Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טסט עם נזק - טולדו TDI 2004


GOLF
שימו לב! השרשור הזה בן 6274 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום אבא שלי נסע לעשות טסט לרכב במכון רישוי(שם המכון נמחק).

קודם כל, חשוב לציין כי הרכב נכון לאתמול במצב נסיעה מעולה וללא שום רעש, מטופל תמיד באהבה ובמקצועיות (אבא שלי מכונאי). כשהגיע הרכב למבחן פליטה הבוחן (שיש לי הרבה דברים לא יפים להגיד עליו אך אני לא אעשה את זה פה) נכנס לרכב והתחיל לסחוט את דוושת הגז כמו מטורף. בנקודה כלשהי המנוע נתפס בטורים מה שגרם ליציאת עשן מטורפת, הבוחן נבהל וכיבה את המנוע (אני לא בטוח כמה סל"ד היה אז ואם הוא נכנס לקו האדום או לא). התחילו צעקות בין אבי לבין הבוחן שם שאמר "זה טיימינג" ועוד מיני שטויות בעוד שאבי אומר שהרכב מעולם לא עבר את קוה-3 אלף סל"ד בנסיעה! למה לסחוט דוושה עד 4-5 אלף?!. לאחר הכל הרכב לא מניע! אחרי שהוציאו אותו בדחיפה ומתן קצר של פראון לאזור יניקת האוויר האוטו הניע והמשיך להניע בכל פעם מאז. כאן לא נגמרת הבעיה. לאחר שהרכב הניע, בזמן האצה בהילוך ראשון ובכלל בזמן סחיטת הדוושה לאחר העברת הילוך נשמע קול יבבה לא גדול מהטורבו. אני לא יודע איך לתאר את הקול הזה אבל תארו לכם שריקת טורבו טיפוסית, אותו הקול אבל ללא שריקה אלא כמו יבבה חלשה/בריחת אויר (אני ממש מקווה שהסברתי את עצמי טוב).

 

עלי לציין פעם נוספת שהרכב מטופל מיומו הראשון במגע משי ואהבה ואני לא מגזים, פשוט מכיוון שאני מרגיש כי ברגע קטן אחד בוחן מניאק מסוים התנהג ברכב כמו בחיה וקרה מה שקרה. המנוע עבד כמו שעון שוויצרי ועכשיו ישנה יבבה (חוץ מזה המנוע תקין לחלוטין אין בעיית סחיבה או התחממות הכל כרגיל).

 

אני מבקש מאנשים שמבינים עניין או היו במצב דומה לעזור לי. מה יכולה להיות הבעיה? האם הבוחן דפק לי את הטורבו? האם יש משהו שאני יכול לעשות בעניין הבוחן? תביעה? וסתם מתוך עניין, האם מישהו יודע מה מחירו של טורבו כזה חדש/משומש?

 

תודה רבה על העזרה,

מישהו מבואס :-(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא מבין למה אתה חושב שלחיצה בריאה על הגז, או יותר גורמות לנזק לרכב?

 

אני לא מכיר שום רכב (תקין) שמעבר של 4,000 סל"ד בו יגרום לנזק כלשהו (ידוע לי שזה דיזל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף הרכב מניע אבל במספר הדקות הראשונות ישנה רעידה של המנוע וריח לא טוב מהאגזוז, לאחר שהכל מתייצב מרגישים שיש משהו במנוע.

 

נקמיצ'י, ברכב שהקו האדום שלו מתחיל ב-4.5 אלף סל"ד ובנסיעה רגילה אתה פשוט לא צריך להגיע ליותר מ-3-3.5 אלף אתה באמת חושב שזה בריא וטוב לסחוט דוושה עד לאזור ה-4 אלף סל"ד?? אתה באמת מאמין שזה בריא? בנסיעה במהירות המירבית של הרכב הוא לא מגיע ל-4 אז למה לסחוט גז עד לשם בכלל?

אני יכול להביא לך מספר תרחישים של מה עלול לקרות ברכב טורבו דיזל (אפילו כמו שלי) אם תתן לחיצה "בריאה" על הגז עד לתחום האסור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הנחיות יצרן (לפחות בקבוצת פיגו-סיטרואן) אין לתת גז במנועי טורבו דיזל, שלא בנסיעה.

משהו עם שימון\קירור הטורבו , בנוסף - אין לכבות את המנוע מיד ועוד שלוחצים גז!!! הטורבו מסתובב בעוצמה רבה, ללא כל שימון , ונשחק.

בנוסף - עלול להגרם נזק לממיר הקטליטי (מה שזה לא יהיה)

שעשו את זה אצלי ברכב, שמעתי מכה מהטורבו, מובן שגם הבחור שמע את זה, (הוא הגיע עד 5000 סלד, 1000 מעל הסלד המקסימלי) הוא מיד העביר את הרכב טסטס ושתק, למזלי אני עדין לא רואה שום תוצר לוואי כתוצאה מזה.

