Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בחירת בולמי זעזועים למיאטה NA


drugstore
שימו לב! השרשור הזה בן 6339 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נתחיל מהעובדה שהבולמים שלי גמורים וזקוקים להחלפה.

בכל המכוניות הקודמות שלי, צרפתיות בעיקר, הלכתי על קונפיגורציה של קפיצים מקוריים

ובולמי קוני ספורט צהובים מתכווננים תחליפיים (לא מקוצרים לקפיצי הנמכה).

ב-106 הייתי מרוצה מאוד וב-205 מרוצה פחות.

נראה כי למיאטה יש מגוון אפשרויות גדול יותר, החל מקוני כאלו, עבור דרך בילשטיין וכלה

בקוילאוברים, TEIN לדוגמא.

חוות דעה שונות טוענות שה-TEIN שוברים את הגב (ואת האוטו), למשל.

קיבלתי כבר הצעת מחיר מסוכן של קוני (לבולמי ספורט צהובים תחליפיים,

לבולמים מקוצרים וקפיצי הנמכה ייעודיים של קוני ולסט קוילאוברים של קוני).

 

השאלה היא מה ה-setup שיש לכם, בעלי NA ו-NB, על האוטו ומה התרשמותכם.

פשרה בין נוחות לדינאמיות תתקבל בברכה, אבל בשורה התחתונה הניהוג הוא החלק החשוב.

הרכב משמש כרכב שני לנסיעות רעל, כמו גם לנסיעות צ'יל-אאוט רגועות.

 

מוטי, לאחר שהרכבת אי אילו קונפיגורציות שונות על מיאטתך ועל מיאטות של חברים

בשרשורים מפורטים ב-CF, אשמח להתרשמותך.

 

אחרי שעברנו כבר עשרות שרשורים כאלו, בבקשה רק כאלו שיש להם נסיון עם בולמ"ז למיאטה.

תודה,

דניאל :-)

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לי יש ניסיון של בולמי קוני על הרכב עם קפיצים מקוריים.

 

הבולמים עובדים נהדר אבל לקפיצים המקוריים קצת קשה להתמודד איתם.

 

במיאטה הבאה יהיו קוני רגיל + קפיצים של גראונד קונטרול+אייבך.

 

אני באופן אישי ממליץ על קוני אבל אין לי ניסיון עם חברות אחרות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מזה שאם אתה נוסע על בולמים גמורים המיאטה תרגיש יותר נוחה לנסיעה גם אם תרכיב את הקויל אוברים הכי קשיחים שיש... נוחות הנסיעה במיאטה על בולמים גמורים היא לא פחות מזוועתית, בעיקר ברכבי הדור הראשון.

 

הבעיה העיקרית שלך טמונה בקשיחות השלדה ואני גם אסביר למה.

המיאטה, כמו כל רכב שאין לו גג נורמלי, גמישה יחסית.

מערכת המיתלים המקורית של המיאטה עובדת מצוין למרות שהיא רכה מאוד, ואחת הסיבות היא שהקפיצים הרכים לא מעוותים את השלדה בלחץ שהם מפעילים עליה בעת פעולת המתלה.

קשת התהפכות אמיתית תפתור לך הרבה בעיות מהבחינה הזו, ואני ממליץ בחום לשקול את הענין, בעיקר אם אתה משתמש באוטו לכל מיני נסיעות התחרעות.

 

עומדות לרשותך מספר אופציות בסכומי כסף שונים -

 

בולמים מתכווננים צהובים של קוני, קפיצים של Racing Beat, כריות בולם ובאמפסטופים של FCM שעוד פרטים עליהם תקבלו בימים הקרובים ונארגן לכל בעלי המיאטות המעוניינים בארץ חבילה מיוחדת :-)!

הסט-אפ הנ"ל מבצע כמו ענק ושומר על איכות נסיעה גבוהה מאוד, למעשה, יש הטוענים כי איכות הנסיעה אפילו גבוהה יותר מהמקורית בזכות החלקים של FCM.

 

חבילה מספר 2, סט-אפ דומה בתוספת מוטות מייצבים של RB.

 

מס' 3, סט-אפ דומה אבל עם קוילאוברים של GC/Eibach.

 

מס' 4, כמו 3 אבל עם בולמי Koni Race שהם לא רק בעלי גוף מקוצר אלא גם מכוונים לקשיחות קפיצים ספציצית גבוהה יותר, להבדיל מסט שסוכן קוני בארץ יוכל למכור לך.

 

מס' 5, Tein Flex בתוספת מוט מייצב קדמי מוגדל או מוט מייצב אחורי מנותק.

 

למכונית שרואה רק שימוש כביש ולא מיועדת לגלח את מאית השניה האחרונה בין הקונוסים, הסט-אפ המועדף עליי יהיה 1 או 2 בבטחה.

הסט-אפ השלישי הוא גבולי כש-4 ו-5 הם בעיקר למי שרוצה לטוס בין הקונוסים.

 

מבלבל מספיק? :lol:

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הקפיצים של Racing Beat, מישהו יודע האם יש להם יבואן בארץ?

חיפוש ב-eBay העלה חרס.

מוטי, האם יש להם קפיצים באורך של הקפיץ המקורי? התכנון הוא לא להנמיך את הרכב.

יש לך אולי ספק לקפיצים כאלו בארה"ב?

לגבי החלקים של FCM אני בהאזנה.

 

לגבי מספר 5, מדוע המוט(י) המייצב האחורי מנותק?

