Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[סיכום] 50,000 ק"מ של בעלות על טויוטה פריוס


Moti - Miata R
שימו לב! השרשור הזה בן 6445 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הטויוטה שלנו חצתה את קו ה-50K והגיע זמנה של סקירת הבעלות על הרכב.

הפריוס משמשת את אשתי בעיקר ואותי בסופ"שים, כשרוב התנועה היא עירונית אבל יצאנו איתה למספר נסיעות ארוכות טווח, האחרונה שבהן הייתה טיול שהתפרס על פני בערך 3300 ק"מ.

 

מכאני -

 

השאלה הראשונה שכל אחד שואל כשמדברים על הפריוס (והרכב הזה אכן מושך הרבה תשומת לב אליו, באופן יחסי) היא איך צריכת הדלק, וכן, צריכת הדלק טובה מאוד, הממוצע שלנו הכללי עומד בערך 19.5 ק"מ לליטר בקיץ וטיפה יותר חסכוני בחורף עקב הירידה בכמות השימוש במזגן.

 

טענה אחת רצינית יש לי לטויוטה על הרכב הזה והיא הבלמים, לא יכולת העצירה שהיא בסדר גמור אלא היעדר כל תחושה שהיא בדוושה שלוקה בתפעול נטול רגש או פרוגרסיביות.

מדובר במכה רצינית, הדוושה קלה מאוד ומרגישה פחות טוב אפילו מהדוושה של הפלייסטיישן שלי, הלחיצה עליה היא דו-שלבית - בשלב הראשון היא לא עושה כלום ובשלב השני היא פשוט מדביקה אותך לשמשה.

מאוד קשה למצוא את הרגש בתחושה העמומה שבקושי עוברת אל הנהג אם בכלל.

הדבר הקשה מאוד על נהיגה בשלג שיצא לי לבצע, פשוט לא נעים.

 

דווקא יחידת הכוח המשולבת בין חשמל ובנזין (1.5L) זוכה ממני ל- :mm_yeah:.

כוחו של המנוע החשמלי הופך את הרכב לזריז ברמה מספקת להשתלבות בתנועה ותנועה עירונית ערה ובזמני שיוט על אוטוסטרדות הכוח מספק לשיוט במהירות 120 קמ"ש במגוון תנאי דרך ואז הבעיה היא לא במנוע אלא בכיול הרכב שאליו אגיע מיד.

למנוע אגב יש נטיה לפתח צליל מחוספס בקירבת זמני החלפות השמנים שבוצעו בו כל 8K ק"מ, מוזר למדי כשמדובר ברכב חדש.

אין לדבר השפעה על ביצועי המנוע, רק הצליל משתנה מעט.

הגיר הרציף משמים למדי, לא היו לי ציפיות מיוחדות ולכן אין לי שום ביקורת רעה או טובה.

 

כיול הרכב נועד בפירוש לתנועה עירונית חסכונית.

למרות שלא יצא לי עדיין להעביר את הרכב במכון לכיוון גלגלים אני מוכן להתערב על כיוונון של זוויות TOE קרוב מאוד ל-0 מקדימה ומאחורה כמו גם הקמבר.

לדעתי כל העניין הוא לחסוך בדלק כמה שיותר ע"י הפחתת החיכוך הצידי וזו הסיבה לכך, רק שבשיוט במהירויות שמעל 130 קמ"ש לערך האוטו מרגיש מרחף ומנותק ובכבישי הרים מתפתלים ההיגוי זריז אך חסר משקל או רגש.

 

השורה התחתונה שלי הענייני מכניקה -

הרכב מיועד לתנועה עירונית ובה הוא מרגיש כמו דג במים, הוא סביר לנסיעות בינעירוניות אך לא יותר מזה.

נא לא לשכוח שההגדרה שלי ל"נסיעה בין עירונית" שווה להגדרה שלכם לנסיעה לאילת פלוס מינוס, אני לא מדבר על נסיעה מפתח תקווה לרמת השרון.

