Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תכנות ABS ?


זאהר
שימו לב! השרשור הזה בן 6318 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי פיאט מולטיפלה 2001

 

לא יודיע אם זה בעיה, אבל לפי מה שאני מתאר לעצמי זה התוכנה של מערכת ה ABS.

ה ABS עובד במהירות נמוכה אפילו לפני עצירה, במיוחד מרגישים אם זה על כביש עפר או רטוב.אם נותנים מכה בברקס הוא מתחיל להשתולל והרכב לא עוצר, ומה שמוזר שגם עובד ברוורס :-D

האם יש למישהו פתרון או מישהו שיודיע לתכנת או לעדכן תוכנה משהו ...

תודה לעוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מתכנת את הצמיגים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התגובה הייתה מהולה בציניות-מה. תיארתי לעצמי שהדבר לא יובן.

 

אגב, באוטובוסים המצב זהה, בעיקר בגשמים ראשונים. ABS עובד גם במהירויות אפסיות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

זהאר,תשובתו של hans אולי נשמעת עוקצנית אבל היא עדיין נכונה, באם הabs נכנס לפעולה מוקדם מידי בדרך כלל הבעיה היא בצמי\ים לא תקינים שמאבדים אחיזה וממהרים להנעל, יתכן גם הפרשי כוח בלימה בין הסרנים\גלגלים שגורם לאחד הגלגלים להנעל מהר מכולם ואז הוא מכניס לפעולה את הABS

 

בדוק תקינות צינורות בלמים, קליפרים,כיוון נעלים(באם יש תופים במולטיפלה) וווסת גובה בלימה(או משאבת איזון בעגה(.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם בולמים כשאחד הגלגלים בדיוק מעל בור, בלימה כשגלגל אחד מתחלק (מים, שמן או חול) מספיק נגיעה קטנה ביותר בברקס וה-ABS מתחיל לעבוד. המערכת מתוכננת ככה שכאשר ישנו אחוז מסויים של הפרשי מהיריות בין הגלגלים המשאבה מתחילה לפתוח ולסגור את השסתומים.

 

אם התופעה קיימת תמיד כנראה שיש בעיה של בלימה באחד הגלגלים. כמובן שתמיד ייתכן בעיה באחד החיישנים אבל אז סביר להניח שנורת ה-ABS הייתה נדלקת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים עם כל הכבוד.

 

קראתם פעם ספרות טכנית.

ה ABS אמור להפסיק לעבוד מתחת למהירות מסויימת 30- 40 קמ"ש.

בקשר לחלוקת הכוח בבלימה קודם כל לא הייתי עובר טסט, שנית הייתי מרגיש שהרכב זורק הצידה, יש במה שאתה אומר משהו, אבל לדעתי זה התוכנה. צריך לשנות שמה את המהירות ההתחלתית, כיוון שהמערכת עובדת כל הזמן.

תאר לעצמך שאתה חוזר רוורס בירידה ובטעות יש שמה קצת קורקאר ואז הדוושה מתחילה להשתולל ורכב לא עוצר אלא ממשיך עוד איזה 3 מטרים, זה מטורף פעם כמעט נכנסתי ברכב שהיה מאחורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי סף הפסקת פעולת מע' ה ABS הנו נמוך יותר ובערך של כ 10 ק"מ ולא ניתן לבצע שינויי תוכנה במע' ABS וזאת בגלל ההיבט הבטיחותי.

באמת יתכן ויש שבבי מתכת על אחד מחיישני המהירות שבגלגלים ולכן נוצרת הפעלה מוקדמת של מע'

ה ABS וזה לא ידליק נורת תקלה כי מבחינת מחשב המע' אין תקלה אלא רק הפרש בקריאת מהיורויות החיישנים. צריך לפרק כל חיישן החוצה ובעדינות ויסודיות לנקותו היטב. לפעמים השבבים הנם כה קטנים שקשה לראותם.

