Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט קופה - מחפש שיפורים למנוע אשר לא יגבירו בלאי ו/או יגרמו לתקלות


MRISRAEL
שימו לב! השרשור הזה בן 6262 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל חברי הפורום

 

קניתי השבוע פיאט קופה טורבו 16V

4 צילינדר מאוד שמורה (אחת משלושת המכוניות הכי שמורות בארץ לפי דברי המוכר - פחח רכב במקצועו ובחון רכב במומחה )בצבע כחול והוזמנתי ע"י מנהל הפורום כאן להצטרף אליכם (הצטרפתי באוגוסט 2006 אבל לא הייתי פעיל כאן )

מקווה שהגעתי לאתר הנכון :)

אני הולך לשפר את הרכב שלי - לשים לו ציפ, אולי ברז מכני ( אם זה לא הורס את האוטו ) ופילטר פתוח בתור התחלה ובהמשך בולמים וקפיצים משופרים

ועוד מספר דברים שאשמח אם תמליצו לי - דברים שלא יגדילו את בלאי המנוע ויקצרו לו את החיים או שיעשו בעיות

ודברים שלא ימנעו מהאוטו לעבור טסט :)

 

תמונות של הרכב תמצאו בהודעה זו.

 

אראל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אראל וברוך הבא,

לעניין השיפורים:

1. אני לא יודע באיזה מצב האוטו (אעפ"י שהמוכר אמר מה שאמר) ולכן דבר ראשון לפני חשיבה על שיפורים יש לבדוק לאשורו את מצב הרכב ולבצע תיקוני "יישור קו" במידת הצורך.

2. במידה ויש חלקים אשר נדרש להחליף ואלה חלפים שיש בהם פוטנציאל שיפור (צמיגים,בולמים,קפיצים וכו'), עדיף כבר להחליף בחלקים משופרים.

3. בקשר לשיפורים, הכיוון שלך בסדר גמור.ציפ, פילטר פתוח, אגזוז, צנרת, דוד אחורי, אינטר-קולר חזיתי. הכל לפי גודל הרצון ועומק הכיס וכמובן, הכל צריך להיות מלווה בשיפור הצמיגים,בולמים,בלמים.

אה, תתחדש,

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה יניב

 

מה שלומך?

החלפתי כבר צמיגים לדנלופ ספורט 215/50/16

בעתיד אחליף בולמים וקפיצים למרות שהאוטו "מדבקה" על הכביש

האוטו עבר בדיקה אצל המומחה בדיקות רכב והיה צריך להחליף לו ברקסים, דיסקיות קדמי, רפידות, מחזירי שמן והחלפתי

האוטו נוסע חזק אבל בטח יסע הרבה יותר חזק לאחר השיפורים :)

אני רוצה לשפר את האוטו אבל לא על חשבון שחיקת מנוע מוגזמת ושלא יהיו לי בעיות לעבור טסט :-D

כמה יעלו לי השיפורים?

ואצל מי כדאי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן אראל

דבר ראשון מזל טוב על הקנייה תשמור על האוטו אין עוד הרבה כאלה .

לגביי שיפורים אין דבר כזה שיפור בהספק שלא בא על חשבון בלאי מסוים ובמובן שהכול תלוי בכמה קילומטראז האוטו עבר ואיך הוא טופל בעבר.

לגביי ציפ אני ממליץ לך על ציפ של חברת SQUDREA TUNING . על פילטר פתוח לדעתי תוותר או תשים INBOX כי הוא פוגע בספול של הטורבו .

דבר נוסף חשוב תחליף משאבת דלק לוולבוו 255 תחליף חוטי הצתה אם לא החליפו עדיין, שמן איכותי 10W60 לתדלק רק 98

לגביי צנרת אל תיגע כי זה יכשיל אותך טסט מנסיון ללא ממיר הרכב הזה לא עובר .אם בא לך רעש שים דוד אחורי.

לעוד מידע בנושא יש את האתר הבא :

http://www.fccuk.org/forum/ubbthreads.php

 

ולגביי שיפורים ל 16VT

http://www.fccuk.org/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=154051&page=1#Post154051

 

דבר נוסף ולא קשור לנושא לגביי ההערה שלך שהרכב שלך בין ה3 הכי שמורות בארץ תרשה לי לחלוק עלייך ועל הבחור שמכר לך את האוטו כי רכב שעבר צבע לפני 3 חודשים לא אומר שהוא בין הכי שמורים שיש ובלי להכיר את הרכב שלך אני יכול להגיד בבטחון ששלי הרבה יותר שמורה ואני מכיר עוד 4 קופה נוספות שנשמרות בקנאות מדהימה אז שלא יעבדו עליך ..............

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פילטר פתוח לדעתי תוותר או תשים INBOX כי הוא פוגע בספול של הטורבו .

:shock:

אפשר לקבל הסבר לתופעה?

 

דבר נוסף ולא קשור לנושא לגביי ההערה שלך שהרכב שלך בין ה3 הכי שמורות בארץ תרשה לי להגיד כל מיני דברים שממש לא מעניינים אף אחד...
כבר הרבה זמן שלא ראיתי הערה כ"כ דבילית :?.

עשה לכולנו טובה, חסוך מאיתנו שטויות מסוג זה להבא.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכירלי - "אבא שלי יותר טוב משלך"

 

אז אם עשו לה צבע או לא לא רלוונטי כאן.

