Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7377 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למי שיודע על מה מדובר, ויכול לשפוך קצת אור על העניין, אשמח לתגובה.

(השאלה לא מתייחסת למוצר כמוצר, ואיך הוא בנוי וממה הוא עשויי. אלא, איך הם בהתנהגות כביש, החוקיות שלהם וכו...) קראתי על תוצאות המבחן שלהם על שתי מכוניות זהות אלא שעל אחת הותקנו הבולמים הנ"ל והשניה רגילה לגמרי, וההבדל מדהים...

 

תמונה להמחשה, למי שלא יודע על מה מדובר, ולמי שכן, אבל שכח...

auto_bose385x506.jpg

 

תודה מראש לעונים,

דימה.

:evil: לא תצליחו לעצור אותי, לא תצליחו להשתיק אותי! :evil:

פורסם
למי שיודע על מה מדובר, ויכול לשפוך קצת אור על העניין, אשמח לתגובה.

(השאלה לא מתייחסת למוצר כמוצר, ואיך הוא בנוי וממה הוא עשויי. אלא, איך הם בהתנהגות כביש, החוקיות שלהם וכו...)

מדובר על מערכת נסיונית שהוצגה ב- 2004, ואינה צפוייה להופיע באופן מסחרי בשנים הקרובות. היצרן טוען שהוא נמצא במו"מ עם מספר יצרני רכב על-מנת לבחור שותפים לישום הטכנולוגיה. ככל הנראה מדובר בטכנולוגיה יקרה מאוד - ציטוטים של מתחרים מעריכים עלות של ~5000$ לזוג בולמים.

 

מהיכרותי את פועלו של היצרן בתחום האודיו, אני נוטה להיות ספקן באשר לביצועי\אמינות המוצר. יתכן בהחלט שאני סתם פסימיסט...

פורסם

זה נראה כאחלה קונספט וה'- דבר לשיפור משמעותי של התנהגות ונוחות הנסיעה ברכב היום יומי, קראתי כל מאמר אפשרי אליהם, וכל פרסום של היצרן מאז שהוצגו לראשונה במחצית הראשונה של 2004, והרעיון נראה פשוט וגאני. כמובן שאם הם יגיעו למחיר שצויין בהודעה מעליי, ככל הנראה שעתיד מבטיח לא צפויי להם בארץ. אם מחיר המערכת יהיה סביר, אז כנראה שתותקן רביעיה על הרכב היום יומי שלי, זה אם הם יגיעו לייצור.

לצערי בזמן האחרון המוצר נעלם מהראדר, ועתידו לא נראה ברור.

 

בכל מקרה, כנראה שהאנני תקבל מערכת אייר רייד, זאת פשרה אולטימטיבית.

:evil: לא תצליחו לעצור אותי, לא תצליחו להשתיק אותי! :evil:

פורסם
מהיכרותי את פועלו של היצרן בתחום האודיו, אני נוטה להיות ספקן באשר לביצועי\אמינות המוצר. יתכן בהחלט שאני סתם פסימיסט...

אתה מתכוון להגיד לי שמדובר ביצרן הרמקולים BOSE? :shock: :shock:

פורסם

בהחלט. מדובר ביצרן האודיו Bose, ויש הטוענים שהמוצר ש"פותח בסודיות במשך כ -20 שנה בטרם נחשף" הוא בעצם מוצר של חברת סטארט-אפ בשם Aura, שהציגה מוצר דומה בתחילת שנות ה-90, כשלה בהבאתו לשוק, פשטה רגל ב 2001, והזכויות על הפיתוח שלה נתגלגלו אל Bose (חברה פרטית שאינה מוסרת דין וחשבון על רכישות שכאלו).

פורסם

אני גם חושש מאוד מהמוצר , אם תשימו לב הם הראו שהרכב לא נשען על הצד בזמן פניה אגרסיבית , חלק מהיכולת שלנו לדעת מתי הרכב מתקרב לנקודת האל חזור שלו היא ההישענות שלו . אם זה יחסר אז נכון יהיו אנשים שידעו להשתמש בזה . אבל להרבה אחרים תחסר הנקודה שהרכב אומר תזהר . הם עלולים לחשוב שהרכב יכול לסבול כל מהירות וזה לא נכון . והם יכולים להגיע ליותר תאונות מהמצב הקיים.