בברכה - רפי לין :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאהר, ברור שהתופעה היא בגלל התנהגות התוכנה אבל אתה לא תשנה את התוכנה. בנוסף אוליי אם החיישינים מלוכלכים זה אכן גורם לזיוף הקריאה. לגבי רוורס אני לא יודע אבל לגבי נסיעה קדימה אני בטוח שגם לי ב-VW זה התחיל לפעול הרבה מתחת 30 קמ"ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה, אז נעשה ניקוי לארבעת החיישנים וגם לזה שבגלגל ספיר :-D ונבדוק.

תודה רפי תשובה היגיונית מאוד וגם כן אבי.

 

רפי האם יש לך מושג מי יכול להתסק בתוכנה של ה ABS או לפחות לבדוק באיזה מהירות התחלתית מדובר ואם אפשר להעלות אותה קצת.

תודה לכולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר בררתי אצל איל נוימן, ממעבדת רכב ממוחשב, שבאשדוד ולא ניתן לשנות את התוכנה. כמובן שהוא יכול לקרוא את נתוני המע' כמו מוסכי היבואן אך הוא גם רחוק עבורך ונמצא באשדוד, אם כי כטיול לימוד שווה לנסוע לשם ולראות מעבדה הנמצאת בחזית טכנולגית הרכב הממוחשב.

בברכה - רפי לין :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

לא ברור לי מהי הבעייה, ולמה אתה רוצה שה ABS יבצע את פעולתו רק ממהירות 30-40 ולא יתחיל ממהירות אפסית אתה יודע ניתן גם להחליק על כביש רטוב גם ב 20 קמ"ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

לא ברור לי מהי הבעייה, ולמה אתה רוצה שה ABS יבצע את פעולתו רק ממהירות 30-40 ולא יתחיל ממהירות אפסית אתה יודע ניתן גם להחליק על כביש רטוב גם ב 20 קמ"ש.

הבעיה היא שכשה ABS מתחיל לעבוד הוא לא מפסביק עד שהרכב נעצר יענו אם הוא מתחיל לעבוד כשאני מתדרדר אחורנית ב 2-3 קמ"ש המהירות עולה ל 10 קמ"ש ואז אני נאלץ להרים הנד ברקס עד שהרכב יעצר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ניתן לבצע תכנות למערכות בטיחות אלק' כגון כריות אויר וABS.

 

 

קיימת אצלך תקלה ויש לתקנה ולא לעוקפה. ראשית יש לבדוק האם הבלימה תקינה ללא ה ABS על-ידי ניתוק המערכת באמצעות הנתיך או המחבר הראשי וביצוע נסיעת מבחן עם בלימות חזקות ובחינת התגובה.

 

במידה ומערכת הבלמים הסטנדרטית תקינה יש לבדוק עם סורק תקלות את אות המהירות של כל הגלגלים ומה קורה לאות בזמן בלימה. במידה ויש שיבושים בקריאות האותות יש לבדוק את מצב הדיסקה המשוננת של החיישנים, החיישנים, החווט ואת מייסבי הגלגלים.

 

כמו כן לבדוק את אות מתג אור בלם אחורי לקריאה תקינה בזמן לחיצה על הדוושה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ניתן לבצע תכנות למערכות בטיחות אלק' כגון כריות אויר וABS.

 

 

קיימת אצלך תקלה ויש לתקנה ולא לעוקפה. ראשית יש לבדוק האם הבלימה תקינה ללא ה ABS על-ידי ניתוק המערכת באמצעות הנתיך או המחבר הראשי וביצוע נסיעת מבחן עם בלימות חזקות ובחינת התגובה.

 

במידה ומערכת הבלמים הסטנדרטית תקינה יש לבדוק עם סורק תקלות את אות המהירות של כל הגלגלים ומה קורה לאות בזמן בלימה. במידה ויש שיבושים בקריאות האותות יש לבדוק את מצב הדיסקה המשוננת של החיישנים, החיישנים, החווט ואת מייסבי הגלגלים.

 

כמו כן לבדוק את אות מתג אור בלם אחורי לקריאה תקינה בזמן לחיצה על הדוושה.

תודה דניאל על התשובה.

בדיקה ראשונה עשיתי הבלמים בלי ה ABS מצויינים .

את ההמשך אני איבדוק מקווה שזה לא מהתוכנה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6318 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...