Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה (וקצת) עם רובר R25


bar72
שימו לב! השרשור הזה בן 6371 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברוח סיכומי השנה הצפויים בקרוב, ולאור ההתעניינות המתעוררת (או שכבר גוועה?) בדגמי הרובר למיניהם, להלן סקירה על שלי:

 

כיצד הכל התחיל?

בכלל לא תכננתי לרכוש אותה. אחרי שמכרתי את הלנטיס 1.8 F ידנית שנת 99, פשוט רציתי רכב נוח שלא יגרום לגב שלי לדאוב. רציתי גם רכב אוטומטי משום שכאבי הגב הקרינו לרגל שמאל. חיפשתי, באופן טבעי, 306 אוטומטית. אבל באותה תקופה לא הצלחתי למצוא מהשנתונים שעניינו אותי, כלומר מ- 2001/2.

אז ניסיתי קסרה. דווקא מצאתי אחת נחמדה, אבל משהו בעברה היה לוט מידי בערפל (ליסינג; טפולים לא ברורים, מזגן לא ודאי, וחוסר בכ"א ובחשמלים - שנובעים מהליסינג), ובסוף ירדנו מזה.

החלטתי לבצע חיפוש לפי מחיר ב- yad2. ונתקלתי ברובר R25 2002, 1.8. עם סאן רוף וכל החישמולים שהייתי רגיל להם מהלנטיס F. דעתי הקדומה, שהושפעה מדיעות של אחרים, היתה שלא כדאי לרכוש רובר. אבל מאחר שלא נהגתי באחת אף פעם, החלטתי ללכת לראות את הרכב. ואז נוצר הזיק הראשון. הרכב מושך מאוד מבחוץ ("שחורה ונאווה"), ונאה ביותר מבפנים (לבן-קרם וניל :-) ). הרגשתי את החיבור ברגע שהתיישבתי, עוד לפני שהנעתי.

הנעתי את הרכב - תאורת לוח שעונים אדומה. מגניב. הסיבוב הראשון היה אמנם בתוך ת"א, אבל ישר קלטתי שלהאיץ היא יודעת טוב מאוד. במיוחד עם הסטיק (אוטמט, אבל סטפטרוניק) במצב Sport. חזרתי הביתה לעשות קצת שיעורי בית. ניסיתי לברר בפורומים הישראלים על הגיר המיוחד (רציף) ובכלל, אך הניסיון של אנשים עם הרכב היה מועט. התחלתי לברר בפורומים בריטיים ובאתרי מידע (פחות מ- 10 שניות למאה = מרשים לרכב 1.8 אוטומטי), אבל החשש מהדיעות הישראליות עדיין הציק.

לקחתי את הרכב לסיבוב באיילון, ולמוסך מורשה כדי שיחוו את דעתם על מצב האקזמפלר (כבר מזמן אינני לוקח רכבים לבקידה במכון - אלה לא שוות הרבה בעיני). הבאתי גם את אשתי שתתרשם מהפלא - ורכשתי.

 

טיפולים

בין טסט לטסט, ביקר הרכב במוסך שלוש פעמים:

החלפת תושבת מנוע - לא זוכר את המחיר אבל כמה מאות שקלים, לא נורא.

החלפת קויל - היבואן גובה מחיר מופרז (1500 ליחידה מתוך שתיים), לכן ייבאתי בעצמי (1500 לשתי יחידות, כולל הובלה בשליח DHK ומכס). נדמה לי שזו הבעיה המרכזית של הדגם הזה - החלפים -הדגש- עשויים -סדגש- להיות יקרים, אף שהטיפול עצמו איננו כזה.

חיזוק תיבת הפיוזים - עקב תקלה באורות, הגעתי למוסך והתברר שהבעיה היא בתיבת הפיוזים שחוזקה למקומה.

 

חסרונות

מבחינתי רק שניים: חוסר בתאי אחסון - תא האחסון בקונסולה המרכזית לא אוחז את הדברים שמונחים בו מספיק טוב, ובתאוצות וסיבובים יש להם נטיה לגלוש למקומות אחרים ברכב. אין מקום לקפה. דווקא בדגמי ה- ZR יש מקום לקפה, אבל הם פחות יפים לדעתי מבפנים - שחור משעמם במקום בהיר ויפה.

פחד (ריאלי?) מתקלות - אף שלא הוכיח את עצמו. עם הפיג'ו שהיו לי וגם עם הגולף והקורסה (כמובן ישנות יותר, אך לא "זקנות" יותר ביחס לשנה) נתקעתי, ועם הרובר עדיין לא טפו טפו טפו. אגב, היא גם לא מתחממת. אבל תמיד קיים החשש שמתישהו היא תתחמם בגלל חוסר נוזל קירור וייפרץ אטם ראש מנוע, או שילך הגיר הרציף והמעולה שלה, או שידלוף הסאן רוף. בינתיים שלושת אלה מתפקדים היטב (שוב: טפו טפו טפו) ובכל מקרה מחיר הרכב וההנאה ממנו מצדיקים, לדעתי, תיקון מידי פעם. יתכן, עם זאת, שמדובר בדיעה קדומה ולא בהכרח מוצדקת. על כל פנים, עלות האחזקה השנתית לא היתה יקרה יותר מהלנטיס 1.8 ידנית שהיתה לי קודם.

 

יתרונות

זריזות (פחות מ- 10 שניות למאה לאוטומט... - אה, כבר אמרתי)

מושבים תומכים עם יכולת כיוונון התמיכה לגב התחתון (נדיר ביותר, אגב, ולא קיים ב- ZR שהובאו לארץ)

מאוד יפה מבפנים ומבחוץ (אולי עניין של טעם, אבל הרבה יותא מושכת מרוב הרכבים שמסתובבים על הכביש)

הגה מעולה לטעמי (אולי לא כמו של ה- 205, אבל בהחלט יותר טוב מכל דבר אחר שהיה לי)

צריכת דלק מעורבת של 1:11-12, תראו לי עוד אוטומטית 1.8 עם נתונים דומים...

