Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד אסקורט טורבו דיזל - ירידה בסחיבה


spy
שימו לב! השרשור הזה בן 6271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב!

אני מבקש את עצתכם מה לעשות בנידון (בבקשה, לא לתת עצות נוסח "תחליף אוטו" - זה לא לעיניין). אנסה לתת את מרבית הפרטים שיש לי, אם תרצו עוד פרטים - תשאלו

הרכב ברשותי כבר 5.5 שנים, נרכש עם 105000 ק"מ, כיום קצת יותר מ-324000 ק"מ. בתקופה האחרונה יש ירידה בכוח הסחיבה, אותו אני כל כך אוהב בדיזלים. הרכב עדיין מגיע ללא בעיה מיוחדת למהירויות גבוהות, אבל לא זאת הבעיה. הבעיה היא פעם לא היה משנה כלל, האם יושב ברכב אדם אחד או 5 + מטען, האם המזגן עובד או לא וכד'. אם פעם הייתי יכול להתחיל בנסיעה בהילוך שני בלי גז, היום זה לא יעבוד. אם פעם בתחילת הנסיעה בהילוך ראשון (בלי גז) הרכב היה מתחיל ממש לנסוע, היום הוא מתחיל לזחול. בטסט האחרון בבדיקת זיהום תוצאת הספק לגלגלים עמד על 38kW, שזה בערך 54 כ"ס, ממש מעט, בהתחשב בההספק המירבי אמור להיות 90 כ"ס. התופעה לא התחילה מיד, אלה מתחזקת כבר זמן מה (קשה לי להגיד בדיוק כמה זמן)

עד כאן - תיאור הבעיה, עכשיו - נתונים טכניים:

טיפולים: כל 10000 ק"מ, מסננים מקוריים, החלפת מסנן סולר כל 20000 ק"מ, שמן סינטטי מלא - Liqui Moly 5W-40. שמן גיר מקורי (גיר MTX75), מוחלף כל 100000 ק"מ, נוזל קירור - Valvoline extreme (אדום), הוחלף לא מזמן.

תיקונים רציניים - לפני כשנה וחצי - שיפוץ משאבת סולר, לפני כשנתיים וחצי - ניקוי וכיוון מזרקים. שני הדברים בוצעו ב"דיזל טורבו השרון" בנתניה. בנוסף - היתה צריכת שמן קטנה, הוחלפו גומיות השסתומים (למקוריים). לפני בערך 150000 ק"מ הוחלף מצמד. לפני הטסט הוחלף הממיר הקטליטי לחדש (תחליפי).

צריכת סולר ממוצעת בנסיעה מעורבת, מזגן לפי הצורך - 1:15, צריכת שמן - פחות מליטר מטיפול לטיפול, כנראה בגלל טפטוף ממחזיר שמן בין מנוע לגיר. אין צורך בהוספת נוזל קירור. המנוע לא מתחמם מעבר לתחום המותר, אין רעשים חריגים. אין עשן. לא לבן, לא כחול, לא שחור, לא כלום. תוצאה בבדיקת עשן בטסט האחרון (בנובמבר) - 10.5 (מתוך 59). המנוע מסוגל להגיע לסל"ד גבוה, כל עוד אין עומס גדול, אחרת - קשה לו. הרכב מניע מיד עם סיבוב המפתח, לפעמים כשקר - לוקח לו 2-3 שניות.

לכאורה - אין שום בעיה, אבל עובדה שיש. זה לא משהו נוראי, אפשר לנסוע ככה, אבל לא ממש מתאים לי להזניח תקלות.

מה הייתם ממליצים לבדוק? איך, לדוגמה, אפשר לבדוק האם הטורבינה מתפקדת באופן תקין? איך אפשר לדעת, האם הבעיה במנוע או בהעברת הכח לגלגלים? מה עוד יכול להיות?

אולי מישהו יכול להמליץ לי על מוסך אמין ומקצועי באזור המרכז (אני מאזור פ"ת)? וכשאני אומר מקצועי - אני מתכוון למוסך בו ינסו להבין מה הבעיה על סמך בדיקות ונתונים, ולא סתם יתחילו להחליף חלקים אחד אחרי השני בשיטת המצליח...

