Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה סטרלאט ואני


סטארלט
שימו לב! השרשור הזה בן 6474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

פעם ראשונה שלי פה, יש לי מס' רב של בעיות עם הרכב שלי, אני מקווה שתוכלו לתת לי פתרונות לגביהן.

 

אז ככה :

הרכב שברשותי הוא מסוג טיוטה סטארלט, 1992, 1.3 קרבורטור, ידנית. 120 אלף קילומטר.

על פניו התגובה הראשונית היא "אחלה אוטו" ( טוב מלבד אלו שמדברים שפת אלפה רומיאו ).

אלה שרכב זה ניתן לי במתנה ( פרטים אחר כך ) והוא נקנה מסוכן מכוניות ( עלבונות אחר כך ),

מאז שקיבלתי אותו לידיי ( שנה מהיום ), חלו התקלות הבאות :

מנוע התחמם, מנורות נשרפו בחזית ובלוח שעונים, תרמוסטט הוחלף, ראדיאטור נוקה, מצבר מת והוחלף, צמיגים גמורים הוחלפו, רצועת טיימינג שחוטה ומחזירים הוחלפו, רצועת מזגן נקרעה והוחלפה יחד עם האחרות ( אין הגה כוח תודה לאל ) מחזיר שמן לגיר הוחלף, פקק ראדיאטור ופקק שמן הוחלפו עקב בלאי ( כן ! ), הרכב אוכל שמן ומים כמו שאני שותה קוקה קולה, המזגן מת וחי כל חודש וקצת וכו'.

עכשיו - צריך לציין, אני בעל 2 ידיים ימניות וגם בעוונותי הייתי מכונאי רכב ל 3 חודשים במוסך של רובר (שומר נפשו ירחק ) כך שאני מחליף ומתקן בעצמי, זה הפך למין פרייקט שלי ( חבל רק שפרוייקט זה משאיר אותך בצידי הרכב לאחר מילואים בדרום) ,יש לי חבר שעובד בחנות חלפים, כך שאני "מסודר"

זהו, לא אטריד אותכם יותר( יש עוד תקלות ) , אך ארצה בבקשה מענה לבעיה הגדולה ביותר :

הרכב מת על דלק, 35 ליטר מספיקים ל 240 קילומטר ( מזל שאני עושה רק 3 קילומטר לעבודה ובחזרה ליום ), אני לא מפעיל יותר מזגן לצורך הבדיקה, וגם הרגל קצת ירדה מהדוושה ..

עד היום פעלתי כך : קרבורטור שופץ, נוקה, וכוייל ( זה דווקה עלה לי 350 ש"ח ), מסנן דלק הוחלף,

מסנן אוויר הוחלף, לחץ אוויר בצמיגים תקין,

שאלותי הם :

1) מה זה עוד יכול להיות ? ( יצויין כי יש רכיב שאינני יודע מהו, דמוי מיכל המחובר לקו חשמל, וגם מחובר בצינור לקרבורטור, הבעיה היא כי לפני 6 חודשים רכיב זה התחיל לעלות באש בזמן נסיעה, וכרגע הוא מושבת, עשיתי מעקף וככה הרכב נוסע , ( אין להשיג חלק זה בשום מקום !?.)

כאשר אדע איך להעלות תמונות - אשלח אותו.

האם צריכת הדלק מטורפת בגלל זה ?

2) האם בגלל שרכב זה הגיע מסוכן רכב ( מגרש ) אז כל כך גמרו אותו שאפילו האמינות הידועה של רכבי טיוטה נופלת כאן ????

 

לתשובתכם אודה.

שיפוט טוב נובע מניסיון, והניסיון נובע משיפוט גרוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארשום לך את דעתי בעניין:

 

לאניות דעתי אתה במיעוט , כלומר, עוד לא נתקלתי בסטארלט עם כ"כ הרבה בעיות ותקלות כמו שאתה מתאר, כאן זאת הפעם הראשונה ויש לי קשרים עם לא מעט מוסכים\בעלי מקצוע באיזור הצפון.

