דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 24

נושא: שיפורים לGTI 1600 (+ תומר מסביר באריכות על שיפורים)

  1. #1
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    מיקום
    תא מנוע....
    הודעות
    319

    שיפורים לGTI 1600 (+ תומר מסביר באריכות על שיפורים)

    רק מי שיודע
    מה הם השיפורים הבסיסיים כמו אגזוז פילטר בולמים קיט הנמכה שניתן לבצע בGTI 1600 ומה המחירים של הדברים ומקומות שניתן להשיג אותם
    והמלצות על צ"יפים ומחירים תודה רבה R


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של תומR
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    east ramt gan
    הודעות
    2,348
    שלום R.C
    לא ציינת מאיזו שנת ייצור ה GTI שלך. כמו כן לא ציינת האם המנוע הוחלף אי פעם.

    נתחיל בהתחלה.
    בכל GTI יושב הפילטר בקופסה אשר ממוקמת קרוב לקיר האש. ע"מ לחלץ מהמנוע כ 2 כ"ס נוספים ותגובת דוושה עדיפה יש להתקין פילטר פתוח.
    בכל GTI כניסת האוויר לסעפת ממוקמת באופן תמוה מקדימה (והפילטר מאחור).
    תצטרך לקנות קיט ייעודי של K&N או של JR ולפרק את פילטר האוויר וצנרת ההזנה שלו.
    מקם את המצבר כ 5 ס"מ אחורה (לכיוון תא הנוסעים) ושים את הפילטר החדש בחלל שנוצר. במקום כ 2 מטר צינורות מפותלים, האוויר יעבור כ 15 ס"מ היישר מן הפילטר אל סעפת היניקה. מחירו של קיט כזה נע באזור ה 700-1000 ש"ח וניתן להשיגו ב"פיין טיונינג".

    "שיפור" נוסף אשר מומלץ לבצע ב GTI הוא... ניקוי מזרקים. הGTI מצויידת במזרקי "בוש" אשר מושפעים לרעה מן הדלק הישראלי. ניקוי מזרקים ושמירה על ניקיון המערכת באמצעות תוספים כגון BG K-44 (שישים שקלים) יתנו כוח שמיש ופעולה חלקה. ניקוי מזרקים נע בין 300 ל 400 שקלים חדשים.

    שיפור נוסף הוא התקנת וסת לחץ מתכוונן. ב GTI ההרכבה פשוטה להפליא מכיוון שהווסת ממוקם בקצה מסילת המזרקים. וסת יתן דלק נוסף , מה שיעניק תגובת דוושה יותר חדה. יש להיזהר מהגזמה בלחץ, מה שעלול לגרום לבעיות הזרקה והצטברות פיח. ווסת יעלה כ 500-700 שקלים.

    בתוך המנוע עצמו- ניתן לבצע עבודת פורטינג. פורטינג הוא תהליך של הגדלך והחלקת מעברי התערובת במנוע. בניגוד לשיפורים שהוזכרו מקודם, עבודת פורטינג טובה תיתן עליה משמעותית בהספק!! (ולכן המחיר מתקרב ל 3000 ש"ח). העליה נעה בין 8 ל 10 כ"ס.

    יחס דחיסה- ע"י גילוח של כמילימטר או שניים מראש המנוע, יוקטן נפח תאי השריפה - מה שיביא לעליה ביחס הדחיסה. עליה זו תיתן תוספת של כ 3 כוחות סוס.(עלות- כ 1000 ש"ח) .
    בפורטינג ויחס דחיסה יש להקפיד שראש המנוע יהיה במצב טוב - בפיז'ו שעברו ידיים רבות (לא מומלץ) יש נטייה לא להקפיד על נוזל הקירור המקורי, מה שגורם לקורוזיה ואכילה של ראש המנוע.

    קמשפט חם- השסתומים במנוע נפתחים ונסגרים באמצעות הנדנדים אשר מונעים ע"י גל הזיזים, או הקמשפט. בקמשפט חם, ה"פיקות" גבוהות יותר, מה שפותח יותר את השסתומים, מכניס יותר תערובת למנוע ויוצר יותר כוח. גם הקמשפט הינו שיפור משמעותי וייתן כ 7 כ"ס. מחירו נע באיזור ה 2000-2500 ש"ח.