 

תודה רבה מראש על עצותיכם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחיל בסדר הבא:

פילטר סולר, פילטר אוויר, (מקורים וחדשים) , תוסף 44K של BG עזר לי מאוד בבעיה דומה, כיוון ותאום הזרקה ע"י שעון עם מכני, או מחשב אם אלקטרוני, ונקוי מזרקים ושפוץ.

במידה וכל זה לא פתר את הבעיה, בדוק קומפרסיה.

או שתעשה ההפך, קודם תבדוק קומפרסיה, אחרכך תתחיל בשלבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל , מה שאתה מתאר נשמע כמו "זמן" , זאת אומרת שהזמן עושה את שלו למנוע.. במנוע אפשר לטפל בצורה הכי טובה.. אבל הבלאי (בוכנות, רינגים, טלטלים וכו') עושה את שלו.. נסה לתת לו תוסף (סטייל K44 וכו') אולי לנקות מזרקים, ובכלל האוטו שלך מראה על אמינות מטורפת .. יותר מ 200 אלף ק"מ נסעת עליו ועוד 105 אלף ק"מ כבר היו, המנוע מקורי, האוטו לא עושה בעיות .. ממש בובה. כל הכבוד לשניכם ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית - תודה על תגובותיכם!

 

לגבי פילטרים - כאמור מחליף כל 10000 ק"מ, משתמש רק במקוריים. כמו כן, משתמש באופן קבוע ב- K44, כל טיפול, לפני החלפת פילטרים ושמן, לא ממש משפיע על ההתנהגות.

לגבי הזמן - עקרונית אני מסכים, אבל אם היתה קיימת שחיקה, זה בטח היה צריך להתבטא בדברים נוספים, כמו עישון, צריכת שמן, צורך בהוספת נוזל קרור, רעשים, צריכת סולר מוגברת וכו', אבל כל הדברים האלה פשוט לא קורים וזה מה שמוזר לי.

אני מכיר מכוניות עם בעיות קומפרסיה, עם מזרקים מזוהמים ועם הזרקה לא מכוונת, כל הדברים האלה מיד גורמים לאותן התופעות שציינתי קודם, לכן קצת קשה לי להאמין שהן רלוונטיות לגביי.

 

הדבר היחיד שאני לא מכיר את השפעתו ה"נראית לעין" הוא טורבו לא תקין, אבל זאת הוצאה לא קטנה ולפני שאני נוגע בו אני רוצה לוודא שאני לא מפספס משהו טיפשי...

אם מישהו יכול לספר לי איך ניתן לבדוק את תיפקוד הטורבינה מבלי לפרק אותה מהרכב - מאוד אשמח.

 

לגבי העניין של מדידת הספק - אני בהחלט מכסים שקיימים עובדנים בדרך לדינמומטר, אבל 37% שהלכו להם לאיבוד?? בנוסף, חוץ מהמדידה קיימת גם תחושתי הסובייקטיבית, וכמו שאתם מבינים אני עשיתי על מכונית זו מספיק קילומטרים בכדי להכיר את התנהגותה הרגילה.

לגבי האמינות - תודה על המחמאה, המתכון פשוט מאוד: לא לחסוך בדברים הקטנים ולהשתדל להבין את הדברים לבד ולא לסמוך על אנשים חסרי כל השכלה טכנית שבמקרה התגלגלו לעבודה במוסכים (ולצערי יש יותר מידי כאלה).

 

שוב, תודה למגיבים, ותודה מראש לאלה שיגיבו בהמשך.

 

יבגני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תייחס חשיבות רבה להספק, שמדדו לך בגלגלים.

למשל ברלינגו 71 כ"ס תקניה לגמרי לא מגיעה ל 50 כ"ס בבדיקות אלו, לרוב רק 45-48 כ"ס.

 

תקרא קצת כאן :

http://wwwboards.auto.ru/diesel/31037.html

 

אולי סריקת תקלות ממוחשבת תיתן לך כיוון.

לדעתי, לפי התאור שלך (הרכב לא נוסע בהילוך שני בלי גז) הבעייה לא בטורבו, שבכל מקרה לא תורם הרבה בסל"ד סרק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Buki, אתה גדול!! פגעת בדיוק בנקודה, אולי לא היחידה, אבל בטוח משפיעה מאוד!