 

פנים הרכב -

 

האוטו מרווח מאוד מבחינת החלל הפנימי, בסה"כ מדובר באוטו עם מימדים חיצוניים צנועים למדי בסגמנט שלו אבל התכנון המבריק של תא הנוסעים מייצר מושב אחורי מרווח מאוד ביחס לגודל ואפילו ביחס לכמה מכוניות יותר גדולות שאני מכיר.

הרשים אותי במיוחד מרווח הרגליים מאחור בפעמים שבהן יצא לי לשבת שם.

 

איכות החומרים בפנים הרכב סבירה למדי, הריפוד בסדר, לא יפה או מרשים במיוחד אבל עובר את מבחן נעימות המגע בלי שום בעיה.

המשטחים הצבועים בגוון מטאלי, לעומת זאת, מוכיחים שוב למה פלסטיק צבוע לא נחשב לדבר טוב בבית ספרנו.

אחרי 50K הם פשוט לא נראים טוב, פחות נורא על הדשבורד עצמו אבל אילו שעל הדלת קיבלו שריטות מעצבנות ולא נראים טוב.

שאר החלק הפנימי שרד את מבחן הזמן באופן סביר לחלוטין.

 

סיכום פנים הרכב -

מרווח ויחסית נוח אם כי שימוש בכמה חומרים בעלי טקסטורה זולה או שגויה פוגם ברושם הכללי הטוב.

 

עוד הערות והארות -

 

* היעילות האוירודינמית המדהימה של הפריוס (מקדם גרר נמוך מאוד של 0.26cd) הופכת את הנסיעה לסופר שקטה מבחינת רעשי רוח.

* מלבד שני ריקולים של היצרן שבוצעו כמובן ללא תשלום לא נתקלנו בשום בעיה שהיא, אפס מוחלט.

הרכב מגלה אמינות טויוטאית אופיינית.

* גלגל ההגה מעצבן, לא ממוקם טוב ולא נוח לתפעול הכפתורים שעליו, לתשןומת ליבם של קברניטי טויוטה היפניים שיודעים עברית וקוראים אצלנו באתר.

* החלל הפנימי בעת קיפול המושב האחורי מספיק לציוד של זוג לשבוע וחצי של קמפינג כולל הכל בלי שום בעיה 8)!

 

תמונות -

 

הפריוס מגיעה ל-"Balanced Rock" בפארק הלאומי Arches שביוטה

 

IMGP1678w.jpg

 

חניית לילה ב-"Devils Garden" בפארק הלאומי Arches

 

IMGP1842w.jpg

 

שיט במעבורת על פני אגם Powell

 

IMGP1902w.jpg

 

שפע של ציוד בתא המטען והנוסעים ביציאה לטיולים ארוכים

 

IMGP1476w.jpg

 

פריוס WRC edition בטיול שבילים באריזונה

 

PriusWRC.jpg

 

מקווה שנהניתם מהסקירה!

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה על הסקירה!

 

אם אני מתרשם נכון, המכוניות ההיברידיות נמצאות עכשיו בשלב ה"ניסויים בבני אדם" - עוד לא מוצר מבושל לגמרי, אבל משהו שאפשר למכור לציבור ולראות איפה צריך לשפר.

 

מה הניע אותך לקנות את זה? זה לא בדיוק המכונית שהייתי מדביק לתדמית שלך 8)

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמת בתוך הארגז השקוף שבתא המטען סוללות רזרביות למקרה שהפריוס נתקעת בשומקום באמצע ערבות יוטה?! זה נוסע על בטריות של שעון שאכלו סטרואידים?

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתרשמות שלי מהפריוס באופן ספציפי היא של יחידת כוח שעברה פיתוח מרשים למדי ועובדת בצורה משביעת רצון.

לטויוטה זהו כבר דור שני של הפריוס אחרי שהדור הראשון כבר עבר את שלבי הפיתוח הקשים יותר, אלו שקראת להם ניסויים בבני אדם, ולכן האוטו מרגיש בסדר גמור בכל הקשור למנוע.

את הגיר הרציף אני לא אוהב אבל מבין למה הוא שם ולמה הוא יישאר שם בכל רכבי ההייבריד.

