Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור מיוחד ל"חביבת" הפורום - הטויוטה קורולה החדשה


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 5329 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

השרשור הזה מיועד למתקפה החזויה של מתענייני הקורולה החדשה, בחודשים הקרובים. עקב העובדה שהמכונית מצוידת בתיבת הילוכים רובוטית, ניתן לצפות כי משתמשי פורום רבים ישאלו עליה שאלות שונות ומשונות. במקום לפזר אותן ברחבי הפורום, הוחלט לרכז אותן כאן, ולכן כל השרשורים שיפתחו בנושא זה יופנו לשרשור הזה.

 

אנא קראו שרשור זה היטב לפני שאתם שואלים שאלות, ורק אם יש לכם שאלה שלא נענתה כאן, אתם מוזמנים להוסיפה וחברי הפורום ישתדלו לענות.

 

כל אלו אשר לא חושבים שקורולה היא כליל השלמות, מוזמנים להכנס לסקר הזה ו/או לדעה האישית הזו (מומלץ גם עבור אלו אשר כן מתעניינים בקניית הקורולה)

 

וכעת, לענייננו:

 

 

 

1. מכיוון שמדובר במכונית חדשה לגמרי, לא ניתן גם לענות בנושא האמינות והסחירות. ניתן לשער, מניסיון העבר, כי המכונית החדשה תשחזר את הצלחתה של הקודמת מבחינת אמינות וסחירות, אך אין לקחת זאת כתורה מסיני - אם היא תגלה אמינות פחותה, או תיבת ההילוכים הרובוטית תפגע במכירותיה, יש סיכוי שהיא לא תהווה הצלחה שיווקית כמו קודמותיה.

 

2. בטיחות: המכונית מגיעה ארצה עם 4 כריות אוויר בלבד וללא מערכת ESP. במבחן הריסוק בו היא זכתה ל-5 כוכבים (קישור לקובץ PDF של המבחן לקורולה וקישור לקובץ PDF של המבחן לאוריס) היא נבחנה עם 7 כריות אוויר ויותר, לכן הציון שלה אינו מתאים לדגם הנמכר בארץ. מעבר לכך, החוסר ב-ESP אל מול המתחרות מציב אותה באור לא טוב מבחינת הבטיחות האקטיבית.

 

3. התיבה הרובוטית: לקורולה החדשה יש תיבת הילוכים הנקראת רובוטית כיוון שהיא במהותה תיבה ידנית אשר מדמה פעולה של תיבה אוטומטית רגילה. אין בה דוושת קלאץ' ונוהגים בה כמו בתיבה אוטומטית רגילה עם אפשרות העברת הילוכים ידנית. המחשב של התיבה מחליט בעצמו מתי להעביר הילוך, בדיוק כמו בתיבה אוטומטית (אלא רק אם הנהג מעביר הילוכים במצב הידני). התיבה הרובוטית איננה אמינה פחות מתיבה אוטומטית מקבילה.

 

4. היתרונות של התיבה הרובוטית: חסכון בדלק, ביצועים משופרים, העברת הילוכים מהירה יותר במצב ידני, משקל נמוך יותר, אחזקה זולה עקב צורך מופחת בהחלפת שמנים ובלאי קלאץ' נמוך יותר מלתיבה ידנית רגילה.

 

5. החסרונות של התיבה הרובוטית: בחלק מהדגמים - התדרדרות מטה בעלייה אם לא לוחצים על הבלם (כמו בידני), החלפת הילוכים מטלטלת ולא נעימה אם לא מורידים את הרגל מהגז בעת ההעברה במצב הידני (במצב האוטומטי זה קשה כיוון שהתיבה מעבירה באופן לא ניתן לחיזוי). בנוסף, התיבה הרובוטית נוהגת להעלות הילוכים מהר מאוד וכך במקרים רבים נשאר הנהג בהילוך גבוה מדי וללא כוח מנוע כשהוא במהירות נמוכה יחסית.

 

6. מהניסיון המצטבר עם היאריס - התיבה הרובוטית המותקנת בה איננה נעימה במצב פעולה אוטומטי ולא מושלמת גם במצב פעולה ידני.

 

7. כתוצאה, דורש היבואן מהקונים והמתעניינים לחתום על הצהרה כי נהגו במכונית ואין להם טענות לאופן הפעולה של התיבה. עובדה זו מתייחסת הן ליאריס והן לקורולה החדשה.

 

לשאלות טכניות נוספות בנוגע לגיר הרובוטי, מומלץ לקרוא קודם את השרשור הזה

 

וכעת, אם יש לכם שאלה שלא נענתה כאן, אתם מוזמנים להגיב.

