Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זעזוע חזק בזמן כיבוי מנוע [רנו קנגו 00']


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 6322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם זעזוע חזק בזמן כיבוי מנוע נגרם עקב תושבות מנוע בלויות/קרועות? יתכנו סיבות אחרות?

התופעה היא חדשה ולא הייתה קיימת קודם. .

מדובר, כאמור, ברנו קנגו מודל 2000, דיזל אטמוספרי כמובן, כ 190 אלף ק"מ , תושבות מנוע לא הוחלפו אף פעם .

תודה ושנה טובה לכולם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכניס לראשון , תשחרר בלם יד (... מנוע כבוי כמובן ) תעזר במישהו , תנער את האוטו קדימה ואחורה כאשר מכסה המנוע פתוח ותנסה לראות ולשמוע מה קורה .

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן מאוד שאכן מדובר בתושבות. 190K ק"מ זה הרבה בשביל תושבת.

תסתכל על התושבות (במידה ותרצה, תשלח לי דגם מדויק של הקנגו בה.פ ואני אבדוק לך היכן הן יושבות) ותראה אם ישנם קרעים, גומי יבש וכו'.

 

ליאור

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמן דימום מנוע דיזל קיים זעזוע חזק מהמנוע, מכוון שלמנועי דיזל אין מצערת ולכן אויר ממשיך להכנס לצילינדרים באופן חופשי ומאפשרים למנוע להסתובב עוד מספר סיבובים.

הטלטול החזק מורגש בעיקר בידית ההילוכים שממש רוקדת בחוזקה בזמן דימום המנוע, אך אם באמת כל הרכב עובר זעזוע, בדיקת התושבות היא הכרחית.

 

לידיעה, כדי לפתור את בעיית המטרידה הזו, במיוחד למנועי דיזל גדולים , מתקינים היצרנים מצערת שסוגרת הרמטית את מעבר האויר למנוע בזמן דימום המנוע. פעולה זו מבטלת לחלוטין את הטלטול המטריד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם , אכן הזעזוע מורגש בכל הרכב ולא רק בידית ההילוכים. לא מדובר בתופעה טבעית, מאחר ועד לפני כמה אלפי קילומטרים, הטילטול הזה היה הרבה יותר חלש ולא מפריע. כנראה שיש צורך בהחלפת תושבות .

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק את תושבות המנוע כפי שכתב לך יובל. אם הם תקינות, הבעיה שלך אינה בגלל שאין מצערת ולכן אויר ממשיך להכנס לצילינדרים באופן חופשי ומאפשרים למנוע להסתובב עוד מספר סיבובים.

נכון שזה המצב אבל אינו הסיבה. Buki כתב: " התופעה היא חדשה ולא הייתה קיימת קודם. ."

ההיפך הוא הנכון,הרעידות יהיו אם המנוע יעצר בבת אחת או יסתובב הפוך כמו שקורה במנוע בנזין שמתחמם יתר על המידה או שיש בו כמות פייח רצינית על הבוכנות,שמצית את התערובת.

הבעיה יכולה לנבוע גם מהזרקה מוקדמת מידיבגלל טיימינג רפוי או כיוון משאבה שהשתנה.

ברגע שאתה מכבה מנוע,אתה למעשה מנתק את הדלק בין הטנק למשאבה.במשאבה נותר מעט סולר

ובגלל שהמנוע בתנופה עדיין,המשאבה ממשיכה להזריק סולר למזרקים.כתוצאה מהצתת האוויר הדחוס

,נעצר המנוע בבת אחת או מסתובב הפוך ומרעיד את כל האוטו .ושוב זה מתייחס למצב בו מ.הסולר לא

מכוונת נכון.

בברכה דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד, אני יעשה לך בלאגן!

 

בדיזל אין דבר כזה שהמשאבה ממשיכה לזרוק סולר בגלל כוון תיזמון, פיח או השד יודע מה.

במשאבת ההזרקה תמיד יש סולר אך דרוש לחץ גבוה כדי שהמרססים יפתחו, שסתום ההדממה מפיל את הלחץ במשאבה ואז אין הזרקה.

במידה וסולנואיד ניתוק דלק (שסתום ההדממה) תקין, לא תהיה יותר הזרקת סולר והמנוע ידומם.

 

רק לעזור לך להבין, בתמונה הבאה ניתן לראות את שסתום ההדממה יושב על קו הלחץ הגבוה, כאשר רוצים לדומם מנוע השסתום פותח את המעבר ומפיל מיידית את הלחץ ואז המרססים לא נפתחים.

DPChip%20USB%20Tuning%20Manual%2031-10-052_img_12.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל,משהוא שייחסת לי אינו מדוייק, והוא: "בדיזל אין דבר כזה שהמשאבה ממשיכה לזרוק סולר בגלל כוון תיזמון, פיח או השד יודע מה. "

אני לא כתבתי דבר כזה. כתבתי: "ובגלל שהמנוע בתנופה עדיין,המשאבה ממשיכה להזריק סולר למזרקים".

אגב, לא בכל המשאבות שסתום ההדממה מפיל את הלחץ במשאבה ,יש כאלה שמנתקים את הדלק.

בברכה דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסדר.

אני מדגיש שוב, אין תופעות כפי שציינת במנועי דיזל כלל, והרעידה בכיבוי שמורגשת היא בדיוק בגלל הסיבות שהסברתי קודם.