 

לא נהגתי על מוצרי הונדה או פורד בעלי יחידות כוח משולבות אבל מכל סקירה שאי פעם יצא לי קרוא בהשוואה לפריוס דובר על שאר הרכבים כאילו עוד יש להם זמן פיתוח נוסף עד שיגיעו לרמת המוצר של טויוטה ולכן אני נוטה לחשוב ששמת את האצבע על הדופק בנוגע לשלבי הפיתוח של הסגמנט ההיברידי בכלליות (דוקטור אחרי הכל :-)..).

 

אתה רואה?

לא צריך תמיד להאמין לתדמית!

 

הרכב נרכש ע"י אישתי ממש כשהכרנו בעיקר מסיבות של שמירה על איכות הסביבה, ההחלטה המקורית עדיין נראית כאחת טובה 8).

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמת בתוך הארגז השקוף שבתא המטען סוללות רזרביות למקרה שהפריוס נתקעת בשומקום באמצע ערבות יוטה?! זה נוסע על בטריות של שעון שאכלו סטרואידים?

:lol:

מה לגבי איזו תגובה יותר עניינית?

זהו? זה הכי טוב שאפשר להוציא ממך אחרי שיושבים וכותבים מאמר רציני?

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיקור מעניין מאוד. תודה.

סתם מסקרנות, כמה זמן הרכב נמצא אצלכם?

 

ובקשר למנוע הבנזין- מתי הוא נכנס לפעולה? ואיך ה"סחיבה" שלו כשרק הוא מניע את הרכב?

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הסבלנות

מה לגבי משקל הרכב, יש משמעות בנהיגה, עליית מדרכות, כבישים משובשים, האם האוטו "רך "

האם זהו רכב העתיד ?האם יוכל הנהג המצוי להתעלם מחוש השמיעה ? האם זהו רכב לעולם הראשון בלבד?

איך הרכב ישרוד בעוד 10 שנים לדעתך?מורכבות ,מצברים,מערכות חשמל

נראה לי שזו מכונת פקקים משומנת ,ההרגשה היא לא טבעית למרות שהיעילות של מנוע חשמלי טובות הרבה יותר ממנוע שריפה פנימית

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל -

 

משקל הרכב לא מהווה מטרד, לא בדקתי איך נראית חלוקת המשקל המדוייקת אבל אני לא מרגיש שום בעיה, הבטריות יושבות נמוך מאוד בשלדה.

הרכב נוח יחסית בכבישים משובשים שלוס אנג'לס משופעת בהם, לא מתחרה ללקסוס אבל סביר בהחלט.

 

אני חושב שיש כאן שאלה של ציפיות של הנהג מהרכב, אני לא ציפיתי לשום דבר ספורטיבי או מהנה לנהיגה ברכב הזה ולכן אני לא מאוכזב מכלום, מי שמצפה למצוא את חדוות ההגה, שייחפש במקום אחר (ורחוק), האוטו הזה הוא מכשיר תנועה עירונית יעיל.

 

ההרגשה בנהיגה בהחלט לא "טבעית" למי שרגיל לנהוג על מנועי בנזין רגילים, המנוע החשמלי מספק שפע של מומנט זמין ביציאה מהמקום והזינוק זריז מהמצופה ברכב מסוג זה, לעומת זאת, האצות לשם עקיפה במהירות גבוהה מלוות בצלילי מחאה מצד המנוע והסל"ד עולה באוזן בצורה לא "טבעית" (שוב) בגלל הגיר הרציף.

 

האם זה רכב העתיד?

לא יודע אם אני מוכן לקחת על עצמי את הקביעה.

ברור לכולם שמנועי הבנזין לא הולכים להיות כאן לנצח במתכונתם הנוכחית.

ברור לכולם שצריכים למצוא אפשרות ייצור של אנרגיה נקייה יותר ולמעשה אני מרגיש שתעשיית הרכב העולמית פשוט עובדת נגד האנושות עם מירוץ החימוש שמתרחש כרגע בשוק.