    קרבורטורים - ה-שיפור לכל 205 GTI באשר היא. מע' ההזרקה של ה GTI מוגבלת ביותר ע"י מיבנה וקוטר. התקנת זוג מאיידים תאפשר לכל צילינדר לקבל את כמות התערובת אשר באמת נדרשת (ולא נקבעת באופן שרירותי ע"י מחשב הרכב וע"י קוטר סעפת היניקה)- מה שיתן עליה של כ 30 כ"ס!!!!!!! סט מאיידים, סעפת יניקה ואטמים יגיעו לאזור ה 3000 ש"ח.

    צ'יפ - מחשב הרכב בנוי בין השאר לחיסכון בדלק, מניעת זיהום אויר ואמינות. אם תבטל את הפרמטרים הנ"ל ע"י השתלת צ'יפ ותשחק עם עקומות הדלק וההצתה, תשיג כ 5 כ"ס נוספים. צ'יפ נע בין 700 ל 1500 ש"ח בהתאם לסוגו.
    גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

  5. #3
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של תומR
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    east ramt gan
    הודעות
    2,348
    אגזוזים -
    התקנת מערכת פליטה פתוחה תשפר את תגובת הדוושה ותעניק לרכב כ 5% הספק. ישנס מספר סוגים -
    דוד אחורי בלבד - כל רכבי פיז'ו סיטרואן מגיעים מהמפעל עם דוד אחורי פתוח. נכון שצורתו אינה יפה ואין לו "יציאה" - אבל עדיין מדובר בדוד פתוח לחלוטין. התקנת דוד אחורי "פתוח" לא תוסיף לרכב כוח. מנה שכן, מכיוון שדודים "פתוחים" של החברות המוכרות (ע"ע סופרספרינט, מגנקס או רמוס) מושתקים בצורה מינמאלית, תהיה תוספת של רעש. אל תטעה ותחשוב שרעש הוא כוח.

    מע' פליטה עד הסעפת- מדובר באגזוז אשר מגיע מ קצה סעפת הפליטה עד לאחורי הרכב. מע' פליטה כזאת מתגברת על בעיות המע' המקורית שהן בעיקר קוטר צר ועיקולים אשר מונעים זרימה חלקה.
    מערכות הפליטה המומלצות לפיז'ו הן "דוויל" ו"סופרספרינט". מע' כזו תיתן כחמישה אחוזי הספק ותעלה בין 2500 ל 3000 שקלים.
    מע' פליטה מלאה - תכלול , בנוסף לצינורות גם סעפת פליטה. סעפת הפליטה המשופרת ארוכה כמעט פי 5 מהמקורית, חלקה יותר (אין לי כוח לכל ההסברים) ונותנת , בשילוב עם מע' פליטה כ 10% הספק נוספים. מחיר? מע' שלמה כ 5000 ש"ח.

    אסור לשכוח דבר אחד (שלמדתי על בשרי) - כדי להביא את המנוע שלך ל 130 כ"ס תצטרך להשקיע כ 5000 ש"ח. במחיר הזה תוכל לקנות מנוע 1900 מן המוכן!!!!!!!


    בולמים ובלמים -

    דגמי פיז'ו הספורטיביים סובלים (קשות) בשני תחומים - בלימה ושיכוך.
    למזלך ה GTI עוד שייכת לעידן בו נבנו פיז'ואים ספורטיביים ע"מ שינהגו בהם ח-ז-ק, אבל כל מה שאחרי שנת 90 - שלא נדע...
    אז מה היה לנו?
    הבולמים המקוריים שלך מן הסתם כבר הוחלפו פעם, אבל שווה לבדוק את מצבם - נוזל?
    לחץ על פינת הרכב ותן לאוטו לעלות בפתאומיות. אם הוא ממשיך להתנדנד - הבולם עייף ועשה את שלו.
    זה הזמן לרכוש בולמי "קוני" או "בילשטיין". מדובר בבולמי זעזועים שהבוכנה בתוכם מצויידת ביכולת לווסת (באמצעות ברז כיוון) את כמות השמן העובר דרכה, מה שמקשיח ומרפה את הבולם.
    בניגוד לשמועות, בולמי "קוני" אינם קשים . בדרגה הרכה הם רכים כמו בולמי הרכב המקוריים ושמורה לך האופציה להקשיח אותם בהתאם לצרכיך.