הטורבו גודש בסדר (16PSI)

ממליץ לך לחבר שעון גדישה, ולחפש נזילות שמן. עניין הכיבוי המיידי עלול לגרום נזק (בטח שבטח שלא נתנו לרכב להגיע לסלד סרק אפילו לפני)

בכל אופן - בצע טיפול לרכב, החלפת שמן ומסנן - התקן שעות גדישה, בדוק את הטורבו , אצלך ברכב אם אני לא טועה, ישנו גז אלקטרוני, ללא כבל - לכן אני לא מבין למה זה "נתקע" , התחבר למחשב דיאגנוסטיקה ובדוק שכל האיגנקטורים תקינים , ואין תקלות רשומות במחשב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי מתחיל להוציא כסף מהכיס שלי, הייתי פועל בדרך אחרת.

הולך למנהל המכון, אומר לו: תשמע אדוני היקר הרכב הגיע במצב מצוין לפה ולא צרח לי בכל לחיצה על הגז, אני לא צריך לשלם מהכיס שלי את הנזק של הברבריות שלכם, ומי מכבה מנוע טורבו ברגע אחד זה יכול לגמור לך את הטורבו, בלי קשר למה שהוא עשה לפני זה, עכשיו או שאני הולך ומוציא הצעת מכיר על הבעיה ואתם משלמים אותה, או שאני הולך לארגן עיתון שאני שידבק אליכם ויספר על הצורת בדיקה שלכם,בשביל שאחרים ילכו למכון אחר,על איך שאתם מחפפים וכולם יודעים את זה תאמין לי , ואני יפנה למשרד התחבורה גם אם צריך ,וגם אתה יכול להביא בעל מקצוע שיגיד שאסור לעשות את מה שהוא עשה, ועל תוותר העניין של הטורבו זה סיפור יקר ואם אתה מטפל ברכב ומשקיע זה לא אומר שאתה צריך לשלם נזקים של איזה ברברי באוטו שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תוותר למכון , אני חושב שהייתי אוכל את הלב אם היו מתנהגים לרכב שלי ככה .

אגרסיביות מטורפת , כול פשפש קטן יודע שלא מכבים רכב עם טורבו מיד לאחר נסיעה מאומצת .

בדוק את הרכב , ואם צריך , תבע אותם בבית משפט לתביעות קטנות .

מקווה שתצליח !!!!

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה משנה אם נותנים גז בניוטרל או על דיינו ?

 

באיזה מכון ביצעת את הטסט ?

 

אני לפני שנה בול (עכשיו אני צריך לעשות טסטס חדש ) הייתי במכון טסטים , קודם כול בבדיקה של הבלמים האוטו פשוט כאילו צנח לתוך הגלגלים , זה פשוט היה כמו בור שם .

 

שנית בבדיקה של הגזים הוא התחבר לסל"ד דרך המצבר כשהוא פירק את המינוס או הפלוס ( לא זוכר ) ואח"כ הוא לא הידק את זה מספיק טוב ואח"כ האוטו לא הניע וזה פשוט עיצבן . כ"כ קשה להדק בורג ??!!

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמן האצה בהילוך ראשון ובכלל בזמן סחיטת הדוושה לאחר העברת הילוך נשמע קול יבבה לא גדול מהטורבו. אני לא יודע איך לתאר את הקול הזה אבל תארו לכם שריקת טורבו טיפוסית, אותו הקול אבל ללא שריקה אלא כמו יבבה חלשה/בריחת אויר (אני ממש מקווה שהסברתי את עצמי טוב).

 

תאור הרעש מצביע על מגדש טורבו שיצא מאיזון - האם חסר שמן מנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה משנה אם נותנים גז בניוטרל או על דיינו ?

 

באיזה מכון ביצעת את הטסט ?

 

אני לפני שנה בול (עכשיו אני צריך לעשות טסטס חדש ) הייתי במכון טסטים , קודם כול בבדיקה של הבלמים האוטו פשוט כאילו צנח לתוך הגלגלים , זה פשוט היה כמו בור שם .

 

שנית בבדיקה של הגזים הוא התחבר לסל"ד דרך המצבר כשהוא פירק את המינוס או הפלוס ( לא זוכר ) ואח"כ הוא לא הידק את זה מספיק טוב ואח"כ האוטו לא הניע וזה פשוט עיצבן . כ"כ קשה להדק בורג ??!!

 

כש"נותנים גז" בניוטרל אין שום התנגדות למנוע ואפשר להגיע ולחצות בקלות את הקו האדום של הסל"ד.

על דיינו יש התנגדות.

 

בבדיקה של הגזים הוא התחבר לסל"ד דרך המצבר? הייתי בטוח שרק בשביל הבדיקה של לחץ האוויר מתחברים למצבר, רגע, יכול להיות שבשביל בדיקת לחץ האוויר מתחברים לנורה בתא הכפפות... אני לא זוכר ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל תהליך הבדיקה היה תקין לחלוטין ונעשה ע"פ הנהלים של משרד התחבורה.