אתה צריך להבין,אמינות היא גם פונקציה של יצרן וגם פונקציה של תחזוקה.

הרכב הגיע ממגרש, בעייני זה כבר רכב פסול(בבקשה מכל רוכשי רכב ממגרשים לא להטיף בעניין,כמו שאמרתי בתחילה,זאת רק דעתי).הרכב פסול בעייני ,ראשית בקילומטראג שמצויין בשעון,ממשיך בטיפולים המינימליים שספק עם היו כאלה...ויש עוד.

בכל אופן, אתה קיבלת אותו,זה הרכב שלך,מרבית החלקים\חלפים\תיקונים,הינם תיקוני בלאי,צמיגים\טיימינג\רצועות\מצבר\מחזירי שמן...כל זה זה בלאי טבעי של רכב בן 14,אין מה לעשות.

רכב ישן דורש תחזוקה ,ותחזוקה תכופה יותר מרכב חדש,מה שאומר החמרה עם המלצות היצרן,היצרן נניח אומר להחליף שמנים כל 10 אלף, לרכב בן 14 אני אומר תחליף כל 5 אלף.

 

שוב,הרכב הגיע ממגרש,אי אפשר לדעת מה הוא עבר,והק"מ שיש לך על השעון,שוב,לדעתי,הוא לא הק"מ האמיתי של הרכב הזה.

לעניין צריכת הדלק, ניקוי קרבורטור,טיפול 10 אלף שכולל בן השאר חוטי הצתה ופלאגים פילטרים ועוד, וכיוון הרכב על המחשב ייתן לך שיפור ניכר לאורך זמן,את ההשקעה תחזיר בצריכת דלק נמוכה יותר ונסיעה יותר חלקה כמו שאומרים.

בכל אופן,בהצלחה.

לפי דבריך,אם הקרבורטור עבר ניקוי במכון מקצועי לפי הספר,ע"י משהו מיומן,פורק ,שמו בחומר את החלקים שלו לכמה שעות והרכיבו אותו , אם עברת תהליך שכזה בחצי שנה האחרונה ,אז בטוח גם כיוונו לך את הרכב כמו שצריך.

אני ממליץ לך ללכת למכון קרבורטורים ולבדוק את הרכב על מחשב,כיוונים,4 גאזים,כיוון הצתה ועוד.

אם אתה מהצפון תאמר לי,אני יכול לעזור לך בעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה המהירה,

 

אומר זאת - כל מילה בסלע !.

 

ידוע לי על מצב הבלאי של רכב בן 14, וכאמור ברור לי כי הקילומטר בשעון הוא אשלייה, המקור הוא בטח כפול מזה או יותר.

הרכב עבר טיפול 10K לפני חצי שנה, הקרבורטור תוקן במקום עם שם טוב, ולמרות זאת, לא האמנתי לו והלכתי לעוד 2 מכונים ידועים, לאכזבתי שניהם בדקו עם מחשב וכדומה, ותשובתם הייתה " כל המדידות הם תקינות לחלוטין". .... אנשים לא מאמינים לי שאני מספר להם על הרכב, עד שהם נוסעים איתי וקורה משהו....

אולי זו טיפשות ממדרגה ראשונה אבל אנשים אומרים לי להיפטר מהרכב ומהר, אך אני החלטתי לעשות יישור קו לאוטו הזה ( ואז כנראה למכור אותו - חוק מרפי, אני מניח ).

שיפוט טוב נובע מניסיון, והניסיון נובע משיפוט גרוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתאר פה צריכת דלק של 1 ל 7 בסטארלט ידנית.

משהו פה לא הגיוני.

הסטארלט ידנית אמור לתת לך צריכת דלק טובה בהרבה ואף כפול לטובה ממה שציינת.

 

איך אתה בודק צריכת דלק?

 

מה בדיוק ביטלת שמחובר לקרבורטור,תוכל להעלות תמונות?

האם צריכת הדלק שאתה מתאר , היא החלה מרגע שביטלת את אותו חלק?