משקל כל הרכב עולה והסוסים מוצעים במחיר שווה לכל נפש (אבל לא בישראל), אתה יכול להיכנס היום לדילרים בארה"ב ולקנות מכוניות עם כמעט 300 כ"ס במחירים כמו 27K-30K$.

הסתכל על יצרנית כמו מרצדס למשל, שכל מכונית שלהם כמעט מוצעת בגרסאות עם 400-500+ סוסים, מי לעזאזל צריך את זה?!

 

אז כן, לדעתי חוסר האחריות המטורף הזה של יצרניות הרכבים וממשלות העולם יוביל את כולנו לנסיעה על כל מיני פריוסים עתידניים במוקדם או במאוחר.

 

הדור הקודם של הפריוס נראה כאילו הוא שורד את תלאות הזמן לא רע בכלל, אני לא רואה סיבה שהדור הנוכחי לא ישרוד אותן לפחות באותה הרמה.

 

המכונית היא בהחלט לא למכונאי החצר!

זה רכב שמטופל בחברה, ואך ורק שם.

אני בספק אם מכונאי הדור הקודם, אלה שעשו בקושי את המעבר מקרבורטורים להזרקות מתקדמות, יוכלו אי פעם לגעת ברכב הזה, כאן תזדקק למכונאים אחרים, כאלה שנולדו עם לפ-טופ ביד.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טענה אחת רצינית יש לי לטויוטה על הרכב הזה והיא הבלמים, לא יכולת העצירה שהיא בסדר גמור אלא היעדר כל תחושה שהיא בדוושה שלוקה בתפעול נטול רגש או פרוגרסיביות.

במידה והבנתי אותך נכון, אזי אותה התחושה קיימת גם בטויוטה קורולה 2005. לדעתי הבלמים טובים, אך אכן כמעט ולא קיימת הדרגתיות בלחיצה על הדוושה - ההבדל בין בלימה לשם האטה, לבין הדבקת הנהג והנוסעים לשמשה הקדמית קטן מאוד, בעיקר בנסיעות הראשונות על הרכב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Romer, גם אני חשבתי שמדובר ברפידות חדשות או משהו בסגנון אבל במקרה של הפריוס זה לא, פשוט אין רגש לדוושה בגרוש.

האמת היא שחשבתי אולי לייצר משקל מלאכותי על הדוושה בדמות חיבור של קפיץ בין הזרוע של הדוושה לנקודה על קיר האש.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכונית היא בהחלט לא למכונאי החצר!

Romer, האמת היא שחשבתי אולי לייצר משקל מלאכותי על הדוושה בדמות חיבור של קפיץ בין הזרוע של הדוושה לנקודה על קיר האש.

:rolleyes: OK...

 

נסעתי קצת בפריוס בארה"ב, ואני חושב שהדבר המהותי ברכב הזה - כתפיסה, לא כמוצר - זה האופן החד שבו הוא חותך את קהל הנהגים לאלה שחושבים שהוא העתיד ואלה שחושבים שהוא אולי העתיד, אבל לא שלהם. נכון להיום אני מתרשם שרוב רוכשי פריוס עושים כן לא בגלל שהם מוצאים בה מענה מדוייק לדרישות ספציפיות שלהם, אלא בתור הצהרה על ידידותיות לסביבה.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, מה שאתה אומר הוא שהרכב משביע רצון יחסית לציפיות שלך.

אז נשאלת השאלה מה היו הציפיות שלך? כלומר בעיקר באיזה סגמנט מתחרה הרכב בארה"ב, מול איזה מכוניות הוא ממוצב בשוק? בישראל במחיר של פריוס חדש אתה יכול לקנות מכוניות סאלון אירופאיות לא רעות בכלל.

משום מה אני חושד שהתאמה של הסקירה המצויינת שלך לציפיות השוק הישראלי הייתה מגלה אכזבה מוחלטת מהרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Romer, האמת היא שחשבתי אולי לייצר משקל מלאכותי על הדוושה בדמות חיבור של קפיץ בין הזרוע של הדוושה לנקודה על קיר האש.