 

אה כן, שלי יותר מהירה משלך בוודאי בגשם הזה בחוץ עכשיו.

 

החלק הראשון לתגובה היה לעניין (אם כי שגוי בנוגע לפ"א).

 

ואל תשכח שבעל הרכב הוא מר ישראל 2003 אז תיזהר במפגש פיאט הקרוב

 

ירון

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:shock:

אפשר לקבל הסבר לתופעה?

 

 

מוטי

 

פילטר פתוח בקופה במיקום של הפילטר אויר המקורי יקבל בעיקר אויר חם ומכיון שאי אפשר לשנות את המיקום של הפילטר

 

אז עדיף לשים INBOX או להישאר עם פילטר מקורי .

 

לגביי ההערה השניה חשבתי שזה יעניין את בעל הרכב ותו לא .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי העצה הכי נכונה לגביך כיום היא כזו:

קנית את האוטו כולה לפני שבוע, יישרת קו בצורה מוצלחת, תישאר עם הרכב במצבו הסטנדרטי משהוא בין חצי שנה לשנה, אח"כ נדבר על שיפורים.

עוד לא התחלת לדגדג את קצה קצהוא של היכולות של הרכב הזה, כשתרגיש שאתה ממצא חלק מהן ואתה יודע בדיוק איפה המגבלות של הרכב, לאיזה סיבוב אתה יכול להכנס בבטחה באיזה מהירות, אז, נשב ונדבר על שיפורים.

תתחדש ותהנה מהאוטו,

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר פתוח בקופה במיקום של הפילטר אויר המקורי יקבל בעיקר אויר חם ומכיון שאי אפשר לשנות את המיקום של הפילטר

 

.

 

אפשר 8)

porsche 914,2.0,1970

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיפור הכי משמעותי שהרגשתי על קופה (לא שהיתה לי , מחבר.. כאשר נהגתי לפני ואחרי) הוא ללא ספק בולמים+קפיצים!

הרכב משתנה לטובה בצורה קיצונית!

 

מי שלא חווה קופה אחרי בולמים מוקשחים - עדין לא חווה את יכולתה של הקופה !

והיא מתנהגת מעולה!

Not the sound of silence -ABARTH

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל מי שענה לי ונתן לי עצות

אני מאוד מעריך

וגם אשמח להכיר יותר טוב את כל מי שיש לו פיאט קופה

השינוי היחיד שיש באוטו זה פורק

בזמן הקרוב נראה לי אסתפק בצ'יפ ובווסת דלק כנראה אצל יובל מכפר סבא (יש לו פיאט קופה צהובה המטופלת במוסך התילתן בפ"ת ) מישהו שמע על יובל? אשמח לקבל חוות דעת עליו מבחינה מקצועית

מבחינת אישיות נוכחתי לדעת שהוא נחמד

שאלה נוספת למביני עניין:

סעפות, טורבו מוגדל ואינטרקולר עוברים טסט בלי קומבינה?

והאם כדאי לעשות קלאץ קרמי במידה ואעשה את השיפורים הנ"ל בעתיד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבוחנים לא מבינים כל כך בסוגי טורבואים , אז אתה יכול לשחק עם זה .

 

במידה ואתה תגדיל משמעותית את הספק המנוע , הקלאץ' המקורי יחליק .

 

אתה תהיה חייב מחוזק , אם מסדנא מחו"ל או להסב אותו לקרמי כאן בארץ .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדברים שציינת הם שינוי מבנה. למעשה כל שינוי קטן או גדול ככל שיהיה הוא שינוי מבנה.

 

תאורטית עוברים טסט. בשטח? תלוי בבוחן.

 

הדברים נכונים בייחוד כלפי מערכת הפליטה ועל אחת כמה וכמה עם היא רועשת יתר על המידה.

 

אגב, אני הייתי מעדיף את המונח "קלאצ' מחוזק" ולא "קלאצ קרמי".

 

ניסיון מלמד כי העלאת הספק ברכבים דורשת התמודדות של המכלולים השונים עם יותר כוח. הגזירה של עוד כוח היא עוד עומס.

 

הראשון לסבול יכול להיות הקלאץ' שיחליק תחת כוח ואז תאבד האצה ובסופו של דבר גם יישרף(ודי מהר).

 

מאידך אם תחליף לקלאץ מחוזק (בין עם בנייה על שלך או חלופי) העומס יעבור לגיר ועלול לגרום לנזק בגיר.

 

לתשומת לב כפי שחזרתי וכתבתי כאן מס' פעמים, קלאץ מחוזק אינו נוטה להחליק כמו המקורי ולכן גם לא תמיד נוח לעבוד איתו בפקקים ו/או בזינוקים קלים מהמקום וייתכן שהמנוע יכבה במהלך נסיונות כאלה.

 

עכשיו, קלאץ מקורי מורכב גם מפלטה שעליה "ציפורניים" שאוחזות בקלאץ (בתיאור בסיסי מאוד) כשהנהג משחרר את דוושת הקלאץ.

 

הציפורניים הללו מייצגות אל יכולת האחיזה של הקלאץ' כמכלול ולעיתים גם הן עוברות מקצה שיפורים במהלך שיפור המכלול כולו.

 

אם תערוך חיפוש על קלאץ אני בטוח שתראה שירטוט כיצד עובד העסק הזה.

 

ואם יש לאחר כאן יותר זמן לפרוס הסבר רחב יותר יתכבד ויעשה כן.

 

ירון

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6262 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...