אמרת שלרכב יש עוד כמה וכמה בעיות,תוכל לציין מהם בעיות אלו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטארלט,

כל התקלות שאתה מתאר כאן הינן נפוצות לחלוטין וסביר להניח שיקרו בכל רכב בן 15 שנה. כמובן שניתן למזער אותן אם היו מבוצעים ברכב טיפולים מונעים כמו החלפת התרמוסטט כל 5 שנים, והחלפת הרצועות בזמן ולא אחרי שהן נקרעות...

לגבי צריכת הדלק הזוועתית - רשמת שאתה נוסע 3 ק"מ לעבודה וחזרה כל יום, על מה אתה מתפלא? כאשר המנוע קר יש לו את הבלאי הגבוה ביותר וצרי(ח)ת הדלק הגבוהה ביותר. סע נסיעה בינעירונית וגלה איך צריכת הדלק משתפרת פלאים.

 

סה"כ הסטארלט הוא אחד הרכבים האמינים שיצאו עד היום לאוויר העולם, אבל כמו בכל דבר אחר הזמן עושה את שלו וכל התקלות שתיארת הן קבילות וצפויות לחלוטין.

 

בצע טיפולים בזמן ולפי הספר (ואף יותר מחמירות מהספר) ולא תופתע מתקלות כאלו.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר צודק.

 

מנסיון אישי עם סטרלט זהה (אותו מודל, אותו נפח), הרכב פשוט אמין בטרוף - בדיוק כמו הקורולה השותפה ליצרן.

 

בסטרלט אמורה להתקבל צריכת דלק של סביב 1:12-1:13 ואפילו מעט יותר.

 

הבעיה עם הרכבים הללו היא שבזמנו מחירה היה גבוה ביחס לתמורה (מכונית מיני - סופר מיני), ולא הרבה מהן נמכרו - חלקן היו בחברות השכרה, ולך תדע היכן שלך הייתה. אני אישית ראיתי לא הרבה כאלה - אולי 10 בסה"כ ב3 שנים, אבל אני יכול להגיד שאלו ששמורות (ואפילו אלה שלא...) מראות אפינות מופלגת שלא תאמן!

 

כמובן שרכב שמור תמיד יראה יותר אמינות, אבל שים לב כמו שאמרו שרוב הדברים שציינת אכן קורים ברכב ישן יחסית.

 

מה מצב המנוע? מעשן? שמן במים/מים בשמן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אתה צודק , אחד לשבע, אחד לשש. לא הגיוני, אבל זה המצב.

תראה למדוד צריכת דלק זה מאוד קשה, יש יותר מדי משתנים, הכי פשוט לעשות ק"מ / מיכל דלק.

הדבר היותר מטריד הוא שמחוץ לעיר ( רוב הנסיעות ) במהירות קבועה של 100 קמ"ש, בהילוך חמישי הרכב עושה כ 16 ק"מ לליטר ! ( פער האחוזים הוא מטורף אני יודע - זה המצב ).

 

בקשר לחלק, אני יעלה תמונות עוד היום אני מקווה, בקשר לשאלתך - צריכת הדלק היתה גם גרועה לפני שהוא נשרף ( יכול להיות שכבר אז היה לא תקין ).

 

עוד בעיות - יש עוד הרבה ... אחת כל כך מוזרה שמוסכניקים מסתכלים עליי במבט של " תלך מפה .. "

בעיה זו הופיעה פעמיים , כל חצי שנה,

אני כהרגלי בודק מים / שמן אחת לשבוע, ופעמיים מצאתי את הרדיאטור ואת מיכל העיבוי ריקים ממים, אפילו לא טיפה. ( אין מים בשמן ואין שמן במים ואין עשן בלי אש ... )

אין נזילות, אין איבוד מים כאדים, אין חורים מינייאטוריים ברדיאטור וכדומה. פשוט השלמתי עם זה.

שיפוט טוב נובע מניסיון, והניסיון נובע משיפוט גרוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעייה עם המים,כניראה מגיעה מכיוון הרדיאטור.

הרדיאטור סתום חלקית , אמרת שניקית את הרדיאטור, זה לא תמיד עוזר.

