Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבהובי אורות ברכב בגלל מערכת הסטריאו. הסיבה האמיתית:


שימו לב! השרשור הזה בן 3989 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לכמה מאיתנו מהבהבים האורות באוטו בזמן שמערכת הסטריאו פועלת? כמה מאיתנו התחבטו בשאלה ובסוגייה והנסיון לפתרה ולא הצליחו?

אם כך, מה באמת גורם להבהובי האורות ברכב במיוחד ב"מכות" באס של הסאבוופר, ולמה בעצם הפתרון על אף שהוא לכאורה פשוט, לא מבוצע?

ראשית, יש להבין את הסיבה , מבלי להבין את הסיבה נותר לנחש ולנסות לפתור את התופעה בצורות פסולות, שכן, זהו בדיוק שיטת ה"מנסים" , מצליח מה טוב, לא הצליח -עלה לנו כסף שהמתקין או החשמלאי רכב לקחו בעבור העבודה.

שלושת הגדולים? מצויין, לא יפתור את בעיית הבהוב האורות.

עת הפעלת מערכת הסטריאו נופל עומס על המצבר. בכל מכת באס מתח המצבר נופל עוד יותר ומתאושש מייד בסיומה. פעולות שקורות מהר מאוד , ומשפיעות על מתח המצבר. הבעיה אם כך, נפילות מתח במצבר עקב עומס פתאומי, העלמותו וחזרתו וחוזר חלילה במקצבי המוסיקה.

ככל שמערכת הסטריאו ברכב (הכוונה למערכות מוגברות ובמיוחד בעלי הגברה לסאבוופר בנוסף ולא למערכות ה OEM המקוריות של הרכב) חזקה יותר, מצב נפילות המתח במצבר גבוה (מתח נמוך) יותר.

מעבר לכך שכל צריכת זרם מהמצבר גם תגרום לנפילת מתח מסוימת, הרי שיתבצע הליך פריקת זרם מאת המצבר.

לשם כך בדיוק הומצא בעבר יחידת טעינה לרכב. לא אפרט את סוגי המטענים שהיו , אך אתרכז באחרון, האלטרנטור על סוגיו השונים.

תפקיד האלטרנטור הינו לכסות ולספק את דרישות הזרם מאת המצבר על ידי מערכות החשמל של הרכב (וכל רכיב נוסף שצורך זרם ומפיל מתח.)

האלטרנטור צריך להיות חכם. חוכמתו לעומת זאת מוגבלת. האלטרנטור צריך לספק את הזרמים הנדרשים, לא פחות ,גם לא יותר.

לשם כך האלטרנטור מספק זרם בויסות כזה שפעולת הטעינה תהיה במיטבה. לשם כך הוסת חש את מתח המצבר ביציאת ה+B באלטרנטור, לחילופין , הוסת עצמו חש את מתח המצבר (המערכת החשמלית ברכב) מאת אחד מחוטי הזנת המתח שלו, בדרך כלל חוט פקודת 15 (פלוס אחרי סויץ').

האלטרנטורים המוכרים לנו כאמור יודעים לספק את הזרמים הנדרשים בהתאם לצריכה שהם חשים.

עת הפעלת מערכת סטריאו למשל כמו כל צרכן אחר ברכב, חש הוסת בנפילת המתח ודואג מייד לפצות על כך באספקת זרם למצבר (דרך החיוט שלו ומעברי הזרמים - בודי מנוע וכו..בודי גוף וכו..)

רשמתי והדגשתי את המילה מייד , יקח עשרות מילישניה להרגיש את הנפילה זאת לפני שהפיצוי החשמלי להגיע. עשרות מילי שניה בהם הווסת מרגיש וחש מה קורה ומתחיל לטפל בדרישת הזרם (לאחר שהמתח כבר נפל ) על ידי הגברת השדה המגנטי של הרוטור למידה הרצויה.

ועכשיו , הצרכן הופסק, בין אם זה מזגן , בין אם זה מפשיר אדים, בין אם זה מאווררי הרדיאטור, ובין אם זו המערכת, וחמור מכך, בין אם זה הסאב העצמתי.

שוב, יקח כמה עשרות מילישניה עד שהווסת יחוש במתח העודף ויוריד אותו לרמה הרצויה על ידי הנמכת השדה המגנטי של הרוטור למידה הרצוייה.

במצב זה , קיימים תופעות שלא תורמות למערכות האלקטרוניות והממוחשבות של הרכב:

התופעות משוייכות לכך שבזמן כיבוי הצרכן, נשאר מתח עודף במערכת,גבוה לחלקיקי שניה , מתח מיותר.

למותר לציין שמערכות אלקטרוניות ומחשבים לא חשים בנוח למצב של חוסר יציבות חשמלית ומעבר לשינויי מתח תדירים, ממתחים גבוהים מידי לנמוכים ולהפך.

מערכת סטריאו בעל סאב עצמתי (או אף 6X9 עצמתיים המחוברים למגבר בעיקר) תגרום לוסת המתח של האלטרנטור לנסות ולתקן וליצב את מתח המצבר כל הזמן בקצב המוסיקה והבאסים מעבר לקשיים הרגילים של צריכות הזרם האחרות (הצורך לתקן אותן), מה שיביא את הוסת ל"השתעבד" בטירוף אחרי דרישות הזרם של מכות הבאס של הסאבוופר אשר גורם לנפילת מתח וקפיצות מתח, בדיוק אלה שלוסת לוקח זמן לחוש אותם וזמן להתחיל לטפל בהם, כמו גם זמן להפסיק לטפל בהם וחוזר חלילה . באיזה קצב? כמו שאמרנו- קצב מערכת האודיו (סטריאו) והסאב....