אתמול פירקתי את MAF וגיליתי, שהספירלה הקדמית (המחוממת) מלאה ברפש עד שכלל לא רואים אותה. חיפוש קצר ברשת העלה שיטות ניקוי פשוטות, עבודת ניקוי עדינה ביותר אך ייסודית, עד שהספירלה יוצאת לאור העולם, לאחר מכן הסנסור הוחזר למקומו.

מרגישים שינוי בהתנהגות. הסל"ד עולה בצורה הרבה יותר חלקה ו"נחושה", כתוצאת מכך - אותה הסחיבה המפוארת של מנוע טורבו דיזל השתפרה.

תודה רבה רבה לך!

אגב, לכל מיש שעדיין לא קורא רוסית (יש עוד כאלה??) אספר שבקישור היה שרשור באחד הפורומים הרוסיים שדן בתקלות MAF והשפעתן על התנהגות הרכב.

אם יש עוד רעיונות סבגנון הזה - אשמח לשמוע. כפי שחשבתי לעצמי - העדר התסמינים המשניים עישון, צריכת שמן וכד') מצבוע על כך, שהמנוע מבחינה כללית תקין לגמרי והבעיה היא בכל מני דברים שמסביב, כמו אותו MAF.

 

שוב, תודה לכוגם ובמיוחד ל-Buki!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לבקשתו של אביב, תודה

 

להלן תרגום סביר לאנגלית באדיבותו של Google Translator

 

 

Sorry, if poorly Russian writing errors, but I am from Sofia. Accidentally hit on your site and it is very structured. Not compliments do, I respect the Russians knew and wizard. I would be delighted if, from time to time be obmenivatsa thoughts with you. That is the case, a year ago, bought the first diesel car Ford Escort 1998 1.8TD. You have firmeny Ford service and prices in Germany. It has recently been diagnosed, I was told that Maf senzor (MASS AIRFLOW) dislike computer. Vskree all is not yet happened, but lies. Recorded an additional data and my and said that a deviation of about 3l. supplied air. So please obasnite what the senzor, which affects how something terrible or not it should be changed. Why ehav I did not feel it. Pre-thanks!

 

* So on the ground including izcluding him, the difference is not a child. I do not know whether the normal mouse? And if it does not work properly, which affects? So like, normally go, turboefect ochuschaeta only is 170 km / h does not recruit. I, or from him or a elektroniki, computers limits revs. About repair also think it is not, but I servise showed ustrostvo : where there are two lines of the charge. gypsy, said that dust contaminating the surface and affect their conductivity. That's dumu whether what the raztworitelem or ... know what their wash?

 

The principle of its work such. One nagrevetelnaya spiral, and the second -izmeritionaya. Her temperature depends on the number of produvaemogo air, which perenosti heat to the heating coils. For example, when the air is not, the difference in temperature between the heating coils and measuring the biggest. And when the flow of a strong, nagrewatelnaya spiral left, and measuring its heated heat, and temperatures of their closer. This type of sensor is much less resistance to a flow of air, the sensor "forterngo" type (where the air damper down, associated with a potentiometer), but it is more gentle. " At spiralah dust settles, and this specaetsa pati. You can try to clean the alcohol, but there is a risk to break the cycle.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול, מדברים שם על תקלות בסנסור MAF, השפעתן על התנהגות הרכב ודרכים לטפל בהן.

על סנסור MAF מצטבר לכלוך, למרות שהוא נמצא אחרי מסנן אוויר. הלכלוך הזה גורם לזיוף תוצאות וזה גורם לפגיעה בדינמיקה של רכב. הסנסור בנוי משתי ספירלות, אחת מחוממת והשניה - מודדת חום. המחוממת היא זאת שמזדהמת. ע"מ להחזיר את הסנסור למוטב - צריך לנקות אותה בעדינות. הספירלה שלי היתה מכוסה בלכלוך עד אי אפשר היה לראות אותה כלל!

שיטות ניקוי - עשיתי חיפוש בגוגל MAF cleaning, לא חסר תוצאות. אני השתמשתי בחומר המיועד לניקוי קנה נשק ממשקעים + מברשת שיניים רכה בעדינות רבה!!

 

השלב הבא עבורי - מחר אני אפרק את ה-intercooler ואנקה אותו. רע זה לא יעשה בכל מקרה...

 

מקווה שעזרתי עם תרגום, אבל חבר'ה, תתחילו ללמוד רוסית!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...