Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום הולדת 30 לפיאסטה-מיוחד לפי בקשת הקהל.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 6436 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתחילת שנות ה 70' פורד העולמית היתה בצרות צרורות.משבר האנרגייה של 73' תפס אותה עם המכנסיים למטה,היצע הדגמים כלל ברובו מכוניות מיושנות וחסרות חן לחלוטין כמו המבריק,הגרנד טורינו,והס מלהזכיר את המוסטנג 2 שהיה לה סקס אפיל של טלפון ציבורי וביצועים של נגמ"ש.

גם התקווה הלבנה של פורד,הפינטו,לא זכתה להצלחה המיוחלת ומכירותיה היתנהלו בעצלתיים.

כמובן שמצבה של פורד אמריקה השפיע גם על פורד אירופה,שלמרות שהמכירות היו טובות,במידה מסויימת פורד אירופה מצאה עצמה בפיגור טכנולוגי ובצימצום עלויות הפיתוח;דוגמא מצויינת היא האסקורט MK2,שלא היתה אלא מתיחת פנים לאסקורט MK1 והסיבה העיקרית לכך היא פשוט מחסור בתקציב שמנע מפורד לפתח מכונית חדשה מן היסוד.

בנוסף,לפורד אירופה חסרה מאד מכונית סופר מיני,שבתחילת שנות ה70' הפכו ללהיט-רנו 5,פיאט 127,פיג'ו 104 ועוד.פורד הביטה בעיניים כלות אחרי הצלחתן של הסופר מיני הללו והביקוש הגואה למכוניות הללו,והחליטה לפתח מכונית סופר מיני בעצמה.

ההחלטה על פיתוח מכונית סופר מיני נפלה במטה החברה בארה"ב ופרוייקט בובקט יצא לדרך.

במטה פורד נפלו כמה החלטות שהיתוו את הדרך לפרוייקט החדש-המכונית צריכה להיות בעלת הנעה קדמית ומנוע רוחבי,עלויות הייצור צריכות להיות נמוכות ככל האפשר והתבססות על מכללים מוכחים במידת האפשר.

כבר בשלב הפיתוח הראשוני החלה מחלוקת לגבי שם המכונית;הוצעו מספר רב של שמות-אמיגו,בבה(תינוק בספרדית)במבי ועוד.הנרי פורד השני הכריע לבסוף-פיאסטה!

על מנת לשמור על עלויות ייצור נמוכות הוקם מפעל חדש בעיר וולנסייה שבספרד,באותה שנה שבה היסתיימה הדיקטטורה האכזרית של גנרליסימו פרנקו.ספרד התגלתה ככוח עבודה זול וטוב יחסית,ולכן הוחלט שמרבית המכוניות ייצורו שם,בנוסף למיפעלים בדגנהם שבבריטנייה וקלן שבגרמנייה.

פורד החלה לבדוק הצעות עיצוב למכונית החדשה,ובוצעה פנייה למספר מעצבים וסדנאות עיצוב,בנוסף למרכז העיצוב של פורד עצמה.

לאחר מספר לבטים ניתקבלה בסוף הצעת העיצוב של רייטון פיסורה האיטלקי ופרוייקט הפיאסטה החל לרקום עור וגידים.

הוחלט בפורד בשלב הראשוני לעשות שימוש בשני ניפחי מנוע-1.0 ו 1.1 ועל כן הוחלט על שימוש במנועי הקנט הוותיקים והמוכחים(שנקראו מנועי ולנסייה) בשני נפחים-957 סמ"ק בשתי גירסאות,40 כ"ס במנוע בעל יחס הדחיסה הנמוך ו 45 כ"ס במנוע בעל יחס הדחיסה הגבוה יותר,ומנוע 1117 סמ"ק בעל 50 כ"ס ועקומת מומנט שטוחה יחסית.

למנועים הוותיקים שודכה תיבת הילוכים חדשה לחלוטין בעלת 4 הילוכים,ומערכת המיתלים כללה תמוכות מק'פרסון מלפנים וזרועות עוקבות ומוט פהנהרד במיתלה האחורי שהיה מורכב יחסית.

העיצוב הפנימי היה פשוט וספרטני,כמיטב מסורת פורד וכלל רק את מה שהיה נחוץ.

הפיסטה הוצגה בסוף 76' והפכה בן לילה ללהיט מכירות היסטרי,כשבספטמבר 79' ירדה הפיאסטה המיליון מפסי הייצור.