חובה לציין שהיום האלטרנטורים התקדמו, בחלקם הוסת או חלק מהמעגל שלו נמצא במחשב ניהול המנוע (גם לצורך שליטה באלטרנטור וזמן פעולתו - בזמן פעולתו נדרש למנוע תוספת דלק אשר מעשירה את התערובת ומביא לזיהום אוויר, מחשב ניהול המנוע אחראי לשלוט על וסת האלטרנטור והטעינה כדי לספק את הזרמים הנדרשים מחד, אך להפחית את זיהום האוויר עקב כך למינימום האפשרי.)

קיימים סוגים מתקדמים עוד יותר של מערכות טעינה בהם הוסת נמצא בקשר ו/או בתוך מחשב הבודי של האוטו, כך למשל כל הפעלת צרכן (למעט מערכות לא מקוריות) יכולות להיות מתואמות טוב יותר אל מול הגדלת תפוקת האלטרנטור בתזמון אל מול המערכת הנדרשת בכך שהמערכת הנדרשת להפעלה למשל המזגן על כל מאווריו וחלקיו יפעלו בהשהיה מסוימת תוך כדי הגדלת הזרם.

שיטה זו מביאה להפחת קפיצות המתח ומרדף הוסת והאלטרנטור אחרי הפעלת והפסקת מערכות החשמל ברכב.

למותר לציין כי שיטה זו היא ברכבים החדשים בלבד לא בכולם, אך תשתרש יותר ויותר עם הזמן.

שיטה חדשה, חכמה חכמה אבל מוגבלת. היצרן לא לוקח בחשבון התחשבות במערכות צריכה כמו מערכת סטריאו מוגברת בעלת סאב וופר שאין באפשרות הוסת החכם לצפות את קצב המוסיקה ו/או קצב הבאס במערכות הAFTER_MARKET האהובות עלינו כל כך.

יתכן ועוד שנים רבות, יהיו בתוך מחשבי הבודי תקשורת או יחידות אוגרות נתונים שיזהו את השיר והאלטרנטור יפעל בהתאם לקצב המוסיקה והבאס של הסאבוופר...

עד כאן להיום.

בברכה

דני זומרשטיין

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חזק ואמץ

וכפי שרשום מתחת לשמך. אתה אכן נכס חשוב. ומוערך. ואחד האנשים הנחמדים בפורום.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת מאמר טוב, במיוחד שזה נכתב מרצונך החופשי. באמת חזק ואמץ.

 

וכפי שרשום מתחת לשמך. אתה אכן נכס חשוב ובעל מקצוע. ומוערך. ואחד האנשים הנחמדים בפורום.

 

שכחת לרשום את זה :-)

 

גיא.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני,

 

יישר כח, אין עליך!!! פשוט כל הכבוד.

 

בידידות,

שלו.

ליום יום: יונדאי סונטה 1998 3000 סמ"ק V6

 

אסקורט MK1 בהמתנה לשיפוץ ?

 

פיג'ו 504SR אוטומטית 1983.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:beerchug: :beerchug: :beerchug:

 

כל הכבוד דני.

סוף סוף מישהו אומר את האמת המלאה.

 

לא יהיה לזה כנראה פתרון לעולם.

אפשר להקביל את זה להדלקת מזגן בבית. לרוב יהיה הבהוב של מאית השניה באור בבית (לא פלורסנט).

אין מה לעשות כאשר אנו לוקחים הרבה כח במכה.

 

הפתרון היום הוא בעיקר של יצרני הרכב שלא משתמשים בנורות להט יותר על הדש בורדים, נורות אלו יותר רגישות לשינויים כאלו לעומת לדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל - מקצועיות נטו מצד דני .

 

אני מצטרף לשאר וממתין לפתרון שאתה מציע .

 

תומר

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני כול הכבוד , ידע בהחלט מועיל .

יש לי רק שאלה אחת , היות והשארת אותנו בסימן שאלה , ונראה שלפחות ע"פ ההסבר שלך התשובה הפשוטה ביותר היא תוספת קבל שימנע את הרגע הזה של ווסת האלטרנטור , האם באמת זה נכון וכול הבנתי על נושא הקבל אינה נכונה ?

בתודה וברכה יהודה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של העשרת הידע!

חכיתי כמו כולם לפתרון בסוף, חשבתי כבר על איזשהו פתרון יצירתי, לפי איך שכתבת זה היה נראה כאילו הפאנץ' ליין ממש בדרך.

כבר ציפיתי שתגיד שאפשר לעשות איזשהו משהו "לעבוד" על האלטרנטור ע"י איזשהו מתג שגורם להגדלת הזרם דרך האלטרנטור\הרמת טורים או משהו בסגנון.

אמרת שזה לא כ"כ בריא מכיוון שהמתח לא הכי יציב, במילים אחרות בעלי מערכות חזקות תורמים לבלאי גבוה יותר?

תמציא איזשהו פתרון ותתעשר כולנו מחכים :)

ותודה על העשרת הידע.

עדיף מאזדה 3 עם דלקן מאשר M3 בלי דלקן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א.חזק ואמץ כמו שאומרים...נהנתי מידע הנרחב

ב.ציפיתי לפתרון אבל אין...לא חשוב ..העיקר חמישים אחוז מהפתרון זה ידיעת הבעיה!! 8)

מנוע V6 בלי להתבייש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדויק שאין פתרון, ההפך,

ברשותכם ומכיוון שאני עסוק עכשיו(עוד בעבודה), ההמשך טיפה מאוחר יותר....

שלכם

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וולה אהבתי דן רק חשבתי שמצתה איזה שהוא פיתרון לזה לא ?

ואים כן אני הולך לרשום עלו פטנט רשום מחר רק תגיד :lol:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=477352 המערכת שלי למכירה....
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3989 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...