 

תודה

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 169
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה רוני על פתיחת השרשור הזה.

מקוה שיגיעו לפה דעות וחוות דעת מקצועיות ואובייקטיביות שיעזרו לנו לקבל את ההחלטה הנכונה על קניית רכב חדש שעולה כל כך הרבה כסף.

יום עצמאות שמח ושקט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שנתיים עם קורולה (05 שנת הדגם "הישראלית) שבהם נהנתי מכל רגע מהכל כח נוחות ומרווח פנים אני מחכה לחדשה והשאלה היא אם מישהו יודע מה יהיה התמחור שלה (כן כן לליסינג - אין מה לעשות זה חלק מהחיים) האם היא כמו שאר המכוניות שהוחלפה שנת הדגם בתחילה מחירם קפץ (C4,307,מגאן ושלא נדבר על הסיוויק),

או נקבל אותה במחיר שפוי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שנתיים עם קורולה (05 שנת הדגם "הישראלית) שבהם נהנתי מכל רגע מהכל כח נוחות ומרווח פנים אני מחכה לחדשה והשאלה היא אם מישהו יודע מה יהיה התמחור שלה (כן כן לליסינג - אין מה לעשות זה חלק מהחיים) האם היא כמו שאר המכוניות שהוחלפה שנת הדגם בתחילה מחירם קפץ (C4,307,מגאן ושלא נדבר על הסיוויק),

או נקבל אותה במחיר שפוי?

 

הי llaavvii,

 

לפחות בזכותך אני כבר לא לבד פה.!!!! U WELLCOME

גם אני חושב על הטויוטה החדשה ברצינות למרות שעוד לא נפסלו 2 ההצעות אחרות- פוקוס 2.0 ןגולף פלוס.

לפי מה שמסרו טלפונית משתי סוכניות, הם לא העלו את המחירים לדגמי 2008 בהשוואה לדגמי 2007, למרות שאנו מדברים על רכבים חדשים לגמרי ולא אותו רכב רק שנת יצור אחת קדימה.

יכול להיות שזה גם בגלל התיבה הרובוטית - שמחיר היצור שלה נמוך בהרבה ממחיר יצור תיבה אוטומטית רציפה, ואולי אלו מחירי חדירה של דגמים חדשים.

אל תשכח שגם היין " על הפנים" = ירד חזק, ביחוד בחודש האחרון ( מעל 5 %), וגם היורו ברמה יחסית נמוכה בחודשים האחרונים.

 

בכמה קפצו מחירי הרכבים האחרים שאתה מדבר עליהם ?- 307, מגאן, C4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחירים לא יעלו בגלל סיבה אחת בלבד - קבוצות המס. אם בטויוטה רוצים קבוצה 2 לצורך מסירות רבות לליסינג - אז הדגם הבסיסי יעלה בדיוק 114000. כתוצאה, גם הדגמים המאובזרים יעלו בהתאם - 5000 שקלים יותר, 10000 שקלים יותר וכן הלאה. בדיוק כמו אצל המתחרים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת ידע: המחירים לא עולים או יורדים בגלל שווי המס באופן מלא וישיר (כמובן אנחנו מדברים על ליסינג לא על השוק הפרטי שהוא כן מושפע)

אלא בגובה ההנחה שהיבואן נותן לחברות הליסינג וזה גם נגזר מהביקוש שיש למכוניות בחו"ל ולכמות שאפשר לספק בארץ

ולכן בעינינינו כאשר יש רכב כדגם חדש בחו"ל והביקוש גבוהה היצרן פחות "גמיש" להנחות ליבואן הישראלי וכך נגזר גם להנחות לשוק הליסינג.

כמו כן שרכב מיוצר כדגם חדש ליצרן עדיין ישנם עלויות יצור יותר גבוהות (ישנה התיעלות וספקים חלופיים לחלקים במשך הזמן או יצור של חלקים משותפים לדגמים שונים..) ושוב גם כאן הגמישות של היצרן נמוכה.

שים לב שמחיר הרכב לצרכן (ליסינג) כמעט לא השתנה מהימים ששווי 2 היה 99K.

307 וC4 עלו במחיר לצרכן (לאדם בחברה שמקבל מליסינג) כאשר היו חדשות בערך ב300ש"ח לחודש והמחיר ירד חזרה לכמעט כמו מאזדה ופורד....