נסיעה חלקה - בזכות הגיר הרציף, שהוא תענוג.

 

סיכום

לדעתי זו אחת הרכישות הטובות ביותר שביצעתי. מחיר השוק הנמוך מאפשר כיום לרכוש רכב די מפואר ומאובזר, זריז ומתגמל, במחיר שווה לכל נפש.

גם אם ניקח בחשבון שאצטרך לשפץ את הגיר מתישהו (אם כי לא ברור שאכן כך בכלל), עדיין גם ברכבים אחרים זה קורה (למשל רנו), ואין מה להשוות את הנסיעה ברכב הזה ליפנומטית, שתעלה הרבה יותר מאותו שנתון, אך לא תעלה באותה מהירות את פרויד ולא תספק את אותה הרגשה ייחודית. אני אשכרה שמח להיכנס לרכב כל יום מחדש.

במוסך המורשה בת"א קצת עצבנו אותי בטיפול האחרון (בעל המוסך היה ממש לא בסדר לדעתי), אבל לפחות הטיפול שלהם נתפס בעיני כמקצועי.

 

האם הייתי קונה שוב?

כן. לו היו חדשים - וודאי, וכבר עכשיו. הבעיה היא שאין חדשים. בדיוק אתמול עשיתי סיבוב על ZR 2004, עם 24K ק"מ, אבל אשתי ואני הגענו למסקנה שאין מה לשדרג כי מדובר באותו רכב, רק עם צמיגי 205 במקום 185, ועם פנים מכוער יותר (טוב, גם עם מחזיק כוסות וספילר גדול יותר מאחורה. שוין).

 

הנה צירפתי גם תמונה משעשעת, אפילו שלא מהצד היפה שלה ;-)

 

camels2qq8.jpg

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת סקירה טובה :)

גם לי יש משהו לרובר, פעם לאבא שלי היית 827, היה לה מנוע משובח...

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד אהבתי את הרשום ,אני בעצמי מידי פעם חושב להחליף את הקליאו 93 שלי לרכב דומה אבל כל הזמן אומרים לי שיש בעיה בחלפים ושאין הרבה ,שזה יקר , שאין לרכב הזה שוק ועוד כאלו דברים.......

השאלה שלי האם זה באמת נכון או שההפך זאת מציאה שלא הרבה אנשים מכירים בה?

 

** האם זאת בעיה גדולה למצוא לרכב הזה גיר או כל חלק אחר מעבר לדברים הקטנים והשוטפים שיכולים להתקלקל ביום ביום .

 

 

שיהיה לך שימוש נעים!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין כאבי הגב וההקרנות לרגל שמאל:

 

ממליץ לך בחום ללכת לאורטופד לאיבחון,

 

או לכירופרקט לטיפול

 

יש סיכוי שיש לך בלט דיסק חלקי/מלא.

 

ממש לא נעים לסבול מזה בנהיגה ארוכה-לצערי ידוע מניסיון.תהיה בריא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המחמאות :oops:

 

ולגבי השאלות:

מאוד אהבתי את הרשום ,אני בעצמי מידי פעם חושב להחליף את הקליאו 93 שלי לרכב דומה אבל כל הזמן אומרים לי שיש בעיה בחלפים ושאין הרבה ,שזה יקר , שאין לרכב הזה שוק ועוד כאלו דברים....... -> אין בעיה של חלפים, אתה מוזמן גם להתקשר למוסכים של רובר לשאול. לטענתם יש לפחות לעוד עשור, מה גם שממשיכים לייצר אותם בבריטניה (חלקם אפילו על ידי לנד-רובר). לדגמי ה- 200 למיניהם יש בארץ גם חלפים תחליפיים זולים יותר. מה שכן, קשה להשיג בארץ תחליפיים לדגמי ה- 25, משום שלא נמכרו הרבה כאלה בארץ. עם זאת, אפילו בולמים ניתן למצוא, למשל של חברת קוני (חברה מאוד טובה), שהם זולים ב- 40% מהבולמים המקוריים של ה- 25.

-> לגבי שוק: ראשית, אם תעשה חיפוש בפורום תראה שהיו כמה וכמה התעניינויות בדגמי רובר השונים, משום שהיום הם מאוד אטרקטיביים. שנית, מה שקונים בזול מוכרים בזול. העיקר זה ההנאה בין לבין :-) .

השאלה שלי האם זה באמת נכון או שההפך זאת מציאה שלא הרבה אנשים מכירים בה?

-> את דעתי אתה כבר מכיר...

** האם זאת בעיה גדולה למצוא לרכב הזה גיר או כל חלק אחר מעבר לדברים הקטנים והשוטפים שיכולים להתקלקל ביום ביום .

-> ראה תשובה מפורטת לעיל.

שיהיה לך שימוש נעים!!!

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין כאבי הגב וההקרנות לרגל שמאל:

ממליץ לך בחום ללכת לאורטופד לאיבחון,

או לכירופרקט לטיפול

יש סיכוי שיש לך בלט דיסק חלקי/מלא.

ממש לא נעים לסבול מזה בנהיגה ארוכה-לצערי ידוע מניסיון.תהיה בריא.

תודה, הכל טופל כבר לפני שנה, כשהרובר היא חלק מהטיפול ;-)

אכן יש בלט, אפילו כפול (L4-L5 ו- L5-S1). הליכות מרובות, ד"ר גרובר, וטיפולי אלכסנדר פתרו את הבעיה (טפו טפו טפו).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6371 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...