Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר לרמקולים


perel
שימו לב! השרשור הזה בן 7583 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רמקול 2 WAY זה רמקול בתוך רמקול, כאילו יש לך 2 רמקולים ברמקול אחד, ולכן האיכות שלו יותר טובה, כי הא יכול להשמיע 2 צלילים שונים בו זמנית

 

ממתי האיכות שלו גוברת?

 

מה הקשר בכלל?!

 

 

זה שהוא יכול להשמיע 2 צלילים בו זמנית זה פיתרון פרקטי, זה לא אומר שהוא עושה זאת טוב יותר מרמקול בודד באותו טווח מחירים.

 

ההסבר לזה הוא פשוט:

 

הכל התחיל עם כוונות טובות להרחיב את טווח הפעילות של רמקול בודד. כלומר רמקול בודד יכול עכשיו להיות גם מיד באס, גם מיד וגם טוויטר, וזה באמצעות רמקול אחד ועליו עוד 2 קטנים משולבים עם נגדים כדי לחתוך את התדרים לרמקולים הנכונים.

 

אבל הבעיה היא שהכל (כיום) המשיך והפך לגימיק שיווקי. משום מה לקהל הישראלי ולעוד הרבה מדינות בעולם 4WAY נשמע הרבה יותר משוכלל ומתקדם מאשר נגיד רמקול 6 וחצי אינץ'. פיוניר הלכו ועשו רמקול 5WAY, למה? תודו שזה נשמע מגניב.

 

 

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיתוך לא נעשה עם נגדים, אלא עם קבלים וסלילים.

 

אין רמקול יחיד שיכול להפיק בצורה טובה את כל טווח התדרים, לכן יש לנו טוויטר שהוא רמקול קטן עם ממברנה קלה שיכול להפיק תדרים גבוהים מאזור ה2KHZ ומעלה, מיד שעובד מאזור ה200HZ עד2KHZ, מידבאס מ200-60HZ וסאב 80-20HZ.

 

לא תמיד חייבים מידבאס כי יש וופרים שמנגנים טוב מ80-2KHZ וכמו כן יש גם מידים שמנגנים גבוה עם 4KHZ למשל אבל אז התחום התחתון שלהם הוא גם גבוה יותר (מה שכתבתי זה הכל בכלליות.

 

רמקול קואקסיילי 2-WAY וסט קומפוננט 2-WAY הם טוויטר+וופר כשהוופר הוא בעצם המיד והמידבאס.

 

בסט 3-WAY קומפוננט מדובר בטוויטר, מיד ומידבאס, ברמקול קואקסיילי בשל העובדה שגודל כל האלמנטים הוא מוגבל יש לעיתים שני טוויטרים והוופר או טוויטר, מיד קטנטן ווופר ובשל ההגבלות האלו ונוספות רמקול קואקסיילי הוא רמקול באיכות נמוכה מסט קומפוננט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק אייל, התבלבלתי עם נגדים וקבלים..

 

 

 

 

ראלימן

 

נגדים זה כבר שלב מתקדם יותר, כאשר אתה יכול לתכנן מעגל L-PAD שזה מעגל שמאפשר לך למשל להחליש את הטוויטר ב3DB לדוגמא, אבל זה לא הקרוס עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת מזו החוכמה הזו של היצרנים שמציעים לצרכן 6X9 5 WAY, בעצם זה סתם קישקוש, וופר עם 4 טוויטרים..., יש כאלה שטוענים שאחד מהטוויטרים הוא מידריינג', אולי בחלקם. כל זה בהחלט עובד על אנשים.

יש לי בבית מערכת ישנה עם רמקולים שטוענים שיש להם "סופר טוויטר", הקטע הוא שלא חשוב איזה סוג מוסיקה ובאיזו איכות אני שם, הטוויטר הזה בחיים לא מוציא צליל, אפילו אם מצמידים את האוזן, לא ציוץ ולא רחש... ונניח שהוא מפיק תחום מאד גבוהה, מה התועלת פה? במקום להשקיע בציוד, משקיעים באיך לעבוד על הצרכן. :x

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7583 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...