 

 

ב . למרצדס יש מערכת אייר מאטיק . אנני יודע ממש עליה אבל ממה שאני יודע זה מערכת שעובדת על עקרון של גז ו/או הדראוליקה . והיא נחשבת מערכת טובה . העלות שלה היא די גדולה (בתור תוספת) , ועדין היא מוצעת בדגמי הS בתור בסיס . אני מניח שאם הם היו חושבים שיש מערכת בולמי זעזועים יותר טובה ופולפרוף . הם היו קונים אותה ו/או מציעים אותה (סוף כל סוף גם מערכת הילוכים שלהם היא מתוצרת אחרת ועל שמם וכנרה גם חלקים מהאייר מטיק ) . ועוד מערכת חדשנית בוודאי.

אז אם סקפטיים יש סיבה טובה.

 

ג . בוז עושים דברים שנראים מהממים ברגעים ראשונים , ואחרי כמה זמן איתם , אתה מבין שחסר הרבה דברים . לדוגמא את ה901 שלהם . רמקול מדהים עד שאתה מתחיל לשמוע שלמעשה אתה שומע את המיד , אבל צלילים גבוהים אין וגם לא נמוכים . אז נכון אין בעולם רמקול רגיל שיש לו מיד כמו 901 , ולא משנה באיזה מחיר . אבל מאידך הוא היחיד שאין לו כמעט לחלוטין צלילים גבוהים ולא נמוכים.

אז אם תשימו את זה לרכב ואח"כ תמצאו שנכון ברוב המקרים זה פשוט אדיר , אין שום דבר שמתקרב לזה . אבל פעם אחת תגיעו למגבלות שלו ואז מה? תתפללו ? כי אין לכם כלום.

נראה טוב אבל אני לא הייתי מעריך שזה יצא לשוק

בברכת חג שמח לכולם . יהודה

בברכה יהודה

פורסם
אז נכון אין בעולם רמקול רגיל שיש לו מיד כמו 901 , ולא משנה באיזה מחיר .

לשמחתנו הרבה, יש בעולם לא מעט רמקולים, עם תדרי Mid (וגם גבוהים ונמוכים) מוצלחים הרבה יותר משל ה- 901.

 

Bose היא חברה שהאיש שמייסדה גילה תובנה מרתקת על בני אדם, ועשה ממנה מליונים: חוש השמיעה האנושי נוטה לסווג עיוותי צליל מסויימים ככאלה שדווקא נשמעים טוב יותר.

אמנם מאזינים מיומנים יבחינו מייד בעיוות, אבל ל"עמך" שבוחר רמקולים בקניון בזמן השופינג של כריסטמס זה לא מפריע.

 

Bose מקפידה כאידאולוגיה שלא לפרסם נתונים טכניים (טווח תדרים, גרף היענות וכו'). מבחנים בלתי תלויים שנערכו לרמקולים של Bose הראו שהם מעוותים את הצליל ברמה בלתי נסלחת, עד כדי העלמה מוחלטת של טווחי תדרים שלמים.

 

מסתבר שעבור רוב הלקוחות, סלט התדרים הזה דווקא ערב לחיך.

פורסם
אני גם חושש מאוד מהמוצר , אם תשימו לב הם הראו שהרכב לא נשען על

ג . בוז עושים דברים שנראים מהממים ברגעים ראשונים , ואחרי כמה זמן איתם , אתה מבין שחסר הרבה דברים . לדוגמא את ה901 שלהם . רמקול מדהים עד שאתה מתחיל לשמוע שלמעשה אתה שומע את המיד , אבל צלילים גבוהים אין וגם לא נמוכים . אז נכון אין בעולם רמקול רגיל שיש לו מיד כמו 901 , ולא משנה באיזה מחיר . אבל מאידך הוא היחיד שאין לו כמעט לחלוטין צלילים גבוהים ולא נמוכים.

אז אם תשימו את זה לרכב ואח"כ תמצאו שנכון ברוב המקרים זה פשוט אדיר , אין שום דבר שמתקרב לזה . אבל פעם אחת תגיעו למגבלות שלו ואז מה? תתפללו ? כי אין לכם כלום.

נראה טוב אבל אני לא הייתי מעריך שזה יצא לשוק

בברכת חג שמח לכולם . יהודה

יודה, הדרך בה אתה מקיש היקישים מה-901 למערכת המתלים של בוז מאוד תמוהה בעיני.

ה-901 הוא רמקול שקיבל תשבוחות בכל העולם, מכל הזבל שבוז כן מייצרת בחרת להיטפל דווקא למוצר היחיד שמצדיק את השיווק המעולה שלהם.

בכל מקרה, ואכן, רמקולים הם עניין סובייקטיבי, אני לא חושב שאפשר להקיש מיכולת הפיתוח \ ייצור של בוז מעולם האודיו ליכולות שלהם בעולם המכניקה.

[ונ.ב. עצבני - אמנם בתחום האודיו הביתי הם מוקצים מחמת מיאוס, עם סייג אמיתי ל901, אבל בתחום הPA בוז עדיין נחשבים לבעלי שם רציני מאוד.]

 

ואת העיקר שכחתי - הבולמים האלה נמצאים עדיין בפיתוח, כמו שרואים בתמונה הם דורשים סטראט שונה לגמרי מזה המותקן ברכב והם אינם משתלבים לקונפיגורציה קיימת אלא מחליפים לחלוטין תוך שינוי בית הבולם על מרכיביו, לכן, לפותח השירשור המקורי - שדרוג כזה לא בא בחשבון, בדיוק כמו ששדרוג מערכת המתלים שלך לכזו אקטיבית המבוססת על אוויר לא בא בחשבון - לא מדובר על מרכיב שמוחלף בפירוק והרכבה אלא במשהו שמהווה חלק שונה לגמרי וצריך תכנון ראשוני ומוקדם.

 

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

רון, מערכת אייר רייד באה ב- direct bolt on לרכב שלי, ללא צורך בהתאמות מלבד צינורות האוויר. אם אני רוצה להנמיך את האוטו למרווח של ס"מ אחד מהריצפה, אז יהיה צורך בשינויי מבנה השלדה (חלק כלול ברוב המערכות) ובשינוי מבנה המרכב.

 

מערכת אייר רייד שאמורה לספק את התוצאה שאני רוצה מגיעה עם חלקים של פרק -והרכב. מורידים חלק מקורי, מרכיבים חלק חדש. נקודה. ואם תעשה מחקר מקיף על סוגי המערכות בשוק, תראה שאתה מדבר שטויות!

 

דימה.

:evil: לא תצליחו לעצור אותי, לא תצליחו להשתיק אותי! :evil:

פורסם
יודה, הדרך בה אתה מקיש היקישים מה-901 למערכת המתלים של בוז מאוד תמוהה בעיני.

ה-901 הוא רמקול שקיבל תשבוחות בכל העולם, מכל הזבל שבוז כן מייצרת בחרת להיטפל דווקא למוצר היחיד שמצדיק את השיווק המעולה שלהם.

זה אמנם לא הפורום המתאים , אבל אני אומר לך ששמעתי רמקולים של בוז הרבה , היחיד שגרם לי להתפעמות למשך 15 דקות שלמות היה ה901 , הוא רמקול מדהים בכך שהמיד שלו מתקרב למיד שיכול לספק קווד אלקטרוסטטי ישן , אין כזה דבר ועל כך הם ראויים לכל שבח . אבל אפילו שם הם לא מצליחים לתת לפחות צלילים גבוהים ברמה ? אני יכול לקבל צלילים נמוכים , יש הרבה רמקולים שמתקשים בכך , אבל איך רמקול שנשמע כך במיד לא יכול לספק גם גבוהים ?!!! גבוהים בד"כ קל יותר ממידים.

בכל מקרה, ואכן, רמקולים הם עניין סובייקטיבי, אני לא חושב שאפשר להקיש מיכולת הפיתוח \ ייצור של בוז מעולם האודיו ליכולות שלהם בעולם המכניקה. אם אתה רואה חברה שעד היום המוצר היחיד שלה שהצליח לגרום לי להתפעמות (אמנם לרבע שעה) , ונכשל אחרי הרבע שעה כי חוץ מחלק מסויים כל השאר אננו . אתה מבין שבלהרשים הם מצויינם , אבל בביצוע יסודי, ובטיפול בכל הבעיות הם כושלים .

זה כמו שתקח עוגת שוקולד , ויתברר לך שמתחת לציפוי של השוקולד יש נסורת

[ונ.ב. עצבני - אמנם בתחום האודיו הביתי הם מוקצים מחמת מיאוס, עם סייג אמיתי ל901, אבל בתחום הPA בוז עדיין נחשבים לבעלי שם רציני מאוד.]

אם בתחום הPA הם נחשבים , אני מבין מדוע אף פעם לא חשבתי שמערכות PA או יצרני PA שווים הקשבה

ואת העיקר שכחתי - הבולמים האלה נמצאים עדיין בפיתוח, כמו שרואים בתמונה הם דורשים סטראט שונה לגמרי מזה המותקן ברכב והם אינם משתלבים לקונפיגורציה קיימת אלא מחליפים לחלוטין תוך שינוי בית הבולם על מרכיביו, לכן, לפותח השירשור המקורי - שדרוג כזה לא בא בחשבון, בדיוק כמו ששדרוג מערכת המתלים שלך לכזו אקטיבית המבוססת על אוויר לא בא בחשבון - לא מדובר על מרכיב שמוחלף בפירוק והרכבה אלא במשהו שמהווה חלק שונה לגמרי וצריך תכנון ראשוני ומוקדם.

 

 

 

 

רון.

בברכת חג שמח יהודה

בברכה יהודה

פורסם

בסרטונים זה נראה פשוט מדהים... חוקי הפיזיקה נראים כאילו לא חלים על הרכב שאליו מחוברים המתלים הללו. במידה ומה שנאמר בכתבות שנכתבו על המתלים הללו על ידי עיתונאים שראו את ה"פלא" הזה First-Hand נכון (ציטוטים כמו: "I couldn't believe my eyes" ו - "earth shattering") אז מדובר בהתקדמות החשובה ביותר בתחום טכנולוגית המתלים לרכב מאז המצאת תומכת ה- McPherson.

 

לפי מה שהבנתי BOSE לא מתכוונים למכור אותה לצרכן כשיפור הניתן להתקנה ברכבו (לפחות לא בהתחלה) אלא רק כרכיב שמגיע עם רכב מהמפעל על ידי היצרן. BOSE מציינים שהמתלים הללו יורכבו רק על רכבים מאוד יקרים ולא ימצאו את עצמם מצוותים למשפחתית בזמן הקרוב.

 

במכונית של 600,000 שקל, 20,000 עבור מערכת המתלים לא נראה לי יותר מדי.

פורסם
רון, מערכת אייר רייד באה ב- direct bolt on לרכב שלי, ללא צורך בהתאמות מלבד צינורות האוויר. אם אני רוצה להנמיך את האוטו למרווח של ס"מ אחד מהריצפה, אז יהיה צורך בשינויי מבנה השלדה (חלק כלול ברוב המערכות) ובשינוי מבנה המרכב.

 

מערכת אייר רייד שאמורה לספק את התוצאה שאני רוצה מגיעה עם חלקים של פרק -והרכב. מורידים חלק מקורי, מרכיבים חלק חדש. נקודה. ואם תעשה מחקר מקיף על סוגי המערכות בשוק, תראה שאתה מדבר שטויות!

 

דימה.

היי דימה, נראה שנתקלנו באיזו בעיית הבנת הנקרא.

מכיוון שאין לי מושג איזה רכב יש לך [ואני מניח שלא מרצדס S מהשנים האחרונות] אני מרשה לעצמי להניח שאתה מתכוון למערכת שאמורה לספק סוג של פתרון ליצירת לואו-רייד [כפי שכתבת פעם באחד השירשורים]

בכל מקרה, סיכוי סביר שקיימת מערכת שבאה ומחליפה - בולט-און את מערכת המתלים שלך, אבל אם תסתכל שוב במה שכתבתי תראה שבהודעה שלך חזרת על אותם דברים שאמרתי.

אתה לא מחליף חלק במתלה - אתה מחליף מתלה.

ואם יצרן קיטים ללואו-רייד או וואטאבר מייצר קיט שמחליף לך את המתלה לאחד מבוסס אוויר - אזי לשיטתי אתה מחליף \ משנה את המתלה - לאמור, אתה לא בוחר לך בולמ"ז שונה אלא הופך את הרכב על המשקל שלו לשעון על מערכת אחרת שאינה קפיץ ובולמ"ז קונוונציונלי, וכמו שלא אקרא להחלפת מנוע באוטו שלי "שיפור מנוע" כך לא אקרא להחלפת סטראט אצלי באוטו "שינוי בבולמ"ז "

 

חג שמח וכשר

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

נו מה אתה רוצים, הרמקולים של BOSE הם ONE WAY ומשתמשים בפרוססור על מנת להקנות את הצליל. בגלל זה קצת קשה להוציא מרמקול ONE WAY תחום תדרים כמו 20-20K.

×
×
  • תוכן חדש...