עוד משהו קטן אם כבר הזכרנו ליסינג לגבי כל אותם אלו שאומרים שבמידה ושוק הליסינג יקטן יוזל המחיר לצרכן הפרטי לדעתי זה שטויות היבואן פשוט יגדיל את הרווח שלו וכאן כן אנו רואים את זה משווי המס שאין בעיה ליבואן להוריד את המחיר לשוק הפרטי ל 114K מ 121900 ללא הורדה של האבזור וכו שזה אומר שפשוט הרווח שלו קטן בכמה אחוזים לרכב ואת ההנחה הזאת הוא לא נתן לפני כן לשוק הפרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת ידע: המחירים לא עולים או יורדים בגלל שווי המס באופן מלא וישיר (כמובן אנחנו מדברים על ליסינג לא על השוק הפרטי שהוא כן מושפע)

אלא בגובה ההנחה שהיבואן נותן לחברות הליסינג וזה גם נגזר מהביקוש שיש למכוניות בחו"ל ולכמות שאפשר לספק בארץ/

מחירי הליסינג נקבעים לא רק לפי גובה ההנחות שחברת הליסינג מקבלת מהיבואן, אלא גם לפי הערכה של צפי ירידת הערך של הרכב כאשר חברת הליסינג תצטרך למכור אותו. המחיר שהחברה תקבל בתום 3 שנות החוזה הוא בעל השפעה גדולה מאד על התחשיב, ולכן הם מבצעים "חיזוי" מסויים.

דוגמאות - מאזדה 5 וקאיה קארנס החדשה עולות בדיוק אותו מחיר, ואפשר להניח שההנחות שהיבואנים נותנים דומות. למרות זאת, מחיר הליסינג של הקארנס מעט יותר גבוה, משום שהחברות מעריכות שהוא יאבד יותר מערכו. בעוד 3 שנים, כאשר תעמודנה מאזדה וקאיה במגרש היד-שניה של חברת הליסינג, רוב הקונים יעדיפו לקנות את המאזדה. למה? בגלל המוניטין, תפיסת האמינות, מחירוני הרכב המשומש וכו'.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשבוע הבא, יום שישי, ה4 למאי, ההשקה הרישמית בכל הסוכניות.

הבטיחו לי נסיעת מבחן ברכב ההדגמה באותו יום. אמורים לספק את המכוניות שהוזמנו ראשונות במהלך מחצית מאי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"לא רואים כל יום" לא במובן שהטיוטה החדשה כבר על הכביש אלא במובן שזה בכל זאת ארוע - השקה של דגם חדש ושווה לחכות עם ההזמנה מהליסינג - הפוקוס/מזדה יהיו שם גם בעוד חודש

 

דרך אגב - הנה עוד קישור - נראה לי שזו די כתבה מטעם טויוטה אבל בכל זאת:

 

http://www.worldcarfans.com/news.cfm/newsID/2070119.005/country/jcf/toyota/all-new-toyota-corolla-in-depth

 

אאא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתלבטות נשארת

 

אני צריך לקנות בהקדם רכב חדש

 

קבוצה 2 בגלל שווי מס שאני מנסה להוריד אחרי שנסעתי זמן רב על קבוצה 5 וזה לא שווה

 

עדין אני מתלבט בין קורלה 2008 , מזדה 3 2008 (2008 שנה אחרונה לדגם ) ולאחרונה אני גם שוקל סקודה ROOMSTER

 

תראו שרשור

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=154637

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישבתי היום, בטויוטה "אוריס" החדשה דגם 2008. ( 5 דלתות ) - דור עשירי של טויוטה

 

מכונית משגעת.

היא באמת אוטו חדש לגמרי ושונה בגדול מהקורולה הישנה, דור תשיעי ( הראנקס כמובן).

במהלך היום, אצרף פה כמה תמונות שצילמתי היום.

מי שרוצה לשמוע רשמים ראשוניים ו/או יש לו שאלות עניניות - מוזמן.

 

בעוד כמה ימים אעשה נסיעת מבחן, אשמח לדווח למי שיהיה מעוניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחכה ומצפה לראות תמונות של הרכב בארץ ולשמוע רישומים לאחר הנסיעה שתעשה.

אני הזמנתי אוריס ואמור לסגור את ההזמנה והתשלום רק לאחר שאני אראה את הרכב ויעשה נסיעת מבחן בעוד שבוע ויומיים (אני כבר לא יכול לחכות) כך שאשמח לקבל רשמים נוספים על הרכב.

פעם: Runx 2003, Auris 2008, Golf 160hp 2010, Maxima 1999, Skoda Citigo 2012

היום: Seat Leon 1.2 tsi 2015 & Chevrolet Spark 1.4 LTZ 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5329 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...