 

אני עוד לא פגשתי משאבה ששסתום הדימום שלה מנתק את הספקת הדלק למשאבה, אחרת באמת המשאבה תמשיך להזריק סולר.

גם במשאבות דיזל הותיקות מסוג משאבה טורית , היה ידית או כבל שמושכים כמו צ'וק לדומם את המנוע, וגם אז הפעולה הייתה מפילה את הלחץ הגבוה בתוך המשאבה לדימום מיידי של המנוע.

* עוד אפשרות, למשאבות רוטוריות שסתום הדימום מנתק את אספקת הדלק לתא הלחץ הגבוה (תא הטובלן), המשאבה עדיין שואבת סולר אך הוא מוזרם לעודפים. עדיין במקרה זה הדימום יהיה מיידי ולא משנה כוון המשאבה, רק תקלה בשסתום הדימום תגרום לבעיות שציינת.

 

אין דרך אחרת לדומם מנוע דיזל סטנדרטי (לא מסילה משותפת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמח שגרמתי לדיון כה מעניין.

 

עשיתי את הבדיקה, שיובל הציע בתחילת השירשור.

רואים את המנוע זז כ 2 סנטימטרים לכל צד. האם תקין /לא תקין?

בנוסף, ניסיתי גם להסתכל על המנוע תוך כדי סגירת סוויץ'. רואים בבירור רעידה מאוד משמעותית, לדעתי, לפני שהמנוע נכבה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

דוד ,ההמצאות שלך אין להם גבול מאיזה ספר למדת את התזה הנל-ניתוק בין הטנק למש נותר עוד סולר

וכו נראה לי נפלת על ספרות מאד משובשת

כמובן שניאל כתב דברים מדויקים דימום המנו מתבצע על ידי הפלת הלחץ במש והפסקה מיידית של ההזרקה

 

לעיינינו הקנגו מצויד בשלוש תושבות מנוע-גיר שניים עליונות ואחת תחתונה התחתונה בצורת מישקפיים

היא הבעיה שלך תפקידה למנוע את תלתול המנוע בכלל ובעת הכיבוי בפרט -תבדוק את זה

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמח שגרמתי לדיון כה מעניין.

 

עשיתי את הבדיקה, שיובל הציע בתחילת השירשור.

רואים את המנוע זז כ 2 סנטימטרים לכל צד. האם תקין /לא תקין?

בנוסף, ניסיתי גם להסתכל על המנוע תוך כדי סגירת סוויץ'. רואים בבירור רעידה מאוד משמעותית, לדעתי, לפני שהמנוע נכבה.

זאת לא בדיקה, הרי ברור שהמנוע יזוז מעט הוא יושב על תושבות גמישות.

יש להרים את הרכב על ליפט ולבדוק ויזואלית את התושבות, לעיתים נדרש להזיז את המנוע עם לום או מברג גדול כדי לזהות קריעה נסתרת בגומי התושבת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעיינינו הקנגו מצויד בשלוש תושבות מנוע-גיר שניים עליונות ואחת תחתונה התחתונה בצורת מישקפיים

היא הבעיה שלך תפקידה למנוע את תלתול המנוע בכלל ובעת הכיבוי בפרט -תבדוק את זה

גם במגאן ישנן 3 תושבות - 2 עליונות ואחת בצורת משקפיים תחתית. וגם שם בד"כ התושבת בעלת צורת המשפקיים מסיימת את חייה לעיתים קרובות. יש צורך לבדוק אותה ויזואלית (את הגומיות שלה) וניתן לעשות זאת ע"י הרמת הרכב. מחירה כ-600 ש"ח (בתנאי שהן אותו הדבר) אם אני זוכר נכון.

 

ליאור

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד ,ההמצאות שלך אין להם גבול מאיזה ספר למדת את התזה הנל-ניתוק בין הטנק למש נותר עוד סולר

וכו נראה לי נפלת על ספרות מאד משובשת

כמובן שניאל כתב דברים מדויקים דימום המנו מתבצע על ידי הפלת הלחץ במש והפסקה מיידית של ההזרקה

 

לעיינינו הקנגו מצויד בשלוש תושבות מנוע-גיר שניים עליונות ואחת תחתונה התחתונה בצורת מישקפיים

היא הבעיה שלך תפקידה למנוע את תלתול המנוע בכלל ובעת הכיבוי בפרט -תבדוק את זה

מוסך רון, כבר היצעתי לך בשרשור הקודם, לא לתת דרור ללשונך ולכתוב מילים כמו "ההמצאות שלך".

לך יש סף גירוי נמוך,אתה כועס מכל שטות שכותבים עליך,כמו שכעסת מהמילה "שטויות" שכתבתי בשרשור הקודם.האמן לי בלדרוך על אחרים לא תביא יותר עבודה.לכן אני מציע לך שוב התרכז בעניינים הטכניים ולא האישיים. ולא יזיק גם ללמוד לנקד.

חג שמח כבר אמרתי לך ? אם לא שיהיה לך חג שמח.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך_רון, התבטאויות כאלו לא מכבדות אותך, ובמיוחד לא כבעל מקצוע ועסק.

 

דוד, כמו שכבר הספקתי להכיר אותך, לא אמרת את המילה האחרונה ואני בטוח שמחר בבוקר אתה תתקשר לכל מכון דיזל או מומחה דיזלים שאתה מכיר ותציג הבהרות והסברים.

אז עד מחר...שנה טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...