 

בד' עשן לרכב דיזל ניתן לבצע בשני אופנים:

1. הרצה ע"ג דיינו תוך כדי העברת הילוכים בסל"ד גבוה מאד עד להילוך שלפני ההילוך הישיר.

2. בדיקה בהאצה חופשית(בדר"כ לרכבי 4X4 בעלי הנעה קבועה לכל 4 הגלגלים אשר אסור להריצם) כשסוחטים את דוושת האוץ בהילוך סרק(ניוטרל) במשך 8-12 בסל"ד מירבי. פעולה זאת יש לבצע 5-6 פעמים כשאת ממוצע שלושת הפעמים האחרונות ירשם בטופס פליטת העשן.

 

לפני כשנה קרה לי מקרה דומה עם רנו קנגו(עם טורבו).

בעת ההרצה ע"ג הדיינו, הטורבו נתפס בסל"ד גבוה מאד. כל המכון התמלא עשן ופיח, לא ניתן לכבות את המנוע במצב שכזה.

כמובן ש"הלך" המנוע, הטורבו ומע' פליטה מושלמת.

בעל הרכב תבע את המכון על הנזקים, השופט העביר זאת לבוררות מקצועית מאחר ואין לו את הכלים לבחון סוגיה שכזאת.

למותר לציין שהמכון יצא זכאי מכל העסק(אפילו לא הוטרחתי לתת עדות).

 

אין כל טעם לרוץ ולתבוע את המכון, אני חוזר שנית - הבוחן פעל ע"פ ההנחיות של משרד התחבורה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני רוצה להתנצל שפרסמתי את שם המכון לא התכוונתי לפרסמו לרעה או משהו חלילה אני לא שופט את המקום.

 

היום החלפתי בערב שמן ושמתי אפילו תוסף לשמן. כשאני מניע המנוע רועד ממש רעידת אדמה ויש ריח חריף מהאגזוז. וכאשר הוא מתייצב לאחר מספר דקות יש צליל לא כשר מהמנוע לא יודע איך להסביר אפילו. מה זה יכול להיות?

בקשר לתביעת המכון, מה אתה מציע לי לעשות? זה קרה לי במכון בזמן הבדיקה ומה עכשיו? הכל מהכיס שלי? למה הבוחן טיפס לטורים כאלה? אי אפשר לבדוק פליטה ב-3-3.5 אלף סל"ד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. הבוחן לא ראשי לבדוק את פליטת הזיהום בסל"ד בינוני, הוא חייב לבצע זאת בסל"ד מירבי.

לפי עניות דעתי אין כל אחריות מצד המכון לנזקים שנגרמים לרכב במהלך המבחן השנתי(טסט) ואשר בוצע ע"פ הנהלים.

 

דוגמאות לנזקים אפשריים בטסט ללא כל חבות של המכון:

 

1. בעת בד' גזי פליטה לרכב בנזין מוזרק משנת יצור 95' ואילך, קיימת אפשרות שהרכב יתחמם בעת הבדיקה בסל"ד הבינוני וזאת עקב מס' סיבות: רדיאטור סתום, תרמוסטט שנתפס סגור, מאוור שלא נכנס לפעולה.

בעל הרכב יכול לטעון שהרי הוא נכנס למכון עם רכב תקין ולא מתחמם(הוא הגיע בנסיעה וקורר ע"י האויר) ואילו עכשו הוא יוצא עם ראש מנוע תקול.

 

2. בעת בדיקת בלמים ע"ג מד-הבלם(דינמומטר), הבוחן מחליף את הנהג בכדי לנסות לעזור לו(הנהג אינו לוחץ מספיק חזק, ישנם הפרשים קלים שאולי ע"י שפשוף הנעליים האחוריות ע"י הרמת בלם-העזר ושחרורו מס' פעמים בעת גלגול יתן תוצאה טובה). בעת לחיצה מעט אגרסיבית מתפוצץ לו צינור בלמים או שסתום איזון או אטם במש' המרכזית, כבל בלם-עזר נקרע או מתפרק לו מנגנון הידית/רגלית.

שוב, בעל הרכב נכנס עם רכב שבולם(לפי דעתו) ועכשו הוא יוצא ע"ג גרר.

 

אני לא מדבר על נזק שנגרם עקב רשלנות, פגיעה במרכב התחתון בעת ההרמה ע"י הג'ק בבור הבדיקה, תאונה עקב סטיה בעת ההרצה ע"ג הדיינו וכד'. נזק שכזה חייב להיות מכוסה ע"י המכון.

נזקים שנגרמים עקב התנהלות תקינה של הבוחן והמכון לא יכולים לגרור חבות שלהם ובעל רכב(למצער) יהיה צריך לשאת בהם.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6274 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...