Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ או תיקון גיר C5 ?


dru
שימו לב! השרשור הזה בן 6247 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

לפני כשבוע רכשתי מכונית מסוג סיטרואן סי 5

פחדתי משני דברים עיקריים :מערכת החשמל והגיר, בבדיקה לפני קנייה התגלו ממצאים שהמדאיג ביניהם

הוא לחציי שסתומים לא שווים , חיישן מהירות לא תקין ורעשים בסעפת פליטה

בהתייעצות עם בודק הרכב (מוסך רכב הצומת בבני ברק מורשה סיטרואן פיג'ו) נאמר לי שיש צורך בהחלפת השסתומים והבעיה תיפתר בעלות של 2000 ש"ח פלוס מינוס.

שמח וטוב לב רכשתי את הרכב והיות ואני גר באיזור חיפה ניגשתי למוסך גזית המפורסם לחוות דעת נוספת.

במבט זריז על פלט המחשב מהבדיקה הקודמת נאמר לי שיש להחליף גיר מיבוא בעלות של 4500 ש"ח לפני עבודה ומע"מ.

יש לציין שאין רעשים /נקישות או כול התנהגות שזרה לגיר הספציפי

(AL4)

עד כמה שהבנתי מהפורום.

אגב האוטו עבר רק 74,000 ק"מ.

מה אתם מייעצים לי לעשות ? שיפוץ , החלפה ?

תודה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת "לחצי שסתומים לא שווים" ? אתה מדבר על הבדלי קומפרסיה בין הצילינדרים ? או על תקלה ספציפית בגיר (שלא ברור מדבריך מה היא) ?

לא ברור גם אם הבדיקה בוצעה במוסך או במכון בדיקה.

 

ולסיום, לא ברור מדוע להחליף גיר שאתה מצהיר עליו שהוא עובד באופן תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקה בוצעה במוסך לא במכון בדיקה.

הכוונה היא לקומפרסייה לא שווה בין השסתומים בגיר

אני מניח שגיר כזה לא זול והוא ידוע ברגישות שלו

השאלה היא האם לטפל או לסחוב עד שהוא מת ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקה בוצעה במוסך לא במכון בדיקה.

הכוונה היא לקומפרסייה לא שווה בין השסתומים בגיר לא ברורה לאיזו קומפרסיה כוונת המשורר.

אני מניח שגיר כזה לא זול והוא ידוע ברגישות שלו מיהו הידוען שמספק לך מידע שכזה? אשמח להכירו. כמו כן, בדרך כלל שיפוץ גיר אוטומטי הוא לא זול, גם אם מדובר ברכב יפני עמיד, נהדר, ניפלא ואמין ובעל גיר אוטומטי שלעולם לא כושל.

השאלה היא האם לטפל או לסחוב עד שהוא מת ?

נדירים המקרים בהם גיר מודרני מתפגר כך סתם, לפתע פתאום. בדרך כלל יש אזהרות ורמזים, לפני. שאל את הידוען שלך המספק לך מידע.

לסיכום: חיפוש קצר יעלה את אחד הנכסים בפורום, הלא הוא ספי, בעל מעבדת שיפוץ גירים, עליו שומעים רק טובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה היא לקומפרסייה לא שווה בין השסתומים בגיר.

צר לי אך איני יורד לסוף דעתך. השסתומים בגיר לא מייצרים קומפרסיה, ולכן לא ממש ברור לי למה הכוונה במשפט "קומפרסיה לא שווה בין השסתומים בגיר".

 

אם היו אומרים לך שאחד השסתומים בגיר תקול, עוד הייתי מבין (למרות שלא ברור מדוע הגיר מתפקד היטב במצב שכזה). אבל הניסוח שקיבלת - נשגב מבינתי.

 

אולי איציק, שמיומן מאוד בטיפול במכונית הזו, יוכל לשפוך אור על התעלומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בריחת לחץ לא שווה בין שסתומים הכוונה לשסתומי מנוע ובכל בדיקה לקניה תופיע הערה זו .

הגיר המדובר אכן יחודי אך אם יש בעיה ידלקו שתי הנוריות של הילוך ראשון ושלג בלוח השעונים.

אם הרכב נוסע בסדר והנוריות לא דולקות מה אתה מחפש צרות סע ותהנה.