המים מתחממים ובגלל שהרדיאטור לא מתפקד 100%, המים עוברים למיכל עיבוי ומשם החוצה דרך צינור העודפים,או שהם פשוט מתאדים להם.

 

כמה החום מנוע מראה אצלך בשעון חום? והאם חום זה יציב או משתנה בתלות בתנאי הנסיעה שלך?

לגבי צריכת הדלק,אתה כותב כעת שמחוץ לעיר ריכבך עושה 1 ל 16, שזה מצב תקין וטוב מאוד, לכן בנסיעה של 3 ק"מ סביר להניח שהצוק עובד ולכן צריכת הדלק הגבוהה.

 

בפעם הבאה,תשתדל לתת את כל הפרטים כדיי שנוכל לקבל תמונה טובה יותר ולעזור לך ככל שניתן.

 

ואגב, אני ממליץ לך לעבור לבדיקת מים כל שבוע שבועיים ולא פעם בחצי שנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מצליח לזהות נכון מדובר במסנן קניסטר, למניעת ריחות דלק, והחזרת עודפי דלק לטנק.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי צביקה

 

 

קודם תודה על תמיכתך, יש לי מס' שאלות :

 

1) האם תוכל לפרט קצת יותר מה תפקידו / אופן פעולתו של רכיב זה ?

אדי פליטה, החזרת דלק, וואקום, פילטר ???

2) איך ,האים זה משפיע על תצרוכת הדלק ?

3) היכן ניתן להשיג חלק מקורי / פריט דומה ?, ניסיתי בחניות חלפים, פירוקים, ואפילו מוסך מרכזי,בו אמרו לי שהם אינם מחזיקים מלאי מעבר ל 10 שנים לסוג הרכב.

שיפוט טוב נובע מניסיון, והניסיון נובע משיפוט גרוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי חלקים, אכן קיימת כמו שציינתי מצוקה קשה בנושא.

 

הפיתרון הוא בדר"כ יבוא דרך חנויות חלפים, או דרך אתרים מתמחים מחו"ל - אפשר לנסות באיביי, למרות שגם שם אין מבחר גדול לסטארלט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטארלט שלום.

הצגת את הרכב שלך כאילו מדובר על גרוטאה מלאה בתקלות חמורות.

סה"כ מדובר לא על תקלות אלא על בלאי של שימוש מעל 14 שנים על הכביש וכנראה עבר ללא טיפולים מסודרים.

רצועות,מנורות,טיימינג,מחזירים וצמיגים זה בלאי נורמלי.

הדבר היחידי שאתה מתלונן עליו זה צריכת דלק.

וזה לפי עניות דעתי נובע מסיבה אחת בלבד- קרבורטור.

 

תראה אינני יודע את טיב העבודה שאתה מבצע לבד, או טיב העבודה שביצעת את בעל מקצוע כזה או אחר.

בקרבורטורים נתקלתי בלפחות 6 או 7 בעלי מקצוע ש"מתמחים" בקרבורטורים ובפועל לא הייתי ממהר להכתיר אותם כ"מומחים".

וגם אני עם כל כמות הידע שלי אלך לבצע ניקוי קרבורטור אצל בעל מקצוע שאני מאמין בו, וגם אם אני יודע כיצד לעשות זאת, עדיין אבצע זאת אצלו.

למה? ככה- ישנם דברים שלא עושים לבד, קרבורטור זה אחד מהם.

ואת זה למדתי אחרי שפירקנו קרבורטור כדי לבצע שיפוץ ובסוף זה נגרר בכך שהגעתי למכון עם שקית שמכילה את הקרבורטור, וכמובן תשלום מלא על שיפוץ למרות שכבר עבדתי עליו מעל 8 שעות...וזמן = כסף.

 

בקיצור, גש לצביקה הוא בעל מכון קרבורטורים, וגם אני מקווה להגיע אליו החודש.

המלצות עליו תוכל למצוא בכמויות- ע"י חיפוש בפורום.

 

 

ניר

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...