בנוסף, איך נחשב או מרגיש סט ה-tein basic.

האם הוא מוגדר יותר כגרסה שמיועדת לשימוש יומיומי בהשוואה ל-flex?

 

תודה,

דניאל.

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בזמנו ניסיתי להשיג את הקפיצים של RB ולא מצאתי בארץ, מה שכן מצאתי בארה"ב את ההצעה הטובה ביותר שנקראת חבילת התנהגות:

 

http://www.racingbeat.com/FRmiata.htm

 

הקפיצים אכן מנמיכים ...

 

את גראונג קונטרול גם קשה להשיג בארץ והם גם לא מוכנים לשלוח לחו"ל (כמו חלק גדול מהיצרניות האמריקאיות). אני קניתי את שלי בארה"ב ושלחתי עם חבר את הסט הזה :

 

http://www.ground-control-store.com/products/description.php/II=44

 

ובאופן כללי יש את הטרד המדובר על מיאטה מתלים וקפיצים פה:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=113149&page=1&pp=15&highlight=%F7%F4%E9%F6%E9%ED+%EC%EE%E9%E0%E8%E4

 

הדבר שיצא בינתיים זה שאני קיבלתי את הקפיצים אבל הרכב והקוני הלכו ...

שי ויוני עדיין ממתינים למבצע של מוטי . כרגע גם אני יכול להעזר במבצע למטרת בולמי קוני, למרות שאני נורא בספק שהוא ישיג מחיר זול יותר ממה שאני יכול להשיג בארץ ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הקפיצים של Racing Beat, מישהו יודע האם יש להם יבואן בארץ?

חיפוש ב-eBay העלה חרס.

מוטי, האם יש להם קפיצים באורך של הקפיץ המקורי? התכנון הוא לא להנמיך את הרכב.

יש לך אולי ספק לקפיצים כאלו בארה"ב?

לגבי החלקים של FCM אני בהאזנה.

 

לגבי מספר 5, מדוע המוט(י) המייצב האחורי מנותק?

בנוסף, איך נחשב או מרגיש סט ה-tein basic.

האם הוא מוגדר יותר כגרסה שמיועדת לשימוש יומיומי בהשוואה ל-flex?

 

תודה,

דניאל.

במאמר שמוטי פירסם בזמנו (דברי הימים של מוטי) ,יצרני הקפיצים היפנים טוענים שלא צריך את המוט מייצב

שי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מספר 5, מדוע המוט(י) המייצב האחורי מנותק?

בנוסף, איך נחשב או מרגיש סט ה-tein basic?

האם הוא מוגדר יותר כגרסה שמיועדת לשימוש יומיומי בהשוואה ל-flex?

מוטי, נהגת על סט ה-basic ?

בנוסף, יש חדש לגבי החלקים של FCM ?

 

דניאל

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש ממש בגדול, קויל אובר הוא סט של בולם יחד עם קפיץ במנגנון כזה שמאפשר בחירה כמעט אינסופית (FULY ADJASTIBLE) של גובה ההנמכה.

 

הסברים יותר מקצועיים תוכל למצוא בלינק הבא:

http://www.maxtrac.nl/UK/Default.asp

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל -

 

אין לי ניסיון אישי עם הבייסיק, 'צטער.

ההסרה של המוט המייצב האחורי היא פעולה שמבוצעת במקביל להקשחת הקפיצים האחוריים בפרופוציה שאינה שווה להקשחת הקפיצים הקדמיים ביחס למקור, וזאת במטרה לשלוט בזוויות הגלגול של הרכב שלא ע"י העברת משקל בדמות המוט המייצב - הסיבה היא שהמוט המייצב מפחית את יכולת המשיכה של הרכב בעוד שקפיצים קשיחים יותר משאירים כל גלגל על הכביש בפני עצמו.

זה קצת מבלבל, אני מוכן להסביר עוד אם צריך.

 

ממש ממש בגדול, קויל אובר הוא סט של בולם יחד עם קפיץ במנגנון כזה שמאפשר בחירה כמעט אינסופית (FULY ADJASTIBLE) של גובה ההנמכה.

 

הסברים יותר מקצועיים תוכל למצוא בלינק הבא:

http://www.maxtrac.nl/UK/Default.asp

אהלן ירון -

 

אני לא יודע אם הייתי מתרגם את Fully adjustable לבחירה "אינסופית" כי הרי לטווח הכיוונון יש התחלה וסוף ידועים מראש ומוגדרים היטב - תחילתה וסופה של ההברגה.

 

יש מספר מינוחים שמתקשרים לאופן הכיוונון כשהקויל אובר הבסיסי יהיה Ride height adjustable - מתכוונן לגובה, ואחריו יגיעו אילו שניתן לכוון בהם את ה-Compression ואת ה-Rebound שמוגדרים כ-Fully adjustable, יעני ניתנים לכיוונון מלא.

כמובן שאח"כ מגיעים אילו שבהם ניתן לכוון בהם כל פרמטר מהשלושה בנפרד (Two-way) ואפילו את אלו שמפרידים בין חלק מהפרמטרים לרמות שונות כמו High speed comp ו-Low speed comp (שזה כבר Three-way) וכן הלאה...

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, חבוב. :-)

 

אם יש עוד תגובות מבעלי נסיון אשמח לשמוע.

לא הגיוני שמכוניות בנות עשור שנים בממוצע נוסעות על בולמים מקוריים... :lol::lol:

 

 

או שמא... :roll:

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6339 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...