בדרך אגב יש יותר ממוסך מורשה אחד לסיטרואן באזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

לא מדובר בשסתומי מנוע, אלא בשסתומים חשמליים לגיר

 

בגיר מסוג AL4 ישנם 2 שסתומים שאחראים על וויסות לחץ השמן בתיבה,והשני על נעילת ממיר מומנט.

הם נוטים להתקלקל ואז יש לחץ לא תקין בתיבה,אכן החלפתם לשסתומים מדגם חדש ועדכון תוכנה פותר את הבעיה,כמו כן העלות במוסך מורשה היא 2000 שקל לא כולל מע"מ.

 

וכן,הבעיה תיפתרבדרך כלל בהחלפת השסתומים,אין צורך להחליף,לשפץ גיר!

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה חברים :-P

אני מקווה שהעיניין יפתר בהחלפת השסתומים .

אגב, איך אני מוודא שאכן מחליפים את השסתומים למשופרים? ולא לרגילים? יש איזה קוד או דגם ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

התקע של השסתומים החדשים הוא בצבע שחור במקום לבן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין לא מבין את הסיפור הזה. עניין החלפת השסתומים בגיר הזה ידוע ומוכר, אבל לא ברור לי מדוע אין (לטענתו) שום סימפטום תקלה, ובכל זאת גם הוא וגם המוסך נלהבים להתחיל לפרק חלקים ולבצע טיפול שעלותו אלפי ש"ח.

 

בנוסף, עדיין, לא מבין מה זאת אומרת "קומפרסיה לא שווה בין השסתומים בגיר". נראה לי שיש כאן איזושהי אי הבנה בינו לבין הבוחן, וכדי ליישב אותה הוא יוציא כמה אלפי ש"ח, אולי סתם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראו, בבדיקה ממוחשבת של הגיר נראו לחצי שסתומים לא שווים

והחלקה בקלאץ' של הגיר. לדעתי ההתנהגות של הגיר נורמאלית לגמריי. ( הרגשה של הורדת הילוכים לא מעודנת )עד כמה

שקראתי על הגיר

AL4

כך הוא אמור להתנהג וזו הסיבה שהבלאי שלו גבוה

השאלה היא - אם אני לא מחליף שסתומים הנזק יגבר ? אני מתכוון להחזיק את האוטו כמה שנים טובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה לארגן נסיעה קצרה על רכב אחר זהה.

כל עוד הגיר מתפקד כרגיל ואין סימפטום של התנהגות לקויה, לא הייתי רץ להחליף/לשפץ אותו.

בעיות לחצים, אם קיימות, בגירים אוטומטיים הם דברים מורגשים! (לא סתם ריג'קט של תוצאה בבדיקה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בצע בדיקה במוסך נוסף,במידה ואכן ישנה החלקה בגיר יגרם נזק! ולא תמיד החלקה גורמת להדלקת נורות

לדוגמא אתמול בחנתי 206 עם גיר AL4 שבין 1 ל2 היתה החלקה נוראית ולא דלקו הנורות,ככה שאין להתנהג בקלות ראש!

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין;

קנית רכב לפני שבוע, סיטרואן, ואתה מחפש את הבעיות?

הבעיות כבר יופיעו לבד אל תדאג להן, רק חשוב שתוכל לשמוע ולהרגיש אותן ממש כשהן מופיעות ולא כשהרכב לא מניע יותר.

אני במקומך הייתי יוצא מהמוסך, מקשיב טוב טוב למנוע לגיר ולשאר ירקות וקרקושים באוטו, מקליט לעצמי בראש את כל ההרגשה והרעשים ולוחץ SAVE. כשתצטרך תוציא את המידע מהראש ותשתמש בו.

 

אם הכל תקין, מה בוער לך לבדוק שוב חוות דעת וכאלה? סע בשלום ותהנה.

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם לא מבין מה אתה רץ לתקן, רכב ישן תמיד יהיו לו כל מני "תקלות" הרי אם היית מחזיק את הרכב כיד ראשונה אפילו לא היית יודע שיש "הפרשי לחצים בשסתומים ...", אם העניין לא גורם להרס של התיבה כלומר תיקון לא יהווה מעיין טיפול מונע למה לגעת.

נוסע על:

טויוטה פריוס 2019.

טויוטה קורולה 2008 רובוטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6247 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...