 

מוטי

זה קיים אגב בקסנטיות, בדיוק מה שתארת. בגלל הבלמים ההידראוליים. והרבה מבטלים את הקפיץ בגלל ההרגשה הזוועתית שהוא נותן, לפחות בקסנטיות.

 

וכל הכבוד לאשתך שהיא קנתה את הרכב מהסיבות הנכונות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, מה שאתה אומר הוא שהרכב משביע רצון יחסית לציפיות שלך.

אז נשאלת השאלה מה היו הציפיות שלך? כלומר בעיקר באיזה סגמנט מתחרה הרכב בארה"ב, מול איזה מכוניות הוא ממוצב בשוק? בישראל במחיר של פריוס חדש אתה יכול לקנות מכוניות סאלון אירופאיות לא רעות בכלל.

משום מה אני חושד שהתאמה של הסקירה המצויינת שלך לציפיות השוק הישראלי הייתה מגלה אכזבה מוחלטת מהרכב.

השוק הישראלי מצפה בד"כ מאוטו שהוא יהיה מרווח, מפואר, חזק, אמין, נוח, שהאחזקה שלו תהיה זולה, שהמחיר המקורי יהיה נמוך ושיהיה אפשר למכור אותו בסוף מעל מחירון לוי יצחק.

אין ספק שהפריוס הייתה נכשלת :wink:.

 

הציפיות היו הבאות -

* רכב שייספק את כל צרכי הנסיעה העירונית שלה הוא משמש את אישתי ביום יום

* זיהום אויר מינימלי / צריכת דלק סופר נמוכה (אפשר להסתכל על שני הסעיפים ביחד או לחוד)

* הסעה של 4 נוסעים בנוחות סבירה פלוס

* אפס תקלות, אין זמן למוסכים

* איבזור בטיחות טוב (ABS, שישיית כריות אויר)

* מחיר סביר

 

מצד המחיר אתה יכול לומר שהפריוס יקרה יחסית ואני לא אחלוק עליך בנחרצות, הרכב עולה יותר ממה שהוא צריך לעלות לדעתי.

עם זאת, במחיר שהפריוס שלנו נקנתה, 21K$ כולל תקופת אחריות מוארכת, מיסוי וכל שאר השטויות שצריכים לשלם כשקונים רכב חדש, אני לא יודע כמה מכוניות סאלון אתה קונה כאן.

אולי בישראל הפריוס מתומחרת גבוה כמו הרבה מכוניות אחרות ש"זוכות" לטיפול נאה מצד היבואן?

אולי בישראל פשוט נמכרות מכוניות אירופאיות מהיצרנים העממיים שמטבען יותר זולות?

לא לי הפתרונים.

 

המיצוב בשוק הוא משהו באמצע, אפשר להשוות לסיביק הייבריד שמתומחרת בערך -$3K מעל לפריוס ואז לדעתי האישית ובהתאם לציפיות שנרשמו למעלה, הפריוס מנצחת בגדול.

בכלל, כדאי לערוך השוואה קטנה בין מחירי מכוניות הייבריד לדגמים של אותן המכוניות עם יחידות כוח נורמליות.

 

תגלה למשל, שבאופן ממוצע נמכר כל דגם הייבריד במחיר גבוה ב-$2500-3000 לערך מהדגם הרגיל -

סיוויק למשל - דגם EX רגיל נמכר ב-$21K, דגם ההייבריד נמכר בכמעט $24K (אגב יגאל, הפרש המשקל עומד על 45 ק"ג)

קאמרי למשל עומדת על $27.5K לדגם ה-SE הרגיל והקאמרי הייבריד נמכרת ב-$30.5K כשהיא מאובזרת קצת יותר מה-SE.

 

כמה עולה סיוויק EX רגילה בארץ?

מחירה כאן זהה למחיר של הפריוס שלנו.

האם במחירה בארץ אתה קונה עדיין את אותן מכוניות הסאלון שדיברת עליהן?

 

דיון מעניין לדעתי :-).

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6445 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...