    בולם לא עובד בלי קפיץ. (והפוך). אין טעם להתקין בולם ללא קפיץ משופר ולהיפך.
    קפיצי הנמכה משופרים לפיז'ו ישפרו את ההתנהגות בצורה משמעותית ל-ה-ח-ר-י-ד!!!
    הקפיץ קשה מן המקורי אך בעל יכולת לשמור על רכות בתנאי נהיגה רגועים (פרוגרסיבי) ומנמיך את מרכב הרכב - מה שנותן ירידה במרכז הכובד.
    סט ל GTI של חברות מוכרות כגון JAMEX או OMP ו EIBACH יעלה בין 600 ל 1000 ש"ח.

    הסרן האחורי עובד על עיקרון של קורת מתח - אין קפיצים . במקום זה יש מוטות רוחב. אין לי כוח באצבעות בשביל כל ההסבר הטכני, אבל רק נציין שהנמכת החלק האחורי עולה כ500 ש"ח.
    גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

  6. #4
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של תומR
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    east ramt gan
    הודעות
    2,348
    האופציה הראשונית היא כמובן להרכיב סרן אחורי של 1900. בסרן האחורי שלה יש דיסקים בלתי מאווררים. שיפור זה לא משמעותי לבלימה, מכיוון שעיקר נטל הבלימה נופל על הגלגלים הקידמיים. סרו כזה עולה כ 1500 ש"ח.
    אופציה שניה היא התקנת דיסקים ורפידות משופרים. דיסקים מחורצים מסוגלים לפזר חום ואבק בלמים בצורה יעילה להפליא באמצעות חריצים אשר "מפנים" את החום אשר מצטבר בין הרפידה לדיסק (מה שידוע כ "פייד" או היחלשות בלמים תחת מאמץ).
    רפידות משופרות עשויות מחומרים בעלי מקדמי חיכוך גבוהים כגון קרבון או אזבסט. הם מסוגלים לעמוד לאורך זמן בבלימות מאומצות. שילוב של בלמים ורפידות משופרים של חברות מובילות בגון טארוקס או גרינסטאף יתן עליה מאוד משמעותית בביצועי הבלימה. לא לחינם נטען שבלמים טובים שקולים ל 10 כ"ס- אם תגיע ביחד עם רכב נוסף לסיבוב והוא יאלץ לבלום לפניך - תיכנס לסיבוב הרבה לפניו - ותצא הרבה לפניו, מה שיעשה אותך מהיר יותר!!!!!
    סט רפידות ודיסקים יעלה כ 2000-2500 ש"ח. סט בולמים וקפיצים - כנ"ל.
    האופציה האחרונה והטובה ביותר היא החלפת מנגנון הבלימה במנגנון של פיז'ו כבד יותר -
    ב 500-600 ש"ח בלבד תשיג סט קאליפרים, דיסקים ורפידות של בנדיקס מהסוג המופיע בסיטרואן ברלינגו, 306 S 16 וסיטרואן C5.
    כמובן שבקאליפרים ה"משופרים" תוכל לשים דיסקים מחורצים ורפידות של 306 S 16, מה שיתן כוח בלימה אדיר - מע' בלימה שמיועדת לעצור טונה שלוש מאות - על 900 קילו!!!!

    אם יש לך כסף מיותר (3000 שקל), שים ג'נט 15 ולך על קאליפרים ודיסקים של 306 GTI. זה בדיסק הגדול ביותר בליין של פיז'ו סיטרואן והקאליפר מצוייד ב 2 פיסטונים. מעניין...



    מקווה שעזרתי-

    תומר 106 ראלי.
    גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

  7. #5
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של תומR
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    east ramt gan
    הודעות
    2,348
    בולמים ובלמים - פיין טיונינג.
    צי'יפים - פרילינג רייסינג.
    מנוע - אביב אריאלי - יושב בתוך מוסך פיז'ו סיטרואן "הדקל" בגלגלי הפלדה בהרצליה פיתוח.
    גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

  8. #6
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Roy
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,285
    יש מצב (ביום ראשון תשובה, כנראה) שיהיה לי סט של בלמי S16/ברלינגו (266 מ"מ), דיסקים רפידות קאליפר.