בראשית דרכה נימכרה הפיאסטה בשתי רמות גימור;בסיסית B, ו- L שכללה בנוסף מגבר בלם ומושבים ניתנים להטייה.בספטמבר 77' נוסף מנוע 1.3 66 כ"ס להיצע ונוספו עוד 3 רמות גימור-S הספורטיבית,GL המהודרת יותר וגיהה המפוארת שכללה קישוטי ניקל,ריפודים מהודרים וחישוקים קלים,בנוסף לצבע מיטלי ולוח מחוונים שכלל מד סל"ד.

בראשית 77' הוחלט לנסות למכור את הפיאסטה בארה"ב.המכונית הותאמה לתקנים האמריקאיים וצויידה בממיר קטליטי(חד שלבי),פנסים עגולים סימטריים ופגושים מוגדלים.המכוניות ניבנו באירופה ונישלחו לארה"ב,אך האמריקאיים לא ממש היתלהבו מהמכונית הקטנה,ובתחילת 80' הופסק יבואה לארה"ב.

לפיאסטה האמריקאית היה מנוע 1.6 בעל 67 כ"ס,ומאוחר יותר נעשה בו שימוש בגירסה הספורטיבית,ה-XR2.

ברבות השנים עברה הפיאסטה שינויים קלים-פגושים חדשים ב 81',מושבים חדשים ועוד.

בדצמבר 81' הוצגה לראשונה גירסה ספורטיבית לפיאסטה-ה XR2 שצויידה במנוע 1.6 שמקורו עוד בקורטינה של שנות ה 60' בעל מאייד כפול ו 86 כ"ס.

ל XR2 היו ביצועים מצויינים והיתנהגות כביש טובה וגם היא נימכרה היטב.

הפיאסטה MK1 יוצרה עד סוף 83' ואז הוחלפה עד ידי הפיאסטה MK2.

במבט לאחור ניתן לקבוע כמעט בוודאות שהפיאסטה ממש הצילה את פורד ופתחה עבורה עידן חדש,עידן ההנעה הקדמית והמנוע הרוחבי שבה לידי ביטוי היטב באסקורט החדשה של 81'.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ניתן להוסיף הבדלים נוספים ברמות הגימור שבין ה-B ל-L:

 

(1)חלונות רוח(משולשים נפתחים ב-L).

(2)ריפודי בד(L) לעומת ריפוד פלסטי(B).

 

הפיאסטה הגיעה נטולת מכשיר רדיו ואף לא היה מקום מתאים להרכיבו, היה צורך להרכיב בסיס ומתאמים תחת המדף בצד הנוסע.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כהרגלך, סקירה מעניינת.

אם כבר אתה מקבל בקשות מהקהל, אפשר סקירה שכזו על ה-127 של פיאט בבקשה?

בחיפושים לא מצאתי.

דני.

פיאט 127, ממתינה עוד 4 שנים להפוך לאספנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה חן! :-)

 

 

 

והנה פיאסטה מיוחדת...
תודה.

נא להתעלם ממצב הפגושים והפינות - הם יתוקנו בקרוב. :oops:

מאזדה 6 06' ופורד פיאסטה 89 ללוחמה עירונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידן, יא חנטאריש- תיקח כבר את המגנזיום מהאוריון, שהצעתי לך- שני מטר מהבית, לא תבוא אפילו לשאול? -כואב לי הלב, לראות האוטו עומד לו סתם עם הגלגלים האלו!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מאוד מעניינת חן, אהבתי את הכתבה.

 

עידן מזל טוב על הפחחות. אני מחכה לראות אותה במציאות אחרי הצבע...

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן,כל הכבוד על הסקירה המעניינת מאוד לקריאה, יש לך מושג מה פרוש השם פיאסטה ?

 

לעידן, מזל טוב על סיום הפחחות והצבע לאוטו.

 

אופיר

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלחו לי על הבורות,אבל מישהו יכול להעלות תמונה של הפיאסטה שהותאמה לארה"ב(פנסים עגולים ומנוע חזק יותר1.6)

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך מושג מה פרוש השם פיאסטה ?

 

 

אופיר

פיאסטה בספרדית פירושו מסיבה עליזה.

כל יתר השמות שהוצעו ע"י פורד היו בספרדית,גם בשל הסיבה שעיקר הייצור אמור היה להתבצע בספרד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6436 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...