה אינה פועלת רק לאחר שרכב מונע

כדקה המשאבה מתחילה לפעול.

למרות פעולת המשאבה הרכב אינו מתרומם וגם כאשר המנוע דומם המשאבה ממשיכה לפעול כדקה.

בצג המחשב אין התראות.

 

אשמח לקרוא המלצתך לאיתור התקלה.

בברכה

יחיאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

פתרון לבעייתך הינו בשאלתך - ידידי.

משאבה אכן עשתה לך בעיות אך הוחלפה לא לדגם נכון.

משאבה שהיית צריך היא שעובדת עם שמן LDS כתום, אני חוזר בשום פנים ואופן לא ירוק.

היא נשלטת מהמחשב שממוקם מעליה, ואם היא לא מחזירה סינכרון ID נכון- זה גורם לתקלות שהנך מתאר.

החלף במשאבה כמקורית ולא אחרת.

רכב זה ובכלל כל רכבי סיטרואן הינם מאוד אמינים רק שבארץ לא יודעים לטפל בהם ומנסים לקצר דרכי טיפול וזה מה שאסור לעשות במיוחד, ברכבי יוקרה שכאלו.

בהצלחה בינתיים

המשך נסיעה טובה

בברכה

המשך נסיעה טובה ובטוחה.

חולה צרפתיות מלידה עם ניסיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...