    אני אצטרך לבדוק אם זה רלבנטי ומה המצב שלהם (אמור להיות די חדש, מקסימום החלפת רפידות). המחיר אמור להיות נוח מאוד.

  9. #7
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של תומR
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    east ramt gan
    הודעות
    2,348
    איזה 306 יש לך?
    גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

  10. #8
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Roy
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,285
    אתה מכיר את הרכב? נכון?

  11. #9
    נהג שודים (> 1000 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    1,147
    אם אתה מתכנן להשקיע באמת, חבל על כל דקת עבודה על המנוע הנוכחי.

    תתחיל מבולמים ובלמים
    ולאחר מכן בהשקעה של 7000-9000 ש"ח התקן מנוע Mi16 של פ'זו אשר יספק מן המקור 156 כ"ס אמיתיים.

    בנוסף באתר www.pugspares.co.uk תוכל לרכוש לו גם סט נחמד של קרבורטורים וכאן מדובר על באזור 180 כ"ס.

    לדעתי די והותר.

  12. #10
    פחות מ 0.6 באר זה עדיין אטמוספרי הסימלון של יאשה והפיצפוצים
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    עם סנורקה באמבטיה
    הודעות
    4,289
    רועי....מה זה האוטו הזה ? ( אני יורד שורה עכשיו , קלוט...)
    ENTER

    אין לך עכשיו 266 מ"מ.....למה לא תשים כבר את ה283....של ה GTI ?

    מי זה בני ? זה לא הבחור שרוצה לשפר סיטרואן ברלינגו ? אפרופו ברלינגו , למה לא תיקח ממנו את הבלמים....( תעשו החלפות.... )
    אגב , יש לך ד"ש מאורן !

    ולתומר , איך משפרים פורד אסקורט 89' ?
    אל תשכחו,
    לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

  13. #11
    אדריכל הפורום הסימלון של razmel
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    גודש בנדיבות, נוהג באדיבות
    הודעות
    12,139
    לגזור ולשמור. (אח"כ אפשר ממש ל"גזור").
    רז .

    205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).נמכרה.
    המרצדס שלי נמכרה.
    טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

  14. #12
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של תומR
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    east ramt gan
    הודעות
    2,348
    הי הי הי-
    רועי, שכחתי שזה אתה!!! כמה אתה גודש עכשיו?
    לך על הקאליפרים של הברלינגו, אבל קח בחשבון שאני לא יודע אם בשביל האוטו שלך זה יספיק.

    יאשה, איך משפרים אסקורט 89?
    מביאים בלוק 1800 של ZETEC-S, מביאים ACTUATOR של FORGE, טורבו T-3/4,
    קמשפט של קנט, סעפת פליטה מוחלקת של HKS (יש- זה האוטו האירופאי היחיד שהם מייצרים לו סעפת הולכה למגדש), בוכנות וטלטלים של JE, רינגים של טוטאל סיל,מחליפים את ההזרקה המכאנית ושולטים על הכל דרך AFC של אפקסי.
    גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

  15. #13
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של WebWizard
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    371
    תומר, השיפורים הנ"ל מתאימים גם ל-205 רגילה? או שמההתחלה הבסיס לא מתאים וצריך GTI? אשמח לדעת איזה מהשפורים מתאימים גם לרגילה (מקווה שכולם) ולא רק ל-GTI.
    תודה
    - איציק -

  16. #14
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של תומR
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    east ramt gan
    הודעות
    2,348
    הכל ניתן לביצוע בכל 205 .אבל מן הסתם התוצאות לא יהיו קיצוניות כמו ב GTI.

    אם אתה באמת מעוניין, תסתכל במה שפירסמתי הרגע ב"קניה ומכירה".
    גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של HeadSpiN
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    962
    המשך ככה!

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. שיפורים
    By solo22 in forum שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 17/02/07, 10:07
  2. שיפורים
    By Anonymous in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 20/10/02, 11:25

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •